uçanmazda

Mazda 3 Lastik Basınç Değerleri

Merhaba arkadaşlar benim aracımda 225/45/17 dunlop lastik var acaba sizce basınç değeri ne olmalıdır?yardımcı olursanız sevinirim :clap:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Google'da arattırdıktan sonra şöyle bir bilgiye ulaştım başka bir sitede bir arkadaş cevap paylaşmış. Onu paylaşıyorum sizinle biraz ilginç bir çalışma olmuş. Bilirkişi arkadaşlardan da yorum gelir herhalde. Gerekirse bu cevabı silebiliriz. Kolay gelsin.

Selamlar arkadaslar,

1 haftadan beri gobegim catladı dogru hava nasıl belirlenir buyutulen jant-lastikte diye sonunda buldum ve paylasmak istedim.

Adım adım anlatım:

1. Orjinal lastik ölçünüzü ve fabrika önerilen psi degerini bi yere not edin.

mesela 225/45-17 ve 35 psi.

2. Sonra tirerack.com sitesinden fabrika ölçüsü ile aynı ebatta ve aynı özellikteki 4 mevsim bir lastigi soldaki "tires by size" yani ölçüye göre lastik ara butonundan bulun ve fabrikanın taktıgı modeli veya emsal olan birini açın. buradan lastigin "specs" yani özellikler bölümünden "MAX Load" yani maksimum yük değerinin libre cinsinden yazılmıs olarak alın. Mesela 225 45 17 için 1321 Lbs. ve max kac psi vurulabildigini de not edin. (benim örnekte 51 psi)

3. Sonra 2.ci adımdaki islemleri taktıgınız yeni lastik ölçüsü için arayın. (Daha önce miata.net gibi sitelerden uygun ölçüye nasıl karar verilir kısmını yazmıyorum. sabit konu olarak var). Ve max load lbs ve max psi değerini bu lastik için de not edin.

(benim örnekte 255 40 18 için max lbs: 1521 lbs ve maks psi :51 psi )

4. Şu formüle göre sayıları yerleştirin:

(Orjinal lastiğin maksimum yük değeri)x(fabrikanın orjinal lastik için önerdiği basınç)/ (orjinal lastiğin maks. basınç dğeri)x (yeni lastiğin maks. basınç değeri)/(yeni lastiğin maks. yük dğeri)

yerleştirelim :

1323 * 35 /51 * 51 / 1521 = 30.44 psi

görüdğünüz gibi yeni ölçüde taban, iç hacim ve yük indeksi değişikliklerinden dolayı 4,5 psi az basmamız gerekecektir. 4 psi yi kücük bir deger zannedenler için +4 psi basıp bos alanda viraj denemesi yapmalarını tavsiye ederim.. Görürler o zaman oversteer understeer neymiş  Umarım faydalı olur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Google'da arattırdıktan sonra şöyle bir bilgiye ulaştım başka bir sitede bir arkadaş cevap paylaşmış. Onu paylaşıyorum sizinle biraz ilginç bir çalışma olmuş. Bilirkişi arkadaşlardan da yorum gelir herhalde. Gerekirse bu cevabı silebiliriz. Kolay gelsin.

Selamlar arkadaslar,

1 haftadan beri gobegim catladı dogru hava nasıl belirlenir buyutulen jant-lastikte diye sonunda buldum ve paylasmak istedim.

Adım adım anlatım:

1. Orjinal lastik ölçünüzü ve fabrika önerilen psi degerini bi yere not edin.

mesela 225/45-17 ve 35 psi.

2. Sonra tirerack.com sitesinden fabrika ölçüsü ile aynı ebatta ve aynı özellikteki 4 mevsim bir lastigi soldaki "tires by size" yani ölçüye göre lastik ara butonundan bulun ve fabrikanın taktıgı modeli veya emsal olan birini açın. buradan lastigin "specs" yani özellikler bölümünden "MAX Load" yani maksimum yük değerinin libre cinsinden yazılmıs olarak alın. Mesela 225 45 17 için 1321 Lbs. ve max kac psi vurulabildigini de not edin. (benim örnekte 51 psi)

3. Sonra 2.ci adımdaki islemleri taktıgınız yeni lastik ölçüsü için arayın. (Daha önce miata.net gibi sitelerden uygun ölçüye nasıl karar verilir kısmını yazmıyorum. sabit konu olarak var). Ve max load lbs ve max psi değerini bu lastik için de not edin.

(benim örnekte 255 40 18 için max lbs: 1521 lbs ve maks psi :51 psi )

4. Şu formüle göre sayıları yerleştirin:

(Orjinal lastiğin maksimum yük değeri)x(fabrikanın orjinal lastik için önerdiği basınç)/ (orjinal lastiğin maks. basınç dğeri)x (yeni lastiğin maks. basınç değeri)/(yeni lastiğin maks. yük dğeri)

yerleştirelim :

1323 * 35 /51 * 51 / 1521 = 30.44 psi

görüdğünüz gibi yeni ölçüde taban, iç hacim ve yük indeksi değişikliklerinden dolayı 4,5 psi az basmamız gerekecektir. 4 psi yi kücük bir deger zannedenler için +4 psi basıp bos alanda viraj denemesi yapmalarını tavsiye ederim.. Görürler o zaman oversteer understeer neymiş  Umarım faydalı olur

peki 1235*44/50*50/1477 = 36,8 çıktı

az mıdır fazla mıdır?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu gün serviste benim lastiklerin havasını ayarladılar. Arkalar 32 önler 35 ps olarak ayarladırlar.

Lastik Ebatım 205/55/16

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lastik basınç değerleriyle ilgili komik bir durum yaşamıştım 15 gün önce anlatayım size : kış bitip yazlıkları taktıktan sonra bir kaç kez hava ayarlarını değiştirdim enson  hava ayarlarını 4 kişiye göre 31 ön, 28 arka olmak üzere lassa bayisinde ayarlattım neyse bir hafta geçti direksiyonda bir tuhaflık hissettim tekrar servise gittim sol ön 40 çıktı daha önce ayarlayan çırak demezmi abi sıcaktan olmuş :) bende dedim diğerlerini ölç :)  hepsi normal çıkınca espriyi patlattım , herhalde bu diğer tekerler klimalı deyince millet yıkıldı gülmekten, yani çocuk ös sol tekere 9 hava fazla basmıştı :D 15 günde bir, tavsiyem günün serin zamanında lastik havalarınızı kontrol ediniz vede doğru ölçüm yapan yerlerden yaptırınız çünkü çoğu lastikçinin yanlış ölçüm yaptığını duymuştum, hatta bu işten en karlı rot balasçılar çıkıyor çünkü fazla hava esneme sistemini çok kötü etkiliyor. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar,iki gün önce 1600 km yol yaptım.Otobanda 160'ı geçince arabam hafiften sağa doğru zıplıyordu.Ben de korkudan 150'yi geçemedim.İlk başta mazda ile ilgili hayal kırıklığı yaşadığımı düşündüm.Daha sonra lastik basınçlarından olabileceğini söylediler.Şimdi size soruyorum bu zıplamanın nedeni gerçekten mazda ile ilgili bir hayal kırıklığı mı yoksa sadece lastik basınçları mı?Aynı yolu tekrardan döneceğim için yardımcı olursanız sevinirim.Lastik değerlerim ne olmalıdır?Şuan lastiklerimin basınç değeri 35 ps.Lastikler 205/55/16

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabanın kapı direğinde böyle mi verilmiş değerler??? Bana biraz yüksek geldi, hele bu yaz sıcağında biraz fazla km yapsan rahatlıkla 40 psi üstü görebilir önler.

Bu gün serviste benim lastiklerin havasını ayarladılar. Arkalar 32 önler 35 ps olarak ayarladırlar.

Lastik Ebatım 205/55/16

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim lastik ebatlarım 195/55/16. Geçtiğimiz hafta servise bakıma gitmiştim. Servis lastik basınçlarını önleri 35 Ps arkaları 32 Ps olarak ayarladılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben otomobil üreticisi ne değer vermişse, o değerleri ısrarla takip ediyorum. Servisteki ustalar çoğu zaman bu değerleri doğru bilmiyorlar. Bu sebeple büyük ihtimalle sürücü tarafındaki B direği (2 kapı arasındaki direk) alt kısmına yapıştırılmış bulunan ve gerekli lastik basınçlarını değişik lastik ebatlarına ve yük koşullarına göre gösteren plakaya uymak gerektiğini düşünüyorum. Sonuçta üreticiler bu verileri binlerce kilometre testten sonra veriyorlar. Örneğin benim RX-8 için bu 32 psi, 32 psi. (araç 1.375 kg) Subaru Outback için bu 32 psi, 30 psi (araç 1.575 kg) Bu arada Subaru için önler 32 olacak demezsen yetkili servis 30 yapıyor. Bu arabanın ön/arka ağırlık dağılımı %54-%46.

Benim lastik ebatlarım 195/55/16. Geçtiğimiz hafta servise bakıma gitmiştim. Servis lastik basınçlarını önleri 35 Ps arkaları 32 Ps olarak ayarladılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar araçlarınızın kullanım kitapçıklarına bakarsanız farklı lkastik ebetlarında farklı basınç değerleri göreceksiniz yani yanak kalınlığı , taban, v.s. çok fark ediyor lastik basıncı açısından.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lastik basınç değerleriyle ilgili komik bir durum yaşamıştım 15 gün önce anlatayım size : kış bitip yazlıkları taktıktan sonra bir kaç kez hava ayarlarını değiştirdim enson  hava ayarlarını 4 kişiye göre 31 ön, 28 arka olmak üzere lassa bayisinde ayarlattım neyse bir hafta geçti direksiyonda bir tuhaflık his

settim tekrar servise gittim sol ön 40 çıktı daha önce ayarlayan çırak demezmi abi sıcaktan olmuş :) bende dedim diğerlerini ölç :)  hepsi normal çıkınca espriyi patlattım , herhalde bu diğer tekerler klimalı deyince millet yıkıldı gülmekten, yani çocuk ös sol tekere 9 hava fazla basmıştı :D 15 günde bir, tavsiyem günün serin zamanında lastik havalarınızı kontrol ediniz vede doğru ölçüm yapan yerlerden yaptırınız çünkü çoğu lastikçinin yanlış ölçüm yaptığını duymuştum, hatta bu işten en karlı rot balasçılar çıkıyor çünkü fazla hava esneme sistemini çok kötü etkiliyor. :)

birkaç ay önce benimde başıma böyle bir durum gelmişti.araç üstündeki bridgestone leri pek beğenmeyince bir michelin bayiisine gidip yeni lastik taktırdım.yalnız lastikleri değiştiren eleman, ya akşam hava karanlık olduğundan yada gerçekten geri zekalı olduğundan ön sol 32 ön sağ 42 basmış.eve kadar mesafe kısa ve dur-kalk olduğundan farkına varmadım. ertesi sabah işe giderken direksiyon anormalliği ve takırtılar olayı farketmeme sebep oldu. her zaman kullandığım benzin istasyonunda kontrol ettiğimde bu değerleri görünce pek şaşırmadım çünkü ilk defa başıma gelen bir durum değil.sırf bu yüzden gittim kendime lastik basınç göstergesi aldım. ara ara  bakıyorum artık. şunuda belirteyim bazı benzin istasyonlarında lastik basınç manometreleri de doğru çalışmıyor. kendi manometremle yaptığım ölçümde bazı istasyonlarda 4-5 psi fark çıktı. satın aldığım cihaz oldukça kaliteli ve bazen çalıştığım firmada test yapıyorum o yüzden hatalı ölçüm durumu sözkonusu değil.  benzin istasyonları ve lastikçilerde basılan hava oranları konusunda dikkatli olmanızı öneririm,ben lastik basınçları arasında 1-2 psi farkın bile önemli olabileceğini düşünüyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kış geldi lastikler inmeye başlamıştır, havaların düzgün vurulduğundan mutlaka emin olmak lazım... Bugün aynı zamanda Mazda servisi olan Suzuki servisine lastik havalarını kapıda yazan değerlere göre vurmalarını söyledim ancak Unladen/Laden yazılarını Ön/Arka olarak algılamışlar ve aracıma 32/35 hava basmışlardı :) (keşke kapıya bakın diye söylemeseydim dedim kendileri 30/30 basar gönderirlerdi böylesi daha sakat oldu,  zaten kampana olan arka teker frenleme esnasında daha az tutunur ve arka oynardı muhtemelen bu  havayla)

Neyseki kaç bastıklarını öğrenip tüm tekerleri tavsiye edilen gibi bastırdım...

Şirketteki Q5 servisten çıktı 30/30 olması gereken tekerler 25/25 basılmıştı....Direksiyonu ağır , araç hantal virajı kötü diyorduk, 30/30 basınca herşey düzeldi :)

Önceki iş yerimde Ford fiestalara sakat diyorlardı, inanmadım ... otobanda fren yaptım baktım arka oynuyor, harbiden yanlış bişeyle var.. Yetkili servisine gittim lastiklere bakın dedim, hava basan çocuğa kaç basıyorsun dedim 30/30 dedi, neden öyle basıyorsun dedim bunlar şirket aracı 4 kişi biniyor dedi ...?? Kapıda tavsiye edilen havalar 31/26 idi hemen düzelttirdim aracın arka savurma problemi son buldu....

Yani hangi marka olursa olsun servislere güvenmeyelim, lastik havalarını kendimiz kontrol edelim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen katılıyorum önerinize, lastik basıçı aracı çok etkiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar lastiklerimi yeni değiştirdim,195-65-15 ebatında,lastikçi 32 bastı bütün lastiklere.

Bu gün fark ettim araba sanki sağa çekiyor gibi geldi.

Benim sorum;lastik basınçları kapıda yazan değerlere göre yapsam daha mı iyi olur,en güvenilir nasıl olur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kapıda yazılan değerlerdir aslolan, sağa çekmesinin de havayla ilgili değil balans ayarı yaptırdınız mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

burada yaptıramadım ama ilk fırsatta yaptıracam. Lastik basınç değerlerini kapıda ki gibi yapayım belki düzelir,çünkü lastik değiştirince balans ayarının değişmemesi gerekir bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar benim araçta 225-45-18 kışlık lastik var param yok yazlık alamadım basınç değerleri kaç olmalı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dostum sen ne yaptın öyle, yazık o lastiklere pütür pütür dökülüyordur dişleri bu sıcaklarda. Tez zaman arabanın ayağından botları çıkart  :D Lastik değerleri normalde kış aylarında 2 psi daha yüksek oluyor ama bu durum soğuk hava için, şuan hava sıcak olduğundan kapı üzerinde yazan normal değerleri olmalı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.