Jump to content

Su Kaynatma


yigoo
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

herkese selam,

gecen gün adapazarından izmire dönerken araba bilmediğim bir sebepten 3 kere su kaynattı daha önce defalarca adapazarı izmir yapmama rağmen hiç öyle bir durumla karşılasmamıştım ilk seferde hararet ibresi bir anda en üst seviyeye çıktı hemen kenarıya çekip arabayı rolantide bıraktım kaputu açtığımda tahliye kabındaki su fokur fokur kaynıyordu yarım saat kadar bekledikten sonra motor sogudu bende su ilave edip tekrar yola koyuldum aradan 15-20 dakıka gectıkten sonra hadise tekrarladı gene aynı uygulamayı yaptım akabinde manisa sabuncu beli yokusunu çıkarken gene yaptı bu sefer durmadım zaten cok kısa surede rampa aşağıya inişe geçtim ve hararet normale düştü sağsalim evime vardım bugun kontrol ettıgımde tahlıye kabındakı agzına kadar dolu olan su hatrı sayılır sekılde azalmıs radyator kapagını acıp aracı calıstırdıgımdaysa rolantıde su atmıyor ama devır saatı 3000 e gelınce su atıyor baya bır rolantıde calıstırdım azda gaz vererek fanı actım gercı yola cıkarak denemedım henuz ama sızce sorun ne olabılır..umarım basınızı agrıtmamışımdır herkese hayırlı hafta sonları hayırlı günler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 44
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • nuri15

    9

  • domestos

    13

  • mesutokat

    5

  • yigoo

    6

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Bir kaç sebebi olabilir; termostat arızası, devirdaimin tam olarak işlevini görmemesi, radyatör peteklerinin işlevini görmemesi...

O kadar mesafe yolda üç kere yapması hayra alamet değil, en kısa zamanda aracını kullanmadan iyi bir mazda ustasına göstermeni tavsiye ediyorum...

Baş ağrısına gelince; burada başımız ağrısın diye varız...

8)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Allah razı olsun öncelikle ustamla konuştum bi kaç gündür ulaşamıyordum söylediğimde termostat iptal edilmişti devirdaimden kaynaklanıyor olabilir bide 10-40 koymustuk bı ara gel 20-50 yag koyalım ona gore bakalım soruna her ıhtımale karsı contalarıda degıstırelım dedı bıde ısın tuhafı 3500 km once yenı motor yapıldı arabaya bıtık motorla bıle hararet yapmamıstım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Allah razı olsun öncelikle ustamla konuştum bi kaç gündür ulaşamıyordum söylediğimde termostat iptal edilmişti devirdaimden kaynaklanıyor olabilir bide 10-40 koymustuk bı ara gel 20-50 yag koyalım ona gore bakalım soruna her ıhtımale karsı contalarıda degıstırelım dedı bıde ısın tuhafı 3500 km once yenı motor yapıldı arabaya bıtık motorla bıle hararet yapmamıstım :)

Bu problemi yağda aramak en son düşünülecek şeydir bence... Yeni motor yapıldıysa eğer, eksik yapılmış veya hatalı yapılmış bir yerler var mutlaka... Ayrıca termostat iptali bence yanlış bir uygulama...

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu konuda ben şöle sölim termostatın iptal edilmesi iyi bişey değil motor geç ısınacağından ısınıncaya kadar motor hasar görür. ayrıca 10-40 yağ şu an en ideal yağdır yaz ayları için, su kaynatmanın sebebi belki yolculuk esnasında fan açmmamasıdır su kaynattığı sırada fan çalışıyomuydu ??? eğer fan çalışıyosa ki su radyatörden devir ediyosa devirdaimde çalışıyor demektir ama yeteri kadar çalşıyomu bakmak gerekir, bak kardeş mazdalar öle kolay kolay hararat yapmaz kesin bir hata var bu işte fanı kontrol et, zaten termostat yok , radyatöre baktır ayırca üst kapak contasınada baktır motor yeni yapıldu demişsin üst kapak contası kaçırma yaparsa hararet yükselir bu konuda şu linkten faydalanabilrisin.

http://www.mazdaclubtr.com/10490/hararet-problemi-ve-conta-yanmasi-89-94/msg460487/#msg460487

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu konuda ben şöle sölim termostatın iptal edilmesi iyi bişey değil motor geç ısınacağından ısınıncaya kadar motor hasar görür. ayrıca 10-40 yağ şu an en ideal yağdır yaz ayları için, su kaynatmanın sebebi belki yolculuk esnasında fan açmmamasıdır su kaynattığı sırada fan çalışıyomuydu ??? eğer fan çalışıyosa ki su radyatörden devir ediyosa devirdaimde çalışıyor demektir ama yeteri kadar çalşıyomu bakmak gerekir, bak kardeş mazdalar öle kolay kolay hararat yapmaz kesin bir hata var bu işte fanı kontrol et, zaten termostat yok , radyatöre baktır ayırca üst kapak contasınada baktır motor yeni yapıldu demişsin üst kapak contası kaçırma yaparsa hararet yükselir bu konuda şu linkten faydalanabilrisin.

http://www.mazdaclubtr.com/10490/hararet-problemi-ve-conta-yanmasi-89-94/msg460487/#msg460487

bu gün termostat bağlantısını yaptırdım sabah ustaya gitmeden önce baktım iyice sağına soluna fan müşiri çıkmış onu güzelce yerine sabitledim ustaya gittim hararet 5-6 dakikada normal seviyeye geldi ve öylece kaldı ustam termostatı taktı ve en kısa surede radyotorumu degıstırmemı soyledı daha oncede soylemıstı ama ımkansızlıktan almamıstım sımdı Allaha şükür sıkıntı kalmadı hepinize önerilerinizden dolayı teşekkür ederim abi dediğin gibi baktırdım contaya herhani bir sızdırma söz konusu değil

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anlaşılıyor ki; fan müşürü takılı olmadığından dolayı, fan açmadığı için bu problem meydana gelmiş, bu olayın uzun yolda meydana gelmesi bir bakıma şans diycem ama radyatör gözenekleri de kapalı olduğu için bu şansını fazla kullanamamışsın...

;D

Radyatörün delik deşik değilse değiştirmene gerek yok, iyi bir usta şişleme diye tabir edilen işlemle radyatörünü hava alır konuma getirebiliyor... Gerçi bu işlem için senden 50 tl talep ederler, sıfır bir radyatöre de 200 tl... Değiştirmek uzun vadede daha mantıklı...

Kolaylıklar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fan müşürü kendi kendine çıkmaz belliki yerine takmamışlar. O değilde inş aracınızın contasına zarar gelmemiştir çünkü önceki yazınızda hararetin en üst seviyeye geldiğini yazmışsınız. Eğer aracınız su eksiltmeye başlarsa bilinki conta yanmıştır. Geçmiş olsun.

Aynen; Bu uyarıyı ben de yapacaktım ama radyatöre takılınca unuttum...

:D

Aracınızın suyunu sık sık kontrol edin, eksilme varsa veya suya yağ karışıyorsa bu durum motora hasar vermiş demektir... Ayrıca; bir müddet hararet göstergesi ile sık sık bakışın... Gözünüz üzerinde olsun ki yeniden zıplayacak olursa müdahale etme mesafesi kısa olsun.

Tekrar geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen; Bu uyarıyı ben de yapacaktım ama radyatöre takılınca unuttum...

:D

Aracınızın suyunu sık sık kontrol edin, eksilme varsa veya suya yağ karışıyorsa bu durum motora hasar vermiş demektir... Ayrıca; bir müddet hararet göstergesi ile sık sık bakışın... Gözünüz üzerinde olsun ki yeniden zıplayacak olursa müdahale etme mesafesi kısa olsun.

Tekrar geçmiş olsun.

gözüm hep üzerinde artık hararet anında motoru direk kapatmamam bir bakıma büyük sorunlara yol açmadı contalarda bi hasar olacağını sanmıyorum ama su eksiltme problemim bayadır var motor yapıldıgından beri su eksiltiyorum radyatörden kaynaklı olabılecegını dusunuyordum ustamda bellı bır sure su eksıltecegını belırtmıstı bırde onceden bı sorunum vardı arabanın oncekı sahıbı sagolsun yagı radyatore koymus bu sebepten radyator kapagında hala daha yaglanma mevcut

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yeni gördüm yazınızı belki sorununuzla alakalı değildir ama aklınızda bulunsun bu gibi hararet durumlarında eğer radyatör suyu taşma kabına gönderip geri çekemiyor ve radyatör susuz kalıyorsa radyatör kapağınızı kontrol edin ve değiştirin kapak 0.9 bar lık olmalı tekrar geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

geçmi olsun tekrardan dediğim gibi eğer contanın yandığından şüpe ediyosanız yukarıda verdiğim linkten faydalanabilirisiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yeni gördüm yazınızı belki sorununuzla alakalı değildir ama aklınızda bulunsun bu gibi hararet durumlarında eğer radyatör suyu taşma kabına gönderip geri çekemiyor ve radyatör susuz kalıyorsa radyatör kapağınızı kontrol edin ve değiştirin kapak 0.9 bar lık olmalı tekrar geçmiş olsun

yok kapak 0.9 bar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

geçmi olsun tekrardan dediğim gibi eğer contanın yandığından şüpe ediyosanız yukarıda verdiğim linkten faydalanabilirisiniz.

sağolasın abi vermiş olduğun link faydalı gerçekten ihtiyacım oldukça kullanacağım linkteki bilgileri Allah razı olsun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

99 323 FP 1.8 GT aracı 1 ay önce aldım. Araç 190.000'de. Sanayi imkanlarıyla 2.000 TL civarında alt takım, debriyaj seti, buji, yağ değişimi v.b. masrafından başka 2.000 TL civarında da LPG dönüşüm masrafı yaptım.Daha nasıl bir araba olduğunu anlayamadan iki gün önce çok ani bir şekilde hararet yükseldi. Baktığımda yedeğin dolu olduğunu gördüm. Sonra radyatör kapağını (1,1 bar) az bir miktar eldiven yardımı ile çevirerek, kapağın bir ucundan hafifçe basarak oluşan havayı aldırdım. Hararet normale döndü. Çağırdığımız usta sorun yok dikkatli bir şekilde devam dedi. Bunun üzerine mecburen 200 km daha yol gittim. Aynı işlemi 5-6 defa yaparak. Yolda çekiş gücü kaybı farkedilir düzeydeydi. Ertesi gün evde radyatörden çıkan borulardan birinin yerine tam oturmadığını gördüm. Onu yerine yerleştirdim ve tekrar çalıştırdım. Hararet sorunu tekrar eder mi bilmiyorum. Önceden motor şıkır şıkır çalışırken şu anda rölanti 500 devirlerde yükselip alçalarak ve sarsıntılı bir şekilde çalışıyor ve korkumdan araca binmiyorum. Kısmetse Cumartesi Günü sabah serinliğinden istifade ederek servise gideceğim (170 km daha). Değiştirmeyi düşündüğüm parçalar: Devirdaim pompası, termostat, egzost (tıkalı olabilir), radyatör (galiba orjinali), (gitmişken) tekrar bujiler, motor yağı, yağ filtresi; ayrıca Allah korusun muhtemel conta sorunu nedeniyle bir dünya masraf daha. Boyumu aşan bir araç aldım; keyif bir yana üzüntüdeyim. Elh. Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

umarim araciniz icinize siner bir duruma gelir ve keyifle binersiniz.bunlar hep bilincsiz arac kullanicilari ve ustalarin hatalarindan kaynaklaniyor.normalde bakimlari yapilarak binilse bu araclara sahibini uzmeden uzun yillar kullanilabilir araclar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

99 323 FP 1.8 GT aracı 1 ay önce aldım. Araç 190.000'de. Sanayi imkanlarıyla 2.000 TL civarında alt takım, debriyaj seti, buji, yağ değişimi v.b. masrafından başka 2.000 TL civarında da LPG dönüşüm masrafı yaptım.Daha nasıl bir araba olduğunu anlayamadan iki gün önce çok ani bir şekilde hararet yükseldi. Baktığımda yedeğin dolu olduğunu gördüm. Sonra radyatör kapağını (1,1 bar) az bir miktar eldiven yardımı ile çevirerek, kapağın bir ucundan hafifçe basarak oluşan havayı aldırdım. Hararet normale döndü. Çağırdığımız usta sorun yok dikkatli bir şekilde devam dedi. Bunun üzerine mecburen 200 km daha yol gittim. Aynı işlemi 5-6 defa yaparak. Yolda çekiş gücü kaybı farkedilir düzeydeydi. Ertesi gün evde radyatörden çıkan borulardan birinin yerine tam oturmadığını gördüm. Onu yerine yerleştirdim ve tekrar çalıştırdım. Hararet sorunu tekrar eder mi bilmiyorum. Önceden motor şıkır şıkır çalışırken şu anda rölanti 500 devirlerde yükselip alçalarak ve sarsıntılı bir şekilde çalışıyor ve korkumdan araca binmiyorum. Kısmetse Cumartesi Günü sabah serinliğinden istifade ederek servise gideceğim (170 km daha). Değiştirmeyi düşündüğüm parçalar: Devirdaim pompası, termostat, egzost (tıkalı olabilir), radyatör (galiba orjinali), (gitmişken) tekrar bujiler, motor yağı, yağ filtresi; ayrıca Allah korusun muhtemel conta sorunu nedeniyle bir dünya masraf daha. Boyumu aşan bir araç aldım; keyif bir yana üzüntüdeyim. Elh. Saygılar.

Şahsınızda bir şey söylemiyorum yanlış anlaşılmasın;

Toplum olarak hep üç beş kuruşun peşinde olduğumuz için (ekonomi yüzünden mecburen) her şeyin fiyatıyla kıyaslama yapıyoruz...

Muhtemelen de; ucuz bir şey bulduğumuzda saflığımızın veya uyanıklığımızın getirisi olarak hemen atlıyoruz... Sizin durum bu olabilir de olmayabilir de; yani aracı uygun fiyata aldığınızı düşünerek yıpranmış veya bakımsız bir araca talip olmuşsunuz... Vardır bir hayır demekten başka bir şey elden gelmiyor... Nasip, kısmet...

Kazasız günler, kolaylıklar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkese Merhaba,

Mazdaların kolay kolay hararet yapmayacağını biliyorum. fakat iki hafta önce 15 KM mesafede aracım su kaynattı, haliyle sular kaynadı ve taştı arabanın altına bayağı bi su döküldü. o günden beridir aracım devamlı su eksiltiyor. her sabah akşam su koyuyorum. Benim farkettiğim radyatör kapağının sağında enüstdeki plastik aksamda küçük bir çatlak oluşmuş ordan su sızıyor. bu çatlak neden olabilir. Radyatörde tek su kaçağı burası mıdır. yoksa başka yerlerede baktırmak gerekir mi? Henüz ustaya gitmedim. sizlerin fikirlerini almak istedim. Piyasada satılar radyatör çatlaklarını giderici ürünler satılıyor, bunları tavsiye eder misiniz.? Teşekkürler, Vaktinizi aldım hakkınızı helal edin.

Kazasız günler dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkese Merhaba,

Mazdaların kolay kolay hararet yapmayacağını biliyorum. fakat iki hafta önce 15 KM mesafede aracım su kaynattı, haliyle sular kaynadı ve taştı arabanın altına bayağı bi su döküldü. o günden beridir aracım devamlı su eksiltiyor. her sabah akşam su koyuyorum. Benim farkettiğim radyatör kapağının sağında enüstdeki plastik aksamda küçük bir çatlak oluşmuş ordan su sızıyor. bu çatlak neden olabilir. Radyatörde tek su kaçağı burası mıdır. yoksa başka yerlerede baktırmak gerekir mi? Henüz ustaya gitmedim. sizlerin fikirlerini almak istedim. Piyasada satılar radyatör çatlaklarını giderici ürünler satılıyor, bunları tavsiye eder misiniz.? Teşekkürler, Vaktinizi aldım hakkınızı helal edin.

Kazasız günler dilerim.

Vaktinizi aldım ne demek? Alacaksın ki; sorunun için çözüm yolu bulmaya çalışacağız... Sen vakit alacaksın ki, bu forum canlı kalacak...

Umarım sorunun sadece o küçük çatlaktır. Yaptırılan hararet neticesinde conta yanmamıştır... Motor yağını kontrol et su karışıyor mu? Eğer yağda su belirtileri varsa conta yanmıştır... :ohmy:

Öncelikle o çatlak sorununu gider, sonrasında da suyu ve hararetini kontrol altında tut.

Geçmiş olsun, kazasız günler.

:nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...