Belash

Mazda Yetkili Satış/Servis İçin Tahmini Bütçe?

Merhabalar,

Mazda'nın yeni bayilikler ve servisler aradığı zaten biliniyor. Benim sormak istediğim soru basit; lokasyonu iyi bir yerde, tam donanımlı servis ile 500 m2'lik showroomla faaliyet gösterecek bir plaza kaça çıkar?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda'nın isteyeceği teminatı ve başlangıç sermayesini bilemem ama aylık giderlerin 30-35 bin civarında olacağını tahmin ediyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevap için teşekkürler. Aylık giderleri tahmin edebiliyorum. Benim öğrenmek istediğim şey; dekorasyon, servis için gerekli tertibatlar, bayilik lisans bedeli, minimum teminat tutarı gibi şeyler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1-2 milyon TL den bahsedildiğini duymuştum ama detayı konusunda hiçbir bilgim yok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burak o kadar olduğunu sanmıyorum. Mazda'nın gelişimi de son derece iyi düzeyde; özellikle Mazda 3'ler 2013' de 1.3 skyactiv motorla geldiğinde patlama yapması muhtemel... Bu yüzden bu fikre aşırı sıcak bakıyoruz.

Peki sizce ne yapmalı, çatkapı Mazda ofisinin kapısına mı dayansak?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2013'te 1.3 değil 1.5 motorla geleceği söyleniyor.

Valla bu duyduklarım Mazda yetkilileri ile yaptığımız sohbetlerde geçen rakamlar ama dediğim gibi alt detaylarını veya tam rakamı bilmiyorum. Sohbet arasında söylenen kabaca rakamlar.

Bunu en iyisi Mazda Türkiye ile konuşman, buradan birinin yardımcı olma ihtimali var mı bilemiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

net 500 m2 lik bir showroom 16 araç alır. (diyarbakırda o kadar büyük showroom'a gerek olduğunu sanmam.)

ayda 30-35 bin  lira çıkartacak bir bayinin satacağı araç sayısının min. 40 civarı olması lazımdır.

ayda 40 araç için 60 araçlık teminat gerekir.

35 bin lira ortalama araç bedeli desek 2 100 000 lira teminat gerekir.

diyarbakırda o kadar teminat için 6 000 000 liralık yer göstermek gerekir.(eğer son yıllarda değişmediyse oranlar.)

TSE 12047' lik bir servis maliyeti bellidir zaten. yedek parça stoku vb.

personel giderlerini vb saymıyorum bile.

halihazırda kendinize ait bir otomotiv işletmeniz yoksa Mazda' nın adetleriyle bu gideri çıkaramazsınız...sanmıyorum.

ayda 4-7 araç arası başlanır en iyi ihtimalle...1-2 sene bunu sürdürebilecek bir yatırım olmalı.

bence en uygunu en fazla 4-6 araçlık bir showroom, böylece butik ve kaliteli hizmet verilir. TSE12047' li bir servis (diğer marka araçlara da bakabilen) 500 000 ila 1 000 000 liralık bir teminat ve en önemlisi kaliteli insan kaynağı...

bunlar varsa Mazda' ya başvurun derim.

ama asla hayal kurmayın.

Mazda bir Toyota veya bir Honda olmayacak hiçbir zaman...

edit: başlangıç stoku olarak min 12-15 araç gerekir kanımca...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burak ve Coriolis cevaplarınız için çok ama çok teşekkür ederim.

Diyarbakır'da zaten bayisi mevcut. Bu işi daha farklı bir ilde yapmayı planlıyoruz. Şu an için değil ama 2013-2014 yıllarında hakikaten patlama yapmasını bekliyoruz. Tanıdıklarımız, akrabalarımız, ahbaplarımız vakti zamanında; Vw, Toyota'yı komik denecek rakamlara aldılar, şimdi milyon dolarlı hava parasını konuşuyorlar. Bu halde kotarabilirsek, Mazda benim nazarımda yatırım yapılabilir markaların başında geliyor. Kaldı ki 1990'lı yılların ilk başında makam otosu olarak Mazda'yı kullanan bir nesiliz, öyle yada böyle kalitesi yeniden anlaşılacaktır diye düşünüyorum.

Butik olarak da düşünebiliriz, kurmayı planladığımız lokasyonda diğer araç sahiplerine de bakım-onarım hizmeti verebiliriz.

750 Bin TL nakdi sermayemiz var gibi, bu rakam artı yönde değişebilir de. İpotek karşılığı teminatlarla da 500 Bin TL civarında teminatta gösterebiliriz ama tüm paramız bu.

2014 yılına kadar kar beklentimiz yok zaten. 2014'ün sonunda aylık bazda, giderlerimizden daha fazla kazanmaya başlamışsak doğru yolda olduğumuzu anlayacağım. 2013-2014 yıllarında 150-200 Bin TL'ye kadar zararı cepten karşılayabiliriz galiba. Bir de olumsuz düşünmek lazım; Mazda TR'den çekilirse sabit yatırımı yarı fiyatına anca elde çıkartacağız. Bu durumda 400-450 Bin civarında zarar etmiş oluruz ki, bence riske girmeye değer...

Sizce bu hesap çok mu amatörce? Yani ne varsa hepsini döktüm; bu paraya çok ihtiyacımız yok doğrusu. Hani kökü giderse de standardımız bozulmaz, öyle söyleyeyim. Tutup bu işte değerlendirmek istiyoruz, ne dersiniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizin çöpe atacak paranız ne civarda ??

Bütün mesele bu soruya vereceğiniz yanıtın netleşmesinde... İşinize karışmak gibi olmasın ama; düşünceniz ve yatırım alanınız güzel ancak riskli. E ticaret de zaten riskle kardeş değil mi?

:)

Eğer Mazda'nın Türkiye'den çekilme ihtimali bulunuyorsa bunu iyi araştırın ve ileride bu ihtimale karşılık, kurduğunuz tesisi başka bir markaya kanalize edebilecek esneklikte oluşturun, hem teknik olarak hem de markasal bazda...

;)

Uzun vadede iyi para kazanabilecek bir sektör fakat marka ve ülkedeki durumu düşündürücü.

Bence bahsettiğiniz rakam size orta çaplı bir işyeri ve bir kaç yıllık zararı için makul ve mantıklı. Mazda haricinde başka bir markanın olmadığı bir şehri seçerseniz ileride yapacağınız marka değişikliği için de opsiyonellik sağlamış olursunuz...

Kolaylıklar, şimdiden hayırlı olsun...

:nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Domestos, çok teşekkürler cevabın için.

Çöpe atacak paramız yok tabi ki :) Ama yatırımı değerlendirirken kaybettiğimizde üzüleceğimiz ama kaybettik diye kahrolmayacağımız bir rakamımız var tabi ki; 3 yıllık faaliyet sonunda 400 Bin lira civarında para kaybedersek, "tüh, yanılmışız sağlık olsun" diyebiliriz. En nihayetinde bu para genel giderlere, teçhizat alımına ve diğer kısımlar vasıtasıyla kendi insanımıza, çalışanlarımıza gidecek.

3-4 gündür Mazda ile ilgili haberleri izliyorum, bir tane medya takip firması bize, 2008 yılından bugüne dek Mazda ile ilgili TR'de çıkan haberleri derleyecek. Mazda'nın Türkiye'ye bakış açısı bu şekilde netleşecektir diye ümit ediyorum; TR'ye bakış açısı, yöneticilerinin demeçleri ile şekillenecektir sanıyorum.

Mazda'ya bu kadar güvenmemin esas sebebi araçlarının gözlenebilir kalitesi. Daha önceden Vw, Renault, Ford alan ve bir şekilde yolları Mazda araçları ile kesişen herkes Mazda hayranı olup çıkıyor. Vw Jetta'dan, Renault Laguna'dan, Ford Focus'tan sonra Mazda 3 ve Mazda 6 alan insanların ortak görüşü Mazda'nın çok daha kaliteli olduğundan yana.

İlk geldiğinde Anadolu Grup'la görüşüp Chery bayiliğini almaya çalışmıştık ama durum ortada. Benzer bir durumda Chery'den daha kötü olamaz ya, diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence doğru yoldasınız... Allah işinizi, gücünüzü rast getirsin...

:nazar:

Bayilik sistemi (medikal sektöründe) ile çalışarak memnun kalmamış biri olarak sadece üzerinizde bulunan yönetim kademesiyle sıkı pazarlık ve sıkı kontrat yapmanızı öneriyorum... O kadar para yatırdığınız işyerinizde gelip size ahkam kesmesinler...

Neticede para kaybetmeyi göze almışsınız da; bir de canınızı sıkmayın, üzülmeyin.

İyi ki; Chery ile olmamış diyebilirim...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Chery' yi Mermerler getiriyor.

Anadolu Grubu Honda/Kia/Lada vb getiriyor.

500 000 liralık teminat mektubu yetersiz kanımca. minimum 1 000 000' dan az giderseniz oluşturacağınız izlenim bence çok iyi olmaz.

Diyarbakır o kadar da ufak değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Honda'nın uzun zamandır Anadolu ile bir alakası kalmadı. Honda şu anda %100 Japonların Türkiye'de. Anadolu da Çinli markalardan Geely yi getiriyor Kia ve Lada'nın yanında.

Chery' yi Mermerler getiriyor.

Anadolu Grubu Honda/Kia/Lada vb getiriyor.

500 000 liralık teminat mektubu yetersiz kanımca. minimum 1 000 000' dan az giderseniz oluşturacağınız izlenim bence çok iyi olmaz.

Diyarbakır o kadar da ufak değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Diyarbakır ufak değil ama Mazda yetkili servisi de, satıcısı da var zaten. İkinci bir bayilik değil, o lokasyonda tek bayi olmak zorundayız sanıyorum.

Bir de yazışmalara baktım; Geely için başvurmuşuz evet. Çok ilgilenmeyince Geely' de Chery'de aynı kapıya çıkıyor. :)  26.11.2008' de yaptığımız başvuruyu cevaplandırırken "Bulunduğunuz bölge ve lokasyonda GEELY Yetkili bayiliği düşünmediğimizden dolayı bu aşamada olumlu değerlendirilememiştir." demişlerdi. Ama ne tuhaftır ki; 4 ay sonra Geely bayiliği ve servisi açılmış, 1 senesi dolmadan erkenden kapatmıştı.

Lokasyonu belirtmek istemiyorum ama Diyarbakır'a çok yakın olmadığını söyleyebilirim. O treni çoktan kaçırdık, plazaları olanlar; Kia, Hyundai, Mitsubishi, Toyota, Vw, Skoda, Mazda, Renault, Mercedes, Seat, Citroen, Honda, Nissan, Opel, Peugeot, Fiat, Ford ilk aklıma gelenler. Audi için yetkili servis ve bayilik de alınmış, tadilatına son hız devam ediyor; dedikoduya göre 6 Milyon TL'lik bir yatırımdan söz ediyorlar. Volvo'ya son 1-2 yılda 22 başvuru olmuş ama kabul edilmemiş nedense.

Diyarbakır'da bir tek Suzuki, Geely, Chery gibi şeyler kalıyor ki; Suzuki'nin durumu ortada. Satılabilir araçlar değiller... Bu yüzden daha uzak bir ilde yapmayı planlıyoruz.

Bu durumda bu kısıtlı bütçeyle (ki dedikodular o yönde, belki o kadar da gitmiyordur) düşündüğümüz yerde bayiliği olmayan Mazda markası en parlak durumda. Pazartesi günü ön çalışmalara başlayacağız, 10-15 gün içinde rakamlar netleşmeye başlar zannedersem.

Bütçemiz inşallah yeterli olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bayilik düşünecek olsaydım, bu bölge için konuşmak gerekirse Malatya'da denerdim şansımı. Bana en mantıklı orası görünüyor. Diyarbakır, Elazığ ve Gaziantep'te yetkili bayi ve servis bulunsa dahi Malatya'nın nüfusu az değil. Elazığ'ın yaklaşık iki katı gibi bir nüfusu vardı aklımda kaldığı kadarıyla. Kendi kendisine yeter gibime geliyor, başka illere gerek duymayabilir. Hayırlısı olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bayilik düşünecek olsaydım, bu bölge için konuşmak gerekirse Malatya'da denerdim şansımı. Bana en mantıklı orası görünüyor. Diyarbakır, Elazığ ve Gaziantep'te yetkili bayi ve servis bulunsa dahi Malatya'nın nüfusu az değil. Elazığ'ın yaklaşık iki katı gibi bir nüfusu vardı aklımda kaldığı kadarıyla. Kendi kendisine yeter gibime geliyor, başka illere gerek duymayabilir. Hayırlısı olsun.

İl tavsiyesi için konuya tekrar girdiğimde Malatya'yı verdiğinizi gördüm, mantıklı seçim olur düşüncesindeyim...

Ayrıca; Afyon, Çorum, Trabzon, Trakya bölgesi, Çanakkale de seçeneklere eklenebilir...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Honda'nın uzun zamandır Anadolu ile bir alakası kalmadı. Honda şu anda %100 Japonların Türkiye'de. Anadolu da Çinli markalardan Geely yi getiriyor Kia ve Lada'nın yanında.

ya evet haklısın, hep yapıyorum bu hatayı :( benim için Honda hep Anadolu Grubu kalacak sanırım :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elazığ' da bayisi olan markalar Malatya' yı, Malatya' da bayisi olanlar Elazığ' ı 2. bayilik için tercih etmezler genelde...

birbirlerinin hinterlandı gibi dururlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.