Jump to content

GM Nurkan Bey ile FSM Üstünde Muhabbet, Mazda CX-5 Skyview Roof Konusu.


Oscaryasa
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Dün akşam üstü, FSM gişelere yaklaşırken yanıma kırmızı bir CX5 geldi, sürücü camı açık olduğu için Mazda Genel Müdürü Nurkan bey'i daha önce buralarda gördüğüm resimlerinden tanıdım ve hemen söze girdim.  CX5'i ben de beğeniyorum ama acaba sunroof yerine BMW X1 ve bazı SUV'lerde de kullanılan skyview roof (daha geniş ve arka koltuklara kadar uzayan halinden sözediyorum) olmayacak mı diye sordum.  Nurkan bey kısacık zaman içinde; bu tip geniş tavan camlarının güvenlikli olmaması sebebi ile artık hiçbir araçta kullanılmayacağını, aracın tavanından koruyucu bir kemer gibi çelik kasanın geçmesi gerektiğini, bunun tüm üreticilerin uyması gereken bir standart olduğunu söyledi. Biraz hayal kırıklığı ama yapacak bir şey yok, güvenlik en öncelikli konu tabii.

Hoş olan, Mazda kullanıcısı olarak, sevdiğim markanın Genel müdürünü tanımak, araba üstü bile sohbet edebilmek.  Onun açısından da müşterinin, belli bir bilinç ile markaya bağlandığını görmek olsa gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iyi denk gelmiş ve muhabbet etmek gerçekten hoş olmuş.çift sunroof olabilirmiş aslında.sonuçta çift sunroofların ortadan destekleri var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çift sunroof bir çözüm olabilir.

Bu segmentte kafamı en çok karıştıran araç Evoque oluyor.  Kesinlikle spor kasa yüzünden. 

Yanlış anlaşılmasın, grupta teknik konularda bilgili arkadaşlar var, belki yol gösterici notlar düşerler.  Mümkünse CX5 vs. Evoque  kıyasını Diesel modelleri açısından yapabilirlerse sevinirim.

Geçenlerde Evoque tanıtım videosu izledim,  araç Ford, Volvo ve Jaguar karışımı bir araç olarak anlatılıyor.  Böyle hepsinden biraz ortaya karışık bir anlatım oldu ve pek de hoşuma gitmedi ama görünürde belli bir kalite de var gibi.

Sanırım CX5 2.2 Diesel'in gelişini beklemek en iyisi, o araçtan çok ilginç bir performans bekliyorum, söylenen bu en azından.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuyu geçen gün Mustafa Abi (mtutun) ile konuştuk. Temel problem tavanın çarpışma anlarında yolcu kabinine binme ihtimali olan yükü aracın arka tarafına iletme görevinden kaynaklanıyor.

Eğer aracın tavanında bu yapıyı zayıflatacak büyüklükte açılır tavanlar yapmaya başlarsanız aracın çarpışma testlerinden geçmesi zorlaşmaya başlıyor.

Eminim görürse Mustafa Abi daha detaylı bilgiler de verecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yettim Burak, sıkı dur!

Evet arkadaşlar Nurkan Bey de, Burak da doğru söylüyor. Yeni jenarasyon araçlarda full sunroof görme ihitmalimiz çok az. Gördüklerimizin de modern yandan çarpışma standartlarını karşılaması çok zor.

Otomobillerde en tehlikeli çarpışmalar yandan çarpışmalardır. Özellikle de kayarak yandan direğe çarpmalar. Ön kısımdan çarpışmalarda mühendislerin sizi koruyabilmek için 1,5 - 2,0 metreleri var. Yani ne demek? Mühendisler sizi koruyacak şasi ve elektronik güvenlik sistemlerini dizayn etmek e sığdırmak için uzunca bir mesafeye sahipler. Yandan kazalarda ise, ilk temas noktası ile omuzunuz arasında 15-20 cm, kafanızla arasında ise 30-40 cm mesafe var. Bu sebeple yandan darbelere karşı alınmış olan tedbirler, önden geleceklere karşı alınanlardan çok farklıdır. B direği olarak adlandırdığımız iki kapı arasındaki dikmede artık ultra yüksek alaşımlı ve hatta Boron çeliği kullanılma zorunluluğu var. Bu direğin darbede kırılmaması, eğilmemesi ve kazanın kinetik yükünü üst ve alt kiriş bağlantılarından üst ve alt şasiye ileterek, kaza esnasında insanların göğüs kafesine, omuzuna, beline vb. binecek yükü azaltması lazım. Yoksa ölmeseniz bile sakat kalma riski çok yükselir. Kazanın yükünü tüm şasi elemanları ile paylaşarak (ileterek) azaltmak içinse, kaza tarafındaki şasi elemanlarının (B direği, üst ve alt şasi kolları, kısaca yolcu kafesi) çökmeden, kırılmadan dirayet gösterebilmesi gerekir. Aynı zamanda şasinin diğer tarafına da iletebilmesi gerekir. Gerek EuroNcap ve gerekse Dünyanın diğer taraflarındaki bağımsız test kuruluşları yandan çarpışma test kriterlerini de giderek sertleştiriyorlar. Çünkü araçların en zayıf olduğu nokta bu. Bu sebeple üreticiler aracın hem alt şasisinde, hem de tavanında sağ ve solu arasındaki rijitliği arttırmak ve yük transferini daha etkin kılmak için daha fazla cross member (yanal bağlantı barları) kullanıyorlar. Siz fark etmiyorsunuz görmediğinizden ama aynı durum alt şaside de geçerli.

Tabi ki bu durum tavanda sunroof gibi donanımlara daha az yer kalmasına sebep oluyor. Aslında temperli ve belli kalınlıktaki cam çok sağlam bir yapıdadır. Sanıldığının aksine gövde torsiyonel rijitliğine bazı durumlarda çelikten daha fazla katkı sağlar. Ancak bu katkıyı sağlayabilmesi için sabit (açılmayan) cam tavan olması gerekir. Yani cam tavanın tavan ile bağlantı noktalarının sabit ve sağlam olması gerekir. Açılır bir cam tavanın ise aracın sağlamlığı ya da rijitliğine katkısından bahsetmek imkansız. İşte bu sebeplerle modern araçlarda ya klasik standart ölçüde sunroof ya da açılmayan sabit cam tavan görebileceğiz. Bu konudaki en yaratıcı uygulama yarısı açılır, yarısı sabit tavanlar gibi görünüyor. Ancak onlarda da açılır ön kısmın içinde kaybolabileceği bir taan bölümü olmadığından, açık olduklarındaki çirkin görüntü problemi var.

Benim aracımda da, eşimin aracında da full tavan ve tamamı açılır sunroof var. Kendisine hep tavanın tadını çıkar, sonraki aracında olmayacak diyorum.

Bu arada Nurkan Bey ile bu konuyu konuşan arkadaşımızın RX-8'i anladığım kadarıyla R3 versiyonu. Daha önceki modellerde sunroof olduğu halde, R 3 lerde olmaması bir maliyet hesabından değil. R 3 şasisi torsiyonel rijitliği arttırılmış daha sportif bir versiyon. Bu sebeple diğer RX-8'lere göre (sadece önceki kasalardan bahsetmiyorum, Türkiye'ye gelmeyen 2010,11 Grand Touring versiyonlarında da) daha rijit bir kasa. Bunu elde etmek için hem alt şaside, hem de tavanda ek takviyeler var. Tavanınızda sunroof'a yer kalmadığından bu versiyonda yok.

Bu konuyu geçen gün Mustafa Abi (mtutun) ile konuştuk. Temel problem tavanın çarpışma anlarında yolcu kabinine binme ihtimali olan yükü aracın arka tarafına iletme görevinden kaynaklanıyor.

Eğer aracın tavanında bu yapıyı zayıflatacak büyüklükte açılır tavanlar yapmaya başlarsanız aracın çarpışma testlerinden geçmesi zorlaşmaya başlıyor.

Eminim görürse Mustafa Abi daha detaylı bilgiler de verecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evoque'u eşiniz için mi düşünüyorsunuz? Bence modayı takip etmeyi seven bayanlar için çok güzel ve özel bir otomobil. Zaten bu sebeple Land Rover bu aracı eski bir Spice Girl'e dizayn ettirdi (en azından dizaynında rol verdi) ve trendy bayanlar arasında çok meşhur olan Vogue dergisine atıfta bulunan bir isim koydu. Altyapı aslında Freelander. Yani diyorlar ki, bayanlar için Evoque, baylar için Freelander!

Mekanik/elektronik güvenilirlik ve sorunsuzluk ile ilgili konulara girmeyeceğim. Bir BMW kullanıcısı olarak, gerek araçların dayanıklılığı gerekse Borusan servis uygulamaları ile ilgili zaten tecrübeniz vardır.

Çift sunroof bir çözüm olabilir.

Bu segmentte kafamı en çok karıştıran araç Evoque oluyor.  Kesinlikle spor kasa yüzünden. 

Yanlış anlaşılmasın, grupta teknik konularda bilgili arkadaşlar var, belki yol gösterici notlar düşerler.  Mümkünse CX5 vs. Evoque  kıyasını Diesel modelleri açısından yapabilirlerse sevinirim.

Geçenlerde Evoque tanıtım videosu izledim,  araç Ford, Volvo ve Jaguar karışımı bir araç olarak anlatılıyor.  Böyle hepsinden biraz ortaya karışık bir anlatım oldu ve pek de hoşuma gitmedi ama görünürde belli bir kalite de var gibi.

Sanırım CX5 2.2 Diesel'in gelişini beklemek en iyisi, o araçtan çok ilginç bir performans bekliyorum, söylenen bu en azından.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tavanı komple panoramik cam tavan olan araçlarda, güvenlik zaafı olduğu gibi, birde yazın güneşin altında pişme durumu var. Tamam aracın içini geniş ferah ve aydınlık gösteriyor ama yazın güneş adamın canını okuyor. O yüzden genelde zaten panoramik cam tavanın altındaki perdeyi çekmek zorunda kalıyorsun, güneşle irtibatı kesmek için :) Kışın ve yağmurlu havada çok keyifli oluyor, eski Honda aracımda Sanroof vardı oradan keyifini biliyorum. Ama önce kesinlikle ve kesinlikle güvenliktir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayatımda 3 adet üstü açılır arabam oldu. Sonuncusu da Mazda MX-5 idi. Kim ne derse desin ya da sürüş zevki yüksek olursa olsun, bu araçların emniyet zaafiyetleri tartışılmaz. Hem kaza durumunda, hem de normal sürüş anında bile... MX-5'i satma sebeplerimden biri de kendimi güvende hissetmememdi. Özellikle bizim gibi yollarda ortalamaların çok üzerinde bilinçsiz ve kural dışı sürücü ve otomobilin seyahat ettiği ülkelerde (daha doğrusu azrail gibi gittiği) gerçekten çok tehlikeli.

Bu bağlamda üstü açık araçların hiç sansı yok o zaman :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bundan onceki aracim fiat stilo 3 kapiliydi.Tavanda 5 parca halinde acilabilen skywindow vardi keyfine diyecek yoktu,guvenlik acisindan zaaf oldugunu dusunmuyorum cunku kazali takla atmis stilolara denk geldim tavan cam olmasina karsin hic kirilmayan cam levhalarada denk geldim kirilip ama dagilmayanlarada.hatta mazda almadan once c-max titanyum (panaromik tavan) aliyordum araci getirmek icin izmir'e gittim malesef satici bulusmaya gelirken takla atmis arac pert oldu onunda cam tavani kirilmis ama dagilmamisti.

stilock/mazda3 impressive A/T

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçların takla atma esnasında, önden veya arkadan çarpışma esnasında aldıkları yük çok farklıdır. Ben özellikle poll testi, yani yandan direğe çarpma testinden bahsediyorum. Aşağıda hem sizin Stilo, hem de VW Golf'ün poll testini görebilirsiniz. Bu testlerin özellikle kırmızı direğe yandan çarpma kısımlarına konsantre olun. Bu bir aracın en zor sınavıdır ve içindekileri en zor koruyabildiği olaydır. Özellikle Stilo testinin 2.35 dakikasından sonra kırmızı direk ile çarpışmasını izleyin lütfen. Diğer çarpışma türlerindeki başarısı ve buradaki zorlanmasına dikkat edin. Tavanın ezilmemesinin ve yükü diğer tarafa daha iyi aktarabilmesinin ne kadar hayati olduğunu kendiniz görün. Üstelik bu araçta sunroof yok bile! Ayrıca Golf örneğini de verdim.

Her iki tarafta Boron çeliğinden oluşacak B direklerinin Mazda Skyactiv şaside olduğu gibi, aynı veya benzer dayanımda bir yanal destek barı ile birbirlerine irtibatlanması zorunludur. Bu bağlantı ve çevresindeki diğer bağlantılar da tabi ki cam tavan hadisesini zora sokuyor.

Ayrıca aşağıda Skyactiv tavan çelik yapısını da sizlerin dikkatine sunarım. Bunu incelediğinizde olay açıkça görülüyor zaten...

http://youtu.be/Gix7ymymhTo

http://youtu.be/99M-jzwLQrk

Bundan onceki aracim fiat stilo 3 kapiliydi.Tavanda 5 parca halinde acilabilen skywindow vardi keyfine diyecek yoktu,guvenlik acisindan zaaf oldugunu dusunmuyorum cunku kazali takla atmis stilolara denk geldim tavan cam olmasina karsin hic kirilmayan cam levhalarada denk geldim kirilip ama dagilmayanlarada.hatta mazda almadan once c-max titanyum (panaromik tavan) aliyordum araci getirmek icin izmir'e gittim malesef satici bulusmaya gelirken takla atmis arac pert oldu onunda cam tavani kirilmis ama dagilmamisti.

stilock/mazda3 impressive A/T

post-7558-141695288605_thumb.gif

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Leb diyorum, leblebi demiyorum, Burak! Sen olmasan ben kime ne anlatacağım vallahi? Evet aynen öyle. Bir süre önceki teoremlerde, full cam sunroof konulduğunda tavanın ön ve arka kısmına ekstra takviye barları konularak, sunroof'suz modellerdeki dayanıma ulaşılacağı iddia ediliyordu. Ama son zamanlarda, açılı takviye barlarının ya da şasi elemanlarının, yük transfer kabiliyetinin daha az olduğu keşfedildi. Bu sebeple 2 B direği birbirine direk ortadan bağlanıyor. Bu bağlantı destek krişi de full sunroof'a engel teşkil ediyor. Standart sunroof bunun altından kayarak tavan çeliği ile döşeme arasında kayboluyor. Ama düşünsene full subroof'ta bu cross member'ı ne yapacaksın? Ortada duracak mı öylece????

Aşağıda Mazda'nın düz (açısız) şasi elemanlarının yükü daha iyi transfer ettiğini açıklayan resmini de bilgilerine sunarım.

Eklediğin resimlerdeki yeşil "ring" cam tavanı zora sokuyor doğru anladım değil mi abi ?

post-7558-141695288609_thumb.gif

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Okurken hem bilgilendim hem de zevk aldım.  İnsanın bindiği aracı yüzeysel özellikler dışında da bilmesi ayrıcalıklı bir durum.  Mustafa beye özellikle teşekkürler.

Evoque, eşim için değil, benim için CX5 alternatifi idi.  Tercih sebebim de, kadınsı tipinden değil, ki böyle olduğunu hiç düşünmemiştim ama tasarım hikayesi ilginç tabii, daha çok spor ve agresif görüntüsü için idi.  Kendi adıma bu görüntüde araçları daha karakterli buluyorum, tercihler değişebilir tabii.  Fakat tabii Evoque ne kadar gözüme hitap etse de, kaportanın altında performans, güvenlik kısmen yakıt ve servis ekonomisi ve daha bir çok konuda, CX5'le kıyasında da üstün kalabilecek mi diye merak ettim. 

İşim dolayısı ile istanbul içinde uzun süreler yol yapıyor ve sık sık iki yaka arası gidip geliyorum.  Doğal olarak hem RX8'e, hem de cebime yazık oluyor.  Şehir içi kullanımı için daha rahat, sessiz ve ekonomik bir araca ihtiyacım var, RX8 sportif keyif aracı olarak kalmalı.  Mazda'dan memnun olduğum için CX5 en güçlü aday ama sanırım karar vermek için dieselleri bekleyeceğim.  Tekrar teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kimbilir ileride teknoloji ne duruma gelecek? Belki de bugün bildiklerimize yeterli değilmiş diyeceğiz. Kodo konseptinde kullanılan sabit cam tavan, ben bunun camın ekstra dayanıklılığıyla birgün mümkün olabileceğini düşünüyorum. Ancak sadece bir konsept ve henüz şasi testleri yapılmış değil.

bu bir işaret olabilir mi ? yaparsak daha güvenli ve buna benzer bir cam tavan sistemi yaparız şeklinde ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim yazılarımı okuduğunuz için. Evoque konusunda da inşallah yanlış anlaşılmadım. Eğer yanlış anlaşılmaya sebep olduysam özür dilerim. Aslında ben dizayn ve tüketim konusunda pek konuşmayı sevmem, çünkü sübjektif ve kişiye göre değişen yapıdadır. Evoque ile ilgili neden bu kadar rahat konuştum. Çünkü üretici firma, bu araçla ilgili pazarlama stratejisini çok net açıklamıştı. Daha işin başında David Beckham'ın eski Spice Girls müzik grubu üyesi eşi Victoria Beckham ile anlaştılar. Sözde Victoria Beckham bu aracın dizaynında rol oynadı. Bu ne kadar doğrudur, şüpheliyim! Ama Land/Range Rover tarafından Victoria Beckham'ın bu aracın tanıtım/temsil yüzü olarak seçildiği bir gerçek. İsim olarak da Vogue'dan esinlenildiği bir gerçek. Çünkü, nedendir bilinmez, bu dergi trendy bayanlar arasında fenomenmiş Avrupa'da. Yani bu araç için ana hedef kitlesi eğitimli, trendy ve varlıklı bayanlar. Bu tabi ki, baylar tarafından satın alınamaz demek değil.

Ben 14 ay 2010 MX-5 kullandım. Yeni kasa MX-5 eğer fark ettiyseniz, eski versiyonların sporcu görüntüsünü biraz yitirdi. Dış hatları farlar dahil çok yumuşak ve kıvrımlı tasarıma dönüldü. Garip bir şekilde, tamamen sporcu bir araç olduğu halde, bu dizayn yüzünden MX-5'i tanımayan herkes bana 'kız arabası' diye takılıyordu.

Size birşey tavsiye edeyim; Evoque için X1'i vermezdim. Eğer X1'in yerden biraz daha yüksek yapısına ihtiyacınız yoksa ve şehir içinde kullanıyorsanız kesinlikle 3.20 xd veya 5.25 xd yi tavsiye ederim. Bu 2 araç da size Evoque dan daha fazla kullanım keyfi ve en azından aynı miktarda prestiji verecektir. Yok eğer o yüksekliğe ihtiyacım var veya seviyorum diyorsanız, yeni X3 2.0d derim. CX-5 2.2 çok iyi bir araç olacaktır ama sizi bu araçlar kadar tatmin etmeyebilir. Ayrıca 2. elde değerlendirirken çok sıkıntı çekersiniz. Eğer servis hizmetlerinden mutluysanız (ben bu markadan 3 defa jübile yapmış bir insan olarak söylüyorum) BMW Türkiye'de garanti markadır.

Okurken hem bilgilendim hem de zevk aldım.  İnsanın bindiği aracı yüzeysel özellikler dışında da bilmesi ayrıcalıklı bir durum.  Mustafa beye özellikle teşekkürler.

Evoque, eşim için değil, benim için CX5 alternatifi idi.  Tercih sebebim de, kadınsı tipinden değil, ki böyle olduğunu hiç düşünmemiştim ama tasarım hikayesi ilginç tabii, daha çok spor ve agresif görüntüsü için idi.  Kendi adıma bu görüntüde araçları daha karakterli buluyorum, tercihler değişebilir tabii.  Fakat tabii Evoque ne kadar gözüme hitap etse de, kaportanın altında performans, güvenlik kısmen yakıt ve servis ekonomisi ve daha bir çok konuda, CX5'le kıyasında da üstün kalabilecek mi diye merak ettim. 

İşim dolayısı ile istanbul içinde uzun süreler yol yapıyor ve sık sık iki yaka arası gidip geliyorum.  Doğal olarak hem RX8'e, hem de cebime yazık oluyor.  Şehir içi kullanımı için daha rahat, sessiz ve ekonomik bir araca ihtiyacım var, RX8 sportif keyif aracı olarak kalmalı.  Mazda'dan memnun olduğum için CX5 en güçlü aday ama sanırım karar vermek için dieselleri bekleyeceğim.  Tekrar teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada merak ettim. RX-8'i günlük de kullanıyorsunuz galiba. Kaç kilometre yaptınız aracı? Ve kaç km de bir ne kadar yağ ekliyorsunuz? Bir R3 kullanıcısından bu datayı duymamıştım daha önce. Tahmin ediyorum günlük kullanımınızda 16-17 lt / 100 km civarında bir tüketiminiz oluyordur.

Okurken hem bilgilendim hem de zevk aldım.  İnsanın bindiği aracı yüzeysel özellikler dışında da bilmesi ayrıcalıklı bir durum.  Mustafa beye özellikle teşekkürler.

Evoque, eşim için değil, benim için CX5 alternatifi idi.  Tercih sebebim de, kadınsı tipinden değil, ki böyle olduğunu hiç düşünmemiştim ama tasarım hikayesi ilginç tabii, daha çok spor ve agresif görüntüsü için idi.  Kendi adıma bu görüntüde araçları daha karakterli buluyorum, tercihler değişebilir tabii.  Fakat tabii Evoque ne kadar gözüme hitap etse de, kaportanın altında performans, güvenlik kısmen yakıt ve servis ekonomisi ve daha bir çok konuda, CX5'le kıyasında da üstün kalabilecek mi diye merak ettim. 

İşim dolayısı ile istanbul içinde uzun süreler yol yapıyor ve sık sık iki yaka arası gidip geliyorum.  Doğal olarak hem RX8'e, hem de cebime yazık oluyor.  Şehir içi kullanımı için daha rahat, sessiz ve ekonomik bir araca ihtiyacım var, RX8 sportif keyif aracı olarak kalmalı.  Mazda'dan memnun olduğum için CX5 en güçlü aday ama sanırım karar vermek için dieselleri bekleyeceğim.  Tekrar teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...