Burak

28 Nisan - 2012 Model Mazda CX-5 Test Sürüşü ve İzlenimlerimiz

Bu konuda 78 ileti var

Bugün siteden bir grup arkadaşımız ile birlikte Mazda Türkiye'nin düzenlediği Mazda CX-5 test etkinliğine katıldık ve güzel vakit geçirdik

Saat 11.45 de daha önceden belirlediğimiz gibi Maslak-İstinye sapağındaki BP ye gittim. Ben gittiğimde İlhan (İlhan1977) ve Berkay (berkobal) hali hazırda oradaydı. Hemen akabinde Mehmet (mevren) , Onur (onurd) ve Naim Abi (hagakure) geldi. Herkes geldiğinde saat 12.00 olmuştu. O sırada İstinye'de olan Mustafa Abi (mtutun) gelebilir diye biraz bekledik ama devam etmemizi, arkadan yetişeceğini bildirince biz de devam ettik.

Yolu bilen kimse olmayınca Google Haritasından rotayı belirleyen Onur'u kattık önümüze yola koyulduk. Yol uzun, dönülecek kavşaklar nisbeten karışık olunca problemler yaşamadık değil. Mesela bir ara ben Kemerburgaz tabelasını Seyrantepe'de yanlış yorumlayınca TEM ile stad arasındaki yola girip iki kişiyi de arkama taktım :D Allah'tan o sırada TEM den giden  Onur ve Naim Abi ile yollarımız kesişti de daha ilk buluşmamızda birbirimizi kaybetme durumuna düşmedik :D Hani oraya bilerek girdiğimi düşünen olduysa şansımız vardı diyeyim :D

Uzun ve dönemeçli yollardan sonra Kemer Country ve biraz daha gittikten sonra da Orman Evi'ne vardığımızda ilk gidenlerin biz olmadığımızı anladık. Serkan'ın bir önceki günden dediği gibi otopark ufak ve doluydu.

Mekan çok hoş, ortam sıcak, yemekler oldukça güzeldi ama ben ve Selim zaten biraz dolu geldiğimiz için çok da fazla birşeyler yemeden sohbete daldık. Ben, daha önceden oraya gelen ve birlikte gittiğimiz arkadaşlarla ve Mazda Türkiye ekibi ile, Selim ise İlhan'ın dünyalar tatlısı kızı :nazar: Eylül ile :) .

Eylül günün maskotu oldu desem hiç abartmış olmam. Sevimliliği ve konuşkanlığı ile herkese kendini sevdirdi. Allah nazarlardan korusun :)

Her ne kadar test sürüşüne beklendiğimizi söyleyen anonslar ile kesintiye uğrasa da oldukça keyifli ve derin sohbetler oldu. Nurkan Bey, Tamer Bey ve Mert Bey ile grup ve ikili sohbetlerimizden büyük keyif aldığımı söyleyebilirim. Daha önceden ekibin büyük bir kısmını ve Nurkan Bey'i tanıyordum ama bu etkinliğin benim açımdan en kıymetli tarafı da Tamer Bey ve Mert Bey başta olmak üzere diğer Mazda Türkiye çalışanları ile tanışmak oldu dersem yalan olmaz.

Mazda CX-5'e gelince, test sürüşü yapabildiğim kısa zaman içerisinde araçtan ciddi derecede keyif aldım. ( Bunda Nurkan Bey'in aracını kullanmam da bir etken olabilir mi ? :D ) Konforu üst düzey, donanım ve güvenlik ekipmanları yenilikçi ve yolda oldukça keyifli bir araç dersem kısa ve öz olarak Mazda CX-5'i anlatmış olurum sanırım.

Mazda CX-5'in beni en çok etkileyen kısımları motorunun sessizliği, direksiyonun verdiği his ve kullandığım otomatik SKYACTIV şanzımanın manuel moddaki keyfi oldu. Şanzımanın otomatik modu için söyleyecek zaten çok fazla birşey yok. Geçişler seri ve hissedilmez olunca yapacağınız tek şey yoldan keyif almak oluyor.

Tabii parkur kısa ve özellikler çok fazla olunca yakıt sarfiyatı ile ilgili bir bilgi alma şansım olmadı. Zaten parkurun böyle bir ölçüm için de uygun olduğunu düşünmüyorum. Doğru ve gerçekçi bilgileri zamanla alacağımızı tahmin ediyorum ama kısa süredir de olsa  kullananlardan aldığımız bilgi 2.0 bir araç için oldukça iyi değerler verdiği yönünde olduğu.

Aklıma geldikçe yazmaya devam ederim ama sözü biraz da teste katılan diğer arkdaşlara bırakayım ;)

Not : Sohbet, muhabbet ve Selim'in peşinde koşmak derken resim çekemedim. Onur ve İlhan'ın makinelerinde resimler vardı  günün ilerleyen saatlerinde bir albüm açar , herkese hak veririm, elinde resim olanlar albümde bizimle paylaşır ;)

CX-5_Details_4__jpg72.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim kullandığım aracın yakıt ortalaması 11.1 di.

İ-stop özelliği hoşuma gitti. Bir de arka cam da perde olması.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet i-stop gercekten güzel bir sistem. Özellikle şehiriçi kullanımda , dur kalk trafikte çok ise yarayacağı kesin. Benim kullandığım araçta şimdiden i-stop 1,5 saate yakın bir kullanım süresine sahipti.

Bir soru sormak istiyorum. İ-stop diğer markalarda bazı kısıtlar içerir. Mesela klima açık iken, direksiyon belirli bir acıda ise felan devreye girmez. Mazda da hangi durumlarda devre dışı kalıyor acaba.

Bir not da SKYACTIV şapkalar icin. Bence Mazda bunları kesinlikle getirip satmalı hem duruşu hem de kalitesi takmak isteyebileceginiz türden ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben en çok fren performansını beğendim o cüssede bir araçta aniden freni köklediğimde yaklaşık 60 km/h hızda çok kısa mesafede sağı solu oynamadan durdu araç, bir de yüksek hızlarda denemek lazım tabi ama parkur ağaçların arasından virajlı bir yer olduğu için o şans pek olmadı ama gerek motor (2.0 SkyActive G) gerekse şanzıman (Manuel) mükemmeldi. Motor gayet sessiz çalşıyor veya ses yalıtımı çok iyi yada ikisi birden :) virajlarda yola tutumasını beğendim ama Onur sürüşten geldiğinde yanladığını söyledi galiba çok yüksek bir hızda viraja girdi. Elim vites topuzu üstündeyken klima ve havalandırmanın bütün tuşlarına işaret ve orta parmağımla ulaşabiliyordum ki bu da ne kadar ergonomik yapıldığını gösteriyor. Bence tek eksiği (yanımdaki arkadaşa sorduğumda yok dedi onun için yazıyorum) o güzel dokunmatik dev gibi ekranda bir navigasyon olmaması.

Buluşma için söylenecek birşey kalmamış Burak Abi herşeyi söylemiş ben tanışmaktan mutluluk duydum umarım ilerde başka buluşmalarda da görüşürüz :)

Bu arada buluşma yerinde beni arabasına kabul eden ve dönüşte tekrar bırakan Mehmet Abi (mevren)'e teşekkürlerimi iletirim :) :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle Burak arkadaşımıza ve Mazda Türkiye'ye bu güzel organizasyondan dolayı teşekkür ederim. Bu toplantının benim için önemi Mazda Club'dan ve Mazda Türkiye'den arkadaşlarla tanışmak, tanıdıkları tekrar görmekti. Henüz giderken bile, bir CX-5 test etmeye niyetim yoktu, çünkü mekan bir SUV test etmek için değil, onunla tanışmak için uygundu. Mazda Türkiye'nin seçimi, hoş bir doğa içerisinde, rahatlatıcı sohbetler arasında, güzel yemekler ve güzel dostlarla CX-5 ile tanışmak şeklinde olmuştu. CX-5 de gerçekten bu hem elit, hem de doğal ortama yakışacak kadar pırıl pırıl görünüyordu. Ama kusursuz karoseri birleşimleri, dış panel aralıklarında gösterilen özen, farlar ve jantlar gibi detaylarda seçilmiş parlak ve kaliteli görünüm, uzaktan bile fark edilen boya kalitesi, bana bu yeni SUV aracın doğadan çok şehir için dizayn edilmiş olduğu izlenimini verdi. Mazda'nın da bütün organizasyon ve test sürüşlerinde aracın awd kimliğine çok vurgu yapmaması ve hatta awd sistemi ile ilgili henüz ne Mazda Türkiye'de, ne de internet ortamında ciddi (en azından beni tatmin edecek) bilgiler bulunmaması benim olumsuz yönde dikkatimi çekti.

Sonuçta bu kompakt SUV sınıfının size ve ailenize sunabileceklerinin aynısını (geniş iç mekan, geniş bagaj, çok yönlülük vb) Mazda 5 de ve hatta fazlasıyla sunabilir. O zaman bu aracın en önemli özelliği, yani fark yaratan özelliğinin awd sistemi olması gerekir. (eğer araç görüntü prestiji için alınmayacaksa) Club'dan Onur arkadaşımızın çok iyi tesbit ettiği gibi, en iyi SUV araç bile size bir sedanın ya da HB'nin sürüş dinamizmini ve sportif zevkini vermez.

Bu sebeple bu aracın test edilirken sınıfındaki rakiplerle anılarak ya da karşılaştırılarak test edilmesi ve görüş sahibi olunması daha olumlu olur.

Benim daha test etmeden Mazda Türkiye'deki arkadaşlarla ve test eden clubtr üyeleri ile yaptığım görüşmelerle izlenimim, şehirde ve asfalt üzerinde kullanacaksanız CX-5, arada sırada araziye veya derin kar/çamur'a girmeyi de planlıyorsanız Forester alın.

CX-5'in esas rakipleri bu haliyle Honda CR-V ve Toyota RAV4 olacaktır. Arazi şartları ile daha haşır neşir olanlar için ise Subaru Forester, Nissan X-Trail, Suzuki Grand Vitara var.

2.2 motor hacmi ve bu fiyatlarla CX-5'in piyasada çok satılan dizel kompakt SUV araçlara ciddi rakip olması ise mümkün değil.

Günün en güzel anları ise Tamer Bey, Nurkan Bey, Mert Bey ve mazdaclubtr üyeleri ile yaptığımız ateşli ve heyecanlı sohbetlerdi.

Burak, tekrar teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mustafa Abi, yaptığın sohbet ve verdiğin bilgiler ile biz de bayağı keyif aldık. En azından kendi adıma teşekkür ederim.

Hatırlarsan Mert Bey ile yaptığımız sohbette de benzer konuları konuşmuştuk. Orada Mert Bey'in de dediği gibi bu sınıf araçların alıcılarının senin kadar bilinçli ve bilgili olduğunu varsaymak iyimserlik olur. Potansiyel alıcıların çok büyük bir kısmı bu aracı en başta görünüş, sonra konfor sonra da sarfiyat açısından değerlendirecektir. İçlerinden bir kısmı da muhtemelen yaptıkları şehirdışı seyahatlerde gidecekler dağ-tepeler için ( yolculuğun çoğu asfalt üzerinde gerçekleşse de ) AWD yi tercih edeceklerdir diye düşünüyorum.

Ama özelliklerinin vurgulanması konusuna katılıyorum. Sadece AWD değil, getirdiği birçok yeniliğin çok ciddi biçimde vurgulanması gerektiğini düşünüyorum.

RVM de olduğu gibi sonradan diğer firmaların benzer teknolojileri geliştirip sanki kendi icatları gibi lanse etmesi en çok bu markayı her fırsatta savunmaya çalışan biz kullanıcıları üzüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

39 Adet foto yükledim ben.

nerde ki bulamiyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

skyengine için yüksek değilmi sizce ? tabi ortalama hızda önemli 25 kmh civarı falansa yakıt fena değil.genel toplama bakmak lazım = suv+atmosferik 2,0 motor + AWD + 1500kg küsür..

Serkan bey öğe yok diyor maalesef

Abicim ben linke tıkladığımda hepsini görüyorum nasıl oluyor anlamadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Galeri menüsünden 2012 kısmında cx5 test var oraya tıklayın bende aynısını yapıyorum görünüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yok abi goremiyoruz

permissionlarla ilgili bisi olabilir. burak mod baksin bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Panik yok :D 500 mesajin altında mesajı olan her üye icin galeride yüklenen resimlere onay gerekir ;) Onayladım , hepiniz görebilirsiniz şimdi ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar,

İyi,güzel ve keyifli bir hafta sonuydu. Test sürüşü bir kenara, bir araya gelerek tanışmamız ve keyifli güzel muhabbetler harikaydı. Burak öncelikle sana çok teşekkür ediyorum bu organizasyona öncülük edip bizleri bir araya getirdiğin için.

Ençok keyifi benim kızım Eylül ve Burak'ın oğlu Selim çıkardılar. Şehirin keşmekeşliğinden ve beton yığınlarından arınarak, doğayla iç içe bir gün geçirdiler. Dönüş yolunda benim Kız Selim'de bizim arabayla gelseydi diye trip attı :)).

Araçla ilgili izlenimlere gelince parkur ve  mesafe şartlar gereği çok net yorumlar yapamam.

Ama aracın gazına yüklendiğim andaki, motordan gelen o güzel ses ve aracın hızlanmasını beğendim.  İ-Stop özelliğini test ettim, frenden ayağımı çeker çekmez, aracın çok hızlı bir şekilde çalışması oldukça güzeldi. Yakıt ekonomisine ciddi anlamda katkısı olacaktır.

Organizasyon ve mekan çok güzeldi, çimenler üstünde yeme içme ve keyifli sohbetler ayrı bir tat bıraktı bende.

Kızım sayesine bir çok Mazda çalışanıyla tanışma fırsatım oldu. Kendisi organizasyonun resmen maskotu oldu. Tanışmadığı Mazda çalışanı ve gelen misafirlerden hiç kimse kalmadı.

Öyleki Gülfem hanımla Kanka oldular gün boyunca ayrılmadılar. Ayrılık zamanında ise Bizim kız kendisini evinde ziyaret edeceğinin sözünü verdi :)

Tekrar emeği geçen herkese çok teşekkürler. İnşallah en kısa sürede başka güzel organizasyonlarda buluşmak ve görüşmek dileği ile.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burak'cım biraz ticari bir yorum olacak benimki ama yine de söyleyeceğim. Bir alıcının o özel ürün konusunda bilgili olması çok önemli değil, önemli olan alıcının kendisine sunulan bilgileri anlayacak kadar eğitimli olması. İddialı teknolojiler geliştiren firmaların mutlaka bu iddialı teknolojiler konusunda toplumu bilinçlendirmeleri lazım. Eğer yapmazsanız, toplum coriolis arkadaşımızı kızdıracak karşılaştırmalar yapar ve sıradan ürünlerle Mazda'yı karşılaştırır. Bu anda karşılaştırmanın ana unsuru fiyat ve görsel güzellik olur. Teknolojiye yatırım yapan firmaların bu teknolojileri ısrarla anlatması lazım. Eğer ısrarla anlatılırsa, kendisi müşterileri bilinçlendirmiş olur ve müşteri bu özellikleri rakiplere de sormaya başlar. Yani rekabeti fiyattan alıp, teknolojiye taşımanın yöntemi budur. ESP güvenlik donanımını düşün. Bundan 10 yıl önce alıcıların belkide %99'u ne olduğunu bilmiyordu! 5 yıl önce satın almada öncelikli kriter değildi. Ama şimdi herkesin sorduğu ve satın almada önemli bir kriter haline geldi. Göreceksin 5 yıl sonra ESP olmayan araç satılamayacak bile... Firmalar bizde ESP standart, bakın önemi nedir? diye anlata anlata, müşterileri her markaya bu soruyu sormaya yönlendirdiler.

Artık otomobil bir ihtiyaç olmaktan çıktı. Bir zevk, hobi ve prestij meselesi oldu. Düşünsene bugün 35-40 bin TL verdiğinde, çok az kullanılmış, bütün aile ihtiyaçlarını gören, güvenli ve ekonomik bir otomobil alabiliyorsun. O zaman Murphy der ki; Otomobile 40 bin TL'nin üzerinde verdiğin her para, senin zevkin içindir, ihtiyacın için değil. Bu şartlarda bir teknolojiyi geliştirmekten daha da önemlisi onu reklam etmek, kitlelere anlatmaktır. Kitlelere anlatmak da öncelikle, otomobil basını, bayiler, fan club üyeleri ve önemli iş partnerleri ve özel müşteriler ile başlar. Böylece rakiplerden aldığı datalarla müşteri size soracağına soruları, standarları siz koyarsınız ve müşteri sizde gördüğü özellikleri rakiplere sormaya başlar.

Senin işinde de öyle değil mi? Kalite ve teknoloji farkını anlatmazsan, iyi de şu sağlayıcı daha ucuz diye sormuyorlar mı? Halbuki sizinkiler daha iyi anlatsa, rakip ben ucuzum dediğinde müşteriler diyecek ki; iyi de sende şu,bu,o yok ki!

Sonuçta sevgili kardeşim, anlatmak güzeldir, kendin yaratırsın bilgili ve bilinçli kitleyi ve onlar çok daha sadık müşteri olurlar. Bu sadece Mazda'nın değil, tüm sektörel oyuncuların tekrarladığı bir hata. Ama Mazda gibi sınırlı bir pazarı olan, ancak eğitim seviyesi yüksek insanlara hitap eden bir marka için bu rakiplerden daha önemli diye düşünüyorum.

Biz senin yokluğunda Clubtr arkadaşlarımızla birlikte ve Nurkan Bey'in de dahil olduğu çok güzel ve uzun bir sohbet yaptık. Eminim ki, orada bulunan arkadaşlarımızın bazı konularda görüşleri ve bakışları az birşey de olsa değişecektir. Ve akıllarda hep bu konunun Mazda toplantısında konuşulduğu kalacaktır. Örneğin Skyactiv şasi geliştirdiysen, bunu sunumunu zevkli görsellerle yapmak lazım. Benim orada kaldığım sınırlı birkaç saatte Skyactiv şasiden en çok bahseden kişi oldum galiba!!

Mustafa Abi, yaptığın sohbet ve verdiğin bilgiler ile biz de bayağı keyif aldık. En azından kendi adıma teşekkür ederim.

Hatırlarsan Mert Bey ile yaptığımız sohbette de benzer konuları konuşmuştuk. Orada Mert Bey'in de dediği gibi bu sınıf araçların alıcılarının senin kadar bilinçli ve bilgili olduğunu varsaymak iyimserlik olur. Potansiyel alıcıların çok büyük bir kısmı bu aracı en başta görünüş, sonra konfor sonra da sarfiyat açısından değerlendirecektir. İçlerinden bir kısmı da muhtemelen yaptıkları şehirdışı seyahatlerde gidecekler dağ-tepeler için ( yolculuğun çoğu asfalt üzerinde gerçekleşse de ) AWD yi tercih edeceklerdir diye düşünüyorum.

Ama özelliklerinin vurgulanması konusuna katılıyorum. Sadece AWD değil, getirdiği birçok yeniliğin çok ciddi biçimde vurgulanması gerektiğini düşünüyorum.

RVM de olduğu gibi sonradan diğer firmaların benzer teknolojileri geliştirip sanki kendi icatları gibi lanse etmesi en çok bu markayı her fırsatta savunmaya çalışan biz kullanıcıları üzüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten test sürüşü yaptığıma mı sevineyim, tam Nurkan Bey'in de dahil olduğu o sohbeti kaçırdığıma mı üzüleyim bilemedim :D

Sonuç olarak buluştuğumuz ortak payda SKYACTIV teknolojilerinin muhakkak çok güzel bir şekilde tanıtılması gerekliliği.

Mesela eminim sen, ben ve Mert Bey'in konuştuğu şase konusu ( SKYACTIV Şasenin uzunlamasına ve genişlemesine büyütülüp küçültülebildiği ) birçok kişi tarafından bilinmiyor. Ben de bunu orada öğrendim.

Yani eskiden olduğu gibi Mazda artık başkaları ile platform paylaşmayıp SKYACTIV şase için hazırladığı platformu tüm araçları için kullanmaya başlayacak.

Doğru ifade edebildim değil mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.