toronaga77

Elveda Toyo, Merhaba Conti

Bu konuda 24 ileti var

arkadaşlar merhaba.aracın üzerinde gelen ve 34000 km yaptığım toyoları üzerlerindeki çatlaklar nedeniyle ve diş derinliğininin azalmış olması nedeniyle değiştirme kararı aldım ve yaptığım araştırmalar sonucu continental premium contact 5 le değiştirdim.ilk izlenimlerim fena değil ama çok denem imkanım olmadı.ama lastikcide sport contact ve premium contact 2 ile kıyas ettiğimde ciddi anlamda yumusak bir lastik olduğunu gördüm.özellikle sport contact ın çok sert bir yapısı vardı.izlenimlerimi denedikçe paylaşmak üzere.ayrıca lastik sensörünü de görüntüledim.fotosunu ekleyecem en kısa zamanda.görüşmek üzere....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende 1 ay önce 5000 km lik toyoları 400 tl ye verdim yerine 600tl ye michelin primacy hp aldım, yumuşak ve daha sessiz, continentali beğeniyorlar, çok araştırmadım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun. tredwaer değeri nedir. Bakabildiniz mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

4 üne takma balans nitrojen  olarak 840 verdim.ayrıca dünya kupası futbol topu hediye.treadwear  değeri nedir ben bilmiyorum acarsanız cevaplayabilirim.iyi dilekleriniz için teşekküler.bu totyoların bu kadar çok yıpmanması başına gelen var mı acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Japonlar Toyo lastikleri kendi ülkelerinde olduğu gibi, kaliteli asfalt yollar için yaptıkları için tabiki :) Bizim yollarda her türlü süprizle karşılaşıyorsun. Yüksekte kalan logar ve mazgal kapakları, çukurlar hatta ve hatta kraterler, köprü viyadüklerde ayrılmıs olan  birleşim yerleri. Toyo çok kaliteli ama malesef yaşadığımız ülke yollarına birazcık uyumsuz diyelim. O yüzden Türkiyede'ki bir kaç marka lastiğe göre  10-20 bin km önce değişken olmakla birlikte daha erken ömrünü tamamlamış olabiliyor. Bunda yol şartları etken olduğu gibi, hava koşulları çok sıcak çok soğuk kar buz bunlarında çok etkisi var. Michelinde çok iyi lastik, yanakları biraz zayıf eski otomobilimdeki michelin'ler yanaktan sıkıntı yarattı. Şirket araçlarımızda da michelin tercih ediliyordu onlarda da bu tip sıkıntılarla karşılaştık. Britgestone yi önerdirler şirket araçları için, sebebi yanaklarının çift kat olmasından dolayı daha dayanıklı ve dirençli olduğu söylenmişti. Bunun üzerine Bridgestone Er-300 Turanza alımı yapılmıştı yıllar önce. O gün bu gün yeni alım yapılacağı zaman aynı marka model seçiliyor bu memnuniyete istinaden eski Honda aracımda da kullandım ve çok memnun kaldım. Conti de :) çok büyük bir marka olduğu gibi eminim çok kalitelidir tek soru işareti ülkemiz yolları için narinmidir ? Bunun cevabını forumda bu markayı cok uzun süre kullananlar daha iyi verirler. Size hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız kullanırsınız inşallah :nazar: Yazım ve imla hatası varsa af ola iphone'dan ancak bu kadar sağlıklı yazılıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun. tredwaer değeri nedir. Bakabildiniz mi?

  satın alırken  ebatları dışında üretim tarihine bakmıştım 2012 nin 10. haftası üretilmiş. treadware kauçuğun sertlik derecesiydi değilmi? yarın bakarım ona da.

  turanzaların erken eridiğini gördüm, tabiki yol şartları kötü olunca normaldir diye düşünüyorum. aklımda conti, bridgestone ve michelin vardı. çok tecrübeli otobüs kaptanı komşumun michelin al demesiyle almış olduk  :fiuw:

  katalok fiyatları  yüksekti, toyoları 400 tl ye saydı, primacy hp leri de 600tl ye saydı. helyum mu basıyorlardı ne, balanslarda içinde tabi. sadece jant balanslarıda kontrol edildi ayrıca.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ses kesildi mi hocam biraz ? bende potenza adrenalin alacaktım ama hız endeksi mazda3 e göre yüksek en fazla 170 180 yapıyorum yılda bir kere belki hiç.yol sesini lastik çok değiştiriyor inancım doğrumu sizce ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastik, yolun sesini kesinlikle çok değiştiriyor. Lastiğin üzerinde bir sürü desen var, her birinin ayrı  bir görevi var resmen. Megane II aracımda Michelin Energy lastik vardı. Gördüğüm eksiklik ıslak zeminde ani frenlerde kızaklıyarakaraç sağa sola kaçıyordu. Lastiklerimden iki tanesi aralıkla yanaklardan deforme oldu. Sonra Er-300 Turanza'ya geçmiştim. Islak zeminde gerçekten çok iyiydi. özellikle test etmek için bir iki defa boş yolda, ani sert frenler yaparak denemiştim. Hepsinde de görevini yerine getirmişti.

Potenza Lastiği'de kullandım Megane II aracımı sattıktan sonra Honda almışdım. Onun üzerinde de Potenza lastikler vardı. Kullandığım sürece çok memnundum, oda miadını doldururken çatlamalar başladı. Yine yerine Er-300 Turanza lastik almıştım, daha önceden  memnun kaldığım için.

Michelin Energy'de ödüllü bir lastik, bildiğim kadarıyla sınıfının en iyi yakıt ekonomisi sağlayan lastiği. Otobüs firmalarının öncelikli Michelin'i tercih etmesinin sebebi sağladığı yakıt ekonmisi olabilir.

Sonuç itibariyle hangi markayı tercih edersek edelim bir gerçek varki yollarımızın durumu. Asfaltın kalitesi dahil çok önemli yolun sesinin içeri gelmesinde. Şahsi otomobilimde olsun, şirket araçlarımızda olsun yaşadığım, gördüğüm , duyduğum bilgileri ve tecrübeleri paylaşmaya çalıştım. Amacım ne bir Markayı yüceltmek nede bir başka markayı küçültmek. Forum adına faydalı olabildiysem ne mutlu bana :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dediğim gibi çok deneme şamsım olmadı ama sanki azalmış gibi.tabii ki psikolojik de olabilir.ama şu kesin lastik çok yumuşak bir lastik.bunu elinizle bile rahatlıkla hissedebiliyorsunuz.bi de şu var lastiklerin birinde yama çıktı çok ilginçtir arabamı kimseye veröeö hiç de lastikçiye gitmedim.lastikleri değiştirirken lastikçinin dediği yamanın kesinlikle çok kaliteli olarak yapıldığı.lastiğin dışında yaklaşık 4 mm çapında bir daire var.iç yüzünde ise yaklaşik 3 cm boyunda bir daire şeklinde bir lastik var.acaba serviste fark edildi de mi yapıldı bilemiyorum.böyle bir olay olsa dahi haber edilmem  gerekmiyor mu sizce?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

7fnvj.jpg

bu da lasitk sensörü.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

treadwear değeri 280 miş.anladığım kadarıyla bu lastiğin aşınma değeri yani ömrü ile alakalı bişey.daha açıklayıcı bilgisi olan varsa paylaşırsa memnun olurum.....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

280 fena değil. Lastiğin yumuşaklığının ölçüldüğü değerdir. Yani Formula1 araçları 50 civarı yol tipi performans lastikleri 200, ekonomik tipte olan düşük sürtünmeli lastiklerin değeride 550 civarında.

Benim toyolar 220 sertliğinde ve felaket tutunuyordu.

Ancak 280 de gayet yeterli bir yumuşaklık.

Hayırlı olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim anladığım treadwear değeri arrtıkça lastik sertleşiyor ve ömrü uzuyor.inş doğru yorumlamışımdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende 36binde servisin gazıyla değiştim. lastikçinin çırağı "bu daha 10bin gider" dese de uzun yol yapacağım ve riski sevmediğimden değiştim. benim gibi viraj delisi ve kaldırımlardan uçmuş birine 36bin gitmiş daha ne gitsin :)

toyo bulamadım :( conti sportcontact 2 aldım ,820 tl. mart üretimi, yeni lastikler. toyo gibi sert olduğu için ses çok fark etmedi ama toyolar daha iyi tutuyordu bunu söyleyebilirim. continin sitesinde teknik bilgi bulunmuyor. teknik bilgiye tıklıyorsun hikaye anlatıyor eheh . iyi lastikler ama  toyo başkaydı. bunların yanakları daha fazla esniyor sanki. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ses kesildi mi hocam biraz ? bende potenza adrenalin alacaktım ama hız endeksi mazda3 e göre yüksek en fazla 170 180 yapıyorum yılda bir kere belki hiç.yol sesini lastik çok değiştiriyor inancım doğrumu sizce ?

evet toyolara göre çok değişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende 36binde servisin gazıyla değiştim. lastikçinin çırağı "bu daha 10bin gider" dese de uzun yol yapacağım ve riski sevmediğimden değiştim. benim gibi viraj delisi ve kaldırımlardan uçmuş birine 36bin gitmiş daha ne gitsin :)

toyo bulamadım :( conti sportcontact 2 aldım ,820 tl. mart üretimi, yeni lastikler. toyo gibi sert olduğu için ses çok fark etmedi ama toyolar daha iyi tutuyordu bunu söyleyebilirim. continin sitesinde teknik bilgi bulunmuyor. teknik bilgiye tıklıyorsun hikaye anlatıyor eheh . iyi lastikler ama  toyo başkaydı. bunların yanakları daha fazla esniyor sanki. 

      gakgom bilseydim toyoları sana verirdim, sağlık olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla iyi olurmuş :( seninle irtibat halinde kalmamız lazım bak olmuyor böyle . üniye gel dedik gelmedik, özsüt yapalım bi ara :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tamam abicim, gelince söz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.