Onur

Bordo CX-9

bugun aksam uzeri saat 5 sularinda okmeydanindan kopru istikametine dogru gelirken uzaktan bordo renkli bir mazda suv gordum. aha dedim mazda cx-5 cikmis yollara, bir de heyecan yaptim. yanimda arkadaslar var ove ove bitiremedim. bir sekilde araca yaklastim ama yaklastikca gozumde buyumeye basladi, sonradan anladim ki bu cx-9... arkadas o ne asalet... cx-9 turkiye de var mi? ben ilk defa gordum? satista mi yoksa yurt disindan mi getirtmis adam nedir anlamadim. agzimin suyu akti resmen.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Göztepe köprüsünde beyaz renkli görmüştüm , kesinlikle çok güzel.1-2 hafta öncesinde sigorta ihalelerinde hurdaya ayrılmış vardı birde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sınırlı sayıda da olsa Mazda CX-9 var Türkiye'de. Makyajlıları hele daha bir güzel.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benin oturduğum sokağın sonuna park ediyor, ara sıra bir CX9 beyaz renkli. Çok heybetli, ihtişamlı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

cx9 guzel aletti. Ama Rusya'da tutulmadi sinifindaki diger araclara gore pahali oldugu icin. Cx7 daha cok satmisti... ta ki cx5 duyurulana kadar ) Su an cx7 nin yuzune bakan bile yok.. indirim ustune indirim yapiyor mazda eldeki cx7 leri satabilmek icin )))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim RX-8'i alırken satıcı arkadaşımız dedi ki, Abi gel şu CX-9'u da sana verelim.

Ben de dedim ki; ben de Subaru Outback 3.0 var. Bunlar aynı özelliklere yakın araçlar, üstelik Subaru daha sportif, atak, ekonomik. CX-9'un sadece daha geniş bir iç mekan avantajı var, neden böyle birşey yapayım???

Satıcı çok ısrar edince, ben de ciddi olarak dedim ki; iyi yapalım o zaman ama ben bunu sat, onu al ile uğraşamam. Takas yapalım, arada ne istersin? Ve çok ciddiyim, o an el sıkışacağım 3-5'e de bakmadan.

Satıcı bu sefer dedi ki; Abi senin araba çok zor giden bir araba, ben takasa alamam. Dur dedi, bir Beka'ya sorayım onlar hem Mazda hem Subaru! Beka da öyle bir fiyat verdi ki, olmasın dedi ve hatta araca (hem de yıllardır kendi sattığı araca) hakaret sayılabilecek bir fiyat verdi. Bizim satıcı arkadaş da Beka'dakine dedi ki; oğlum madem para vermeyecektiniz, neden getirdiniz bu arabaları???

Bu son cümle üzerine ben çok güldüm, doğrusu! Ve hemen çok büyük bir hata olan CX-9 işinden vazgeçtim. Bakınız neden;

1- Benim bindiğim Subaru Outback ilk üretim tarihi olan 2003 sonlarından, 2009 sonlarına kadar Türkiye'ye sürekli, kesintisiz ithal edilmiş bir otomobil. Motor hacmini, sürekli awd oluşunu, fiyatını düşünürseniz gayet iyi adetlerde de var Türkiye'de. Zaten olmasa bir noktada ithalatı durdurulurdu, 2005 yılında 3.0 Legacy'nin ve 2010 yılında da 2.5 Turbo Forester'ın, yine 3.6 Tribeca'nın durdurulduğu gibi...

2- Üstelik benim kasadan önceki Outback versiyonu da Türkiye'ye sürekli ithal edilmişti ve benim kasadan sonra da 2010'dan itibaren yeni kasası da gelmeye devam etti. Her ne kadar ÖTV garabetinden dolayı satışları iyice azalsa da...

3- Türkiye'de tüm servisler Subaru Outback araçları ezbere biliyor ve her türlü yedek parçası bol olarak bulunabiliyor. Ben servise giderken hiç randevu almadım şimdiye kadar ve her türlü parça da her zaman, distribütörü bırakın, Cadde Motor stoğunda hazırdı. Ortağımın Honda Accord'unun periyodik bakımının yapılıp, kendisinin 1 ay hava filtresi beklediğini burada hatırlatmak isterim.

4- Subaru Outback 2.5lt - 3.0lt sınıfında MTV ödüyor.

5- Gelelim CX-9 araca. Bu araçtan önce Mazda'nın bu sınıfta bir üretimi yok. Halbuki Subaru Outback Crossover sınıfının yaratıcılarından olarak kabul gören 4-5 jenerasyonu bulunan bir otomobil.

6- Bu aracın Türkiye'ye hiçbir zaman resmi ithaları planlanmadı. Sadece 2009 yılında Rusya ve AB'yi ekonomik kriz vurunca, oraya giden araçlar yoldan çevrilip, çok ucuza Türkiye'de eritilmeye çalışıldı. Türkiye'de sadece 2010 ve 2011 model var ve ne önü ne de sonrası olmayacak. Üstelik araç 3.7 litre ve MTV'si Outback'e göre ciddi şekilde yüksek.

7- Araç plansız ve çok az adette geldiği ve bir daha gelmeyeceği için de, periyodik bakımlarda bile parça sıkıntısı yaşanacağı çok aşikar. Yani bu aracı alacak arkadaşların mutlaka 2. bir aracının da olması kaçınılmaz.

8- Satış şansı o kadar düşük bir araç ki, halen sahibinden.com'da verilmiş bulunan ilanların çoğu Mazda bayilerinden. Neredeyse 2012'ye güle güle diyeceğiz, şurada 2 ay sonra 2013 araçlar çıkacak, bayilerin elinde helen 2010 ve 2011 sıfır araçlar var. Diğer kullanılmış bayiden olanlar ise, satılamadıkları için bayi patronlarının kullandığı ve şimdi 2.el olarak ilan verilenler.

9- araç öyle bir sınıftaki, millet bu paraya daha iyi performansı olan, çok daha ekonomik olan, MTV'si de 3'te biri olan BMW 3 serisi, Mercedes C serisi, BMW X1 gibi araçlar alır. Hem daha prestijli, hem de 2.eli için endişeye, otomobilinizle birlikte ölmenize gerek yok.

10- Bana teklif edilen CX-9 2010 model ve sıfırdı. Otomobil neredeyse alır almaz muayeneye sokulacak yaştaydı ve ne yazık ki, 0 olduğu halde bir de bayi üzerinde plakalanmış ve garantisi yok yere bitirilmişti. Yani bayi 2 yıldır bu aracı satamamış.

Yukarıda açıkladığım sebepler, bu aracın satılabilmesi için benim gibi adamlar bulunmasını gerekli kılıyor. Yani markanın (aracın önünde ya da arkasında yer alan basit bir isim ya da şeklin) hiçbir şey ifade etmediği, niteliğin çok şey ifade ettiği, aynı zamanda yılda çok az km yapan, buna rağmen de bu araca durduğu yerde eşek ölüsü kadar MTV ödeyecek bir salak! (sadece kendim için söylüyorum)

Bana böyle bir aracı satmaya çalışan bir bayinin, benim aracıma; 'Abi senin aracın satılması çok zor' demesi beni çok güldürdü ve gerçeklere döndürdü! Subaru Outback, Mazda CX-9'dan her yünüyle çok daha üstün bir araç ve Türkiye'de az da olsa alıcısı ve meraklısı da var. Bana gittiğim Cadde Motor servisinden her seferinde, eğer satıyorsam bir müşterinin benim aracımı sorduğu yönünde baskı gelir, ben satmaya kıyamam.

Bu arada Subaru ve Mazda arasındaki üstünlüğü teknik olarak yorumladım, dizayn ve güzellik olarak değil. Bu sübjektif bir kavram.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mustafa abi varya bisi yazmaya korkutuyosun adami :) o kadar derinlemesine irdeliyorsun ki hem ufkumuz aciliyor hem de hayallerimiz kiriliyor :) yapma etmeeeee :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi senin araba sadece müzik sistemi için bile alınır :D

Gerçekten bindiğim için söylüyorum, Mustafa Abi aracına çok iyi bakmış. O araç ne olursa olsun satılır zaten :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamamen karıştırıyor olabilirim ama sanki CX-9'un vergisinin büyük kısmı geri alınabiliyordu. Yoksa kaskosu mu ucuzdu böyle birşeyler hatırlıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamamen karıştırıyor olabilirim ama sanki CX-9'un vergisinin büyük kısmı geri alınabiliyordu. Yoksa kaskosu mu ucuzdu böyle birşeyler hatırlıyorum.

Evet satarken bunu belirtip satıyorlardı. Eğer sonraki senelerde de kasko fiyatı ile vergisi arasındaki bu oransızlık devam ettiyse o dilekçe ile bir alt dilimden ödemeye devam ediliyordur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi de Chris Isaak'i yeniden keşfetmiş durumdayım! Birgün kulak zarlarımızı 'Blue Hotel' ile test ederiz...

Abi senin araba sadece müzik sistemi için bile alınır :D

Gerçekten bindiğim için söylüyorum, Mustafa Abi aracına çok iyi bakmış. O araç ne olursa olsun satılır zaten :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam olarak şöyle. MTV kanununa göre, bir aracın yıllık MTV'si kasko değerinin %5'ini aşamıyor. Eğer aşıyorsa bir sınıf alttan MTV ödeniyor. CX-9 3.5 litre ve üstü için geçerli olan en yüksek MTV oranına giriyor motor hacmi olarak. Yani yılda yaklaşık 10 bin TL. Ancak bu rakam CX-5'in kasko değerinin %5'ini aştığı için 3.0 - 3.5 litre arası MTV uygulamasına indirgeniyor ve yaklaşık 7.000-TL ödeniyor.

Outback ise 2.5 - 3.0 litre sınıfında MTV ödüyor, yani bir sınıf daha düşük!

Tamamen karıştırıyor olabilirim ama sanki CX-9'un vergisinin büyük kısmı geri alınabiliyordu. Yoksa kaskosu mu ucuzdu böyle birşeyler hatırlıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yuh ya ,aracı evin önüne koysan yılda 7bin ödeyeceksin ! yazık günah israf vs yani

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evin önünde 7.000, otoparka koyduğun da MTV 10.000-TL!

yuh ya ,aracı evin önüne koysan yılda 7bin ödeyeceksin ! yazık günah israf vs yani

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Boşverin beyler fiyatını. Zaten alamıyoruz.  ;)  Ben bir kere bayiide içine binmiştim. Gerçekten çok etkilenmiştim. Heybeti yeter hey yavrum hey  :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.