serkandr

Türkiye şartlarına en uygun lastik hangisi?

Mazda için En çok tercih edilen lastik markası ?   38 oy

  1. 1. Mazda için En çok tercih edilen lastik markası ?

    • Michelin
      14
    • Bridgestone
      5
    • Lassa
      7
    • Continental
      0
    • Pirelli
      0
    • Goodyear
      6
    • Diğer
      7

Oy vermek için lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
Bu konuda 49 ileti var

Merhaba tüm mazda dostları

Ben 2010 yılında mazda 6 sedan dynamic alarak aranıza katıldım ve o günden beri bir mazda hayranı oldum. Bir ay kadar önce çukura girme sonrası ön lastiklerin birinde yanakta balon oluştu. Serviste lastiğin değişmesi gerektiğini söylediler fakat o sırada maddi imkan olmadığı için lastiği arkaya aldılar. O günden beri içim rahat değil.

Benim sormak istediğim; 2 adet yeni lastik mi alıp öne mi / arkaya mı  takayım ?(yeni lastiklerin arkaya takılmasını öneriyor bazıları)

Ve en önemlisi hangi marka lastik alayım?

bazı adı duyulmamış markalrın ünlü markalarla aynı performansı gösterdiğini söylüyorlar? yumuşak ve sert lastik arasında ne fark vardır?

Şu andan aracım 35000km'de ve mart 2010 tarihinde trafiğe çıktı, an azından 3 yıllık lastik var üzerinde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili kardeşim, öncelikle yeni 2 lastik alacaksan nereye takılacağı markadan daha önemli; mutlaka arkaya taktırmalısın...

Yeni lastik içinse, kış lastiklerinde seçim yapmak fark ettiriyor ama yazlıklarda bence en iyi lastik diye birşey yok, Türkiye koşullarında hepsi aynı tas aynı hamam... Kesene en uygun olanı al derim... Eşimin aracına Kumho aldım, V serisi, gayet güvenli ve iyi bir lastik, tanesi 135 TL, gidip 300 TL'ye continental almadım mesela... Hepsi de Türkiye koşullarında 3-4 yıl gider.... Kendi arabamın lastikleri yeni olmasaydı gidip 140 TL'ye Viking alırdım...

Lastik sürekli şehir içi ve şehirler arası yoğun yol yapan, şehirler arası sık sık yüksek süratlerde gitmek durumunda kalanlar için bir faktördür ama bizim gibi arada bir seyahat eden ve trafik kurallarına uyarak gidenler için marka farkı hikaye... Ha bir de eşimin arabasında daha evvel Michelin vardı; yeni aldığımızın 15. günü balon yaptı... Sonra gittim ucuzundan Marshall diye bir marka buldum, ne balon yaptı ne de başka bir şey; 2 yıl kullandık...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fatih abinin dediklerine ek olarak öncelikle aracınızın kullanması gereken seride lastik olmasına dikkat edin örneğin T-H-V; v.s. yani altındaki lastiklerle aynı seri olsun,  benim lastik konusundaki önerim lassa olacaktır her yol koşuluna uyar vede konforludur, hamuru iyidir. kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yokohama... Ne varsa capon kardeşlerde var...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bu listeye toyo marka lastikler niye girmedi onu anlamadım.ben gayet memnunum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mustafa ben de alacaktım nasip olmadı . Aracın bir önceki sahibi eylül ayında Goodyear almış kullanacağız

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

toyo bizdendir hesabı sayılmıyo anlaşılan.O zaten belli biz alternatif arıyoruz hesabı ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mustafa ben de alacaktım nasip olmadı . Aracın bir önceki sahibi eylül ayında Goodyear almış kullanacağız

Zaten 6 yıldır yokohama kullanıyordum abi sende biliyosun. Şimdi C-drive 2 aldım iyi ki de almışım diyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lassa ve Bridgestone yan yana duran iki fabrikada üretilen kardeş lastikler. benim lastik İmpetus Revo, Bridgestone´unda B250 modeli var. muadil lastikler. Ben Haziran ayından bu yana Lassa kullanıyorum, tozlu veya pis yollarda kalkışta zaman zaman pati çekmesi dışında bir problem yaşamadım. Patinaj ustası oldum nerdeyse :)

Kumho ben kullanmadım ama babam kullanmıştı hiç bir sıkıntıda yaşamadı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

türkiye şartlarına en uygun lastik markası Lassa dır. kayınpederim 30 senelik lastikçi her marka lastiği satmıştır hepsini bilir. aklınıza gelen tüm markaları bilir. bana lassadan hiçbir zaman şaşma der. ilk arabamın kışlık lastikleri lassa ydı çok memnundum. şu anki aracımda da lassa var yine çok memnunum. kısaca lassaaaa la la la  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lassa fabrikasında çalışan usta arkadaşlar söylerdi, bridgestone ile aynı kalitede çıkıyormuş  , impetus modeli  baya yumuşak derdi, michelinden falan daha az hata payı varmış üstelik..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracımı aldığımda Michelin Energy taktırdım ,yaklaşık 30 bin km oldu hiç bir problem yok ki arkadaşlar bilir otoban ,tali yol ,dağ tepe geziyoruz sürekli...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

michelin ların hamuru yumuşaktır türkiye şartları gözönüne alındığında balon yapma olasılıkları çok yüksektir. lassa brigstonla aynı fabrikada üretiliyor. tek fark isim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bridgestone ve Lassa markalarına ait lastiklerin yanakları, çift kat destekli. Michelin'de tek kat diye biliyorum.

Megane II aracımdaki, Michelin lastik yanaktan deforme olmuştu. Sonrasında Birdgestone Er-300 Turanza modelini alıp kullandım, çok memnun kalmıştım.

Aracımı değiştirip Honda almıştım. Üzerinde Bridgestone Potenza lastik vardı, ömrünü tamamladıktan sonra onada Er-300 Turanza serisi almıştım. Her iki araçta da çok uzun süreli kullandım. Megane'da 40 Bin km kullandım, lastikleri değiştirmeden aracı sattım. Honda'da 30 Bin km kullandım ve yine lastik değiştirmeden aracı sattım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyla pek alakalı değil ama yaz aylarında virajlarda lastiklerin drift yapar gibi ses çıkarması normal mi acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyla pek alakalı değil ama yaz aylarında virajlarda lastiklerin drift yapar gibi ses çıkarması normal mi acaba?

Genelde lastik basıncı düşük olunca, sıcak asfaltta ötüyor diye biliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ön de arkada da 32 basınç değerleri.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim lastik ebatları 195/55/16. Geçen Merser'e bakım için gittiğimde, arka lastikleri önlerle yer değiştirip. Önleri 35, arkaları 32 Ps olarak ayarladılar. Bu lastik basınçlarıyla ilgili geçen Mustafa abi bayağı detaylı bir açıklama yazmıştı. Aracın içindeki yolcu ve bagaj ağırlığı, hava sıcaklığı, lastik ebatları vs hepsi lastik basınç değerleri için değişken etken faktörler diye bahsetmişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.