arsuz

Mazda 626 Lpg'de Tekleme Sorunu

Bu konuda 37 ileti var

mrb arkadaşlar. mazda 626 98 model sedan aracım var. arabamın bütün bakımlarını yaptıktan sonra( buji değişimi, benzin katkısı, lpg ayarı, sibop değişimi) araba canavar olmuştu ki kafa kafaya kaza yaptım. araç yapıldıktan sonra lpg de tekleme hatta klima açınca devir düşmesi ve araçta stop etme başladı. lpg ayarı yapıldı, lpgci ateşlemeden dedi. fakat ateşlemeden olsa benzinde de yapması gerekmiyormuydu benzinde hiçbir problem yok. fikirlerinizi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lpg sistemi bir şekilde ya kaçak yapıyordur, ya da hava alıyordur... İlk aklıma gelen bu.

Geçmiş olsun, kazasız günler.

:nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracınızın tamir esnasında başka buji ve kabloları ile değiştirilme ihtimaline karşı, ilk öncelikle  buji lerini değiştirin (orjinal iridyum buji olacak) büyük bir ihtimalle aracınız düzelecek 4 buji fiyatı servislerlerinde 180 tl kadar japoncularda orjinali yok bir alt kalite o da işinizi görür 100 tl civarında.

Eğer düzelmezse buji kablolarını değiştirin (yine orjinal olacak) serviste 300 tl civarında, japoncularda orjinalı yok yan sanayi kesinlikle almayın. detaylı bilgi almak için özel mesajdan da ileti atabilirlisiniz. Geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeş sanırım, emin olmamakla birlikte ,sizin rölanti  motorunuz arızalı olabilir veya lpg de çalışmıyor olabilir , en olası ihtimal lpg ayarınız iyi değil. unutmadan kaza için geçmiş olsun kaza esnasında buji kablolarınız veya ateşleme sistemi hasar görmüş olabilirmi benzinde sorun olmayabilir lpg çok farklı bir mevzudur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar 98 model 626 aracımı gecen yıl aldım.Buji buji kablolarını yağını vs.orjinal

olarak mazda yetkili servisinde değiştirdim (sadece buji buji kablodu 400 tl civarındaydı).yaklasık15 bin km civarında kullandım  yağ bakımı yapıldı sadece.2 haftadırda aracta silkeleme tekleme yaşamaya basladım gaz filtresi değişti gaz ayarı yapıldı silkeleme sürdü motorcuya gittim ateşlemen de hiçbir problem yok lpg servisine git dedi neyapacağımı şaşırdım tecrübelerinizle yardımcı olursanız sevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Seninki kadar olmasa da; havaların ısınmasıyla birlikte lpg de az miktarda titreme başladı... Benzindeyken hiç bir sorun yok, lpgye geçtikten sonra motor ısınınca bu titreme oluyor, hatta kırmızı ışığa gelirken durmak için debriyaja bastığımda birden rolanti düşmesi bile oluyor...

OMVL marka lpg sistemine sahip olduğumdan  >:( servisi her yerde yokmuş, adam akıllı servisi Adapazarı'nda Marmara otogaz diye bir yermiş ustaya telefonla ulaştım, enjektörlerden birisi görevini tam anlamıyla yapmıyor olabilir, getir bir bakalım, ayar yapalım dediler...

Fırsat bulup götüremedim daha...

Gelişmeleri forumdan aktarırım.

:krrsz:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Domestos kardeş cvp için teşekkür ederim.Benim lpg landi renzo nun en eski tipi matrix denilen enjektör modeli.Bu mdelde enjektörlerden biri arıza yaptımı bütün enjektörlerinhepsi değişmesi gerekiyor.Bende komple tank hariç yeni sistem taktırmak için servise bıraktım.1350 tl 12 taksit

landi renzo

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Domestos kardeş cvp için teşekkür ederim.Benim lpg landi renzo nun en eski tipi matrix denilen enjektör modeli.Bu mdelde enjektörlerden biri arıza yaptımı bütün enjektörlerinhepsi değişmesi gerekiyor.Bende komple tank hariç yeni sistem taktırmak için servise bıraktım.1350 tl 12 taksit

landi renzo

Maalesef bende de; OMVL diye bir marka var sevisi yaygın değil... 6 yıl olmuş takılalı, öyle bir sıkıntı olursa ben de BRC düşünüyorum... Bu sıkışıklıkta inşallah olmaz...

;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selam arkadaşım.aynı sorun bendede vardı aracım benzinde canavar gibi fakat lpg ye geçince tekleme yapıyordu.herkes bi akıl verdi buji degiş dediler buji kabloları dediler.hava akış sensörümü varmış ne onu degiş dediler.neyse uzatmayayım iş çok basit.bujilerini söktüreceksin bir motorcuya.buji tırnak aralarını sibob ayar çakısıyla 0.75 mm ye ayarlasın.ondan sonra bas gaza git ne tekleme ne bişe.banada çok komik ve saçma gelmişti bu ama yaptırınca ve sorun bitince şok oldum.. :)

Böcek ve osmanli_61 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar daha öncedende lpg de tekleme yapıyordu aracım buji tırnak aralıgını düşürerek bu sorunu halletmiştik.ancak şimdide araç benzinden lpg ye geçtikten 3......5 sn sonra bir kez tekleme yapıyor.sonra birdaha yapmıyor.stop edip çalıştırınca tekrar benzinden lpg ye geçişte tekleme yapıyor.yani her çalıştırmada lpg geçişiden 3......5 sn sonra bir kez tekliyor.benzin fiyatları biraz uygun olsa söküp atacagım bu lpg yi.bi agız tadıyla kullanılmıyor araba.neyse bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa seviniri.lpg sistemi atiker daha 7 aylık.10.000 bakımıda geçen hafta yapıldı.....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

rolantideki lpg ayarı uygun değil. ya boğuluyor yada ya fakir geldiği için zamansız ateşliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benzin çeyrek deponun altındaysa yapabilir.

bende çeyrek deponun altında benzinde hep tekleme yapıyordu. çeyreğin üzerinde doldurdum tekleme geçti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

BBULDUK ARKADAŞLAR SORUNU.LPG ENJEKTÖRLERİNİN KABLAOLARINI YANLIŞ BAGLAMIŞLAR.1  İLE 4 ÜN TERS BAGLAMIŞLAR ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1998 626 sedan sahibiyim benim arabamda da lpg de tekleme var

benzinde problem yok ustanın söylediğine göre buji kabloları değişecekmiş henüz değiştirmedim teklemeyi özellikle ilk kalkışta ve düşük devirlerde yapıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selam arkadaşım.aynı sorun bendede vardı aracım benzinde canavar gibi fakat lpg ye geçince tekleme yapıyordu.herkes bi akıl verdi buji degiş dediler buji kabloları dediler.hava akış sensörümü varmış ne onu degiş dediler.neyse uzatmayayım iş çok basit.bujilerini söktüreceksin bir motorcuya.buji tırnak aralarını sibob ayar çakısıyla 0.75 mm ye ayarlasın.ondan sonra bas gaza git ne tekleme ne bişe.banada çok komik ve saçma gelmişti bu ama yaptırınca ve sorun bitince şok oldum.. :)

Bu yöntemi denemiş birisi olarak ilk önce buji tırnak aralığını düşürmenizi tavsiye ediyorum...

:o

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu eski ama faydalanacak arkadaşlar olabilir diye yazıyorum... Ben sorunumu lpg katkı maddesi koyarak çözdüm, sistemin içindeki tortu ve pislikleri temizleyen katkı maddeleri var, her yerde yok hatta çoğu bilmiyor bile...

Tankın içine bu katkıdan koydurun üzerine lpg alın, sistemde pislik varsa açıyor ve enjektörleri temizliyor, enjektörlerden kaynaklı teklemeler de ortadan kalkıyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu eski ama faydalanacak arkadaşlar olabilir diye yazıyorum... Ben sorunumu lpg katkı maddesi koyarak çözdüm, sistemin içindeki tortu ve pislikleri temizleyen katkı maddeleri var, her yerde yok hatta çoğu bilmiyor bile...

Tankın içine bu katkıdan koydurun üzerine lpg alın, sistemde pislik varsa açıyor ve enjektörleri temizliyor, enjektörlerden kaynaklı teklemeler de ortadan kalkıyor...

Veli Bey merhaba, bu katkı maddesinin bir markası var mı? Nereden temin ettiniz? Selamlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Veli Bey merhaba, bu katkı maddesinin bir markası var mı? Nereden temin ettiniz? Selamlar...

Bu maddelerden çoğu montaj ustası ve çoğu lpg istasyonunun haberi yok ama bazı istasyonlarda bulunuyor, hatırladığım kadarıyla MOTTO markalı ama Türk Malı...

http://www.e-sirket.com/motto-lpg-yakit-katkisi-lpg-treatme-23852e3.html

http://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/lpg-katki-maddesi-motto-lpg-li-araclar-icin-56013664

Umarım bulabilirsin...

Enjektörler komple değiştirilecek derken bu katkı sayesinde sorunumu çözdüm, bulduğum yerde koyduruyorum...

DİKKAT !!

Lpg deponuz yarının altındayken koydurun yoksa tankın basıncından dolayı kutunun basıncı yeterli gelmiyor ve boşa gidiyor, katkıyı koyduktan sonra az miktarda yakıt alın...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer lpg sisteminizde bir sıkıntı yoksa ve 98 model de mazda fakirleşmesi durumu da olmadığı için olası nedenler:Zamanla bujiler eskidiği için tırnak aralığı yetersiz kalabiliyor. 06 mm ye kadar düşürülebilir. Bir defa bir arkadaşın başına 98 model de aynı sorun geldiğinde bosch flr8 buji kullanarak sorunu çözmüştük. Bir de şöyle bir yanılgı var: Benzinde yapmıyor da gaz da yapıyor, o zaman ateşleme sorunu olamaz deniyor. Oysa benzinde yapmadığı sıkıntıları gazda yapıyor ise sorun yine ateşleme sisteminde olabilir.Çünkü benzinin yanıcılığı ile gazın yanıcılığı aynı değil. Gaz daha sert ve direk bir ateşleme istiyor. dolayısıyla benzinde hisstmediğiniz küçük ateşleme sorunlarını dahi lpg de hissedebilirsiniz.

Yapılacak şeye gelince, buji tırnak aralığınızı 0.6 mm ye kadar düşürtün yine geçmiyorsa multimetre ile buji kablolarının geçirgenliğini kontrol edin. Devam ederse bobin buji kablosu bağlantı noktalarında sıkıntı paslanma vs var mı bakın. Hiçbir zaman önce parça değişimi ile işe başlamayın. Bunları hallettikten sonra düzgün bir ayar yapın; ama ustanız sadece otomatik kalibrasyon yapıp bırakmasın. Yolda da ayar yapsın ki kesilme veya sirkme şahlanma olan devirleri yeniden ayarlayabilsin.

Ben bunları yazdığımda sorun hallolmuş olabilr ama ben diğer arkadaşlara da bir faydası dokunur diye yazıyorum..

Bu arada 99 model üstü mazdalardaki mazda fakirleşmesinden dolayı tekleme ve kesilme olayına diğer konularda değinilmiştir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.