Jump to content

Platform Ne Demek?


Guest drcnd
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Şunu merak ediyorum  :): Hocam şimdi mazda önceki focus,s40 la,mitsubishi lancerla aynı platformu kullanıyor ya,en fazla bunlar kadar mı sağlam yani yapısı?Aynı soru dizel motor içinde geçerli yani ben en fazla focus 3 dizel performansı mı alıyorum bu arabadan.Yani o kadar da orjinal bir araba sürmüyorum o halde motor tepkileri açısından, c4,308,focus veya s40 dan farklı olarak.Yani mazda alıp bu motoru direk arabaya mı monte ediyor.Yani araba güzel iyi hoşta kendi motorunu değil de focusun motorunu kullanan araba bu bakımdan içime sinmiyor yahu her ne kadar bu motor piyasanın en başarılı motorlarında olsa da.Yani arabam benzinli olsaydı daha bir içim sinerdi arabaya belki 8:) Lütfen çok saçma sorular ya da düşünceler olduysa cahilliğimi bağışlayın ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Platform üretim bandı demek, bahsettiğiniz araçlar ve daha bilmediğiniz birçok araç aynı ortak bantlarda üretiliyor, şasileri aynı, aks uzunlukları, dingil aralıkları vs., ama üstyapı tamamen farklı olabilir, motorla bir ilgisi yok..

http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_platform

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomobiller 2 parça şeklinde üretilir. Şasi ve kasa. Eski otomobillerde bunu açıkça görebiliyordunuz. Ve hatta şasi ve kasa ayrılabiliyor ve ayrı ayrı tamir edilebiliyordu. Modern otomobillerde artık şasi kasa ile akupledir, yani birdir. Ancak bu ayrı parçalar olduğu gerçeğini değiştirmez. Bu tip kasalara biz monokok gövde diyoruz.

Modern şasilerden artık çok şey bekleniyor. Kaza güvenliği, tüketimi düşürmek / performansı arttırmak için hafiflik, yol tutuşu / sürüş dinamizmini/güvenliğini arttırmak için rijitlik vb... Bu da modern anlamda şasi dizayn ve üretimini zaman zaman mekanik unsurlardan daha pahalı kılıyor. Bu konuda imalat maliyetlerini düşürmek için birçok üretici ortak platform sistemine geçti. otomotiv sektöründe ortak platform demek, ortak alt yapı demektir. Yani ortak şasi demektir. Şasinin üzerinde kullanılan kasalar farklı dizaynlarda yapılarak, araçların kendi şahsiyetleri oluşturulmaya çalışılıyor. Hatta daha da ileri giden üreticiler var. Kasayı da aynı kullanıp, sadece tampon, panjur, farlar vb. gibi birkaç dış unsur ile fark yaratmaya çalışıyorlar. Bunun yanında platform ile direk ilgisi olmadığı düşünülse dahi, bu ortak imalat firmalara aynı motorları ve mekaniği kullanma imkanı da tanıyor. Çünkü sonuçta bu ortak platformdur motor ve mekaniği taşıyan bu parçaların üzerine monte edildiği. Aracınızdaki tüm motor ve mekaniği kasa değil, şasi (platform) taşır.

Düşünsenize tek bir dizayn stüdyosu, tek bir platform dizayn ediyor. Farklı markaların farklı modelleri için örneğin EuroNcap sonuçları bir dereceye kadar garanti.

Bu anlamda Ford Focus, Volvo S40 ve Mazda 3 iyi birer örnektir. Ford Focus hiçbir zaman Mazda sürüş dinamiğinde olamamıştı. Ne Mazda, ne de Ford Volvo kaza güvenliğine ulaşamamıştı. Bu ortaklıkta Ford parayı verdi, Mazda şasi dinamiğini ve Volvo da şasi güvenliğini... Her 3 araç da ortak platformdan kazanç sağlamış oldu. Üstelik ortak platform dış kasada ve iç mekanlarda abartılmayınca (VW gibi) her araç kendi şahsiyetini de koruyabildi. VW ise bunu en abartılı yapan firma! Gözünüzü kapasalar Caddy mi, Polo mu, Golf mü, Jetta mı anlamak çok zor!

Şunu merak ediyorum  :): Hocam şimdi mazda önceki focus,s40 la,mitsubishi lancerla aynı platformu kullanıyor ya,en fazla bunlar kadar mı sağlam yani yapısı?Aynı soru dizel motor içinde geçerli yani ben en fazla focus 3 dizel performansı mı alıyorum bu arabadan.Yani o kadar da orjinal bir araba sürmüyorum o halde motor tepkileri açısından, c4,308,focus veya s40 dan farklı olarak.Yani mazda alıp bu motoru direk arabaya mı monte ediyor.Yani araba güzel iyi hoşta kendi motorunu değil de focusun motorunu kullanan araba bu bakımdan içime sinmiyor yahu her ne kadar bu motor piyasanın en başarılı motorlarında olsa da.Yani arabam benzinli olsaydı daha bir içim sinerdi arabaya belki 8:) Lütfen çok saçma sorular ya da düşünceler olduysa cahilliğimi bağışlayın ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayır satmak da istemiyorum,zaten öyle olsa piyasada çok alınacak araba yok c sınıfı.Neyse sadece aklımda soru işaretleri var onlara cevap arıyorum.Neyse peki motor konusunda,ben en fazla focus 3 tdci motoru mu kullanıyorum yani,mazda tornavida bile sokmamış mıdır ford tan aldığı motora?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ford da kendi motorunu kullanmıyor zaten, hepsini Peugeot yani PSA üretmiyor mü?

Not : Bu durum son SKYACTIV motorlar ile değişiyor . Artık Mazda kendi motorunu üretmeye başladı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ford da kendi motorunu kullanmıyor zaten, hepsini Peugeot yani PSA üretmiyor mü?

Not : Bu durum son SKYACTIV motorlar ile değişiyor . Artık Mazda kendi motorunu üretmeye başladı

SKYACTIV motorlar ile ilgili konu var mı burada ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Hayır satmak da istemiyorum,zaten öyle olsa piyasada çok alınacak araba yok c sınıfı.Neyse sadece aklımda soru işaretleri var onlara cevap arıyorum.Neyse peki motor konusunda,ben en fazla focus 3 tdci motoru mu kullanıyorum yani,mazda tornavida bile sokmamış mıdır ford tan aldığı motora?

emme manifoldu,yazılım ve turbo farkı var bunlara bağlı olarakta tork aralığı Mazda da daha geniş bence aracın keyfini çıkartmaya bakın :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Basit bi bakış açısı ile mantık şu;

Ben evime her gün ekmek, süt, yumurta almak için; fırına-süt fabrikasına-tavuk çiftliğine gitmek yerine hepsinin bir platformda bana sunulduğu marketlere gidiyorum...

Neden?

Hem zamandan hem de paradan tasarruf etmiş oluyorum...

;)

Üreticiler de; her eve tek tek servis yapmak yerine, daha az sayıdaki marketlere bırakıyorlar onlar da; zamandan ve paradan tasarruf yapmış oluyorlar...

:egy:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motorlar hernekadar ortak üretilse dahi, değişik üreticiler bu motorlarda kendi araçlarına uygun olan bazı değişiklikleri yapıyorlar. Çünkü her üreticinin araçlarından alınmasını bekledikleri zevk ve fayda değiştiği için bunu yapmak zorundalar. Üstelik aracın ağırlığı, dizaynı, çekişin hangi akstan olduğuna göre de motor özelliklerinin biraz farklılaşması lazım. Bu ortak kullanım şu demek değil; siz Ford'a gidip bir motor alıp, Mazda 3'e koyamazsınız! Eğer kalite ve sorunsuzluk ise endişe kaynağı, bu da yersiz. Çünkü dizayn ve üretimin her aşamasında her üretici mühendislerini bu konu ile ilgili görevlendiriyor.

Yani burada Mazda kullanıcılarının Ford motoru mu var diye endişe etmesinden çok, Ford kullanıcılarını Mazda motoru var diye sevinmelerini gerektirecek bir durum var. (her nekadar motoru Mazda veya Ford diye adlandırmak doğru olmasa da) Çünkü Mazda'nın sorunsuzluk tecrübesini paylaşmış oluyor herkes.

Örneğin 1.6 benzinli THP motoru Peugeot, Citroen ve BMW modelleri ortak üretiyor ve kullanıyor. (Peugeot'ta Fransa'da üretiliyor) Yakında 3 serisinde de gelecek bu motor ve büyük ihtimalle BMW'nin Türkiye'de en çok satan motoru olacak. Burada BMW kullanıcılarının ben Peugeot motoruna mı para verdim diye düşünmemesi lazım. Bu tip ortaklıklarda genellikle kim ne konuda avantajlıysa  o konudaki bilgilerini paylaşır ve ortaya çıkan sonuç herkesin bağımsız üretiminden daha optimumdur.

Diğer bir örnek ise, Ford çatısı altında Mazda'nın Volvo bazlı aktif/pasif güvenliğini ne kadar geliştirdiğidir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öyle denebilir de, denmeyebilir de, Emre. Globalleşen Dünya'da ürünlerin birbirine benzemesi de, ortak üretimler de normal durumlar. Bu sadece otomobillerde de böyle değil. Hemen her ürün grubunda var bu durum. Biz otomobiller için ele alırsak eğer; ürün çeşitliliği böyle bir şey işte! Kimi senin dediğin gibi mantık ve fiyat/fayda oranıyla otomobil alacaktır. Kimi ne olursa olsun marka tutkusu ile, kimi de markaya özel kalan farklılıklar için. Örneğin dizayn, iç mekan kalitesi, marka logosunun prestiji vb...

Gerçekte günümüz Türkiye'sinde 2012 model Mazda 3 aldığınızda, yani 55.000 verdiğinizde size, ailenize, işinize tamamen yetecek konfor, donanım, lüks ve güvenliği satın almış oluyorsunuz. Sorunsuzluk ve uzun ömür de cabası. Bu bize şu mesajı veriyor; Türkiye'de 55 bin üzeri otomobile para veren herkes, bu rakamın üzerini zevk, prestij vb. gibi mantıkla izah edilemeyecek sebeplerden veriyor. Komunizm zaten herkese bir Zastava! anlayışından batmadı mı? İşin doğası gereği; insanların eğitimi arttıkça, gelirleri ve refahı da artıyor (bizim ülkemizden bahsetmiyorum) kişisel eğlence ve rahtlamaya daha çok zaman ve para ayırmaya başlıyorlar. Globalleşen Dünya'da, sıkıcı ve hep aynı tempodaki hayatlardan, hep aynı görüntüdeki insanlardan farklılaşmak isteği, dürtüsü kuvvetleniyor. Bunu da insanlar hobileri ile yapıyor. Tabi burada kültürsüz ama zengin insanların, kim olduklarını paraları ile vurgulama ihtiyaçlarından bahsetmiyorum. Otomobili hobi olarak gören insanlardan bahsediyorum. Otomobil ihtiyaç olmaktan çıkıp, hobi olmaya başladığı son 10-15 senede bir bakın kaç tane yeni sınıfla tanıştık. Ondan önce bildiğimiz şey, C segmentinde aile sedanıydı.

Yine başka bir örnek; Eğer satın almalarda mantık önde gitseydi, yılda bir yeni i-phone, i-pad çıkartıp, insanlara daha hiç kullanmadığı eski ürününü yanına nasıl satacaklardı? Moda, hobi,hava ne dersen de! Sonuçta Dünya'nın bu ticari hareketliliğe de ihtiyacı var.

VW'yi düşün. Aynı platformda bir Seat, bir Skoda, bir VW, bir Audi var. Hepsinin de müşterisi var... Mantıklı ve fiyat/fayda arayanlar Seat ve Skoda'ya gidiyor. Biraz üstünde verebilenler VW alıyor. 4 halkanın gittiği yerlerde prestijli giriş yaptığına inanlar ise, Dünya'daki en pahalı logo'yu alıyorlar. Çünkü neredeyse Passat'ın üzerine 4 halka ekleyince Audi A4 olacak kadar yakın araçlar birbirine!

Burdan bir fikir üretebiliriz,  aynı araca neden daha fazla ödeyelim ?  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...