alptunaerr

Lpg Kararsızlık Yardım

Bu konuda 35 ileti var

herkese merhaba arkadaslar 2010 model mazda 3 hb otomatik sahibiyim aracım 30bin km de ama yakıttan artık pekte memnun olmamaya başladım herkes taktır suna bir lpg diyip duruyor bende az araştırdım atiker markasına baktım montaj dahil 1200tl fiyat cektiler ama subablarda ileride sorun olabilir diyor herkes şimdi benim sormak istedigim eyer taktırırsam gozle gorulur bir yakıt tasarrufu yapabilirmiyim suanlık 50 tl lik benzinle 110 120 km gidebiliyorum gazda bu ne olur ? birde taktırıpta pişman olan varmı deneyimli arkadaslardan yardım bekliyorum şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınız 2010 model olup 30 Bin km'de daha, 2010 hangi tarihte trafiğe çıkmıştır bilmem ama 2012 yılının ortasına yaklaşmış bulunmaktayız. Senelik ortalama 15 Bin km yapmamışsınız gibi gözüküyor. Dizel araç bile senelik 30-35 Bin Km yapan insanların tercihi, kaldıki siz Lpg istiyorsunuz.

Kısa vadede olmasada, uzun vadede ve %100 olmasada sorun ve problem çıkarma olasılığı artacaktır "Mazda'nızın".  Biliyorsunuzki Mazda markası sorunsuzluğu ile meşhur ve bu özelliği ilk ön plana çıkıyor.  Lpg'den sonra arıza,problem,masraflara razı olacak kadar KM yapıyor olmanız lazım diye düşünüyorum. Lpg li aracınızla Avm'lere dahil giremeyeceksiniz, birde işin can güvenliği boyutu varki, asıl en can alıcı noktası burası bence.

Tercih elbetteki sizin, ama derimki siz bu sevdadan vazgeçin. İyi günler dilerim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk once yorumlariniz ve dusunceleriniz icin tessekur ederim yilda 10 bin civari yol yapiyorum ve genellikle fullemiyorum depoyu 50 100 arasi koyuyorum belki bu yuzden yoruyor diyorum devamli benzinlige ugradigim icin :) arabayi bi 5 sene daha kullanirim gibime geliyor cunku gercekten guzel bir arac konfor olsun gorunum olsun fazlasiyla parasinin hakkini veriyor benimde korkum motordan yana lpg sonrasi sanirim bu sevdadan vazgecicek gibi gorunuyorum

Sent from my iPhone using Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk once yorumlariniz ve dusunceleriniz icin tessekur ederim yilda 10 bin civari yol yapiyorum ve genellikle fullemiyorum depoyu 50 100 arasi koyuyorum belki bu yuzden yoruyor diyorum devamli benzinlige ugradigim icin :) arabayi bi 5 sene daha kullanirim gibime geliyor cunku gercekten guzel bir arac konfor olsun gorunum olsun fazlasiyla parasinin hakkini veriyor benimde korkum motordan yana lpg sonrasi sanirim bu sevdadan vazgecicek gibi gorunuyorum

Aracınızı uzun vadede kullanmayı düşünüyorsanız bence taktırmayın... Mazda olmasaydı hemen taktırın derdim...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende etrafin baskisiyla taktirip taktirmama arasinda kalmistim ama sanirim taktirmiycak gibiyim arabayi hor ve hizli kullanan biri degilim ama yakit tuketimim ortalama 10.1 lt 100km'de bunun altina hic dusemedim normalmi peki acaba

Sent from my iPhone using Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende etrafin baskisiyla taktirip taktirmama arasinda kalmistim ama sanirim taktirmiycak gibiyim arabayi hor ve hizli kullanan biri degilim ama yakit tuketimim ortalama 10.1 lt 100km'de bunun altina hic dusemedim normalmi peki acaba

Şehiriçi olarak normal denilebilir... LPG taktırdığında 10-11 litre arasında lpg yakarsın tahminen...

Arada yakıttan kaynaklı fiyat avantajı olur ama bu avantaj günlük kalır... Uzun vadede lpg nin getirdiği sıkıntılar ve sübap sorunu sana bonus olarak geri döner...

Dediğim gibi aracı uzun süre kullanmayı düşünüyorsan taktırma... Tam tersini savunan kişiler de olabilir o ayrı...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Anladim o zaman tup yok sıkınti yok :) ilginiz icin cok tesekkur ederim

Sent from my iPhone using Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kendim adına konuşuyorum, yıllık km olayı bana çok mantıklı gelmiyor.Lpg kitinin araca herhangi bir zarar vermediğini varsayarsak, ben aracımı kaç sene kullanacağıma bakarım.Belki bir sene 5000km yaparım ama bir başka sene bu 40000km olur.Sonuçta kit artık kendini  yavaş veya hızlı amorti etmeye başlayacak.Ayrıca işin psikolojik tarafı da var, bir yere giderken benzini kırk kere düşünmek gibi.Tekrar ediyorum, bütün bunları araca zarar vermediğini varsayarak yazıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence doğru marka ve doğru usta ile lpg zarar getirmez.lpg kit olarak prins yağlama sistemli,teleflex,vialle (sıvı püskürtme sistemli) tavsiye ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence doğru marka ve doğru usta ile lpg zarar getirmez.lpg kit olarak prins yağlama sistemli,teleflex,vialle (sıvı püskürtme sistemli) tavsiye ederim.

Yakıt fiyatları göz önüne alındığında seçenekler dahilinde olabilir lpg ama... Uzun vadede mutlaka sıkıntısı oluyor...

Bu marka hele hele Mazda ise uyum problemi, süpap erimesi, tekleme, çatlama patlama  :P türünden envayi çeşit sıkıntı olabiliyor...

Evet doğru marka, doğru montaj, iyi işçilik ve gerçek bir usta ile bu sorunlar en aza indirilebilir hatta çözümsüz kalmayabilir ama... İllaki benzin gibi sorunsuz olmuyor...

Bunları da; LPG kullanan ve lpg taraftarı olan birisi olarak yazıyorum maalesef...

:fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kendim adına konuşuyorum, yıllık km olayı bana çok mantıklı gelmiyor.Lpg kitinin araca herhangi bir zarar vermediğini varsayarsak, ben aracımı kaç sene kullanacağıma bakarım.Belki bir sene 5000km yaparım ama bir başka sene bu 40000km olur.Sonuçta kit artık kendini  yavaş veya hızlı amorti etmeye başlayacak.Ayrıca işin psikolojik tarafı da var, bir yere giderken benzini kırk kere düşünmek gibi.Tekrar ediyorum, bütün bunları araca zarar vermediğini varsayarak yazıyorum.

Yazdiklariniza katiliyorum ,sonucta benzine verecegim paranin farkiyla lpg'nin taksitini oduyorum.mazda da supap diger araclarda da Ust kapak jonta yanmasi oluyor ama jonta yanmasini kimse lpgye baglamiyor..

Km az yapiyorsan taktirma diyorlar asil mesele cok yaktigi icin km az yapiliyor lpg taktirdiktan sonra daha ozgurce gaz pedalina basiyorsunuz

stilock/mazda3 impressive A/T

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yakıt fiyatları göz önüne alındığında seçenekler dahilinde olabilir lpg ama... Uzun vadede mutlaka sıkıntısı oluyor...

Bu marka hele hele Mazda ise uyum problemi, süpap erimesi, tekleme, çatlama patlama  :P türünden envayi çeşit sıkıntı olabiliyor...

Evet doğru marka, doğru montaj, iyi işçilik ve gerçek bir usta ile bu sorunlar en aza indirilebilir hatta çözümsüz kalmayabilir ama... İllaki benzin gibi sorunsuz olmuyor...

Bunları da; LPG kullanan ve lpg taraftarı olan birisi olarak yazıyorum maalesef...

:fiuw:

Evet lpg mazda da subaplarda sıkıntı çıkarıyor ancak sadece mazda'da değil diğer markalarda da aynı sorun yaşanıyor,ancak yazdığım sistemler iyi montajla sorun çıkarmıyo,özellikle vialle lpg yi sıvı püslürterek yanma odasında daha düşük sıcaklık.prins yağlama sistemi ile yanma odasına belli aralıklarla yağ püskürterek ordaki elemanların zarar görmesini engeliyor vs.forumdan takip ettiğim kadarıyla subap değişimi benzinde de meydana gelebiliyormuş,aliyetide 1500tl imiş ben lpg taktıralı 30 bin oldu.ben lpg taktırma parasınıda subap değişim parasını çıkarttım sanıyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet lpg mazda da subaplarda sıkıntı çıkarıyor ancak sadece mazda'da değil diğer markalarda da aynı sorun yaşanıyor,ancak yazdığım sistemler iyi montajla sorun çıkarmıyo,özellikle vialle lpg yi sıvı püslürterek yanma odasında daha düşük sıcaklık.prins yağlama sistemi ile yanma odasına belli aralıklarla yağ püskürterek ordaki elemanların zarar görmesini engeliyor vs.forumdan takip ettiğim kadarıyla subap değişimi benzinde de meydana gelebiliyormuş,aliyetide 1500tl imiş ben lpg taktıralı 30 bin oldu.ben lpg taktırma parasınıda subap değişim parasını çıkarttım sanıyorum...

Benim demek istediğim şu;

LPG uzun vadede maliyetini ve hasarlarını bi şekilde amorti ediyor ama, bu süre içinde sorunları ile uğraştırıyor...

Bende de lpg sistemi var ve rölantisi durduk yerde düşüyor, arada tekliyor... Vakit bulup ayar yaptırmaya gidemedim... En basitinden bu sorun mesela...

:P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen. Ben de bir önceki aracımda kullandım ama bujiydi, buji kablosuydu, rölantisiydi arıza ışığıydı derken insanı biraz bezdiriyor. Bu sebeple artık pek taraftarı değilim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim demek istediğim şu;

LPG uzun vadede maliyetini ve hasarlarını bi şekilde amorti ediyor ama, bu süre içinde sorunları ile uğraştırıyor...

Bende de lpg sistemi var ve rölantisi durduk yerde düşüyor, arada tekliyor... Vakit bulup ayar yaptırmaya gidemedim... En basitinden bu sorun mesela...

:P

Benim araca lpg sisteminin merkezinden çağırdığımız arkadaş çok güzel bi ayar yaptı.O Gündür bu gündür Allah'a çok şükür bi sıkıntı yaşamadım,rolati durduk yere düşmüyo,teklemiyo,Buji meselesine gelince lpg bujileri var laser iridyum,ben taktırdım mesala çekiş bi kat daha arttı,60 binde değişiyo.Ha şunuda söyleyeyim sorun çıkartmıcak demiyorum kesinlikle...Ancak kaliteli bir kit ve kaliteli ayar,usta daha az sıkıntı çıkaracaktır.Bende lpg taktırmak istemem ama Türkiye'de malesef oto ile gezmeyi seviyorsanız lpg taktırmak zorunda kalıyosunuz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPi Vialle sistemi piyasadaki en modern ve en teknolojik LPG tesisatıdır. Multipoint sıvı enjeksiyon (dünya çapında patentli) sayesinde motorun orijinal gücü değişmemekte ve sürüş benzinli araç gibi olmaktadır.

Sıvı haldeki Lpg (diğer tesisatlardaki gibi gaz halinde değil) doğrudan emme valfi önünde gönderilir ve bu şekilde silindirde bir soğuma meydana getirerek daha fazla yakıtın silindire dolmasına ve motorun daha güçlü çalışmasına imkan sağlar. Lpi sistemi Lpg'nin çevre ve ekonomik avantajları yanında benzinli motor özelliklerini muhafaza ederek aracın orijinal merkezini kullanmaktadır.

Periyodik Bakım Yok!

Sıralı sistem LPG sistemlerinde, düzenli olarak servise gidilerek LPG sistemininin filtre, hava ve coğrafik koşullara göre ayarlama gibi işlemler yapılır. Oysa ki sıvı püskürtmeli LPG sistemi olan Vialle LPi herhangi bir periyodik bakıma ihtiyaç duymaz.

» "Backfire" Riski Yok!

Backfire; gaz halinde LPG kullanan sıralı sistem LPG kitlerinde, gazın bir bölümünün yanma odası dışında da yanmaya devam etmesine denir. Aracınız için zararlı olan bu durum, sıvı püskürtmeli LPG sistemi Vialle LPi takılmış araçlarda yaşanmaz.

» Motor Ömrü Kısalmaz!

Vialle LPi, dünyanin en yeni ve lider teknolojisi sayesinde, aracınızın benzinli sistemine çok benzer bir yapıda çalışır. Sıvı püskürtmesi sayesinde, sıralı sistem LPG kitleri nedeniyle motor donanımınızda oluşan yıpranmalar olmaz.

» Yakıt Tasarrufu

Vialle LPi, üstün teknolojili sıvı LPG püskürtmesi sayesinde en yüksek verimle çalışarak benzinli sistemlere ve gaz LPG kullanan sıralı sistem LPG kiti uygulanmış araçlara oranla yakıt tasarrufu sağlar.

» Sıcak, soğuk, nem, rakım ayarına gerek yok!

Sıralı sistem buharlı LPG sistemlerinde, hava veya coğrafik koşullara göre ayar yapılmaktadır. Oysa ki sıvı püskürtmeli LPG sistemi olan Vialle LPi, LPG'i sıvı olarak sisteme gönderdiği için dış etkenlerden etkilenmez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Verdiğiniz bilgiler işin görünür yanı, bir de uzman LPG montaj servisinden gelen cevaba bakalım...

1- Bu yeni bir sistem gibi lanse edilsede yeni değildir ve italyada yıllardır kullanılan bir sistemdir.

2- Farklı bir tank ve içinde dalgıç bir pompa istemektedir ve maliyetli bir olaydır.

3- Performansı şuan kullandığımız sgi kitlerden bir gömlek daha iyidir.

4- Vialleden başka ICOM unda piyasada satıldığını biliyorum.

5- Fiyatı 2000 euronun cıvarında olduğunu duydum.

6- Mıtsubishi temsanın getirdiği sistem ile sadece marka aynı ama VIALLE yani temsanın getirdiği sistem bizim bildiğimiz sgi sıralı sistem.

Fakat servis ve yaygınlık konusunda sorun yaşadıkları için şimdilik takamıyorlar diye biliyorum.

7- Birde çok önemli bir konu varki .... Çok profesyonel bir montaj istiyor, !!!

8- Türkiyedeki yakıt ile ilgili bir sorun yok.

9- Bütün bunları yanyana getirdiğimizde Biz bu ürünü Türkiyemde satamayız

Alıntıdır...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3 bin tl'yi geçen maliyeti nedeniyle bizi fazla fazla aşan bi kit olduğu ortaya çıkıyor... Bu fiyatı verip amorti etmenin bi anlamı sanırım kalmıyor...

Yüksek standarttaki araçlar için bilemem tabi.

:fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPi Vialle sistemi komşunun s500 kasa mercedesinde vardı.ayar için ankaraya benzinde gidiyordu.performansta farkı yoktu.bu sistem yetkili servisi olan yerlerde mantıklı olur diyorum.Umarım Mazda bizi 18 ay içinde dizel aldırtmayacak veya LPG taktırtmayacak benzinli bir araç sunar :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar merhaba, Mazda3'ü tanımadan önce dizel arabaya biniyordum. 2009 yılında 2005 model Mazda3 sedan A/T mi aldım ve benzine dünyanın parasını vermemek için birazda araştırma ile BRC marka LPG taktırdım. O zaman MY07 versiyonu vardı ve taktırdığım andan itibaren sadece filtre değişimi için servise gittim. Ne bir titreme sorunu yaşadım ne de arıza lambası vs. yaklaşık 45.000km yaptıktan sonra yeni kasa almak amacı ile kuzumu sattım. Performans kaybı, çok yakma sorunlarını kesinlikle yaşamadım. 3 ay öncede 2011 Mazda3 sedan A/T aldım ve hiç düşünmeden gidip yine aynı ustama BRC MY11 versiyon LPG kiti taktırdım. ilk 1000km sonrası kontrole gittim.Yine performans kaybı, arıza lambası, titreme sorunlarını yaşamadım.Zaten izmitteki  servisi tek geçerim. 10 numara ilgi ve müşteri memnuniyeti var. Yeni versiyonda ustam,devir 3500rpm üzerine çıkınca sistemin yanma odasına 22sn benzin püskürttüğünü söyledi. ismini hatırlamıyorum ama VSD sistemi idi galiba. Sonuçta aracıma LPG taktırdığım için memnunum ve benzin fiyatını düşünmeden araca binmek kadar güzel birşey olmasa gerek dünyada. Birde LPG sisteminin özellikli olması insanın içini biraz daha rahatlatıyor. Tüketimler şehiriçi 12lt/100k lpg, ortalama 10lt, şehir dışı 8lt. ve şehir dışında max. 120km/h hız yapan birisiyim. Umarım yazdıklarım bri nebze olsun faydalı olmuştur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.