zeon

Motoru Yıkadım Su Kaçtı Yardım

arkadaşlar 1 hafta önce 98 practica aldım,malumunuz 1.5 doch motor,kaput altı çok pis'ti özel bi ilaç sıktım ve durulamak için su kullandım,uzun bi süre kurumasını bekledim,marşa bastım devir vermiyo stop ediyo,sonrasında bujileri çıkartıp teker teker hava tuttum,araba yürür hale geldi fakat devir düşmeleri devam ediyo,çiğ benzin yakıyo araba,ateşleme sağlıklı bi şekilde gerçekleşmiyor hala,oldukça sarsıntılı ve seyir halinde silkeliyo araba,ne yapmam gerekir bilgilerinizi paylaşırmısınız

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

oğuzhana katılıyorum distribütörü vede tevzi makarasını temizlemelisin artı olarak varsa kontak spreyli sık nemi engeller hemde oksitlenmeyi , yıkama konusunda size önerim şu zaten mazdaların eğer buji kabloları orjinalse su alması imkansız bende geçenlerde yıkadım hemde önce basınçlı parça yıkama tabancasına mazot doldurup sıktıktan sonra bekledim ardından basınçlı su ile duruladım motor tertemiz oldu gram su almadı araba, yıkamadan önce kablolaların yerlerine sıkıca oturduğundan emin olun vede distribütöre su değdirmemeye dikkat edin, hava filtresinede su kaçırmamak gerekir onuda kontrol etmekte fayda var. geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Buji kablolarını çıkarıp yerlerine basınçlı hava tutun ,tabi kablo uçlarınada ,yine çalışmazsa dist. kapağını söküp hava tutun ki kurusun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende geçenler de yıkamıştım. araç dediğiniz gibi çalışıyordu. buji yuvasının birine su dolmuş. bezle temizledim iyice kuruttuktan sonra düzeldi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motoru yıkarken sadece distribütörün üzerine poşet geçirseniz basınçlı suyuda oraya vermeseniz hatta yıkarken araba çalışır vaziyette olursa ve basınçlı suyu sadece motor blok ve şanzuman ön şaseler gibi yerlere verseniz araçda bu problemler olmaz. Basınçlı su adamı bile ikiye böler arabaya ne yapmazki

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla iyi cesaret arabanin motorunu su ile yikamak :) benim motorda berbat ama ben hic aklima dahi getirmedim , acaba yikasammi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yeni nesil araçaların motorlarına bence su değdirmek zarar verebilir sonuçta herşey elektronik olmuş artıkü, önerim şu 2 ltr benzin alırsınız kompresöre bağlı basınçlı parça yıkama tabancasına doldurusunuz aracın aküsünü söküp v.b. kıvılcım cıkaracak tehlike yaratacak elektriksel bağlantıyı kestikten sonra güzelcene basınçlı tabanca ile yıkarsınız 5 dk sonra kurur tertemiz olur ama benzin çok tehlikelidir tabanca püskürtürken buhar oluyor kıvılcım bile yangına sebep olabilir  tabancayı bile herhangi metal akasama değdirmek kıvılcıma sebep olabilir ,aman dikkat ...!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni nesil motorlarda çok gerekmedikçe yıkatmak sıkıntı yaratabiliyor... Vakti zamanında sıfır Reno 21 Concorde almış bir akrabam çok lazımmış gibi gidip motor yıkatmıştı ve beynine su girdiği için bir daha araç dikiş tutmamıştı, satana kadar da ne çekmişti...

Aman dikkat !!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kısa zaman önce aldığım 92 model 323 aracımı, motorun kirli olmasından dolayı çalıştığım akaryakıt istasyonunda yıkadım lakin o günden beri araç düzgün çalışmıyor sarsıntılı ve motor çok değişik ses çıkarıyor resmen soğutuyor araçtan.Bugün bujı kablolarından olduğunu düşünerek yenisi ile değiştirdim lakin sorun aynı.Yarın distribütör kapağına bakacağım olmadı bujılerı değişeceğim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle hiç bir şeyi değiştirmeden; bujileri sök ve temizle, distribütörü sök ve güzelce kurut, içi nemli kaldıysa ateşleme ve dağıtım görevini yapamazlar...

Özellikle havası nemli bölgelerde de zamanla bu nem geçmez.

Distribütörü sökerken dikkat et, içinden parça vs. düşürme sonra bu konuda sıkıntı yaşarsın.

Geçmiş olsun, kolaylıklar.

:nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgilendirme için teşekkürler üstat,yarın ilk işim distribütöre bakmak olucak aldığım bujı kablosunuda(SEİWA) iade edeceğim.(araştırdığım kadarıyla iyi marka değilmiş)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle hiç bir şeyi değiştirmeden; bujileri sök ve temizle, distribütörü sök ve güzelce kurut, içi nemli kaldıysa ateşleme ve dağıtım görevini yapamazlar...

Özellikle havası nemli bölgelerde de zamanla bu nem geçmez.

Distribütörü sökerken dikkat et, içinden parça vs. düşürme sonra bu konuda sıkıntı yaşarsın.

Geçmiş olsun, kolaylıklar.

:nazar:

+1

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle hiç bir şeyi değiştirmeden; bujileri sök ve temizle, distribütörü sök ve güzelce kurut, içi nemli kaldıysa ateşleme ve dağıtım görevini yapamazlar...

Özellikle havası nemli bölgelerde de zamanla bu nem geçmez.

Distribütörü sökerken dikkat et, içinden parça vs. düşürme sonra bu konuda sıkıntı yaşarsın.

Geçmiş olsun, kolaylıklar.

:nazar:

Bu gün distribütörü kapağını söktüğümde üzeirnde mutsubishi simgesi gördüm yani kapak uydurma veya uydugunu sanmışlar.Uğraşmadan yenisini aldım ve sorun çözüldü ateşleme şuan sorun kalmadı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu gün distribütörü kapağını söktüğümde üzeirnde mutsubishi simgesi gördüm yani kapak uydurma veya uydugunu sanmışlar.Uğraşmadan yenisini aldım ve sorun çözüldü ateşleme şuan sorun kalmadı.

Uydurma değil, Mazda'ların bazı parçaları birebir Mitsubishi'ler ile uyumlu olduğu için yerine kullanılabilmekte... Sökmüş olduğun kapağı kurutarak yeniden taksaydın da işini rahatlıkla görürdü...

Geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağolun üstat lakin kapağın içinde bulunan metaller oksitlenme yapmıştı pek işlevsel gibi durmuyordu 25 tl ye japon malı aldım ve sorun kalmadı.Karbüratörlü araba artık çekilmiyor gaz ayarı yapıyorsun başka bir sorun çıkıyor.

Bu araçların aynı modelleri avrupada enjeksiyonlu iken zamanında Ülkemize her markanın yaptığı gibi ' BOŞ' araçları yollamış Mazda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Onun boş hali bile o yıllardaki birçok araçtan doludur emin olun. Mazda Mitsubishinin bir çok parçasını fabrikasyon olarak kullanmakta bilginiz olsun. Çokta sağlam parçalardır hatta sizin 25 tlye japon aldım dediğiniz parçadan eminim daha kalitelidir.

Orası kesin...

:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        arkadaşlar benim arabamın elektrik aksamı tamamen orjinal vede distribütör, artı olarak tevzi makarası mitsubishi amblemi var . yani sonuç olarak o parçalar orjinal parçalar vede orjinal distirbütör kapağı serviste 80 tl civarı sanırım ,oksitlenen vede kirlenip nemlenen parça varsa temizleyiniz,

        temizleme konusunda benim önerim şu ince bir zımpara kulanarak distribötör tırnaklarını vede tevzi makarasını güzelce temizleyin sonra kontak spreyli sıkın zaten o parçaların periyodik olarak temizlenmesi gerekir bazen çapak tutabiliyor ancak önemli bir konu var tevzi makarasının distribötürün tepe kısmına temas eden bölümüyle ateşlemeyi yapan uc kısmı birbirinde ayrılabiliyor tırnaklı bir kısım var orada onuda ayırıp alt kısımlarında oksit, kir,nem varsa tamizleyiniz bende oranın ayrıldığını şansa temizlerken çıkınca farkettim çok önemli bir husus sonuçta elektrik o bölümden tırnaklara aktarılıyor, sonra gene kontak spreyi sıkınız kontak spreyini kullandıktan sonra farkadeceksiniz kesinlikle sudan nemden etkilenmez parçalar ,paslanmaz sıkıdıktan sonra biraz bekleyince kurumaya başlar vede sarı bir tabaka oluşturur. buji kablo uçlarındada kullanılabilir. geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.