enginkaypak

Mazda3 Performans ve Yakıt Tüketimi

Bu konuda 46 ileti var

Merhaba arkadaşlar nisan 2011 de 2011 model mazda3 sedan touring gri aldım.
(Bursa inallardan onlara sonsuz teşekkürler ve gönül rahatlığıyla tavsiye)
mazdanın gram stratejisinden çok etkilendim geleneksel çelik yerine + %20 sağlam %8 hafif yüksek dayanıklı çeliktir.

Her parçanın yeniden yapılandırılması gerçek bir emek, azim, kararlılık. emsallerinden
iyi yol tutan erişilemeyen fren mesafesi(dün aniden çıkanköpeğe çarpmadım) iyi aerodinamik,
sürtünme %50 azaltılmış bilyalı devirli şanzıman, devirli performans motor, orta seviyelerde yakıt tüketimi,(sadece aklıma gelen megan, honda dan az) bol zenginlikte ve kaliteli donanım (en kalitelisi %17 arıza oranı ile 1.sorunsuz)

çift bölge klima benim için önemli. c segmentteki araçların yakıt tüketimi ortlalamasının biraz üstünde yaksın varsın. neticede compact spor otomobil. emsaleri arasında en hafifi beni bildiğim en yakını honda yeni kasa 1220 kg, megan-fuluence 1265, cruze 1285, corollo 1295, astra 1320, jetta 1400 ortalaması 1298 kg.dır. (passatta 1460) ortalama 1298-1160: 140 kg.

hafif olan mazda3 aracımız harika. ben sizlerle paylaşmak istedim. Ben mazda3 mü dahada hafiflettim kuru ağırlık olarak 52 kg. bunun içinde dönen parçada var azaltılan ağırlık.
10 ay dan bu yana zaman zaman bıkmadan çalışmalarda bulundum bilinçli bir şekide, hiçbir sistem iptal olmadan güvenlikten konfordan da vazgeçmeden klima cam motoru radyo hava yastığı koltuk ve başlığı sis farı vs. yerindedir.

maksadım performansı arttırmak, yakıtı biraz düşürmekti.  hedefime ulaşmanın mutluluğunu siz mazda severlerle paylaşmak belkide örnek teşkil edebilmek geliştirmek güzel şey elle tutulur gözle görülür somut verilere ulaştım aşağıda belirteceğim.

  1-dönen parça hafifletilmesi: en etkili ve katlamalı çarpım sonucuna götüren yöntem direk ivmelenmeye tesir eder: lastik biris b 25 olan lastikleri michelin enerji saver ile değiştim aynı ebat aynı yük endeksi eskilerin her biri 9,5 kg idi yeniler 7,5 kg.toplam:8 kg. (eskiler aynı zamanda sert idi şimdi yumuşak bunlar %20 düşük yuvarlanma direnci ile 1 numara)

ve jantlar uzun internet araştırmalarından sonra uygun jantları buldum ölçüler birebir, sağlamlık: 500 beygir civarı araçlarda da kullanılıyor çarpma basınç,ısı ve x rey kontrollü fiyat olarakta uygun tl olarak nakliye dahil 4ü: 1480tl 15x7 114.3 et40 ağırlık 5,5kg. önceki üzerindeki jantlar
7,5 kg. idi. piysada bu ölçü jantlar 7ila10kg.arası pekte kaliteli olmayan jantlardı benim yeniler dünyanın eniyisi değil herhalde ama iyilerden oz ssr volk gibiler 3-4 kat pahalılar gerçi dahada hafifler 4-4,5 kilolar.

15 yerine 15 tercih ettim amacım istikametinde çünkü aynı ağırlık tada olsa büyük jantın ağırlık merkezi çap merkezinden uzakta olacağından ivmelenme azalır kaldıki büyük jant ağırdır
almanya 4tuner.de den temin ettim: rota slipstream. toplam: 8 kg.

dönen parçanın ağırlığa etkisi (kasnaklar,volan,tekerlekler) aracın sırtındaki yük ağırlığı gibi olmaz. 4le,8le,10la çarpılır şeklinde değişik geçmiş ben ortalama rakam olarak 7 ile 4tekerlekten kazanılan 16kg. çarptım: 112 kg. aracın sırtından atılmış 112 kg. etkisi.

2-aracın sırtından azaltılan ağırlık: 36 kg. da bu şekilde hafiflettim. stepne kaldırdım bodruma kriko ve teferuatıyla 11,750kg. köpük bulunduruyorum (daha önceki aracımın stepnesi 18kgdı) akü 17,5kg.idi 42 amp. mutlu ile değiştim 11,5 kg : 6 kg. iki kornadan sadece tiz olanı seçtim diğeri bas olan tesbit ayağı ile 330 gr. ekzost borusu altındaki atkı kuşakları hafiflettim 1,2 kg paspasları daha ince malzemeden ürettim 1.3 kg fren ve debriyaj pedalları delikli spor pedal yapıldı delinip boyanarak, kaput içi keçenin alınması ve benzer şeyler.

  hepsi toplamda 148 kg. yapıyor 140kg. da zaten hafifti: emsallerden 288 kg.hafif anlamındadır. kendisi önceki haline göre ise 1160-148:1012 kg.dır. (kantarda 1110kg.dır.dönen parça ağırlık etkisi kantarda gözükmez, hareket halinde belli olur) bu müthiş ataklık vermekte
balıkesirdeki rakım da 0-100 denemelerinde 4 kez 2 ayrı yolda 10,3-10,6-10,7-11,1 değerlerini elde ederek ortalama '10,67' değerine ulaştım.

kalkışlarım tek kişi, çeyrekten biraz az yakıt ve rolantiden itibaren (deviri yükseltipte değil) şeklinde oldu. 180 ne kadar nerdeyse bir çırpıda, hızlı bir hızlanma, 60 dan 80 e çıkar gibi aynı. ara hızlanmalar çok başarılı (ama ölçmedim 60-100 ve benzeri 4.vites,5 gibi) ve son hızı henüz ölçmedim. ayrıca 2. vites dip gaz denemelerimde daha önce 99-100km. hızı görebiliyorken 101 demiyordu şimdi 106km. gördüm.

mazda gram stratejisinde ağırlığın performansa olan etkisi 100kg.da % 8 dir yani 1kg.da 0,08 dir 148x0,08: 11.84 yani % 12 performans geliştirildi sağlamasını yaparsak fabrika verisi 0-100: 12,1 sn. 12,1 x 12(%12) / 100 : 1,45 sn. yüzde 12, 12,1 lik derecede 1,45 sn.iyileşme
sağlıyor 12,1-1,45: '10,65' sn. yani demek istiyorum mazda gr.stratejisi ve benim test birbirini tutuyor.

birde yakıt etkisini tam anlamıyla ölçemedim ancak şehir dışına çıkıp geldim 30 km. yol 110km.hız civarı (hız sabitleyici ilave ettirmiştim çoğunluk kullandım) döndüğümde 5,5 i gördüm. baş üçlü akü lastik ve jant tır çünkü 3/2 si bunlardan elde edildi. kantarı elinize alın ve değişimleri mutlaka daha hafif ve kalteli olanlar ile değiştirin.

birde ben hepsi burada dan 150 tl ye kutu içi performans filtre kn marka değişimi yaptım 1milyon km. değişim yok yani yalnız bakımlarda hava tututturmayın yada oldukça uzağından hafif hava tutturabilirsiniz ilk 50 bin bakım istemiyen özellikte zaten. performans filtre getiri sağlar pamuktur.

forumlarda 5 ayrı araçta yapılan test sonuçlarında 2 ila 6 hp sağladığı yazıyordu örneğin focusta 3,5 hp veriyor. kutu içi kullanırsanız harici filtreye göre konumlandırma sorunu olmayacak ve sıcak hava alma ihtimali kalmayacaktır, ayrıca tadilat istemez. özel solüsyonu ile yıkanmalı. 97 oktan benzin kullanırsanız sürtünme azaltıcı ve aşınma önleyici var % 1-4 arası performans getirisi olduğunu da yazmış bp ve shell 6-7 kuruş fark 1 dolu depoda 3tl yapar ben artık 97 kullanıyorum.

önce: güç/ağırlık oranı 1160/105: 11 idi 11 denfazla olanlar a kasa ağır geliyor, kaldırmıyor dedikleri. tork/kg. oranı ise:1160/145: 8 idi
şimdi: güç/ağırlık oranı 1012/105: 9,6 oldu 9 dan aşağı az araba bulunur 11 den yukarı olan çok var normali 10-11 arası yani 1 beygir
başına 11 kg. yerine şu an 9,6 kg. düşüyor tork/kg. oranı ise: 1012/145: 6,97 çeşitli araçların ağırlıklarını güç ve torklarına bölerseniz çıplak motor güçlerini değil araba olarak verebildikleri güçleri böylece görebilirsiniz.

bilgi bağlantısı 

http://forum.donanimhaber.com/m_24892038/mpage_16/tm.htm

post-7674-14169528844_thumb.jpg

41890_12ab9332aaaaf330edaf06ad338b7abeacb65a8b.txt

Mazda41, SpeedMazda ve oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizi gönülden tebrik ederim mükemmele yakın bir çalışma olmuş.toplam maliyeti de belirtirseniz belki bende deneyebilirim.Sanırım bizim 2009 eski kasalar hepsinden daha ağır(teknik verilere göre)1270 kg olması lazım diye hatırlıyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim orijinal gelen Toyo'ların çok ağır lastik olduğunu duymuştum, doğru mu acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kelime kelime tek tek okudum, hakikaten başarılı bir çalışma ve deneyim... Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tebrikler gerçekten, emeğinizin karşılığını almışsınızdır mutlaka...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba hafifletme maliyetini sormuşsunuz araç teknisyeniydim devlet memurluğunda çalışırken emekli oldum araba hobi alanım, ilgileniyorum hevesim var, boş zamanım çok. zaman içine yayarak işlemlerin çoğunu yapalı 6 ay kadar oluyor. akümü iş görür şekilde verdim üste 100 tl verip ince kutup 42 amp 6 kilo hfifini aldım aracımın lastikleri toyo değildi üzerindekiler birist. b 250 idi iyi durumda ve hasarsız idiler michelin enerji saver ile takasta 450 tl verdim, jantlar 1480 tl. diğer hafifletmeleri ise aküyü değiştiğim yerde bizzat kendim ve tabi ara ara ustadan yardım ile hallettim ora aynı zamanda kaportacı. kaput dayama demiri kullanmıyorum 360gr. plastik plakalık kullanmıyorum ikisi 390gr. antifiriz yedekleme kabındaki seviyeyi max. dan min. seviyesine indirdim 450gr. eşsiz ekzost sistemine sahip 12-15 yıl çürümüyor ona dokunmadım metalik sesinide seviyorum ancak katalizör ile motor bloku alt kısmında katalizörün tutunduğu kalın ve enli mesnet plaka demiri var onun orta kısmını boşalttık çerçeve haline getirerek ve 4 vida boyunuda kısaltarak taktık 750gr. v.s. ahbabı olduğum ustanın kanalında yararlanarak yaptık çoğunluk kendim çalıştım arada 5-10 harçlık verdim.

Mazda41 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araba aşkı budur işte. Elinize sağlık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ellerinize,emeğinize sağlık. Paylaşımınız için ayrıca bir emek vermişsiniz.  Teşekkürler. Birde fotoğraf veya videoda yüklsersiniz duamızıda alırsınız herhalde :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fotağraf yüklemek istiyorum da boyut  elverişli olmadı, albüm kısmından bakacağım olacakmı? Donanım eksiltmeden ve sisteme zarar vermeden olması için tabi ince eledim. bugüne kadar direksiyon oldukça tuttum ancak geçen gün iyi bir uzuyayım dedim susurluğa doğru hakikaten uzuyor, uzama bitmiyor herzaman tuttuğum direksiyona tutundum onu çeker şekilde çünkü kaykılarak geriye doğru yapışıyordum bu işin az farketmediğini çok farkettiğini rahatlıkla söylüyorum. v.s relere üç örnek daha söylemelim kaput içi keçe 480gr. ön yolcu koltuğu ilerisi altı torpido altı paspasa yüz yüze bakan bölümdeki plastik toz kapak 160gr. ve akü üstü toz kapağı plastik 300gr. gibi. Aksesuar olarak serviste (inallarda)  bagaj üstü rüzgarlık, hız kontrol, 350tl.lik 2 numara film ve kromaj kapı kolu tutamak araba tesliminde 1 yıl önce oldu. aynı serviste spor yay monteside 6 ay önce yapıldı. ( 4 yay toplamı 300gr. öncekilerden ağır)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben hafifletme işini geniş zamana yayarak olabildiğince mümkün, uygulanabilir pratiklikte, ilerde olumsuz haller oluşturmayacak tarzda ve mazda3 sahibi arkadaşlarımında istifadelerine yönelen paylaşım olabilir düşüncesi ile yaptım. verdiğim zaman içinde iş görecek noktalar tesbit olmuş oldu eksikte vardır olabilir. Arkadaşlar konu başından bu yana sizden gelen cevaplardan aldım bir onay ve büyük destek zira yapmaya çalıştığım mazdanın stratejisine(alışılmışa meydan oku) uyar ama alışılmışa uymaz. Hepinize konuyla alakalı ilgiden ötürü çok teşekkür ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben elime ne geliyorsa atıyorum bagaja :D Stepnesiz rahat edemem, aracımda kompresör kesinlikle bulunması lazım. Tornavida takımı, anahtar takımı (alyan-açık ağız- yıldız), eldiven, tulum, çeki halatı, akü takviye aparatı v.b alet edevat olmazsa olmazımdır :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

söylemiş olduklarından birkaçı bana da gerekli olabilecek şeyler kesinlikle ama gerektiğinde çözümü diğer başka şekilde halletmem gerektiğidir  köpük taşıyorum ama lastik yarıldğında normal patlak gibi iş görmüyecektir yardım almam gerekecek geçen hafta bacanağımın a4 ü körfezden dönerken gece 2de lastiği gümlemiş beni aradı telefonla çünkü yanında stepnesi yoktu yerine lpg deposu bağlatmıştı sabah erken lastikçiyle gittik yoldaki düşen bir kamyon makasının u bağlantı saplaması lastiğe girmiş hallettik. kasko yada sigortaya lastik işleri ilave ettirilebiliyor. skodanın suv tarzı bir arabası wolksvagenin bir modeli ve birkaç daha araba fabrika çıkışı stepnesizdir çoğu arızada şimdi müdahele pek mümkün değil ama görüşün benim için önemli sağol.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zevk meselesi ama;

Bence jantlar daha alımlı ve göz alıcı olabilirdi... Kazasız günler...

:nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hava şartları fotağraf çekiminde pek uygun değildi ama ilerde yeni iletirim. jantlar mat siyah, lastik ölçüsü: 195x65x15 tir. Teşekkür ediyorum. bijonlar sırıtmışmı? siyah ve alüminyum olanlar ile (hafifleri ile) değiştirmelimiyim?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hava şartları fotağraf çekiminde pek uygun değildi ama ilerde yeni iletirim. jantlar mat siyah, lastik ölçüsü: 195x65x15 tir. Teşekkür ediyorum. bijonlar sırıtmışmı? siyah ve alüminyum olanlar ile (hafifleri ile) değiştirmelimiyim? lastikler aynı önceki lastik ebadında jantlarda öyle önceki ebdında ancak bir farkla bu jantların sadece taban ölçüsü farklı: fabr. çıkışı olan taban genişliği-6 inç, bu jantlar taban genişliği-7 inç yaklaşık olarak 2,5 cm jantın tabanı geniş lastk yanağı  daha darmış gibi görünmesine rağmen lastik tüm ölçü olarak önceki ile aynı ancak jantın taban genişliği nedeniyle lastiği her iki yanlara doğru sağ ve sol açmakta yani lastik tabanı çok az genişleme görünümünde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar nisan 2011 de 2011 model mazda3 sedan touring gri aldım.

(Bursa inallardan onlara sonsuz teşekkürler ve gönül rahatlığıyla tavsiye)

mazdanın gram stratejisinden çok etkilendim geleneksel çelik yerine + %20 sağlam %8 hafif yüksek dayanıklı çeliktir.

Her parçanın yeniden yapılandırılması gerçek bir emek, azim, kararlılık. emsallerinden

iyi yol tutan erişilemeyen fren mesafesi(dün aniden çıkanköpeğe çarpmadım) iyi aerodinamik,

sürtünme %50 azaltılmış bilyalı devirli şanzıman, devirli performans motor, orta seviyelerde yakıt tüketimi,

(sadece aklıma gelen megan, honda dan az) bol zenginlikte ve kaliteli donanım (en kalitelisi %17 arıza oranı ile 1.sorunsuz)

çift bölge klima benim için önemli. c segmentteki araçların yakıt tüketimi ortlalamasının biraz üstünde yaksın varsın. neticede

compact spor otomobil. emsaleri arasında en hafifi beni bildiğim en yakını honda yeni kasa 1220 kg, megan-fuluence 1265, cruze 1285,

corollo 1295, astra 1320, jetta 1400 ortalaması 1298 kg.dır. (passatta 1460) ortalama 1298-1160: 140 kg. hafif olan mazda3 aracımız

harika. ben sizlerle paylaşmak istedim.

Ben mazda3 mü dahada hafiflettim kuru ağırlık olarak 52 kg. bunun içinde dönen parçada var azaltılan ağırlık.

10 ay dan bu yana zaman zaman bıkmadan çalışmalarda bulundum bilinçli bir şekide, hiçbir sistem iptal olmadan

güvenlikten konfordan da vazgeçmeden klima cam motoru radyo hava yastığı koltuk ve başlığı sis farı vs. yerindedir.

maksadım performansı arttırmak, yakıtı biraz düşürmekti.  hedefime ulaşmanın mutluluğunu siz mazda severlerle paylaşmak

belkide örnek teşkil edebilmek geliştirmek güzel şey elle tutulur gözle görülür somut verilere ulaştım aşağıda belirteceğim.

  1-dönen parça hafifletilmesi: en etkili ve katlamalı çarpım sonucuna götüren yöntem direk ivmelenmeye tesir eder: lastik biris b 25

olan lastikleri michelin enerji saver ile değiştim aynı ebat aynı yük endeksi eskilerin her biri 9,5 kg idi yeniler 7,5 kg.toplam:

8 kg. (eskiler aynı zamanda sert idi şimdi yumuşak bunlar %20 düşük yuvarlanma direnci ile 1 numara) ve jantlar uzun internet

araştırmalarından sonra uygun jantları buldum ölçüler birebir, sağlamlık: 500 beygir civarı araçlarda da kullanılıyor çarpma basınç,ısı

ve x rey kontrollü fiyat olarakta uygun tl olarak nakliye dahil 4ü: 1480tl 15x7 114.3 et40 ağırlık 5,5kg. önceki üzerindeki jantlar

7,5 kg. idi. piysada bu ölçü jantlar 7ila10kg.arası pekte kaliteli olmayan jantlardı benim yeniler dünyanın eniyisi değil herhalde ama

iyilerden oz ssr volk gibiler 3-4 kat pahalılar gerçi dahada hafifler 4-4,5 kilolar. 15 yerine 15 tercih ettim amacım istikametinde

çünkü aynı ağırlık tada olsa büyük jantın ağırlık merkezi çap merkezinden uzakta olacağından ivmelenme azalır kaldıki büyük jant ağırdır

almanya 4tuner.de den temin ettim: rota slipstream. toplam: 8 kg.

dönen parçanın ağırlığa etkisi (kasnaklar,volan,tekerlekler) aracın sırtındaki yük ağırlığı gibi olmaz. 4le,8le,10la çarpılır şeklinde

değişik geçmiş ben ortalama rakam olarak 7 ile 4tekerlekten kazanılan 16kg. çarptım: 112 kg. aracın sırtından atılmış 112 kg. etkisi.

  2-aracın sırtından azaltılan ağırlık: 36 kg. da bu şekilde hafiflettim. stepne kaldırdım bodruma kriko ve teferuatıyla 11,750kg. köpük

bulunduruyorum (daha önceki aracımın stepnesi 18kgdı) akü 17,5kg.idi 42 amp. mutlu ile değiştim 11,5 kg : 6 kg. iki kornadan sadece

tiz olanı seçtim diğeri bas olan tesbit ayağı ile 330 gr. ekzost borusu altındaki atkı kuşakları hafiflettim 1,2 kg paspasları daha

ince malzemeden ürettim 1.3 kg fren ve debriyaj pedalları delikli spor pedal yapıldı delinip boyanarak, kaput içi keçenin alınması ve benzer şeyler.

  hepsi toplamda 148 kg. yapıyor 140kg. da zaten hafifti: emsallerden 288 kg.hafif anlamındadır. kendisi önceki haline göre ise 1160-148:

1012 kg.dır. (kantarda 1110kg.dır.dönen parça ağırlık etkisi kantarda gözükmez, hareket halinde belli olur) bu müthiş ataklık vermekte

balıkesirdeki rakım da 0-100 denemelerinde 4 kez 2 ayrı yolda 10,3-10,6-10,7-11,1 değerlerini elde ederek ortalama '10,67' değerine ulaştım.

kalkışlarım tek kişi, çeyrekten biraz az yakıt ve rolantiden itibaren (deviri yükseltipte değil) şeklinde oldu. 180 ne kadar nerdeyse

bir çırpıda, hızlı bir hızlanma, 60 dan 80 e çıkar gibi aynı. ara hızlanmalar çok başarılı (ama ölçmedim 60-100 ve benzeri 4.vites,5 gibi)

ve son hızı henüz ölçmedim. ayrıca 2. vites dip gaz denemelerimde daha önce 99-100km. hızı görebiliyorken 101 demiyordu şimdi 106km.

gördüm. mazda gram stratejisinde ağırlığın performansa olan etkisi 100kg.da % 8 dir yani 1kg.da 0,08 dir 148x0,08: 11.84 yani % 12 performans

geliştirildi sağlamasını yaparsak fabrika verisi 0-100: 12,1 sn. 12,1 x 12(%12) / 100 : 1,45 sn. yüzde 12, 12,1 lik derecede 1,45 sn.iyileşme

sağlıyor 12,1-1,45: '10,65' sn. yani demek istiyorum mazda gr.stratejisi ve benim test birbirini tutuyor.birde yakıt etkisini tam anlamıyla

ölçemedim ancak şehir dışına çıkıp geldim 30 km. yol 110km.hız civarı (hız sabitleyici ilave ettirmiştim çoğunluk kullandım) döndüğümde 5,5 i

gördüm. baş üçlü akü lastik ve jant tır çünkü 3/2 si bunlardan elde edildi. kantarı elinize alın ve değişimleri mutlaka daha hafif ve kalteli

olanlar ile değiştirin. birde ben hepsi burada dan 150 tl ye kutu içi performans filtre kn marka değişimi yaptım 1milyon km. değişim yok yani

yalnız bakımlarda hava tututturmayın yada oldukça uzağından hafif hava tutturabilirsiniz ilk 50 bin bakım istemiyen özellikte zaten. performans filtre getiri sağlar pamuktur.

forumlarda 5 ayrı araçta yapılan test sonuçlarında 2 ila 6 hp sağladığı yazıyordu örneğin focusta 3,5 hp veriyor. kutu içi kullanırsanız

harici filtreye göre konumlandırma sorunu olmayacak ve sıcak hava alma ihtimali kalmayacaktır, ayrıca tadilat istemez.

özel solüsyonu ile yıkanmalı. 97 oktan benzin kullanırsanız sürtünme azaltıcı ve aşınma önleyici var % 1-4 arası performans getirisi olduğunu

da yazmış bp ve shell 6-7 kuruş fark 1 dolu depoda 3tl yapar ben artık 97 kullanıyorum.

önce: güç/ağırlık oranı 1160/105: 11 idi 11 denfazla olanlar a kasa ağır geliyor, kaldırmıyor dedikleri. tork/kg. oranı ise:1160/145: 8 idi

şimdi: güç/ağırlık oranı 1012/105: 9,6 oldu 9 dan aşağı az araba bulunur 11 den yukarı olan çok var normali 10-11 arası yani 1 beygir

başına 11 kg. yerine şu an 9,6 kg. düşüyor tork/kg. oranı ise: 1012/145: 6,97 çeşitli araçların ağırlıklarını güç ve torklarına bölerseniz

çıplak motor güçlerini değil araba olarak verebildikleri güçleri böylece görebilirsiniz.

bilgi bağlantısı  http://forum.donanimhaber.com/m_24892038/mpage_16/tm.htm 

Gram stratejisi temalı bu modifikasyonu uygulamak belirgin fark yaratıyor performansta.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • bozkurt358
      Yazan: bozkurt358
      forumdaslarim; ingilteredeki BBR GTİ  firması ile görüştüm, geliştirdikleri yazilim bizim 1.5 120 lik araçlarda 20 hp 15 lb/ft güç artırıyor. bu kadar yüksek artışın sebebide araçlarımızın ecusu mx5 ile aynıymış galiba. yalnız tek başıma satın almak istemiyorum çünkü 600 sterlin. bu paket içerisinde ecu programını araca yükleyen cihaz da var. Kafasina yatan varsa ortak alalım. kişi sayısı arttikca fiyat düşer 
      (aracin orjinal programi da flash bellekte saklaniyor )
      firmayi merak edenler, google dan biraz baksin. 25 yildir mazda uzerine tuning, turbo donusum gibi hizmetleri var.
      SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       
    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • PeterPAN
      Yazan: PeterPAN
      Arkadaşlar, merhaba forumu araştırdım ama genelde LPG üzerine yakıt bilgileri var. Aracı alırsam bir süre LPG montajı yaptıramayacağım için benzinde binmek durumunda kalıcam, bu sebeple 1.nesil otomatik vites 2009 model bir mazda 3 ün yakıt durumu hakkında tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum.
       
      Yakıt deposu kaç lt ?
       
      Bir depo ile istanbul içinde ortalama bir trafikte kaç km gidiyor bir depo ile ?
       
      Teşekkürler şimdiden.


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.