ceyhun29

Mazda Takeri, Shinari ve diğerleri..

meraba arkadaşlar. Mazda nın bu konsept araçlarının motor özelliklerini beygir ve tork güçlerini merak ediyordum. aradım bulamadım. mazdanın

lkemizdeki genellikle düşük beygir ve torka sahip araçlarına göre bu araçlar nasıl acaba.. sınıflarındaki dünya çapında diğer rakiplerine kıyasla. bir de hep kafama takılmıştır. mazda neden yeni kasalarda mesela mazda 3 de beygir ve tork gücünün yükseltmiyor. yenilerde b,ile 105 bg 145 nm.. sonuçta ağır kasa bir araç düşük motor gücü ve tork ile daha fazla yakıt harcar. birde hız ve serilikte geri düşer. bakıyorum diğer rakiplerin aynı sınıftaki araçlarına beygir ve tork güçlerini hep yükseltmişler. mesela özellikle vw gibi yada alman arabalarında birçok motor seçeneği var. benim anlamadığım mazda bunu neden yapmıyor. beceremediğini düşünemeyiz heralde. aptallık olur. çünkü mazda mühendisleri dünyanın en kaliteli adamları. bunun bi sebebi olmalı. teknik ve mantıklı bi açıklaması olmalı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Atmosferik motorlu hangi markaya binersen bin pek bişey farketmez o yokuşlarda...Rampalı yerlerde oturanların performans beklentilerini anca  dizel yada turbolu araçlar karşılar...

Bu konsept araçlar  çıkınca  turbolu gelecek diyorlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Açıkcası ben Mazda'nın biraz geç kaldığını düşünüyorum. Skyactiv verileri heyecan verici ama gün geçtikçe piyasaya çıkan araçlar bu verileri yakalıyor. 2013'te Mazda piyasada rekabetçi olabilir ama ben bir adım önde olmasını beklerdim açıkcası.  Umudum her sene verilerin gelişeceğini iddia etmeleri ve MPS serileri.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Açıkcası ben Mazda'nın biraz geç kaldığını düşünüyorum. Skyactiv verileri heyecan verici ama gün geçtikçe piyasaya çıkan araçlar bu verileri yakalıyor. 2013'te Mazda piyasada rekabetçi olabilir ama ben bir adım önde olmasını beklerdim açıkcası.  Umudum her sene verilerin gelişeceğini iddia etmeleri ve MPS serileri.

aynen katılıyorum. yani bu kadar gösterişli bu kadar sportif ve göz alıcı çizgilere sahip bir Mazda3 neden sınıfının diğerlerinden daha düşük torkla yetinsinki...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynen katılıyorum. yani bu kadar gösterişli bu kadar sportif ve göz alıcı çizgilere sahip bir Mazda3 neden sınıfının diğerlerinden daha düşük torkla yetinsinki...

8:)

Güzel bir soru... Cevabını mutlaka bilen birileri vardır...

Ancak; bizim düşüncelerimiz, yorumlarımız o bilen birilerini etkilemiyor.

:fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynen katılıyorum. yani bu kadar gösterişli bu kadar sportif ve göz alıcı çizgilere sahip bir Mazda3 neden sınıfının diğerlerinden daha düşük torkla yetinsinki...

Ceyhun aslında ben güncel modelden bahsetmemiştim. Güncel modelin zaten sorunsuzluk ve sürüş keyfi dışında çok bir iddiası yok. Benim bahsettiğim konsept araçların kağıt üstündeki performanslarının günümüzde diğer markalar tarafından yavaş yavaş yakalanıyor olması. Tabi diğer yandan güncel modelin ömrünü doldurması da gerekiyor.

Neyse sonuç olarak piyasaya çıkmamış araçları eleştiriyor gibi görünsek de, aslında bir an önce çıksın istiyoruz. Bizim de merak ettiğimiz bir çok soru var.

Mazda 3 nasıl görünecek?

Mazda 3'ün  motor seçenekleri neler olacak?

Takeri'nin mükemmel görünen konsept aracı ne kadar değişikliğe uğrayacak?

Takeri'nin motor seçenekleri neler olacak?

Mazda 5, CX-7, CX-9 Skyactiv olacak mı?

Olacaksa görünümleri nasıl, motor seçenekleri neler olacak?

Ve şahsi olarak benim beklentim MPS serileri nasıl olacak. Bir yerde sadece dizel olacaklarını okudum ve çok şaşırdım. Bakalım neler olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet aynen. takeri için 2.2 dizel motor skyactive-d diye bahsediliyor internette. eğer mazda yaparsa gerçekten adam gibi yapar diye düşünüyorum ben.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hiroshima merkez ofisteki canlı canlı Shinari !

İlk çalıştırma ve egzoz sesi büyüleyici...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hiroshima merkez ofisteki canlı canlı Shinari !

İlk çalıştırma ve egzoz sesi büyüleyici...

muhteşem bir araç ya :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.