whiteiron

Araç Isınana Kadar Titreme ve Patlama (1992)

Bu konuda 46 ileti var

slm arkadaşlar aracım 626 2,0 araç sabahları soğukken 1 km gittikten sonra gaza basınca titreme ve patırdamalar oluyor ilk 10 km yi geçince normal bir araç gibi kullanabiliyorum.

yardımlarınızı bekliyorum Gaziantepteki ustaların nerdeyse tamamını gezdim.

araçta lpg de var ama hem benzinde hem lpg de yapıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Daha önceki aracımda buna benzer bir şey başıma gelmişti... Araç sabahları zor çalışıyor, ısınana kadar da patlama, tekleme yapıyordu...

Sebebi ise; sübapların olduğu yerden yani üst kapaktan içeri hava almasıymış, sübap yuvaları çelik yuvalarla değiştirildi ve düzeldi...

Sorunun kaynağı aynı olmayabilir, ki; inşallah değildir... Ama başıma geldiği için söylüyorum...

Geçmiş olsun, kolaylıklar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

buji kabloları vede ateşleme sistemine bakmanızı öneriyorum, özellikle buji kablolarından patlama yapar çünkü soğukken araç yakıtı yakmak üzere emiği havayı kullanamaz vede tekrar geri atar buda hava filtresinde patlamaya yol açar. gçmiş olsun buji kablolarının orjinal olmamasıda yapar bu durumu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

buji kabloları buji takım olarak değiştirildi ama sorun düzelmedi tek değişmeyen parca ditribitör var elektrik aksamında aklıma başka bir şey gelmiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Daha önceki aracımda buna benzer bir şey başıma gelmişti... Araç sabahları zor çalışıyor, ısınana kadar da patlama, tekleme yapıyordu...

Sebebi ise; sübapların olduğu yerden yani üst kapaktan içeri hava almasıymış, sübap yuvaları çelik yuvalarla değiştirildi ve düzeldi...

Sorunun kaynağı aynı olmayabilir, ki; inşallah değildir... Ama başıma geldiği için söylüyorum...

Geçmiş olsun, kolaylıklar...

Araç sabahtarı tek marşta alıyor fakat dediğiniz gibi ısınına kadar tekleme ve patlama yapıyor antepte çözemedik bu problemi kim elini atsa daha berbat ediyor sonra tekrar eski haline getirmeye ugraşıyoruz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor bloğunun içeresine alınan hava yakıt karışımı üzerine yoğunlaşsanız bir de... Çünki dengeli yakıt/hava karışımı olmayınca da bu durum ortaya çıkabiliyor...

:fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracımla lpg ayarı dahil herşeyi yaptırdım ama sonucu yine aynı akışmetreyide sıfır aldım ama fayda yok yardımlarınızı bekliyorum sadece distirbitör kaldı geriye denemek için bir yerlerden bulursam bu parçayı deneyip alacağım çünkü 650 TL fiyat söylediler bunun için

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı sorun benim önceki 94 Mazda 626 vardı. Buji tırnak aralığını 1,1 den 0,75 indirdiler düzeldi. Sonra ki buji değişimlerinde de hep aynı işlemi yaptık yeni aldığın orjinal bujinin tırnak aralığını hemen sente çakısıyla dediğim ayara getir. çok basit bir işlem. yakıtda da düşme olacak. tek kötü yanı buji ömrün 15000-20000 km arasında olması oda önemli değil zaten 4 adet buji 25-30 tl.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

89-94  323 lerin kullanacağı buji NGK BKR5E katalitik konvektör olmayan modeller için kullanım kitapçığında yazıyor,vede eğerki lpg kullanıyosa tırnak aralığı 90 filer( sentil  ) geçecek kadar olmalı gerçi bende yakın zamanda bujilerimi yeniledim ama bu durumu unutmuştum hatırlattığınız iyi oldu bu gün ayarlarm kendi buji tırnaklarımıda.:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı sorun benim önceki 94 Mazda 626 vardı. Buji tırnak aralığını 1,1 den 0,75 indirdiler düzeldi. Sonra ki buji değişimlerinde de hep aynı işlemi yaptık yeni aldığın orjinal bujinin tırnak aralığını hemen sente çakısıyla dediğim ayara getir. çok basit bir işlem. yakıtda da düşme olacak. tek kötü yanı buji ömrün 15000-20000 km arasında olması oda önemli değil zaten 4 adet buji 25-30 tl.

Bu bilgi gerçekten önemli bir bilgi, teşekkürler hocam...

:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı sorun benim önceki 94 Mazda 626 vardı. Buji tırnak aralığını 1,1 den 0,75 indirdiler düzeldi. Sonra ki buji değişimlerinde de hep aynı işlemi yaptık yeni aldığın orjinal bujinin tırnak aralığını hemen sente çakısıyla dediğim ayara getir. çok basit bir işlem. yakıtda da düşme olacak. tek kötü yanı buji ömrün 15000-20000 km arasında olması oda önemli değil zaten 4 adet buji 25-30 tl.

bügün gidip deneyeceğim sorunun çözülüp çözülmediğini yine burdan yazacagım fakat tırnak aralığı araçta lpg de var fakat tırnak aralığı 0,75 mi olacak 0,90 mı onu tam anlayamadım NoooFearrrr arkadaşımız 90 demiş hangi aralıklarta ayar yaptırayım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bügün gidip deneyeceğim sorunun çözülüp çözülmediğini yine burdan yazacagım fakat tırnak aralığı araçta lpg de var fakat tırnak aralığı 0,75 mi olacak 0,90 mı onu tam anlayamadım NoooFearrrr arkadaşımız 90 demiş hangi aralıklarta ayar yaptırayım

Kafanın karışmasına gerek yok çünki metin hocamın verdiği örnek ile senin aracın aynı motora sahip, Noofear'ın aracı sizinkinden farklı... Dolayısıyla tırnak aralıkları mecburen farklıdır...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

0,75 olarak ngk bkr5e taktırıp bir deniyorum ozaman

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben dün bujimi söküp baktım BKR5E nin tırnak aralığı 90 filermiş birini söküp ölçtüm diğerlerinede hiç ellmedim  yanlız bir durum var 626 acaba 323 le aynı kullanırmıki bence siz bir 626 kitapçığı bulup inceleseniz iyi olmazmı yanlışlık olmasın sonra.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben dün bujimi söküp baktım BKR5E nin tırnak aralığı 90 filermiş birini söküp ölçtüm diğerlerinede hiç ellmedim  yanlız bir durum var 626 acaba 323 le aynı kullanırmıki bence siz bir 626 kitapçığı bulup inceleseniz iyi olmazmı yanlışlık olmasın sonra.

eger araçtaki ateşlemenizle alakalı sorun yoksa 626 ldarda BKR5E-11 eger ateşmele zayıfsa BKR6E kullanılıyor .

Bu arada dün buji takımını alıp 0,75 aralığına getirdim bu akşama kadar belli olacaktır değişim yapıldıktan sonra bir sorun yok şuana kadar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı kullanabilmesi teknik ve mantık olarak imkansız bence... Arada silindir hacim farkı ve teknoloji farkı var...

Örnek; 8 daireli bir apartmanın ısıtma kazanı ile 18 daireli apartmanın kazanı bir olursa mutlaka sıkıntılar yaşanır...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar aracım düzelti hepinize çok teşekkür ederim.

çözüm 1 takım bkr5E buji 0,75 buji aralığı

ama düzelmesinin en önemli sebebi 1 ve 2. gözdeki bu tepelerine gelen uçların bol olduğunu gördük onlarıda sıkıştırdık

şuan için problem çözülmüş oldu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gözünüz aydın, arkadaşlar bekliyordu vereceğiniz cevapları :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.