infiniteblack

Mazda3 Benzinli Chip Tuning +15 Bg

Bu konuda 39 ileti var

Selamlar arkadaşlar , aracımı alalı yaklaşık 3 ay oldu , performans konusunda beklentilerimi karşılar nitelikte fakat biraz daha performans olsa hiçte fena olmaz diyerek ; internetten araştırdığım kadarıyla bir markanın kitlerinden + 10 ve +17 olarak 2 ayrı chip kiti buldum . denizlidede chip tuning yapan bir tanıdığa başvurdum ve sonuç olarak +15 bg ve +22 - 27nm arası tork alabileceğimi söylediler , sizce yaptırmak mantıklı değilmi ,benzinli bir araç için çok iyi bir performans (120 bg) ,fiyat olarak sanırım 750-1000 tl gibi bir rakam çıkacak sanırım ..Yorumlarınızı bekliyorum ,iyi günler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dizellerde turbo nedeniyle çip tuning faydalı oluyor ama benzinde değecek kadar fark olacağını sanmıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben önceki dizel aracım olan megan2 de race çip almanyadan getirtmiş ve faydasını görmüştüm. performans arttırmanın iki yolu motoru güçlendirmek veya araç ağırlığını azaltmaktır. atmosferik motorumuz için iyi düşünmeli araştırmalı örnekte bulamadım uygulatan sonuca gide araştırıvermeli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

donanım haber DH garaj forumundan bilgilere ulaşabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

işin teknik detayını tam olarak bilemem ama +15 bg atmosferik bir araç için çok iyi bir değer bu değeri mod konusunda iddialı hondalarda bile almak kolay değil , mazdaya göre çok iyi bir değer . Eğer fiyat konusunda anlaşabilirsem büyük bir ihtimal önümüzdeki ay yaptırmış olurum, zaten verim alamazsam eski orjinal yazılıma tekrar döndürme şansımızda var +simota cai alacağım ondada yaklaşık 3 bg alırsam 123 bg bence mazdayı deli eder :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben araçtan güç elde etmenin bu kadar kolay olacağını sanmıyorum bunun mutlaka bir götürüsü olacaktır.

valla götürü konusunda yanlış yapılan her işlem aracın motor ömrünün kısalmasına neden olacaktır buna tüpte dahil , şöyle birr durum var fabrika çıkışlı araçları hepsi euro emisyon  normlarını karşılamak için performanstan kısıtlamak zorundalar , chip işlemiyle bu zorunluluk ortadan kalkıyor ve araç asıl ürettiği güce geliyor yoksa chip uygulaması olmayan gücü vermez chip  map ayarlarında oynama yaptığı için hava - yakıt karışımını düzenler , aslında bu motorun daha rahat çalışması demek oluyor chipi yapacak olan kişinin iddiası ise normal kullanımda %10 yakıt tasarrufunun sağlanabileceği ! ... Eğerki fiyat konusunda anlaşabilirsem chipi yaptıracağım , burdada detaylı , fotolu olarak hepsini anlatırım , zaten öncesinde ve sonrasında araç dynoya girecek buda yeterli bilgi olur sanırım ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sizden gelecek haberi bekliyorum.bende merak ediyordum.ama araştırma yapmadım hiç.geri dönülebiliyorsa sisteme sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla götürü konusunda yanlış yapılan her işlem aracın motor ömrünün kısalmasına neden olacaktır buna tüpte dahil , şöyle birr durum var fabrika çıkışlı araçları hepsi euro emisyon  normlarını karşılamak için performanstan kısıtlamak zorundalar , chip işlemiyle bu zorunluluk ortadan kalkıyor ve araç asıl ürettiği güce geliyor yoksa chip uygulaması olmayan gücü vermez chip  map ayarlarında oynama yaptığı için hava - yakıt karışımını düzenler , aslında bu motorun daha rahat çalışması demek oluyor chipi yapacak olan kişinin iddiası ise normal kullanımda %10 yakıt tasarrufunun sağlanabileceği ! ... Eğerki fiyat konusunda anlaşabilirsem chipi yaptıracağım , burdada detaylı , fotolu olarak hepsini anlatırım , zaten öncesinde ve sonrasında araç dynoya girecek buda yeterli bilgi olur sanırım ...

Emisyonu sağlarken zaten yakıt tasarrufu sağlayarak başarıyorlar sanırım... Bence chip uygulaması atmosferik araçlarda yakıtı , emisyonu ve performansı beraber artırıyor...

Birtek turbolu araçlarda performansı artırırken tasarruf sağladığına şahit oldum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki arkadaşlar yazılım yükleyerek mazdayı fabrika ayarlarına döndürmek mümkünmüdür? fabriak ayarlarına dönse ilk perfeormansına geri dönebilirmi? yani 105 bg 145 torkluk performansa.. ben bunu çok merak ediyorum. beygir ya da tork artırmak değil de arabayı fabrika çıkışı durumuna getirmek bence kafi. böyle bi şansımız var mı? nasıl yapabiliriz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mühendisler tarafından, uzun zaman ve büyük emekler harcanarak  bu otomobiller üretiliyor.

Araçta yapılan değişiklikler sonrası birşeyler getirdiği gibi eminimki birşeyleri götürdüğü düşüncesindeyim. Bunu bir iki arkadaşımızda, dile getirmiş zaten benden önce.

Bence otomobil seçimlerini yanlış yapıyoruz. Fazla km yapıyorsak düşük motorlu ve hafif benzinli araçlar seçilir, yada dizel araçlar tercih edilir.

Performans isteyen bir otomobil sevdalısı isek 1,4 ve 1,6 motorlara sahip turbolu bir çok marka ve model araçlar var. Bunlardan ilk aklıma gelenler opel ve wolksvagen var.

Fazla km yapmıyorsan, güvenliği ve konforu iyi olsun diyorsan bir sürü seçenek var zaten.

Yani demem oki Chip Tuningi değilde, baştan otomobilimizin marka ve modelini  doğru tercih ettiğimizden emin olmalıyız.

Bir kullanıcı olarak, yakıt sarfiyatı ekonomik, periyodik servis hizmetleri hesaplı, güvenli ve konforlu bir araç arıyordum. Tercihim Mazda 3 dizel oldu. Ve her kullanmamda, her servise girişimden sonra çok doğru bir tercihte bulunduğumu bir kez daha anlıyorum. :)

Bir otomobilin performansı artıp hp ve torku yükselsin, ama bunlar olurken yakıtıda azalsın. Yakıt azalmışken, sorun,problem arızada çıkarmasın. Oh ne ala bal dök yala :)

Otomobile yapılan herşey tamam bir hobydir. Bir uğraştır bir zevk meselesidir. Her yapılana,her düşünceye sonsuz saygı duyarım.

Ama bana birisi gelip deseki İlhan gel aracına Chip Tuning yapıp aracının performansını arttıralım. Üzerinede 1000 TL para verelim. Asla ve asla kabul etmem. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mühendisler tarafından, uzun zaman ve büyük emekler harcanarak  bu otomobiller üretiliyor.

Araçta yapılan değişiklikler sonrası birşeyler getirdiği gibi eminimki birşeyleri götürdüğü düşüncesindeyim. Bunu bir iki arkadaşımızda, dile getirmiş zaten benden önce.

Bence otomobil seçimlerini yanlış yapıyoruz. Fazla km yapıyorsak düşük motorlu ve hafif benzinli araçlar seçilir, yada dizel araçlar tercih edilir.

Performans isteyen bir otomobil sevdalısı isek 1,4 ve 1,6 motorlara sahip turbolu bir çok marka ve model araçlar var. Bunlardan ilk aklıma gelenler opel ve wolksvagen var.

Fazla km yapmıyorsan, güvenliği ve konforu iyi olsun diyorsan bir sürü seçenek var zaten.

Yani demem oki Chip Tuningi değilde, baştan otomobilimizin marka ve modelini  doğru tercih ettiğimizden emin olmalıyız.

Bir kullanıcı olarak, yakıt sarfiyatı ekonomik, periyodik servis hizmetleri hesaplı, güvenli ve konforlu bir araç arıyordum. Tercihim Mazda 3 dizel oldu. Ve her kullanmamda, her servise girişimden sonra çok doğru bir tercihte bulunduğumu bir kez daha anlıyorum. :)

Bir otomobilin performansı artıp hp ve torku yükselsin, ama bunlar olurken yakıtıda azalsın. Yakıt azalmışken, sorun,problem arızada çıkarmasın. Oh ne ala bal dök yala :)

Otomobile yapılan herşey tamam bir hobydir. Bir uğraştır bir zevk meselesidir. Her yapılana,her düşünceye sonsuz saygı duyarım.

Ama bana birisi gelip deseki İlhan gel aracına Chip Tuning yapıp aracının performansını arttıralım. Üzerinede 1000 TL para verelim. Asla ve asla kabul etmem. :)

bence dpğru bi yaklaşım. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bütün yazılanlara saygım sonsuz herkesin kendi düşüncesidir , zaten şu anda projeyi askıya aldım bu sene yaptırmak gibi bir düşüncem kalmadı ,seneye inşallah

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Atmosferik araçta yazılım yada box ortalama %8 artı sağlar.

Fiyat/performans değerlendirmesi yapacak olursan 700 -1000 TL, %8 için değer mi değmez mi bunu düşün.

Onun yerine bu bütçeyi egzoz + güzel bi hava filtresinde değerlendirmeyi düşünebilirsin.

Gel gelelim ki durum Turbo Dizelde değişiyor.

Mesela mazdanın 3ün  2.2lik 185 hp dizeli var, güzel bir yazlımla 200-230 hplere ulaşabildiğini duydum. Ama 2.2 ülkemize gelmedi.

Eski aracım pug 206da 70hp olan arac güzel bir yazlımlı 90hp nin üzerinde güç sağlıyordu, ama dip gazda biraz dumanlı geziyorsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracı kullanım esnasında artış sağlanacak farkı hissedebiliyorsan bence bu fiyata değer... Ama; yüzde sekizlik farkın bence hissedilebileceğini sanmıyorum.

70 hp den 90 hp ye çıkmak hissedilir olur, ancak yüzde 8 artışla 105 hp den 114 hp ye çıkmak çok hissedilir olmayabilir...

Bence.

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

+15 bg ve +20 nm tork garantisi verdi yapacak olan firma ,bu güç için uğraşmaya değer fakat bebeğim yolda olduğu için biraz arabayı arka plana atmak lazım malum masraf çoook :) :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ve böylelikle bir macera daha sona erdi :) ne diyelim sizin için hayırlı olmuş bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.