teccol

Yakıt Yüksekliği ve Egzoz Emisyon Yüksekliği

Merhaba arkadaşlar

Benim aracım şu an ortalama 15 lt yakıyor. yapılmayan kalmadı bilgisayara bağlandı oksijen sensör arızası verdi. Sensörü değiştirdim fakat yakıt yine çok yüksek.

Ayrıca egzoz emisyon değerleri çok yüksek çıkıyor. Düşürmek için adam gibi çözüm bulabilen yok.

Arabayı aldığımda çok güzeldi gittim triger kayışını değiştirdim aylardır araba ayar tutmadı. Sente kaçıklığı dedik ama hangi ustaya götürsem sentesi kaçık bir araba bukadar güzel çalışmaz bukadar seri olmaz diyorlar. Anlamadım gitti.

Bujiler mazda servisden alındı

buji kabloları değişti

Hava filtresi değişti

yağı yağ filtresi değişti

akışmetre kontrol edildi

oksijen sensörü değişti

carbon clean yapıldı

eskiden lpg liymiş sökülmüş manifoltdaki yerler kapatıldı

başkada birşey aklıma gelmiyor.

Bu emisyon neden yüksek olabilir . Fikirlerinizi bekliyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracın yakıtı iyi yakamıyor o yüzden emisyon yüksek çıkıyor, bir motor yakıtı ne kadar iyi yakarsa hem ekonomik olur hemde emisyonu düşük çıkar söylediklerine bakılırsa sorun ateşleme gibi gözüküyor distribütör tırnaklarına vede tevzi makarasına bakmanı öneriyorum oksitlenmniş olabilir veya çapak tutmuş olabilir,oraları temizle zımparala vede kontak spreyli sık, bir yerlerden kaçak olabilir, gece karanlık bir ortamda kabloları vede bobinin olduğu yeleri kısacası ateşleme sistemini gözlemle vede en önemlisi sübap ayarların bozulmuş olabilir yani sente atlatmış olabilir motor,yakın zamanda triger değişmişsin, sübap ayarları çok önemlidir araç yeteri kadar hava alamazsa yakıtı içer, motorun çalışmasına bakma sen çok hassas dır o ayarlar motorun çalışmasını etkilmez, kesinlikle triger değişiminden sonra olmuşsa bu durum aracınızın ayara ihtiyacı var, bir servise gidin vede sübap ayarı yaptırın, motorunuza en uygun filer de ayar yaptırın. geçmiş olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hava yakıt karışımında bir sıkıntı var gibi görünüyor, yakıt fazla giriyor yanmadan da atılıyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teber ustaya gittim. Arabaya yüklenince siyah duman atması ve çok yakması sorunları var dedim

siyah duman için subap lastikleri dedi  1500 2000 tl dedi. Çok yakması içinde gaz kelebeği değişmesi lazım dedi. Çıkmasıda 500 tl dedi.

Ben anlamadım subap lastiklerinde sorun olsa mavi duman atmaz mı ?.

Bence ateşleme sisteminde bir sorun var ama nasıl bir arızası var anlamadım.

En son göztepe sanayide cemoto test var  orası ben hallederim demişti ama sorunun ne olduğunu söylememişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sayın teccol

arcanız benim aracımla aynı 1.8 o.v

Benim aracım mazda lantis 1.8 o.v

Benim aracımda çok yakıyor ve çekiş düşüklüğü vardı ve ben artık aracım motor istiyor diyordum

çok samimi olduğum motorcu bir arkadaşımla arcın kohpresoyn ölçümünü yaptık 4 silirinde 11 kompresyonu verdi ve motorun durumunun çok iyi olduğunu söyledi ve hazır lülebirgaza gitmişken aracın muayenesin yaptırıya dedim ve muayene sonucunda aracıın şanzıman ve motor kısmında yağ kaçırdığı bilgisini aldım aslında ben yağ damlattığını biliyordum ama şanzıman kısmını atlamışım sonuçta 15 yaşında 213 bin yapmıış bir araç artık contaların değişmesi gerekiyor.

aracımı lifti kaldırıp baktım ki o.v şanzıman karterinde iki adet damla yağ gördüm anladımki epey yağ kaçırıyor.

Hava filtresi ve akü nün arasından yağ çubuğunu çektim baktım ve yağıı yakyaşık 0.5 lt eksilmiş

Hemen aracın servis defterine baktım aracım 60 bin ve 110 binde iken yağ değişmiş bende 200 de iken yağı değiştirmemiş sadece ekleme yapmıştım.

Bizim toplumda yaygın bir inanış var şanzıman yağı değişmez ömürlüktür gibi.

Bunun üzerine ben yağını, filtresini, ve contasını değiştirdim ve arabam şimdi tabiri caiz ise FİŞEK gibi oldu ve hiç bir sorunu kalmadı

1 ci vitesten 2 ye geçerken hafif bir vuruntu var mı ve çekişte problem var mı?

Benim tavsiyem aracın o.v yağını kontrol edin en son nezaman değişmiş ve eksiklik var mı?

Şayet uzun süredir değişmemiş ise aracın yağını tamamen değiştirin.

aracınızın kullanacağı yağ DEXRON 3G standardında bir yağ olmalı markası önemli değil castrol, bp, sehll, elf farketmez önemli olan standartın dexron 3g olması

ben şahsen elf g3 kullandım ve çok memnunum

eğer takıldığınz yer olursa yardımcı olmak maksadı ile tel no mu yazıyorum: 05052290669

hiç çekinmeden arayabilirsiniz o.v şanzıman konusunda yardımcı olurum

kalın sağlıcakla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle yakınlığın için teşekkür ederim

Şanzuman yağı konusu benimde aklımda ama şu yakıt işini halledemediğim için hiç bu olaya giremedim. Vites geçişlerinde hiç bir vuruntu yok. sadece ilk çalıştırmada rolanti yüksek olduğu için vites geçişinde sarsma var

Siyah duman atması var birde emisyon değeri yüksek bunlarda araçta sorun çıkarıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teber ustaya götürdüm bana 1500 tl  yarım motor masrafı , 500 tl gaz kelebeği değişeceğini söyledi

Adem ustaya götürdüm Ekinciotomotive , sente kaçığı vardır dedi ve beraber açtık baktık sente kaçığı çıktı. Resimlerini aşşağıda paylaşıyorum. Arabanın çekişi düzeldi fakat egzoz emisyonu düşmedi yakıt konusunda henüz bakma aşamasındayım ama sanırım ondada bir düşme olmadı. Adem usta oksijen sensörü olduğu  kanaatinde ama ben sensörde olmadığını düşünüyorum.

Benim arabanın katalitik konvertörü iptal edilmiş acaba o hem yakıta hemde emisyona bukadar etki edermi. Ensonunda gidip lpg taktıracağım

Sağdaki kasnak sağa doğru neredeyse 2 diş kaçık. Yani adem usta 1 diş dedi ama sanki I olan  1 E olan  2 diş kaçık gibi geldi

8761Photo-0062.jpg

5027Photo-0063.jpg

6480Photo-0065.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun, tez vakitte sorunun çözülmesini temenni ediyorum...

Benim anlamadığım nokta şu;

Bu arızayı ilk senin aracın vermiyordur eminim, niye bir usta da çıkıp bu arızanın sebebi şudur, çözümü de budur diyemiyor...

Neticede üç bilinmeyenli bir denklem değil. İşinin ehli bir usta problemin kaynağını ve çözümünü bulabilmeli...

8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun, tez vakitte sorunun çözülmesini temenni ediyorum...

Benim anlamadığım nokta şu;

Bu arızayı ilk senin aracın vermiyordur eminim, niye bir usta da çıkıp bu arızanın sebebi şudur, çözümü de budur diyemiyor...

Neticede üç bilinmeyenli bir denklem değil. İşinin ehli bir usta problemin kaynağını ve çözümünü bulabilmeli...

8:)

Valla tutturmuşlar bir bilgisayar diye yok o bilgisayar bilirmiş de yahu günlerdir kaç kere bilgisayara bağladık tek çıkan oksijen sensörü idi değiştirdik ama emisyonun nsıl düşeceğini bilen yok. Hemen motor yapılacak diyorlar. Yahu arabada zengin karışım var diyorum Bunun düzeltilmesi lazım ama nasıl düzeleceğini sorduğumda adam dudak büküyor. Bunu diyenler tamirci.

Son hava akışmetrenın çalışıp çalışmadığına baktıracağım. oksijen sensörüne baktıracağım en son egzosa baktıracağım inşallah bunların birinde emisyonu yüksek çıkaran arıza bulunur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar arabanın sorununu hallettik.

NTK oksijen sensörü takıldı. bir kaç ayar yapıldı akışmetre temizlendi aracın emisyonu 8.900 lerden 0.800 lere düştü. buda zaten istenen bir değer.

her yerde 200 tl olan oksijen sensörünü 145 tl ve yaklaşık 3 saat süren bakım 50 tl ücretle 195 tl ye yaptırdım.

Aracınız beyinli ise istanbulda tek bir yer var oraya götürün adamlar hem çok güzel işçilik yapıyorlar hemde para canlısı değiller.

Göztepe sanayi sitesinde Cem Oto Test mutlaka önce buraya uğrayın.

Not: Sadece nakit çalışıyorlar Kredi kartı geçmiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar arabanın sorununu hallettik.

NTK oksijen sensörü takıldı. bir kaç ayar yapıldı akışmetre temizlendi aracın emisyonu 8.900 lerden 0.800 lere düştü. buda zaten istenen bir değer.

her yerde 200 tl olan oksijen sensörünü 145 tl ve yaklaşık 3 saat süren bakım 50 tl ücretle 195 tl ye yaptırdım.

Aracınız beyinli ise istanbulda tek bir yer var oraya götürün adamlar hem çok güzel işçilik yapıyorlar hemde para canlısı değiller.

Göztepe sanayi sitesinde Cem Oto Test mutlaka önce buraya uğrayın.

Not: Sadece nakit çalışıyorlar Kredi kartı geçmiyor.

Bilgilendirme için teşekkürler... Açık adres veya telefon paylaşırsan sevinirim...

Geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun.2000 tl lik masraf 195 tlde bitmesi çok hoş olmuş  :egy: kazasız belasız sorunsuz kullanmanız dileğiyle  :dua:  :nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgilendirme için teşekkürler... Açık adres veya telefon paylaşırsan sevinirim...

Geçmiş olsun.

CEM OTO TEST

Adres : ANKARA ASFALTI YANI GÖZTEPE SANAYİ SİTESİ ÇÖMLEKÇİ ÇUKURU NO:5---GÖZTEPE

Telefonlar : Tel:0216 565 54 86_0532 283 15 73 cep:0532 283 15 73

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.