hindal

Debriyaja Basınca Rölanti Düşüyor

Bu konuda 69 ileti var

Arkadaşlar, arabam 323 90 model hb bg,motor b6i yani enjeksiyonlu... normal rölanti 900 devirlerdeyken  özellikle motor sıcakken depriyaja basınca ve basılı tutunca  rölanti ilk önce hafif yükseliyor sonra 350 devirler4 kadar düşüyor ayağımı depriyajdan çekince rölanti tekrar 900 devire geliyor,frene basınca da  rölanti ibresi çok az  iniyor. Frene basınca rölanti düşmesi  çok az olduğundan sorun yaratmıyor ama debriyaja basınca 350 devirlere düşmesi canımı sıkıyor araba kesinlikle stop etmiyor, debriyaja basılı tutup, farları ,kaloriferi açınca ve birde fan motoru devreye girince bile arabanın rölantisi 350 devirlere veya en son 0 'ın üzerindeki devir çizgisine  kadar düşüyor ama kesinlikle stop etmiyor.sabah ilk çalıştırdığımda rölanti yüksek olduğundan sorun yok. Birde boğaz kelebeğindeki hava ayar vidasından rölantiyi 1000 devirlere yükseltsem bile debriyaja basılı tutunca yine 350 devirlere düşüyor... Sizce bu sorun neden olabilir? Yardımcı olursanız sevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk defa böyle bir şey duyuyorum, sebeplerini ve çözümünü merakla bekliyorum... Kolaylıklar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayır araba boştayken normal rölantide çalışıyor,farlar fan açık olsa bile boştayken sorun yok taki debriyaja basılı tutuncaya kadar... normalde vites atarken problem yok ama debriyaja bastıktan sonra 2-3 sn sonra rölanti düşüyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Baskı balatanın ayırması neticesinde küçük çaplı değişim olur ama bu kadar problem yaratacak ne olabilir acaba?

:fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

baskı balata vede dabriyajın kontrol edilmesi gerek, bir şekilde o bölümden motoru sıkıştırıyor ki başkada etki ecedeği alan yok. debriyaja bastığınızda normalde motor rahatlar ama o bölümde bir sorun var. frende hafif bir düşme yükselme olabilir normaldir ama debriyaj konusunu ilk kez duydum baskı ve plaka falan değiştinizmi montaj hatası veya parça hatası olmuş olabilirmi acaba baktırmak gerek, geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Debriyaj sisteminde elektronik bir devre varsa veya sensör gibi bir algılayıcı bu arıza yapmış da olabilir...

8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Baskı balata geçen yıl değişti diye biliyorum, arabayı aldığım arkadaş öyle demişti. Usta ya sordum, debriyaj balatası normal dedi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu konuda başkada bir fikrim yok kardeş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağol kardeş, bakalım sonuç ne olacak... şimdilik araştırma boyutundayım , çok iyi bir mazda ustası bulana kadar bekleyeceğim... acaba soğutma suyu sistemiyle bir alakası var mı diye de düşünmüyor değilim. az bir su eksiltsin kalorifer peteğinden şıkır şıkır su sesi geliyor su sesinin gelmesiyle rölanti düzensizleşiyordu(motora ne kadar yüklensem hararet yükselmiyordu) conta değiştirdim, hortumlar değişti, kontrol edildi su sesi eskisi gibi yok ama motor ısındıktan sonra hafif bir ses var gibi yani soğutma suyunda hava var gibi bu ikisi arasındaki bağlantıyıda araştırıyorum aslında...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Devamlı gittiğim bir usta var, oda araban iyi,ufak defek şeyleri kafana takma arabanı sev diyor ama benim kafama takıldı bir kere...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağol kardeş, bakalım sonuç ne olacak... şimdilik araştırma boyutundayım , çok iyi bir mazda ustası bulana kadar bekleyeceğim... acaba soğutma suyu sistemiyle bir alakası var mı diye de düşünmüyor değilim. az bir su eksiltsin kalorifer peteğinden şıkır şıkır su sesi geliyor su sesinin gelmesiyle rölanti düzensizleşiyordu(motora ne kadar yüklensem hararet yükselmiyordu) conta değiştirdim, hortumlar değişti, kontrol edildi su sesi eskisi gibi yok ama motor ısındıktan sonra hafif bir ses var gibi yani soğutma suyunda hava var gibi bu ikisi arasındaki bağlantıyıda araştırıyorum aslında...

Soğutma dolayısıyla kalorifer sisteminizde bir sorun varmış giderilmiş, bunun aktarma ile yakından uzaktan ilgisi olmaz...

Siz aktarma sistemi üzerinde elektrik/elektronik bir donanım var mı buna yoğunlaşın bence... Varsa; büyük ihtimal sorun bu parçadan kaynaklanmakta...

Sensör, müşür, röle vs.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ok. hazirana kadar bekleyeceğim sorun çözülmezse adana da  servise gideceğim ne diyecekler bakalım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Domestos ve diğer arkadaşlar, debriyaj pedalına gelen kablo var onu çıkarınca debriyaja basıyorum rölanti sabit duruyor sorun gidiyor. Rölanti 350 devirlere düşmüyor ... kabloyu tekrar takıyorum debriyaja basınca rölanti düşüyor bu kablo neyin nesi, birisine sordum şalterin kablosu dedi. bu önemli midir? bu şekilde kullansam sorun olur mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Domestos ve diğer arkadaşlar, debriyaj pedalına gelen kablo var onu çıkarınca debriyaja basıyorum rölanti sabit duruyor sorun gidiyor. Rölanti 350 devirlere düşmüyor ... kabloyu tekrar takıyorum debriyaja basınca rölanti düşüyor bu kablo neyin nesi, birisine sordum şalterin kablosu dedi. bu önemli midir? bu şekilde kullansam sorun olur mu?

Tahminimin doğru tutması beni sevindirdi ama sorununuza çözüm olmadı, ama işin güzel tarafı sorunun kaynağını bulduk...

Kablo arızalı ise bu kabloyu değiştirebilirsin ama bu kablonun bağlı olduğu bir sensör varsa ve bu arızalı ise senin yapacağın bir şey yok...

Anlayan birilerine danışmanı tavsiye ederim. Buradan ne desek boş çünki.

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekürler,en azında kafam rahatladı ...kablo şuan takılı değil bu şekilde 1-2 gün bineyim diyorum. İnşallah başka soruna neden olmaz bu parçanın adı ne acaba debriyaj sensörü mü, anahtarımı  tam olarak? Görevinide bilmiyorum biraz internette araştırayım bakalım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekürler,en azında kafam rahatladı ...kablo şuan takılı değil bu şekilde 1-2 gün bineyim diyorum. İnşallah başka soruna neden olmaz bu parçanın adı ne acaba debriyaj sensörü mü, anahtarımı  tam olarak? Görevinide bilmiyorum biraz internette araştırayım bakalım...

Mutlaka bir işlevi vardır... Kablosuz kullanayım derken başka hasarlara neden olabilirsin... Öncelikle araştır ve öyle kullan derim...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu şekilde bir bilgi var...

Debriyaj Sensörü (Anahtarı)

Bu sensör bir anahtar gibi çalışır. Debriyaj pedalının altına yerleştirilmiştir ve debriyaj pedalına basılıp basılmadığını algılar. Gönderdiği sinyal egzoz emisyonlarını azaltmak için yakıt kesme esnasındaki motor devrinin kontrolü için kullanılır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.