eren46

Otomatik Şanzıman Yağ Kaçırıyor?

Arkadaşlar hepinize iyi forumlar.Benim araçta kıştan kalma geri vitese taktığımda hafif titreme,geri vitese takıp biraz hılı kalkınca " tak " diye bi vuruntu sesi geliyo. Dün K.Maraş'ta Ustama Söyledim lifte kaldırdı,şanzımanın altından yağ damlıyordu.Ayrıca sol tekerden şanzımana giren bir kol var adını hatırlayamadım,boşluk yapmış lık lık sallanıyordu.O kolun kauçuk körük gibi bi şey vardı bağlantı yerinde  açılmış .otomatik vites D R P N Geçişlerinde biraz sertleşmiş sürtüyo gibi ayrıca aracımda 1 vites sonrası 2 yi bir sn ye görüyorum direk 3 e geçiyo sorun olurmu?Ha unutmadan usta şanzıman keçesi değişecek bide usta tabiriyle yazıyorum akis bilyası değişecek dedi.... :nea::( :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

usta doğrusunu sölemiş şanzımandan çıkan tekere gisen kol akistir zaten ,hem bilye değişir hemde akis keçesi ,eminim vurutuda akisten gliyodur şanzımanında bişey yoktur inşallah bu arada yağını kontrol etmeyi unutma yağsız kalmasın şanzıman oto şanzımanın yağına geri viteses takılı şekilde el frenini çekip bakmak gerek hatırlatmış olayım geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

usta doğrusunu sölemiş şanzımandan çıkan tekere gisen kol akistir zaten ,hem bilye değişir hemde akis keçesi ,eminim vurutuda akisten gliyodur şanzımanında bişey yoktur inşallah bu arada yağını kontrol etmeyi unutma yağsız kalmasın şanzıman oto şanzımanın yağına geri viteses takılı şekilde el frenini çekip bakmak gerek hatırlatmış olayım geçmiş olsun.

teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki bu bilya standart mıdır? yoksa her araca ve markaya göre değişir mi?Aynı şekilde keçe nin de standardı var mı? Bizim burda mazda servisi yok da.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba eren

size özelden mesaj atmıştım arkadaşlarımın faydalanması için açıktan buruya da yazıyorum.

http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/mpage_46/key_/tm.htm

bu linkten O.V hakkında hatır saylır bilgi sahibi oldum.

benim sorunum aracımdaki çekiş düşüklüğü ile başladı. ve ben artık araç motor istiyor diyordum aracımın kompresyon ölçümünü yaptırdım 4 silindirde 11 civarı çıktı ve normaldi 2004 yılında aracımı 170000 de iken yaptırdığımda aynı sonuç çıkmştı ve 2 hafta önce aracımı muayene yaptırdğımda şanzıman ve motorda yağ kaçağı olduğu bilgisini alınca alınca sorunu da çözümledik.

fakat benim aracımda vites geçişlerinde vuruntu olmuyordu sadece araç ilerlerken hafif rampada dahi sanki aracı arkadan çekiyorlarmış gibi motor bağırıyor fakat gitmiyordu.

yukarıda verdiğim linki okuduğumda şanzıman yağı eksildiğinde gerekli doldurmay yapamadığından araç çekmiyor.

aracın benden önceki sahipleri düzenli olarak servise gitmiş, 60000 ve 110000 de şanzman yağını değiştirmişler fakat bizde yaygın bir inanış var o.v araçlarda şanzımın yağı değişmez gibi tamamen yanlış olan bir inanış.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba eren

size özelden mesaj atmıştım arkadaşlarımın faydalanması için açıktan buruya da yazıyorum.

http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/mpage_46/key_/tm.htm

bu linkten O.V hakkında hatır saylır bilgi sahibi oldum.

benim sorunum aracımdaki çekiş düşüklüğü ile başladı. ve ben artık araç motor istiyor diyordum aracımın kompresyon ölçümünü yaptırdım 4 silindirde 11 civarı çıktı ve normaldi 2004 yılında aracımı 170000 de iken yaptırdığımda aynı sonuç çıkmştı ve 2 hafta önce aracımı muayene yaptırdğımda şanzıman ve motorda yağ kaçağı olduğu bilgisini alınca alınca sorunu da çözümledik.

fakat benim aracımda vites geçişlerinde vuruntu olmuyordu sadece araç ilerlerken hafif rampada dahi sanki aracı arkadan çekiyorlarmış gibi motor bağırıyor fakat gitmiyordu.

yukarıda verdiğim linki okuduğumda şanzıman yağı eksildiğinde gerekli doldurmay yapamadığından araç çekmiyor.

aracın benden önceki sahipleri düzenli olarak servise gitmiş, 60000 ve 110000 de şanzman yağını değiştirmişler fakat bizde yaygın bir inanış var o.v araçlarda şanzımın yağı değişmez gibi tamamen yanlış olan bir inanış.

teşekkür ederim bilgilendirdiğin için aracın önceki sahibi dr. bi arkadaş değiştirmiştir herhalde ben 66 bin de aldım yarın evraklara bakıcam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eren

yazının bir kısımın atlamışım 1 den 2ye geçip hemen 3 vitese geçitiğinden bahsetmişsin

eğer şanzıman yağı değişmemiş ise şanzıman içinde bulunan vites geçişlerini sağlayan selenoid valflerin kirli ve özelliğini yitirmiş yağdan dolayı tıkanabileceği ve görevini tam anlamıyla yerine getirmeme gibi bir durumda olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eren

yazının bir kısımın atlamışım 1 den 2ye geçip hemen 3 vitese geçitiğinden bahsetmişsin

eğer şanzıman yağı değişmemiş ise şanzıman içinde bulunan vites geçişlerini sağlayan selenoid valflerin kirli ve özelliğini yitirmiş yağdan dolayı tıkanabileceği ve görevini tam anlamıyla yerine getirmeme gibi bir durumda olabilir.

tşk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki bu bilya standart mıdır? yoksa her araca ve markaya göre değişir mi?Aynı şekilde keçe nin de standardı var mı? Bizim burda mazda servisi yok da.

eren aracınızın mevcut tüm parçaları servislerde mevcuttur eğer servise gidebilirsiniz orada yaptırın yok gidemiyosanız parçaları servisten şase numaranızı bildirerek, orjinal alıp taktırın özellikle keçeler çok önemlidir, sizin oto şanzımanın düzensiz vites atlamalarına eminim yağ eksikliği neden oluyodur oto şanzımanda yağ çubuğuna dikkat edin olması gereken aralıktan ne az olacak, nede fazla, tam ayarında olması gerek. bide dediğim gibi geri viteste bakın kolay gelsin. ayrıca şanzıman yağının değişim km 50.000 yıl olarakda  4 yıldır , hiç kullanılmasa bile herşeyin bir raf ömrü vardır sonuçta özelliğini kaybediyor, servis bakımının tarihinide dikkat edin. oto şanzıman çok hassas bir şanzımandır bide kullanımı açısından bişey önerecem durduğunuz zaman önce aracı N alıp el fernini çekin , aracın yükünü frene bindirdikten sonra P çekip bırakın, aracın yükünü direk P ye yani şanzımana yükleyip stop etmeyin, bu çok önemli bir husustur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eren aracınızın mevcut tüm parçaları servislerde mevcuttur eğer servise gidebilirsiniz orada yaptırın yok gidemiyosanız parçaları servisten şase numaranızı bildirerek, orjinal alıp taktırın özellikle keçeler çok önemlidir, sizin oto şanzımanın düzensiz vites atlamalarına eminim yağ eksikliği neden oluyodur oto şanzımanda yağ çubuğuna dikkat edin olması gereken aralıktan ne az olacak, nede fazla, tam ayarında olması gerek. bide dediğim gibi geri viteste bakın kolay gelsin. ayrıca şanzıman yağının değişim km 50.000 yıl olarakda  4 yıldır , hiç kullanılmasa bile herşeyin bir raf ömrü vardır sonuçta özelliğini kaybediyor, servis bakımının tarihinide dikkat edin. oto şanzıman çok hassas bir şanzımandır bide kullanımı açısından bişey önerecem durduğunuz zaman önce aracı N alıp el fernini çekin , aracın yükünü frene bindirdikten sonra P çekip bırakın, aracın yükünü direk P ye yani şanzımana yükleyip stop etmeyin, bu çok önemli bir husustur.

tşk.arkadaşım dikkat etmeye çalışacağım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.