mtutun

Mazda CX-5 ATS AWD Sistemi

CX-5 in kullandığı ATS isimli awd sisteminin orta diferansiyel olarak nasıl bir sistem kullandığını, tork yönlendirme sisteminin akslar arası default'unun ne olduğunu, eğer ortada gerçek diferansiyel yoksa, bu düzeneğin tork yönlendirebilme kapasitesini, arka aksta herhangi türde bir LSD olup olmadığını, Mazda'nın bu sistemi kendisinin mi üretiiğini yoksa lisans altında mı kullandığını merak ediyorum. Bu konuda bilgisi olanlar paylaşırsa, sevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şimdilik bunu buldum. fazlasını bulunca yazarım.

http://www.mazda.co.nz/active-torque-split-ats-all-wheel-drive

ACTIVE TORQUE SPLIT (ATS) ALL-WHEEL DRIVE

The Mazda CX-7 and Mazda CX-9 are equipped with Mazda's Active Torque Split (ATS) All-Wheel-Drive system.

This all-wheel-drive system achieves a fine balance between sporty control and handling stability on snowy or wet surfaces, or under other challenging road conditions that makes it particularly enjoyable to drive. Power and torque are effectively transferred to the road surface for maximum efficiency and performance.

The ATS All-Wheel-Drive system uses real-time input data on steering angle, yaw rate, lateral G-force and engine status to determine road surface and driving conditions.

The active torque coupling mounted in front of the rear differential is electronically controlled accordingly, adjusting front/rear wheel torque distribution between 100:0 and 50:50 to deliver optimum drive power to each wheel. The result is powerful acceleration and positive handling regardless of constantly changing road conditions, as well as the ability to fully balance the car in a turn by controlled use of the accelerator pedal.

Onboard computers present in the Mazda CX-7 and Mazda CX-9 automatically determine driving and road conditions so the driver can relax and enjoy the pleasure of the drive.

A new rear differential with greater torque capacity is employed by the system to deliver a high level of reliability.

Increased torsional rigidity of the propeller shaft and rear differential mount improves the response of torque transfer to the rear wheels and delivers a more rigid feel to the ride under acceleration.

A limited slip differential is used in the rear to optimise transfer of torque to the left and right rear wheels, bringing solid traction and linear vehicle control for a stable-feeling ride when cornering.

Mazda Active Torque Split ATS -AWD.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu videoyu seyrettim ve bu tanıtım yazısını okudum. Bana yetersiz geldiği için önceki soruları sormuştum. Arka LSD'yi atlamıştım, bunu şimdi gördüm, teşekkürler. Bunun olması güzel bir haber. Araç part time awd anladığım kadarıyla 100-0 yaptığına göre, otoban hızlarında ekonomi bazlı önden çekişe geçiyor. Orta diferansiyel elektronik yönetimli çok plakalı kavrama mı? ATS (Active Tork Split) Subaru'nun kullandığı ismin birebir aynısı. Bu sistem Subaru'dan mı alınıyor? Sistem çalışması ile ilgili açıklamalar da Subaru'nun ATS'nin birebir aynısı. Bu aracı ciddi olarak düşünüyorum ve eğer awd sistemi Subaru ise, benim için çok büyük bir artı olacak...

Bu arada asfalt üzerinde aynı akstaki tekerlekler arasında güç aktarımını sanırım patinaj yapan tekerleklere fren uygulayarak yapıyor. TCS tüm hızlarda fonksiyon ediyor mu? Yoksa belli bir hızdan sonra fonksiyon off mu oluyor?

Araç sürüş pozisyonlarına göre tüm hızlarda arkaya güç atıyor mu? Yoksa birçok markada olduğu gibi belli bir hızdan sonra sadece önden çekiş mi oluyor?

İlk hareket esnasında, ya da 1-2 gibi düşük viteslerde default güç dağıtım oranı nedir? Bu oran gaz pedal pozisyon sensörü ile ilişkili midir? yoksa datadan bağımsız mı default edilmiştir?

Yüksek süratlerle viraja girildiğinde, düşük devir, az gaz uygulamasında arka güç uygulaması nedir? Aynı pozisyonda yüksek gaz uygulaması ve düşük viteste olduğunuzda arka güç uygulaması nedir? Yani tanıtım yazısında gazla kontrolden bahsediyor. Virajda güç dağılımını lateral G sensörümü yapıyor? Ben gazla mı kontrol edeceğim?

Örneğin 70 km/s hızla giderken ön tekerleklerimden biri patinaja düşse, reaksiyon hızı ya da ölçütü nedir? İlk müdehaleyi TCS mi yapar, önce awd mi arkaya güç atarak kontrol eder? Eğer awd ise, reaksiyon zamanı nedir?

Sürekli patinaj yapılan zorlu şartlarda, arkaya %50 güç aktarmayı sürdürebilme oranı nedir? Orta diferansiyelin arttırılmış tork kapasitesinden bahsediliyor. Daha önceki modellerin zorlu şartlarda arkaya yeterince güç iletememesi sorunu mu vardı? Çünkü arkaya güç iletme oranı teoride güzel, teoride hemen her marka arkaya %50 iletiyor. Ama zorlu şartlarda örneğin yokuş yukarı ve önlerin tamamen buz üzerinde olduğu şartlarda bazı markaların teorideki yüzdeyi iletemediği ve orta diferansiyel yerine geçen mekanizmanın zorlu koşullarda kapasite sorunu yaşadığını biliyoruz.

Bu aracı yakında görmeye gideceğim ama henüz awd sistemi ile ilgili hiçbir profesyonel detaya ulaşamadım. Bilenlerin yardımcı olması rica edilir...

şimdilik bunu buldum. fazlasını bulunca yazarım.

http://www.mazda.co.nz/active-torque-split-ats-all-wheel-drive

ACTIVE TORQUE SPLIT (ATS) ALL-WHEEL DRIVE

The Mazda CX-7 and Mazda CX-9 are equipped with Mazda's Active Torque Split (ATS) All-Wheel-Drive system.

This all-wheel-drive system achieves a fine balance between sporty control and handling stability on snowy or wet surfaces, or under other challenging road conditions that makes it particularly enjoyable to drive. Power and torque are effectively transferred to the road surface for maximum efficiency and performance.

The ATS All-Wheel-Drive system uses real-time input data on steering angle, yaw rate, lateral G-force and engine status to determine road surface and driving conditions.

The active torque coupling mounted in front of the rear differential is electronically controlled accordingly, adjusting front/rear wheel torque distribution between 100:0 and 50:50 to deliver optimum drive power to each wheel. The result is powerful acceleration and positive handling regardless of constantly changing road conditions, as well as the ability to fully balance the car in a turn by controlled use of the accelerator pedal.

Onboard computers present in the Mazda CX-7 and Mazda CX-9 automatically determine driving and road conditions so the driver can relax and enjoy the pleasure of the drive.

A new rear differential with greater torque capacity is employed by the system to deliver a high level of reliability.

Increased torsional rigidity of the propeller shaft and rear differential mount improves the response of torque transfer to the rear wheels and delivers a more rigid feel to the ride under acceleration.

A limited slip differential is used in the rear to optimise transfer of torque to the left and right rear wheels, bringing solid traction and linear vehicle control for a stable-feeling ride when cornering.

Mazda Active Torque Split ATS -AWD.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sanırım farklı zira 100/0 olmadığı yönünde bilgiye ulaştım.

en kısa zamanda cevaplayacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu soruları soruyorum çünkü bir aracın awd olmasının yeterli bir data olmadığını off road şartlarında aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz. Bakınız çpk iyi bildiğiniz ve Türkiye'de olan olmayan markaların performansı ne?

http://youtu.be/0_MXK2nzt2Y

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu da dinamik teste tabi tutulan awd testleri. Yani zor koşullarda awd sistemi sizi ne kadar emniyette tutma kabiliyetine sahip? Bu bağımsız kuruluş tarafından yapılmış bir test.

http://youtu.be/EnIwHABsLrk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teoride bu araçların hepsi arka aksa %50 güç gönderebiliyor. Ve LSD (limitli kilitli diferansiyel) ya da TCS çekiş kontrol sistemini kullanarak tek tekerleğe kadar güç iletebiliyorlar. Bu firmalar ticari tanıtımlarında doğru söylüyorlar, teoride %50 gücü arka aksa iletiyor ve tek tekerleğe kadar güç verebiliyorlar. Bakalım gerçek hayatta bu teori ne kadar pratiğe dökülüyor?

http://youtu.be/8nd4t6PduOs

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Israrla araştırmama rağmen ATS ile ilgili profesyonel dataya veya bu kadar detaylı teknik karşılaştırma videolarına ulaşamadım. ATS'nin part time awd olduğu kesin gibi. Orta diferansiyel yerine çok plakalı bir kavrama (debriyaj bir nevi) kullandıklarını da öğrendim. Bu elektronik yönetimli bir çok plakalı kavrama. Bir güç dağıtım sistemi değil, güç bölüşüm sistemi. Bu sebeple de tam kilitli (yani tüm plakalar kavramada pozisyonunda) %50 teorik güç gönderiyor arkaya. Kimileri Haldex bazlı bir sistem olduğunu ve Volvo ile ortak kullanıldığını söylüyor. Tamam bu çok kötü değil, Haldex iyi bir sistem üretmekte zorlandı ama son jenerasyonları fena değil. Kimileri ise Haldex'ten ilham alınarak in-house olarak Mazda tarafından üretildiğini söylüyor.

Özetle kıyaslama videoları veya ticari olmayan teknik videolar bulan olur da paylaşırsa sevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şimdilik bunu buldum. fazlasını bulunca yazarım.

http://www.mazda.co.nz/active-torque-split-ats-all-wheel-drive

ACTIVE TORQUE SPLIT (ATS) ALL-WHEEL DRIVE

The Mazda CX-7 and Mazda CX-9 are equipped with Mazda's Active Torque Split (ATS) All-Wheel-Drive system.

This all-wheel-drive system achieves a fine balance between sporty control and handling stability on snowy or wet surfaces, or under other challenging road conditions that makes it particularly enjoyable to drive. Power and torque are effectively transferred to the road surface for maximum efficiency and performance.

The ATS All-Wheel-Drive system uses real-time input data on steering angle, yaw rate, lateral G-force and engine status to determine road surface and driving conditions.

The active torque coupling mounted in front of the rear differential is electronically controlled accordingly, adjusting front/rear wheel torque distribution between 100:0 and 50:50 to deliver optimum drive power to each wheel. The result is powerful acceleration and positive handling regardless of constantly changing road conditions, as well as the ability to fully balance the car in a turn by controlled use of the accelerator pedal.

Onboard computers present in the Mazda CX-7 and Mazda CX-9 automatically determine driving and road conditions so the driver can relax and enjoy the pleasure of the drive.

A new rear differential with greater torque capacity is employed by the system to deliver a high level of reliability.

Increased torsional rigidity of the propeller shaft and rear differential mount improves the response of torque transfer to the rear wheels and delivers a more rigid feel to the ride under acceleration.

A limited slip differential is used in the rear to optimise transfer of torque to the left and right rear wheels, bringing solid traction and linear vehicle control for a stable-feeling ride when cornering.

Mazda Active Torque Split ATS -AWD.

AKTİF TORK SPLIT (ATS) ALL-WHEEL DRIVE

Mazda CX-7 ve Mazda CX-9 Mazda'nın Aktif Tork Split (ATS) All-Wheel-Drive sistemi ile donatılmıştır.

Bu all-wheel-drive sistemi karlı ve ıslak yüzeylerde sportif kontrol ve tutuş stabilitesi arasında ince bir denge sağlıyor, ya da diğer zorlu yol koşullarında bu sürmek için özellikle eğlenceli hale getiriyor. Güç ve tork etkili maksimum verimlilik ve performans için yol yüzeyine aktarılır.

ATS All-Wheel-Drive sistemi gerçek zamanlı direksiyon açısı üzerine veri girişi, rotadan çıkma oranı, yol yüzeyi belirlemek amacıyla yanal G-kuvveti ve motor durumu ve sürüş koşulları kullanır.

Arka diferansiyel önüne monte aktif tork kaplin elektronik 100:0 ve her tekerleğe optimum çekiş gücünü sağlamak için 50:50 arasında ön / arka tekerlek tork dağılımını ayarlamak, buna göre kontrol edilir.Sonuç sürekli yol koşulları gibi tam gaz pedalı kontrollü vasıtası ile bir sırayla araç dengeleme yeteneği değişen bağımsız olarak daha güçlü bir hızlanma ve pozitif bir kullanım.

Mazda CX-7 ve Mazda CX-9 mevcut yerleşik bilgisayar sürücüyü otomatik olarak dinlenebilir böylece sürüş ve yol koşullarını belirlemek ve sürücü keyfi yaşayın.

Yüksek tork kapasitesi ile yeni bir arka diferansiyel yüksek bir güvenilirlik seviyesini sağlamak için sistem tarafından istihdam edilmektedir.

Kardan mili ve arka diferansiyel montaj artan burulma direnci arka tekerleklere tork transferi yanıtını geliştirir ve ivme altında sürüş için daha sert bir his verir.

Sınırlı kaymalı diferansiyel viraj alırken istikrarlı bir-duygu binmek için sağlam çekiş ve lineer araç kontrolü getirerek, sol ve sağ arka tekerlekler arasında tork transferi optimize etmek için arka kullanılır.

Bu makalenin türkçe çevirisi(google amcam sağolsun...  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.