Guest cptsedat31

Mazda2 Devir Kesici

Selam, konuyla alakalı değil ama bişey sormak istiyorum. 2011 Mazda2 1,3 75 hp var. Geçende performansını denemek için otobanda biraz bastım. 2. viteste 100 km yi görüyo. Fakat 6000 d/d yı geçiyorum, redline a giriyorum ama araç hala devir kesiciye girmiyo. Baktım hala kesiciye girmiyo daha fazla basmak istemeyip bende vites yükselttim. 1,3 lerde devir kesici yokmu yoksa 7000 d/d'ya doğru mu kesiciye giriyo? Bilen biri cevap verirse sevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Olması gerekir ama daha yüksek devirlerde olma ihtimali var. Yalnız yine de motoru o kadar zorlamamakta fayda var diye düşünüyorum.

Bir de araç ile ilgili konuları Mazda2 bölümüne açabilirsen daha iyi olur ;) Ben konuyu bölüp taşıdım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında o kadar devirli kullanan biri değilim ama aracın limitlerini denemek istedim. Nereye kadar gidiyo, nerde devir kesiciye giriyo vs.. Kesiciyi göremedik tabi ;D  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eski aracımda ( 2004 Mazda6 )  kesici devreye girdiğinde devir ve doğal olarak motor sesi dalgalanıp duruyordu. Yani o kadar merak edilecek bir durum değil :D Başa bela açabilir diye söylüyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

6800-6900 devir civarında kesiciye giriyor. Boş viteste gaza basarak deneyin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracımla 6800 den yukarı hiç çıkmadım ama yüsek devir kullanırım çoğu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

konu hortlatacam ama ben de bugün ikinci viteste hafif yokuş aşağı bi zorlayayim dedim hız 95 civarlarında devir 6500lerde kesildi ve hiç duymadığım bi bip...bip...bip.. diye uyarı sesi aldım ve normal sürüşde de ses kesilmedi. daha sonra stop edip çalıştırdıgımdaysa ses yoktu.. bu bip bi de alışık olduğum far açık ya da kemeri takmadınızdan farklı bir bip idi..

devir bipi diye bişey mi var anlamadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar devir kesici mi? yaw ne yapıyorsunuz ... gerek var mı? 5000 rpm yeter de artar .motoru niye zorlayayım ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben ilk defa geçen gün denedim, 3. viteste gazı dibine kadar bastım, devir saati aralıkları dar biraz tam oranı söylemek zor ama 6700-6800 devir 140-150 km hız civarında devir kesip 4. vitese geçti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.