MazdaClubTR

Yeni Mazda CX-5'e EuroNCAP'ten 5 Yıldız

Mazda’nın tamamen yeni CX-5 modeli, Euro NCAP1’ten en yüksek değer olan beş yıldızı alarak dünyanın en güvenli araçlarından biri oldu.

Şubat ayında Avrupa’da lansmanı yapılan kompakt bir SUV olan CX-5, dört güvenlik kategorisinde(2) de en yüksek puanı aldı. Yetişkin yolcu koruması, çocuk yolcu koruması ve güvenlik yardımı sistemi açısından elde ettiği puanlar (sırasıyla %94, %86 ve %87), bu kategorilerde beş yıldız kazanmak için sınır olan %80, %75 ve %60’ın çok üzerindeydi. Dahası, 2012 yılında NCAP tarafından yayaların korunması için getirilen yüksek standartlara tabi tutulmasına rağmen, Mazda’nın en yeni modeli en yüksek skoru elde etmeyi başardı. Bu standartlara göre araçlar bu kategoride de en az %60 başarı elde etmek zorundadır.

EuroNCAP_2012.jpg

Mazda6 ve Mazda3’ü takip eden CX-5, kurum 2009 yılında yeni değerlendirme sistemini tanıttıktan sonra Euro NCAP’ten beş yıldız kazanan üçüncü Mazda oldu. Her bir kategorideki skorlar, 64 km/s hızla önden çarpma, 50 km/s hızla araç araca yandan çarpışma, 29 km/s hızla yanal darbe ve 50 km/s hızda yayaya çarpma simülasyonu de dahil olmak üzere birçok çarpışma testine göre belirlenmektedir. Euro NCAP, aynı zamanda, elektronik denge kontrolü sistemini (ESC)3 de değerlendirmektedir.

Yeni nesil Mazda’ların ilki olan CX-5, aynı zamanda yenilikçi SKYACTIV-Gövde’ye sahip olan ilk modeldir. İdeal aracı geliştirme amacıyla, Mazda mühendisleri çizim tahtasına geri döndüler ve yapının prensiplerini, materyalleri ve üretim yöntemlerini yeniden düşündüler. Sonuç olarak, yüksek dayanımlı çelik gövdenin %61’ini oluşturdu. Hatta ön ve arka tamponda bulunan tampon kirişleri 1,800 MPa ultra yüksek dayanımlı çelikten yapıldı – bu çelik bir otomobilden kullanılan gelmiş geçmiş en kuvvetli çeliktir. Dolayısıyla, Mazda, sadece mükemmel bir çarpışma güvenliği sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda oldukça hafif olan bir gövde ortaya çıkardı. Mazda, SKYACTIV-Gövde’yi tüm yeni nesil ürünlerinde kullanmayı planlıyor.

http://www.euroncap.com/results/mazda/cx-5/479.aspx

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir otomobil ve "Mazda" sevdalısı olarak, Mazda'nın diğer bütün modellerinde Skyactiv teknolojisini heyecanla ve dört gözle bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir otomobil ve "Mazda" sevdalısı olarak, Mazda'nın diğer bütün modellerinde Skyactiv teknolojisini heyecanla ve dört gözle bekliyorum.

+1 katılıyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çarpışma testi videosunda  bırakın kabini Motor Kaputuna bile pek bişey olmamış gibi görünüyor  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çarpışma testi videosunda  bırakın kabini Motor Kaputuna bile pek bişey olmamış gibi görünüyor  :)

İyi hatırlattın, test videosunu da ilk mesaja ekledim ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oldum olası bu çarpışma testi videolarını izledikçe bir tuhaf oluyorum. Aslında ders niteliğinde görüntüler bunlar, tabi kendine ders ve pay çıkarabilene. 65 Km hızla yapılan bu testteki araçların, ne hale geldiğini izlerken görüyoruz. Allah hepimizi kazalardan belalardan korusun arkadaşlar. Ve unutmayalım, unutturmayalım aşırı hız tehlikelidir.

Paylaşım içinde ayrıca teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oldum olası bu çarpışma testi videolarını izledikçe bir tuhaf oluyorum. Aslında ders niteliğinde görüntüler bunlar, tabi kendine ders ve pay çıkarabilene. 65 Km hızla yapılan bu testteki araçların, ne hale geldiğini izlerken görüyoruz. Allah hepimizi kazalardan belalardan korusun arkadaşlar. Ve unutmayalım, unutturmayalım aşırı hız tehlikelidir.

Paylaşım içinde ayrıca teşekkürler.

Bu mesajının aynısını "Mazda 3 son hız" konusuna da taşınmasını talep ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben motor kadar AT şanzımanı bekliyorum.

Gökhan abi ne demek istediniz burda ? cx5te skyactive şanzıman yokmuydu ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kiminin hayallerini motor, kiminin hayallerini şanzıman, kiminin de sağlam şasi süsleyebilir  :)

Bende CX-5 in otomatiğini manuel modda kullanırken pek keyif almıştım, Play Station gibi sarsıntısız geçişleri vardı  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gökhan abi ne demek istediniz burda ? cx5te skyactive şanzıman yokmuydu ?

Tamam işte ben onun farkının nasıl olacağını merak ettiğimden yazdım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende "diğer Mazda modellerinde Skyactiv teknolojisini heyecanla bekliyorum derken". Hem Skyactiv motor, hem Skyactiv Şasi, hemde Skyactiv Şanzıman'ın kullanıldığı modelleri beklediğimi ifade etmek istemiştim. Özellikle ve özellikle eski bir otomatik vites kullanıcısı olarak Skyactiv otomatik şanzımanı bekliyorum. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir fikrim geldi arkadaşlar.

80-85bin liraya bir ce iks dokuz alıp, 2.2 motor sandık kırdırma daha mı ekonomik olur?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi olurmu öyle ya :) keşke cx9 un 2.0 sky motorlusu olsa 1 2 yaşındakini uyguna alırdık en azından

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi olurmu öyle ya :) keşke cx9 un 2.0 sky motorlusu olsa 1 2 yaşındakini uyguna alırdık en azından

Düşün işte, sirekten yağ çıkarttırıyorlar bize.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi düşünmedim değil yani daha önceden  benimde aklıma geldi bu vergiler gerçekten neler

düşündürüyor insana:) 2.2 sandık motorda pahalıdır 2 sene önce benim s2000e 21bin tl

fiyatverdiler motoru için..Ve 3.7 motorun bağlandığı şaseye 2.2 2.0 çok zor olur diye tahmin

ediyorum.motor kulaklarından çok sorun teşkil eder düşünüyorum.ama şöyle olsa cx9 2.0

benzinli yada 2.2 dizel 1, 2 yaşında uygun fiyata alınır sanki .Ankarada  elemanın biri s2000

motorunu 1998 honda civice taktırdı ankara şaşmazda her vites değiştirirken motor

oynuyordu yerinden :)

CX5 her ne kadar almayı istesem de 1 2 yaşında uygun fiyatlara gidecektir.fuarda 2.0

motor benzinliyi gören bakmıyor bile araca.Dedim şu arabayı 1.0 uçak yakıtlı yapın diye

dinlemediler beni :)

benzinliyi gören

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.