Jump to content

Mazda, SKYACTIV Motorlarının Yıllık Üretim Kapasitesini 800.000 e Çıkartıyor


MazdaClubTR
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda, SKYACTIV motorlarının yıllık üretim kapasitesini ikiye katlayarak 2012 yılının Ekim ayında, üretim hacmini yıllık 400,000 adetten 800,000 adede çıkaracağını açıkladı.

Fabrika SKYACTIV-D dizel motorlarını ve SKYACTIV-G benzinli motorlarını üretiyor. Kapasite artışının nedeni, şirketin SKYACTIV TEKNOLOJİLERİNE sahip olan araçlara olan giderek artan talebi karşılamaktır. Bu artış, Mazda’nın çok amaçlı ekipmanları kullanan yüksek verimli esnek üretim sistemleri konusundaki sürekli arayışı sayesinde mümkün hale getirilmiştir.

SKYACTIV-G; yüksek verimli, yeni nesil direkt enjeksiyonlu bir benzinli motordur. Araçlar için kullanılan seri üretimli bir motorun dünyanın en yüksek sıkıştırma oranına ulaşmasını sağlamak amacıyla, Mazda mühendisleri genel olarak “vuruntu” olarak bilinen anormal yanma sorununu çözüme kavuşturdular. Bu motor, dünyanın dört bir yanında piyasaya çıkacak olan Mazda CX-5 modelinde kullanılmaktadır. Bu yılın sonlarında çıkarılacak olan yeni nesil Mazda6’da da kullanılacaktır.

SKYACTIV-D; pahalı bir nitrojen oksit (NOx) son işlem sistemine gerek olmaksızın global egzoz gazı düzenlemelerine uyan bir yeni nesil temiz dizel motordur. Seri üretimi yapılan dizel motorlar arasında dünyanın düşük sıkıştırma oranına ulaşmaktadır. SKYACTIV-D motoru kullanılan ilk model Mazda CX-5’tir. Bu yılın sonlarında çıkarılacak olan yeni nesil Mazda6’da da kullanılacaktır.

Mazda, Mart 2016’da sona eren mali yılda global olarak 1.700.000 adet satış yapmayı planlamaktadır. SKYACTIC TEKNOLOJİSİNE sahip olan modellerin toplam satışların yüzde 80’ini oluşturması bekleniyor.

CX-5_2011_details_03__jpg72.jpg

Mazda’nın SKYACTIV TEKNOLOJİLERİNİN Geçmişi

2009 Ekim: 41. Tokyo Motor Show’da SKY KONSEPTİNİN dünyaya tanıtılması

2010 Ekim: SKYACTIV TEKNOLOJİSİNİN anahatlarının duyurulması

2011 Haziran: Japonya’da lansmanı yapılan SKYACTIV-G benzinli motoruna sahip olan makyajlı Mazda Demio

2011 Eylül: Japonya’da lansmanı yapılan SKYACTIV-G benzinli motoruna ve SKYACTIV-DRIVE şanzımanına sahip olan makyajlı Mazda Axela

2012 Şubat: Mazda CX-5, SKYACTIV TEKNOLOJİLERİNİN tamamına sahip olan (SKYACTIV-G veya SKYACTIV-D, SKYACTIV-DRIVE, SKYACTIV-Şasi ve SKYACTIV-Gövde) ilk Mazda serisi ürünü

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buradan Takeri'nin bu yılın sonunda piyasaya çıkacağını mı anlıyorum. Muhtemelen Japonya'da çıkacaktır. Önümüzdeki yıl da Avrupa'ya gelir herhalde.  :egy:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bize gelebilecek motorların önce lanse edilmesi lazım. Daha 1.6 seviyesinde bir motor lansmanı yapılmadı. 1.5 motorlardan bahsedilmişti, sanırım yakın zamanda çıkarlar ortaya

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir yerde  aynalar ve kapı kolları hariç yeni mazda 6'nın aynen böyle olacağını okumuştum. Umarım olur:)

Bana kalırsa arabanın en büyük numarası aynalar ve kapı kollarında. Bu haliyle çıksa gerçekten süper olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gerçekten güzel bir tasarım, o kadar emek verdikten sonra, kapı kolu ve aynaları seri üretimde kullanmazlarsa yazık olur. :'(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

videodaki araç konsept sanırım, diğer adıyla prototip mi deniyor emin değilim ; genelde seri üretim bunlardan farkıl olur vede cx5 tede böle olmuştu belki bu özellikleri opsiyon olarak bırakabilirler veya sipariş üzeri üretimler için.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Murat, maşallah. Burayıda kaçırmamışsın.

Biz dedik ama Nurkan beye, şu arabaları 2.2 gibi Türkiyede satılma ihtimali çok zayıf olan bir motorla  yapma. 1.6 ve otomatik yap diye. Ama dinlemediki.

İnsan gider Caponyaya, geçer çizim tahtasının başına, yapar bir 1.6lık CX-5 getirir Türkiyeye. Hep onun suçu, hep.

Sonra satamaz tabi. Değil mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Murat Bey, forumda mesajları okunabilen kişilerden birisiniz, söylediklerinizde haklılık payı vardır, benim şahsen katıldığım noktalar da var ama son zamanlarda takındığınız bu agresif tavrı anlamakta zorlanıyorum...

Mazda kullanıcılarının kendi araçlarında ortaya çıkan sorunlar ve birebir yaşadıkları sıkıntılarla ilgili tüketici olarak söz hakları sınırsızdır..

Diğer yandan ticari şirketler birer siyasi parti değildir ve siyasi partiler gibi eleştirilemezler, yaptıklarınıza benzer eleştiriler ancak hissedarlar tarafından kendi genel kurullarında yapılır veya piyasa şartları kötü yönetimleri ticari açıdan cezalandırır, zaten daha ötesi haksız rekabet kurallarının koruması altındadır...

Bu itibarla son mesajlarınızı gözden geçirip gerekli düzeltmeleri yapacağınızı umuyorum... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vayyy! Bu şimdi gelecek 6'mı??? Bu 6 falan değil, 7,8,9 hatta 10 yahu! Chaos, bu araba zaten baş dödürür, bir de rotary motor koysalar, herkes durdurun Dünya'yı inecek var vaziyetine gelir!

Şu video'yu hd olarak izleyin. Böyle bir güzellik var mı ya?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi bilemiyorum, kapı kolunu, aynaları geçtim o farlarla çıksın yeter:) Bu arada inşallah rotary'yi hiç etmez mazda, hidrojen destekli falan birşeyler düşünüyorlar ama.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...