macrostr

1. Nesil Mazda3 Boğaz Kelebeği Temizliği ve Buji Değişimi

Bu konuda 27 ileti var

Merhaba,

2006 mazda 3 sd 1.6 otm. LPG. sahibi oldum araç 217000 kmde oldukça fazla yol gitmiş. aldığımda farketmedim ama sabah veya iş dönüşü ilk çalıştırdığımda araç stop ediyor rolantiye oturması için 1 dakika kadar bir süre gaz vermem gerekiyor.

Burada yazanları okuduktan sonra boğaz kelebeği temizliği ve buji değişiminin gerekebileceğini anladım. Ankarada özel servis bilmiyorum, yetkililerden herteri tanıyorum, pek gidesim yok. Meb Başayarla konuştum, şuan kampaya dahilinde işçilik ücreti almıyorlarmış. rutin bakımı filtreler ve yağ 160TL civarı bir fiyat verdiler. bujileri sormadım ama onun için şaşmazda özen otoda 110 TL takım fiyatı verdiler. fren balataları içinde ön+arka takımına 120 tl gibi bir fiyat çıkıyor sanırım. Bulabildiğim fiyatlar bunlar önerilere açığım.

Bilgilendirmek amacıyla gelişmeleri yazacağım.

Kazasız günler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

buji 25 lira orjinali :)

balata orjinal neydi unuttum ama iğer parçaları başayarda halledebilirsin. ücretsiz check-up da var galiba. bilgisayara takılır, oksijen sensörü, kelebek vs sorun varsa çıkar hepsi.

aracı yeni almışsın galiba. mazda'nın ilk kuralı "bozulmaz, bozarlar" . heryere elletmeyeceksin arabanı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazdanın servisleri gayet uygun başka marka servisleri (bazıları) ücret bakımından yüksek. Yapılması gereken işleri ortaya koyarsınız servis ustası ile beraber, ne yapılacağını ise siz söylersiniz ve anlayamadığınız yapılacak şeyleri ise sorabilirsiniz. Yukarıda dediğiniz başyaşar, herter, şaşmaz mazda servisleri zannediyorum. tabi değişik değil, belirli yere gitmek başyaşar gibi sizin orayı tartmanız, onlarında sizin aracınızı tanıması içn iyi olur. Kafana takılı birşey bırakmaz rahat olarak onlara sorabilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayırlı olsun. arabayı kaça aldınız? km bayağ fazla?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

24 bin'e aldım. Üzerinde kışlık lastikleri vardı. Onları söktürüp saklattım 4 adet bridgeston ecopia 205/55/16 ya 800 tl verdim. Dün niyetim başayar'a götürmekti fakat biraz uzak geldi çankayada eskiden tanıdığım bir ustaya götürdüm, sadece boğaz kelebeği temizliği için 50TL aldı. Şu balata temizliği spreyleri ile ıslattı sonra iğne gibi birşeyle kelebeğin ve boğazın duvarlarını kazıdı üstübü ile diğer geçişleri temizledi. En son hava tutarak kuruttu. Üstübü hakikaten simsiyah oldu bahsedilen kurum bu olsa gerek. Bu sabah saat gibi çalıştı maşallah, sanki çekişi de değişti gibi geldi yada psikolojik olabilir :) .

Niyetim ilk fırsatta başayar'a gidip tanışmak. Dediğiniz gibi götürdüğüm usta biraz deneyip yanılarak söktü parçaları mazdayı tanımadığı belliydi tedirgin olmadım desem yalan olur. Genel bakım için haftasonu başayardayım kısmetse. Şimdi ayar falan yapılmadı. orada bilgisayara bağlar hallederler inşallah. Başayardan aldığım fiyatlarda aslında oldukça uygun görünüyor. Bakım için özel servisleride aradım aşağı yukarı aynı hatta yetkili servisin üzerinde söyleyenler bile oldu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracınızı foti foti arkadaşımızın dediği gibi komple bir kontrolden geçirin serviste , aslında aracı alırken yaptırmanız gerekirdi. aracınz hayırlı olsun güle güle kullanınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merh.arkadaşlar 2004 1.6 hb at aracım var öncelikle bujiler iridyum buji imiş normal buji olmazmı bu yakıt ve performansı nasıl etkiler birde bogaz kelebegini kendimiz söküp temizleyebilirmiyiz vereceginiz bilgilerden dolayı şimdiden tşk ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merh.arkadaşlar 2004 1.6 hb at aracım var öncelikle bujiler iridyum buji imiş normal buji olmazmı bu yakıt ve performansı nasıl etkiler birde bogaz kelebegini kendimiz söküp temizleyebilirmiyiz vereceginiz bilgilerden dolayı şimdiden tşk ederim

Gördüğüm kadarıyla eli yatkın olanlar rahatlıkla söküp temizleyebilir. Bir kaç takıma da ihtiyaç var tabi. Ama zor bir iş değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlarında tavsiye ettiği gibi geçen gün servise soktum. Başayarda yağ değişimi, hava ve yağ filtreleri, fren disk balata temizliği ve ufak bir check-up 180 TL tuttu. Bir problem olmadığını söylediler. Bunlar işçilik alınmayan kampanyalı fiyatlarıymış.

Dışarıdan filtreler ve yağ için aldığım fiyatlar castrol 5/30 yağ için 49 TL, yağ ve hava filtreleri toplam 20-25 TL civarıydı. Polen filtresine de 25 TL fiyat verdiler.

Kuzuya tam da ısınmışken ön sağ lastiği cart diye kaldırıma soktum. 3 yerinden parmak girecek kadar parça koptu. Jant kenarı kazındı. Exper görmüş jant için tamir demiş. Bu sırada olup olmadığını bilmediğim birde marjpiyel eziği vardı Başayarda 5 gün içinde tümünü yapacaklar inşallah.

Kaza öncesinde aracı denemek için çevre yolunda 180 basmıştım. Direksiyonda ve araçta zerre titreme yoktu, çok hoşuma gitmişti bu durum. Umarım tamirden sonra bu tablo bozulmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlarında tavsiye ettiği gibi geçen gün servise soktum. Başayarda yağ değişimi, hava ve yağ filtreleri, fren disk balata temizliği ve ufak bir check-up 180 TL tuttu. Bir problem olmadığını söylediler. Bunlar işçilik alınmayan kampanyalı fiyatlarıymış.

Dışarıdan filtreler ve yağ için aldığım fiyatlar castrol 5/30 yağ için 49 TL, yağ ve hava filtreleri toplam 20-25 TL civarıydı. Polen filtresine de 25 TL fiyat verdiler.

Kuzuya tam da ısınmışken ön sağ lastiği cart diye kaldırıma soktum. 3 yerinden parmak girecek kadar parça koptu. Jant kenarı kazındı. Exper görmüş jant için tamir demiş. Bu sırada olup olmadığını bilmediğim birde marjpiyel eziği vardı Başayarda 5 gün içinde tümünü yapacaklar inşallah.

Kaza öncesinde aracı denemek için çevre yolunda 180 basmıştım. Direksiyonda ve araçta zerre titreme yoktu, çok hoşuma gitmişti bu durum. Umarım tamirden sonra bu tablo bozulmaz.

Servis için fiyat makul gibi geldi bana, küçük kaza için geçmiş olsun, bilgilendirme için de teşekkürler...

:nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba dostlar bir konuda bilginize danışmak istiyorum aracım 2004 mazda3 1.6 coford aracı computer tesete soktum ve 110 hp olması gereken güç 80 hp çıktı bu güç düşümünün nedeni ne olabilir birde bunu tekrar nasıl artırabilirim bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim şimdiden tşk.ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

105 hp değil mi bizim araçlar. 110 niye? 80 hp tabi çok düşük bir rakam. Baya baya 1.3 dizel linealar gibi olmuş o.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bahar kampanyası ile ücretsiz check-up var, servise gitmenizi tavsiye ederim hepimize :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim araçlarda (1993 balon kasa 626) boğaz kelebeği nerede oluyor, hava filtre kutusunun içinde mi yoksa?

Karbüratörlü olmayınca benim kafam karıştı boğaz kelebeği ne işe yarar nerede bulunur?

Bir de;

Elim ufak tefek işlere yatkındır kendim temizleyebilir miyim acaba?

8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hafta sonu bende temizleyeceğim buluşalım birlikte halledelim hehe :D Abi emme manifoltunun tam girşinde hava filtresi kutusundan çıkan boruyu takip et göreceksin. Gaz teli ona bağlı zaten genelde 4 tane civata tutar. Gaz verince açılıp kapanan bir düzenek. Sökerken rolanti motoru sensörler vs. dikkat etmek lazım soketlere. Sentetik tiner, gaz yağı, mazot, herhangi biriyle fırça yardımıyla temizlenir saygılar.

Aydın'ın Denizli yolu çıkışında sağda opet vardı hatta otel de vardı orada yücel petrol müydü neydi adı tam hatırlayamadım ismini... Neyse;

Aracımla haftasonu bir günümün tamamını orada geçirirdim... Yıkardım, temizlik yapardım, motorunda yapabileceğim şeyler olursa onları hallederdim...

Şimdi sen haftasonu deyince hatırladım bunları... De gidi deee 10 sene olmuş be...

Ben geniş bi vaktimde bu dediğin şeyleri yapabilirim esasında ama dikkatli olmak gerekli, buraya yazdıktan sonra kısa bi araştırma yaptım da, basit bir şey değil gibi geldi...

Sen temizliğini yaptıktan sonra ya foto olarak ya da bilgi olarak paylaşırsan beni cesaretlendirmiş olursun...

Bilgi için teşekkürler, kolaylıklar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

karbüratör vede boğaz kelebeği temizlemek için özel spreyler var hepsiburada dan ben almıştım bir ara bakmanızı öneriyorum. eğer bulunmazsa würt ün balata temizleme spreyinide öneriyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Boğaz kelebeğini buldum, temizleyecek malzemeyi de buldum...

;D

Fekat;

Yaptığım küçük bi araştırmada, boğaz kelebeğini temizledikten sonra motorun eski düzeninde çalışmama ihtimali var... Devir dalgalanması, stop etme ve çok yakma gibi sorunların olduğunu tespit ettim.

Eğer böyle sorunlar oluşacaksa benim temizlememe gerek yok, nasıl olsa bu tarz sorunları çözmek için yine servise gitmek gerekecek...

Boğaz kelebeğini temizletip/temizleyip bu tarz ekstra sorunla karşılaşan oldu mu?

8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benimde rölantide takılmalar oluyordu. bazen 2000lerde felan kalıyordu. boğaz kelebeğini temizlet dediler. Domestos'un  dediği gibi sorun yaşayan oldu mu acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi ben usta değildim aracı 1 ay oldu alalı.bayramda dükkanda boş duruyodum kaputu açıp bakarken hava filtresinin kazanın alttaki hortum çıktığını farkettim.ve öylelikle işe koyuldum komple hortumu falansökünce belli oldu herşey.belkide ayar gerekiyordur.ama gidişinden şu an memnunum.bi sorun yok

Bu konu başlığında arkadaş kendisi yapmış boğaz kelebeği temizliğini ve sorunsuz kullanmaya devam ediyormuş...

Anlaşılıyor ki; eli kalem tutan pardon  ;D eli tornavida tutan az çok bizler bu işi yapabiliriz...

:o

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben niyetlendim bugün yapıcam.  :) bakalım inşallah sıkıntı çıkartmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.