eiskent

Mazda 323 Rolanti Problemi

Bu konuda 147 ileti var

Genel olarak aracımdan memnun olmakla beraber çözemediğim bir rolanti problemim var.

Araç LPG'li. Markası Teleflex. Gayet güzel bir kit. Araç motoru soğukken, ilk çalıştırmada otomatik jikle devreye giriyor ve rolanti bir süre yüksekte kalıyor. Çok uzun olmayan bu süreçten sonra rolanti 0,3-0,9 arasında alıp vermeye başlıyor. Stop etmiyor araç fakat rahatsız edici bir durum sözkonusu oluyor. Gaza geçip, motor sıcaklığı orta seviyeye yaklaştıkça rolanti salınımı düşüyor ve motor tam ısındığında devir göstergesi hafif oynar şekilde kalıyor. Şu anda bu oynamalarda motorun sarsılmasını içerden hissedebiliyorum. Boğaz kelebeği üzerindeki potansiyemetre ve maf sensörünün kelebeğe yakın bölümündeki ayarları ile ustam epey bir uğraştı ancak sonuç başarılı olamıyor. Sadece yapabildiğimiz, motor ısındığında devri daha stabil tutabilmek ancak 10-15sn'de bir çok hafif dalgalanmayı hem devir saatinden hem de hafif titreşimden anlayabiliyorum.

Klima açınca motorun soğukken verdiği tepkilerin aynısını veriyor ve araç haddinden fazla yığılıyor, çekiş düşüyor.

Benzinde ve gazda farketmiyor. Hatta benzinde aracın çalışması daha düzensiz. Maf(/akışmetre) tıslama sesi yapıyor.

Bugüne kadar, bujiler Bosch lpg bujisi dahil olmak üzere denendi. Maf, boğaz kelebeği uygun temizleme malzemeleri ile temizlendi. Hatta çıkmacılardan 2 adet maf alıp denendi ancak benimkinden daha kötü çıktılar. Baskı balata orjinal Mazda yedeği ile değişti. Ayar vidaları ile sürekli oynandı ancak bunlar el ve göz yordamı ile yapıldı.

Araç konusunda deneyimliymdir. Ustama güvenirim ancak bir yerde yetersiz kaldı. Sorunun kelebek üstündeki okuyucudan kaynaklandığını düşünüyorum fakat deneyecek dügün bir parça bulamadığım için deneyemiyorum. Orjinal ayarlar da bozulduğundan takılan parçanın da hatalı çalışma olasılığı mevcut.

Ankara'da bu cumartesi günü ziyaret etmek üzere, araçtan anlayacak iyi bir servis tavsiyesine ihtiyacım var. Bu arada benzer problemler yaşayanlar vardır muhakkak. Tavsiye ve tecrübelerden de yararlanmak isterim.

Aracımın resmi de aşağıda.

Saygılarımla.

post-7628-141695288629_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hava filtresinin oralara bak diyecektim ama gerekli işlemleri yapmişsin ama problemi çözdukden sonra buraya yazarsan eger bizler içinde iyi olacaktık bogaz kelebegindende olabilir benzindede aynısı yapıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş  olsun kardeş, bencede en doğrsusunu düşünmüşsün servise göstermek daha iyi olur, bu arada ne kadarda tv de program yapan şakacıya benziyosun tabii gerçek fotografınsa. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş  olsun kardeş, bencede en doğrsusunu düşünmüşsün servise göstermek daha iyi olur, bu arada ne kadarda tv de program yapan şakacıya benziyosun tabii gerçek fotografınsa. :)

İlahi Sen...

:2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanıtlar için teşekkürler. Resim gerçek. Foruma koymakta sakıncs görmedim. Şakacı ile bir bağım yok ama:)

Saygılarımla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben bu prolemlerden korktuğum için lpg den kacıyorum bendede rolantinin yuksek seyri sıkıntısı var bazen yapıyor bazen yapmıyor ne zaman taber ustaya gıtsem arızayı gostermek ıcın yapmıyor senın sıkıntı yuksek ıhtımal kelebekten bı cıkmacıya gıt tak denederım saygılar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla benzettiğim için sordum , foruma gerçek foto koymakta bende sakınca görmüyorum benim fotoda gerçek :D  albümler bölümünde daha bir sürü foto paylaşamışım.. :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla benzettiğim için sordum , foruma gerçek foto koymakta bende sakınca görmüyorum benim fotoda gerçek :D  albümler bölümünde daha bir sürü foto paylaşamışım.. :D :D

Hocam senin fotoda hollywood'da mazda kullanan arnold sivastanegezer gibi çıkmış  :nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sivas tada gezdik bir dönem ama şu an buradayız, :D :D arnolda gelince tahminin doğru vücut çalışıyorum ben şu an çok ta iyi bir seviyedeyim. :D :D albümlerinde kamp fotolarına bak arnold kadar olmasamda amacım rambo gibi olmaktı vede oldum. ayrıca nazardanlık için teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Reca ederim ,mazdacı mazdacıya nazarlıkta atar ,sellektörde atar ,yolda öncelikte verir ,öyle değil mi ?

samsun'da trafikte yol bekleyen mazda olunca kimse fırsat vermese ben dururum modeli ne olursa olsun ,arkadakiler gıcık olsada..  :D

Bu arada 1.8 motor için teknik yorum yapamıyorum ,konuyu açan arkadaşıma beyne reset öneriyorum. (akü eksi kutup başını sök fren pedalına 15sn basılı tut ,kutup başını yerine tak)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda can siz samsun merkedemisiniz acaba ???  ben arabamı samsun bafradan aldım geçen yıl 1. ayda hatta plakamıda değişmdim hoşuma gittiği için bafra kaydında kaldı. 55 NN 034 :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eyvallah kardeş memnun oldum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gimat oto sanayi sitesinde Serkan Usta'yı buldum. Sorun sübaplarda gibi dedi. Yani kapak açılmalı dedi kısaca. Aslında araca lpg takılalı çok uzun bir süre olmamasına rağmen, sübaplara zarar verdiği görüşünde.

KEndi ustama da durumu anlattım. Açmasına açalım motoru ancak, yüksek süratlerde dahi bir kasma olmaması, aracın zorlanmaması bu külfetli ve maliyetli işlemden bizi şimdilik uzak tutuyor.

Potansiyemetre üzerinden rolantiyi, araç hareket halinde iken 1.500d/d'ya ayarladık. Durduğu anda sn. bekleyip, 900d/d'ya düşüyor şu anda. Sabah soğukken, klima açıkken titreme olayı aracın 900d/d'da kaldığı durumlarda dahi ortadan kalktı.

Peki sorun ne şimdi? Eskiden 1500 d/d'da gazdan çektiğimde aracın yaptığı hafif silkeleme, artık 2000 d/d dolaylarında hem gazdan çekişte hem de gaza basışta biraz vuruntu şeklini alıyor. YAni gaza devamlı basarsam sorun yok da araç yavaşlamaya başlayınca sorun var.

Tabi bir de sıkışık trafikte araç durana kadar 1500 d/d'da kaldığı için hafif bir bağırtı mevcut. Yanlız aracı kaldırması çok kolaylaşsa da sürüş dinamiklerim normal araç gibi olmuyor haliyle.

Şimdilik bu şekilde denemedeyim. Temiz bir boğaz kelebeği bulabilirsek çıkmacılardan, onla denemek istiyorum en azından okuyucusunda problem varsa anlamış oluruz.

626'ların gaz kelebeği üzerindeki okuyucu sanırım  bizimkilere uyuyor. Fakat 97 öncesi mi, 98 sonrası mı? tam bilemiyorum.

Saygılarımla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün birkaç deneme yaptım ve sanırım problem çözüldü.

Önce debriyajın üstündeki soketi çıkararak denedim. Bu şekilde araç durduğunda rolanti 0,9'a düşmesine rağmen, debriyaja bastığım anda durduğunu algılamayarak rolantiyi 1.500d/d'ya çıkardı. Soketi takınca, durduğu yerdeyken debriyaja basıp, çekmek rolantiyi değiştirmedi. Bu nedenle tekrar taktım.

Daha sonra akışmetrenin soketini çıkardım. Araç stop etmedi ama öksürür gibi çalışmaya başladı. Hoş bir çalışma şekli değildi, tekrar taktım.

En son boğaz kelebeği(akışmetrenin ucunun bağlı olduğu parça) üzerindeki soketi çıkardım. Aracı hareket ettirip, durduğumda; rolantinin olması gerektiği gibi aracın hızı ile paralel olarak düştüğünü gözlemledim. Bir iki denemede aracın rolantisinin yukarda kalmadığını anlayınca, 2.000 d/d dolaylarında gaza basınca ya da çekince yaptığı silkelemeleri denemek için bir kaç km yol yaptım. Gerçekten silkeleme beklediğim yerlerde aracın gayet yumuşak davranması beni şaşırttı. Silkelemelerin olduğu durumlar, vitesin büyük geldiği, aracın yavaş hızda olduğu durumlar oldu. Araç hızı ile paralel, normal devrindeyken gazdan çektiğimde ve gaza bastığımda silkelemeler gitti. 1.500d/d civarlarında araçta gaza basmadan kendi hızında gitmesini istediğimde oluşan ileri atılmalar da yok gibi gözüküyor. Yani sıkışık trafikte eziyet olan problemler bunlar. Klimayı açtım, dururken veya hareket halinde sorun olmadı rolantide.

Bu arada son ayarlardan sonra, sabah soğuk motorda rolantinin düşüp artması  problemini çözmüştük. Ancak bugün soketi yerinden çıkardığımda araç sıcaktı ve soğuk motor deneme şansım olmadı. YArın sabah Allah kısmet ederse, soğuk motorda otomatik jikle ve rolanti dengesini de gözlemleyeceğim. Eğer bir problem olmayacaksa bu şekilde soketi takmadan kullanabilirim.

Ancak merak ettiğim konu; eğer bu soketi takmadan konu çözülecekse, soketin görevi nedir? Sanırım okuyucu bu soketle vazifesini yerine getiriyordu ben devreden çıkartmış oldum.

Saygılarımla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kendim yazıp, kendim cevap veriyorum ama bugün sabah aracı çalıştırdım ve biraz tahmin ettiğim gibi, otomatik jikle devreye girmediğinden bir süre çalışıp stop etme meyline girdi. Stop hemen gerçekleşmiyor. Gaz verip bırakıldığında kesin stop ediyor, rolantide daha uzun süre idare ediyor ama stop ediyor. Bu durumda ayak hafif gaz verir durumda olursa, sorun yok. Motor hafif ısınırken biraz rolanti düşük olduğu için sarsıntı olabiliyor. Isındıktan sonra ise problemsiz ve araç kasılmadan yol alıyor.

Bu durumda rolanti sensörümüz arızalıdır teşhisi konulabilir mi? Orjinalini meb başayardan sordum, 1300+kdv, bir de rolanti valfi ile başlayan parça var, o da 398+kdv. Bu parçalar servisin elinde yok. Önce Belçıka, yoksa Japonya'ya sipariş geçiliyormuş.

Saygılarımla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kendin yazıp kendin cevaplaman normal, deneyen ve yanılan ya da doğruyu bulan sensin...

Ama üzülme, iletilerini ben beğeniyorum...

:P

Teşhisin doğru olabilir bu noktada... Orijinal parçaların fiyatları cep yakar cinsten...

:'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Soru(n)larınızı ve cevaplarınızı paylaştığınız için teşekkürler. Müdahil olamadım ama yararlandım verdiğiniz bilgilerden. Benim 323 (98) te de rolanti dalgalanması sorunu vardı.  Stop etmiyor ama 0,3 ile 0,9 arasında özellikle soğukken veya elektriğe yüklenince çok yapıyordu. Bir ay önce Gimat ta bi ustaya sadece danışmak için uğradım. Hava girişinin az olduğunu söyleyip tornavida ile vidayı bir iki tur çevirip ayarını artırdığını söyledi. Dalgalanma çok azaldı. 0,7-1,0 arasında dikkatli gözlenmezse nerdeyse belli olmayacak kadar azaldı. Böyle devam edeceğim bir müddet. Tabi başka arabaya binip ibrenin rolanti de çakılı olduğunu görünce biraz canım sıkılmıyor değil. Hayırlısı ile çözersiniz inşallah. Selamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir süre Mazda'ya ara versem de, yeniden dönüş yaptığım bu markaya nedense kızamıyorum. Daha doğrusu parça ömrü konusunda öncü bir markada hep ufak bir ayarsızlığın bu probleme neden olduğuna inanmak istiyorum fakat nokta vuruş yapacak malzeme yetersizliği nedeni ile sorun çözme süresi haddinden uzun zaman alıyor.

@ercccan;

Aslında o ayar vidasını hiç elletmemek en doğrusu. Ellettikten sonra orjinal ayar noktasını bilemediğimiz için bundan sonra başka bir parça ya da sensörden oluşacak sorunlarda tespit zorlaşıyor. Bu nedenle o vida ile oynanacaksa serviste oynanması daha doğru. Şİmdi benimki defalarca konumu değiştirildi. O rahatlama sağlayan şey aslında rolantinin düşmesi gereken doğru noktayı bir miktar yukarı çekmek. Bu rolantiyi bir nebze düzgün tutsa da yavaş hızlarda aracın istem dışı öne atılması, gaza hafif olsa bile basıp, gazdan çekmelerde silkeleme gibi problemlerle sürüş konforunu bozuyor. Çünki, rolanti tam lması gereken yere gelirken, bir miktar gazla yukarı çıkması istem dışı tepkiler verdiriyor.

Saygılarımla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.