Jump to content

92 323 hb Buji Sıralaması


Teo
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

herkese keyifli forumlar. Öncelikle Süreci ve Başımdan Geçenleri Anltayım sizlere.

Aracım 1992 model 1,6

Geçen Hafta manifoltun altında, devirdaim su çıkışının oradaki borudaki Contanın (Adı Oring) eskiyip yerinden çıkması ile başlayan sorunlarım bu güne kadar bitmek bilmedi:S

Geçen Hafta Artık ben tamamım benden hayır yok diyen radyatörümü değiştirdikten sonra Sultanbeyliye giderken arabanın sesi birden değişti. Bildiğiniz Traktör sesi.

Tam sultanbeyli sanayinin önünde arabayı stop ettirdim. Ses gelmesi ile katettiğim mesafe belki 500 mt bile değil.  Kaputu Açtım 2 saat Evvel doldurduğum suyun yerinde yeller esiyordu. ( Bu Arada Hararet Yükselmedi ) 1 saat Motorun soğumasını bekledikten sonra Tekrar Elime Bidonu Aldım Suyu Tamamlıyorum. Ben Dolduruyorum o Dökülüyor, nerden nerden derken tahliyenin hemen çıkışındaki boruda bulunan oring eskimiş. bildiğiniz pimaş mantığı:S sök tak (aslında sizlerde sabit. lakin benim arabayı aldığım şahsiyet arabada oynayacak bi orayı bulmuş onuda çıkarmış yerinden portatif bırakmış.. zekasına kurban olduğum)  nasıl olur bu felan derken "Oring" aramaya çıktım. sanayide sormadığım parçacı kalmadı. hatta o boruyu felan kopmle çıkartıp arkadaşın arabası ile ümraniyeye kadar gittik bulduğumuz açık parçacılardada maalesef bulamadık. bütün taktıklarımız büyük geldi.(Birde benim gibi ilk defa görecekseniz sakın üzerinden çıkan ile aynı boyutta aramayın:S Daha etli ve daha küçük vede gerdirerek geçiriyorsunuz) bulamayınca tekrar s.beyliye döndüm. tekrar sanayiye bakınmaya başladığım şans işte gece 12 gibi buldum. Üstelik Rulman yapan bir dükkanda.

Neyse tekrar taktık suyunu tamamladık ama gündüzün şerri gecenin hayrından iyidir diye doğru demişler 2 buji kablosunu çıkarmışız :S. farketmeden bastık marşa abart egzoz olduğundan motor sesindeki değişikliği 200 mt sonra farkettim. gene çektim kenara motor stop! kaputu açtım baktım buji kabloları çıkmış yerinden. Taktım ama o günden beridir araba çalışmadı. :S

elektirikçi çağırdım abi herşey normal dedi motorcu çağır:S

motorcu çağırdım bunun Conta yanmış dükana çekelim bakalım:S

-abi nasıl anladın conta yandığını? Arabada Hararet Yükselmedi..

-radyatör kapağını açıp marş yapınca su atıyor

-abi devirdaimden dolayı o suyu atıyor olmasın?

- yok yaw.. Bu yakmış Contayı Çekelim Bizim Tükana!!

-Ne kadara yaparsın?

-500 TL

-:S:S:S:S

Abi Kalsın dedim Çekerim Evin Önüne Kalır orda biraz.

Tabi ben rahat durmadım birazda kendim kaşındım. Getirdim Çekici ile arabayı indirdik çekiciden hemen aldım elime takımları başladım hemen Kapağı Sökmeye...

Aynen..

Özel Anahtar felan derken komple kapağı söktüm. attım pederin arabanın bagajına kartal sanayiye. ordaki bir iki tanıdık vasıtası ile kapağa baktırdım contaya baktırdım. bişi yok dediler. emin olmak için başka bir motorcu ve rektefiyeciye götürdüm. onlarda baktılar kapakta bişi yok contada kenardan biraz yanmış dediler. Olayı anlatıp 500 mt kadar gitti hocam zararı olurmu felan dedim. Zararı olacak parçayı getirmişsiz zaten olsaydı şimdi tezgahta olurdu dedi. :))

içim rahat bi şekilde üst kapağı senteye getirtip bi takım conta alıp geldim eve

senteye getirip kapağı taktım topladım felan suyunu koydum

bu sefer baktım ince ince devirdaimden su geliyor ..

(buraya yazacağımı atlamışım. eğer hararet yükseltmediyseniz ve çalışırken veya marş basarken arabanın radyatöründen su atıyorsa devirdaim pompasını kontrol ettirin. hava yaptığından dolayı o izlenimi verebilir. gereksiz yere kapak söktürüp taşlatmayın)

onuda söktüm yenisi ile değiştirdim.

bu arada birde triger takımı aldım bunuda değiştirdim.

buraya kadar herşey gayet iyi. Sızdırma yok Sübap sesi yok, Kompresör var. felan fıstık işte..

Fakaatt!

ben akıllı buji kablolarını sökerken bir sıralaması olabileceğini akıl edemediğimden dolayı

komple söktüğüm buji kablolarını birde yenisini alıp eskileri atıp öylece taktığımdan dolayı şu anda arabayı çalıştıramıyorum. :))

Marşa basıyorum cıx.. iki üç usta getirdim sente normal dediler

ama bujilerin sıralaması değiştiyse çalışmaz dediler.

Sizden ricam bana sıralamasını yazarsanız çok sevinirim.

Herkese Keyifli Forumlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun. Başınızdan geçenleri güzel anlatmışsınız.

30 Nisan 2010, 17:28:55  tarihinde üye olmuşsunuz. O günden bu güne ileti sayısı 2 biri tanışma mesajı diğeride bu mesaj. Güzel performans :) Vesile lazımmış demekki.

Tanışma mesajında "Siz mazda Severlerle Pek yakında Resimlerini Paylaşacağım. Biraz Fiber işi var arabanın. şeklinde yazmışsınız. Halen bekliyoruz fotoğrafları :) Bitmiştir herhalde fiber işleri.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:)))

bayada olmuş:))

evet bende bi eksiklik var diyorum bişi yapacaktım ama ne:p

Şaka Bir Tarafa arabayı aldığımdan beri 2 sene içerisinde sadece 3-4 ay binmişimdir.

kalan zamanlarını evin önünde geçirdi araba. Hayatın Getirdiği bazı olumsuzluklar nedeni ile araba ile ilgilenecek fırsatı henüz yakaladım. Fiber işleri bitti:) 4 de güzel jant taktım araba kendine geldi.       

    Mazdadaki tutkumun en büyük sebebi yaklaşık 2 sene içerisinde ortalama her sene 9-10 ay yatan arabanın her defasında yağ değişimi ve su Takviyesi ile tek marşta çalışması ;)

Lakin şimdi çalışmıyor:(( tüp değişimi ve muayeneye gidecek ama diretti çalışmıyor.. Utanıyormu ne:p

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun ,sorununuzu ve çözümlerini çok güzel anlatmışınız.

Ateşleme sırası için şöyle bir şey buldum umarım işinize yarar.

http://autorepair.about.com/library/firing_orders/bl-mazda-firing-94.htm

örnek link için çok teşekkürler. buradaki örnek link 1994 model 1,6 araçlar için. sanırım 92 lerde de aynı mantık söz konusu. birde aklımdayken şunu sorayım.

1-3-4-2 sıralamasına göre "1" sol baştaki buji sanırım. hatam var ise düzeltirmisiniz beni?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun. Ama Maşallah ustalık da var, cesaret de. Özendim doğrusu. Benim gibi servisten uzakta olan ve Mazdanı her ustaya elletme prensibine uymaya çalışan birinin bu kadar beceri ve bilgiye sahip olması ne güzel olurdu. Sorunun tez vakitte hallolması dileğiyle.  :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yarın benim 323 ün komple bağlantılarının fotosunu çeker bırakırım, sorun etme yarın ilk işim bu olacak saat 9.00 gibi bırakmış olurum. geçmiş olsun.dediğiniz gibi 1 soldan en baştaki sonra 2-3-4 diye soldan sağa doğru atkarak gel.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yarın benim 323 ün komple bağlantılarının fotosunu çeker bırakırım, sorun etme yarın ilk işim bu olacak saat 9.00 gibi bırakmış olurum. geçmiş olsun.

valla allah razı olsun derim :))

yukarıdaki linkide baz alarak bişiler yaptım lakin akü zayıfladı:))

çokta basmak istemedim yarın sabah aküyü şarj ettirip sizin vereceğiniz bilgiler ile tekrar denerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun. Ama Maşallah ustalık da var, cesaret de. Özendim doğrusu. Benim gibi servisten uzakta olan ve Mazdanı her ustaya elletme prensibine uymaya çalışan birinin bu kadar beceri ve bilgiye sahip olması ne güzel olurdu. Sorunun tez vakitte hallolması dileğiyle.  :hi:

aslında bendeki sadece cesaret:)) sadece neyi nerden söktüysem aynen takmaya özen gösterdim. zira özel servislerde, bilende bilmeyende japon oto tamir yazanda her araca bakılır yazanda paranızı aldıktan sonra bi sıkıntı olduğunda sonuna kadar inkar edip sizi her türlü yüz üstü bırakıyorlar. (genel konuşuyorum kimse üstüne alınmasın) daha evvelki pejo 306' mda bunları çok yaşadığımdan dolayı ve yok yere harcayacağım kadar param olmadığından gözümü kapatıp giriştim vallahi.:))

yinede özellikle söylememde fayda var. eğer benim kadar boş vaktiniz yok ise, ve henüz elinize anahtar almadıysanız, forumdaki deneyimleri okuyarak ve tavsiye edilen ustalara araçlarınızı gösterin.. sadece sök tak ile iş bitmiyor el ayarıda lazım. yoksa benim gibi kasnak üzerinde 2 -3 vida kırıp sonra nası çıkarıcam bunları diye kara kara düşünürsünüz..:)

- hadi bununda formülünü söyleyeyim. olurda bir kasnak veya gergi üzerinde sıktığınız vida kırılır ise önce matkap yardımı ile kırılan vida kenarına küçük bir iz yapın. sonra kısa saplı tornavida ve hafif bir çekiç ile saat yönünün tersine doğru izin yanından ufak ufak tıklayarak vidayı hareket ettirin. (pas sökücüde bulunsun yanınızda vida paslı olmasa bile kanallardaki tortuyu söküp yağlanma görevi gördüğünden işiniz dahada kolaylaşır;) )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

üstadım yarın öğleden sonra deneyeceğim. sabah ilk işim aküyü şarja götürmek olacak:)) çok zayıflamış akü merkezi kiliti bile zor kapatıyor neredeyse:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

üst kapak açılıp kapatılmış vede triger değişilmiş motor sentede değilse ekzantrik sentede değilse araç çalışmayabilir bu arada sormak istediğim üst kapağı monte ettikten sonra trigeri değişip ekzantirği nasıl senteye getirdin bir işaret herhangi bir ibare varmıydı egzantrik ayarı için ayrıca trigerin gergi bilyesini takıp ayarlarkende senteye dikkat edilmelidir ama genede üst kapak tam olarak ayrıldığında nasıl tekrar ayarlanıyor bilmiyorum genelde bir işaretr vede ibare olması gerekir ama bir ara burada bir 626 da sorun yaşamıştı sahibi anlatıyodu, sentesini bozmuşlardı arabanın tek kelimeyle içine etmişlerdi, egzantrik ayarlı olmazsa sübaplar düzgün çalışmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

üst kapak açılıp kapatılmış vede triger değişilmiş motor sentede değilse ekzantrik sentede değilse araç çalışmayabilir bu arada sormak istediğim üst kapağı monte ettikten sonra trigeri değişip ekzantirği nasıl senteye getirdin bir işaret herhangi bir ibare varmıydı egzantrik ayarı için ayrıca trigerin gergi bilyesini takıp ayarlarkende senteye dikkat edilmelidir ama genede üst kapak tam olarak ayrıldığında nasıl tekrar ayarlanıyor bilmiyorum genelde bir işaretr vede ibare olması gerekir ama bir ara burada bir 626 da sorun yaşamıştı sahibi anlatıyodu, sentesini bozmuşlardı arabanın tek kelimeyle içine etmişlerdi, egzantrik ayarlı olmazsa sübaplar düzgün çalışmaz.

o konuda biraz şanlıydım:) zira daha evvelden alt sente ve üst sente ile ilgili işaretler henüz silinmemişti. sonuçta 92 model bir araba illaki daha evvel Kapak Contası değişmiş.

piyano ve subapların ayarını sanayide ayarlattım. alt sente için ise yalnız burada işin püf noktası şöyle (ustalar kızacaklar bana en sonunda) kapak sökükken vitesi 4. veya 5. vitese alıp sağ lastiği çevirerek pistonlarda 1 ile 4 . piston yukarıya getirilmesi önemli. bu şekilde olduğunda alt senteyi ayarlanıyor. triger kasnağının hemen üzerinde tirger kapağını söktüğünüzde göreceksiniz küçük bir işaret var. ona göre ayarladım. ve kontak vurmadan evvel sağa sola iyice sordum. yanlış yapmadım dimi bu şekilde dimi. felan :))

üst sente ise daha evvelden işaretlenmişti. ben sadece sanayideki ustalardan teyit alarak orada ayarlattım.

triger takarken veya değiştirirken ise dişler bazen oturmayabiliyor.

burası önemli zira senteye getirdikten sonra veya sentedeyken üst ve alt dişlileri hareket ettirmeden trigeri sökmek gerekiyor. vites 1. viteste veya geri viteste olup boşluğun iyi alınması gerekiyor ki triger sökerken olası bi kaymayı engellesin. takarken boşluğun gergi tarafında olması eğer olmuyorsa işaret iyi ayarlanıp  1 diş ileri yada geri alınıp takıldıktan sonra çok hafif tıklama ile tekrar eski yerine getirmek gerekiyor. yoksa değiniz gibi arabanın hiç çalışmamasının yanı sıra subapları eğip piston sekman kol yatak ve hatta allah göstermesin krank koluna kadar zarar verebilir:S o zaman komple motoru söküp ya yeni bir motor bulmalı yada arabayı parçacılara yada çıkmacılara al yukarı inme aşşağı mantığı ile pazarlık yapılarak hurdaya verilmeli;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

fotoları çektim buradan bakıp ayarlayabilirsin.

gürkan abi harikasın çok teşekkür ederim. birazdan aküyü şarjdan almaya gidicem dener denemez sonucu buradan bildiririm..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...