seferihisarlı mazdacı

Benzin Deposunu Açınca Gelen Ses....

Bu konuda 23 ileti var

:hi: 8)arkadaşlar dün benzin alırken farkettim benzin deposunun kapağını açınca sanki gazoz şişesinin kapağını açmışım gibi fıısssssss diye baya bi ses geldi bugün kapağı tekrar açtım yine aynı fıslama sesi geldi benim bildiğim deponun bi havalandırma sistemi olması lazım  acaba bu ses niye geliyor depo hava almıyormu yardımcı olursanız sevinirim

:hi: :hi: :hi::clap: :clap: :clap: :clap:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İzmir'de hava sıcaklığı şu sıralar kaç derece ?. Sıcaktan dolayı buharlaşma  oluyor, haliylede o ses çıkıyordur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O sesi duymasan ve bahsettiğin gibi bi havalandırma sistemi olsa; senin benzin deposu durduğu yerde benzin eksiltmiş olurdu...

Bırak tıssslasın ki; cebini yakmasın.

;)

Sorun yok, rahat ol... Kazasız günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim ama benim bildiğim bütün araçlarda bi hava tahliye sistemi vardır...düşünsenize eğer olmasaydı deponuzu fullediniz ne oldu içerde hava yok artık yakıt var yani diyelimki 50lt lik yakıt var deponuzun kapağını kapattınız aracı kullanmaya başladınız aracı kullandıkça yakıt azalmaya başladı depoda diyelimki 10lt yakıt kaldı peki eksilen 40 lt yakıtın yeri ne oldu ?depo bi yerden içine hava alamazsa bi pet şişenin içindeki havayı içine çektiğinizdeki gibi depo yamulup bükülüp birbirine yapışması lazım işte bunun önüne geçmek için depoda bi sibop olması lazım ben böyle biliyorum en azından benim eski arabamda yani lada samaramda bu sistem vardı mazdalarda varmı onu bilemem ama mantığım olması gerektiğini söylüyor öteki türlü yakıt pompası o basınca direnip yakıtı depodan çekemez ...bilmiyorum yanılıyormuyum...yakıt azaldıkça yerine hava alması lazımki depo bi ampül gibi bi bomba gibi olmasın..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim ama benim bildiğim bütün araçlarda bi hava tahliye sistemi vardır...düşünsenize eğer olmasaydı deponuzu fullediniz ne oldu içerde hava yok artık yakıt var yani diyelimki 50lt lik yakıt var deponuzun kapağını kapattınız aracı kullanmaya başladınız aracı kullandıkça yakıt azalmaya başladı depoda diyelimki 10lt yakıt kaldı peki eksilen 40 lt yakıtın yeri ne oldu ?depo bi yerden içine hava alamazsa bi pet şişenin içindeki havayı içine çektiğinizdeki gibi depo yamulup bükülüp birbirine yapışması lazım işte bunun önüne geçmek için depoda bi sibop olması lazım ben böyle biliyorum en azından benim eski arabamda yani lada samaramda bu sistem vardı mazdalarda varmı onu bilemem ama mantığım olması gerektiğini söylüyor öteki türlü yakıt pompası o basınca direnip yakıtı depodan çekemez ...bilmiyorum yanılıyormuyum...yakıt azaldıkça yerine hava alması lazımki depo bi ampül gibi bi bomba gibi olmasın..

Sadece şunu diyebiliyorum...

TEK SORUNUNUZ BU OLSUN.

Kazasız günler.

:nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tıslama sesi normaldir. fakat küçük bir araştırma yaptım. ''seferihisarlı'' arkadaşın dediği olayın olmaması için depo kapağında veya yanında küçük bir delik oluyormuş. eğer hava girişi olmazsa mantıken benzin akışında sıkıntı oluyormuş. ama eğer öyleyse benzin çok uçucu bir maddedir, uzun süre beklendiğinde deponun bitmesi gerekir. ayrıca o tıslama seside gelmez bu durumda. acaba çekvalfli bir sistem mi var ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tıslama sesi normaldir. fakat küçük bir araştırma yaptım. ''seferihisarlı'' arkadaşın dediği olayın olmaması için depo kapağında veya yanında küçük bir delik oluyormuş. eğer hava girişi olmazsa mantıken benzin akışında sıkıntı oluyormuş. ama eğer öyleyse benzin çok uçucu bir maddedir, uzun süre beklendiğinde deponun bitmesi gerekir. ayrıca o tıslama seside gelmez bu durumda. acaba çekvalfli bir sistem mi var ?

Sorun bile olmayan böyle bir konuya deponun çalışma sistemini oturup kimse yazmaz, yazmamalı da zaten... Mühendisliğin ve teknolojinin bu noktaya geldiği bir sektörde, benzinin durduk yerde depoda buharlaşmasına hiç kimse müsaade etmiyordur, etmez.

Rahat olun, deponuzu açınca beraberinde çakmak çakmıyorsanız hiç bir sorununuz yoktur demektir...

:D

Kazasız günler.

:nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
:hi: :kafa:arkadaşım bu konuyu açmamın sebebi bu olay olmaya başladığından beri çok kolay çalışan arabam biraz zor çalışır oldu marşa baya bi basar oldum o yüzden bu konuyu açtım acaba bu hava almamasından dolayı benzin karbülatörden geri çekiliyorda ondanmı zor çalışıyor diye düşündüm arada bağlantı varmı onu bulmaya çalışıyorum havalandırma dediysek tabiikide benzin uçup gidecek kadar değil bi valf sistemi olabilir belirli bir basınca gelince açılıp dengeliyordur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

:hi: :kafa:arkadaşım bu konuyu açmamın sebebi bu olay olmaya başladığından beri çok kolay çalışan arabam biraz zor çalışır oldu marşa baya bi basar oldum o yüzden bu konuyu açtım acaba bu hava almamasından dolayı benzin karbülatörden geri çekiliyorda ondanmı zor çalışıyor diye düşündüm arada bağlantı varmı onu bulmaya çalışıyorum havalandırma dediysek tabiikide benzin uçup gidecek kadar değil bi valf sistemi olabilir belirli bir basınca gelince açılıp dengeliyordur

İki olay bir birinden tamamen bağımsız, aracının geç çalışmasının başka nedenleri var, depo veya bu tıslama ile yakından ve uzaktan ilgisi olamaz...

Ancak şu olmuştur, iki olayın çakışması senin kafanda "acaba" sorusunu oluşturmuştur o kadar...

Deponun yakasını ve kapağını rahat bırak bence.

:D

Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

:hi: :kafa:arkadaşım bu konuyu açmamın sebebi bu olay olmaya başladığından beri çok kolay çalışan arabam biraz zor çalışır oldu marşa baya bi basar oldum o yüzden bu konuyu açtım acaba bu hava almamasından dolayı benzin karbülatörden geri çekiliyorda ondanmı zor çalışıyor diye düşündüm arada bağlantı varmı onu bulmaya çalışıyorum havalandırma dediysek tabiikide benzin uçup gidecek kadar değil bi valf sistemi olabilir belirli bir basınca gelince açılıp dengeliyordur

Keşke o zaman bu yazdıklarınızı ilk açtığınız konuda yazmış olsaydınız ya. Bizden bu sorunuzu, yukarıda yer alan problemlere istinaden sorduğunuzu. Ve bunu bizim bilmemizi yada tahmin etmemizi beklemiyorsunuz herhalde.? Sonuç olarak birşeyler yazıldı çizildi. Bu durumda siz ilk söylemeniz gereken şeyi, en son söylemiş olmuyormusunuz ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tahliye tıkalı olabilir ,içeride hava sıkışmıyor siz kapağı açınca içeri hava çekiyor ,depoda oluşan vakum nedeniyle benzinin motora doğru gidişi zorlaşıyor ,böyle bir olay karşısında depoyu söktürüp tahliye dahil temizletirdim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorun bile olmayan böyle bir konuya deponun çalışma sistemini oturup kimse yazmaz, yazmamalı da zaten... Mühendisliğin ve teknolojinin bu noktaya geldiği bir sektörde, benzinin durduk yerde depoda buharlaşmasına hiç kimse müsaade etmiyordur, etmez.

Rahat olun, deponuzu açınca beraberinde çakmak çakmıyorsanız hiç bir sorununuz yoktur demektir...

:D

Kazasız günler.

:nazar:

Bu formun acaba sadece sorun çözmek mi acaba ? sonuçta burada bir bilgi alışverişi yapılıyor.Bilmediğimiz noktaları tecrübeli abilerimizden öğreniyoruz. Elbette benzin uçmuyordur ama burada sistemi öğrenmeye çalışıyoruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu formun acaba sadece sorun çözmek mi acaba ? sonuçta burada bir bilgi alışverişi yapılıyor.Bilmediğimiz noktaları tecrübeli abilerimizden öğreniyoruz. Elbette benzin uçmuyordur ama burada sistemi öğrenmeye çalışıyoruz.

İki yıla yakın üyeliğiniz var ve mesaj sayınız bu süre ile pek doğru orantılı değil... Madem forum sadece sorunları çözmek için yok, öyleyse bi zahmet katılımcı olun da ortam canlansın bizlerde keyif alalım...

;)

Keşke, tek sorunum tıslayan depo kapakları olsaydı... Benim anlatmak istediğim şey bu... Kaldı ki, ilk etapta sorun tam detaylı olarak anlatılmamış...

Neyse...

:egy:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ses problem değil... valf gibi bir parça var.... benzin azalınca azalan benzinin hacminin karşılanması lazım.. bunuda o parça sağlıyor aksi taktirde depodan benzin pompamalama işi zor alaçaktır.... anca bu şekilde anlatabildim... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hep yeri geldiği  zaman söylemişimdir, ve söylemeye de devam edeceğim. Üyeler yaşadıkları sıkıntının yada merak ettiği konunun başlığını, anlaşılır şekilde yazarsa. Ve açtığı konu başlığının altında, sorusunu doğru ve anlaşılır şekilde ifade ederse. Verilen cevaplarda bir o kadar anlaşılır ve hızlı olur. Hızlı oluyorda, bunun örneklerini forumda her gün yaşıyoruz.

Öbür türlü soru düzgün ve anlaşılır olmazsa, her kafadan bir ses çıkar. Konu dallanır,budaklanır ama sonuç ne elde var sıfır.

Aynı şekilde konuda ilk söylenmesi gereken şey, dallanıp, budaklandıktan sonra en son söylenirse, bana göre facia. Neden peki böyle düşünüyorum ? Çünkü forumda insanlar, açılan konuları okumak için zaman ayırıyorlar, emek verip cevap veriyorlar. O yüzden emeğe saygı beklerim.

Benim ve çoğumuz için "zaman", en değerli ve telafisi olmayıp, önem ve değer verdiğimiz şeylerden birisidir.

O yüzden elimden geldiğince, zamanı iyi kullanmaya çalışırım. Ve aynı şekilde insanların zamanını boş yere harcamamaya özen gösteririm.

Bu yazdıklarımla da aslında, forumdaki değerli dostlarımın, zamanını almış oluyorum ama. Hoş görünüze sığınarak bunları paylaşmak istedim. Tezcanlılığıma verin :). Sevgiler saygılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hep yeri geldiği  zaman söylemişimdir, ve söylemeye de devam edeceğim. Üyeler yaşadıkları sıkıntının yada merak ettiği konunun başlığını, anlaşılır şekilde yazarsa. Ve açtığı konu başlığının altında, sorusunu doğru ve anlaşılır şekilde ifade ederse. Verilen cevaplarda bir o kadar anlaşılır ve hızlı olur. Hızlı oluyorda, bunun örneklerini forumda her gün yaşıyoruz.

Öbür türlü soru düzgün ve anlaşılır olmazsa, her kafadan bir ses çıkar. Konu dallanır,budaklanır ama sonuç ne elde var sıfır.

Aynı şekilde konuda ilk söylenmesi gereken şey, dallanıp, budaklandıktan sonra en son söylenirse, bana göre facia. Neden peki böyle düşünüyorum ? Çünkü forumda insanlar, açılan konuları okumak için zaman ayırıyorlar, emek verip cevap veriyorlar. O yüzden emeğe saygı beklerim.

Benim ve çoğumuz için "zaman", en değerli ve telafisi olmayıp, önem ve değer verdiğimiz şeylerden birisidir.

O yüzden elimden geldiğince, zamanı iyi kullanmaya çalışırım. Ve aynı şekilde insanların zamanını boş yere harcamamaya özen gösteririm.

Bu yazdıklarımla da aslında, forumdaki değerli dostlarımın, zamanını almış oluyorum ama. Hoş görünüze sığınarak bunları paylaşmak istedim. Tezcanlılığıma verin :). Sevgiler saygılar.

arkadaşlar ilk söylemem gereken şeyi sonradan söylediğimden bahsediyorsunuzda herkes arabasını tanır benim arabamdaki olay bu olayla ilgili bundan eminim ben sizden sadece bizim arabalarda havalandırma sistemi varmı varsa tıkanıklık falan yaptıysa nerde olduğunu bilirsem bi temizlerim açarım bakımını yaparım diye yardım istedim yoksa ben size baştan aracım geç çalışmaya başladı deseydim sizlerin vereceği cevaplar zaten belliydi bana ateşleme sistemi parçalarını sayacaktınız onları bende biliyorum onlar artık klasik oldu...bende hyundaı  de var o da bu iklimde çalışıyor onda niye ses gelmiyor veya benim eski samaramda niye ses gelmiyordu veya mazdamı 1 yıldır kullanıyorum önceden niye böyle bişey yoktuda şimdi oldu demekki ters giden bişey var bizlerinde amacı bu ters giden sonradan çıkan bu sorunları araştırıp çözmek olmalıdır bütün sorunlar önce sesle kendini belli eder sonra tedbirini almassan yolda bırakır bırak tıslasın diyorsunuzda o zaman hiç bi sese kulak vermeyelim mesela trigieri değiştirmeyelim nasıl olsa arabamız gidiyor sorun yok koptuğu zaman çaresine bakarız kelleşen lastikleri değiştirmeyelim yolda patlayıp takla falan attığımız zaman değiştirelim gibi......arkadaşlar diğer konuları artık ezberledik önemli olan böyle herkesin bilmediği farklı konuları araştırıp çözüme kavuşturmaktır bilmiyorum belkide ben yanılıyorumdur....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hiç vakit kaybetmeden sanayiye uğra, deponu komple söktür ve içini temizlettir, neresinde ne deliği varsa kontrolünü yaptır ve tıkanmış yerler varsa çözümüne bak... Senin bakış açına göre sana verilebilecek en mantıklı cevap bu...

Ben parayı kolay kazanmadığım için, harcarken dikkat ederim, ıvıra zıvıra, uyanık sanayiciye, aç ustaya para kaptırmam... Kaptırmamak için de çaba gösteririm...

Benim için bahsettiğin olay, sorun bile değil çünki işin doğası gereği o tıslama az veya çok olur... Daha önceki araçlarımda da oldu hep...  Bu yüzden tecrübelerime dayanarak sana ilk cevabımı o şekilde yazmıştım.

Tercih senin, kolaylıklar...

Neticeden bilgi verirsen bizlerde nerede doğru nerede yanlış düşündüğümüzü anlamış oluruz... Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kardeş, o parça arka iki teker arasında bir yerde olacak depoyla bağlantılı.. bir giriş var birde çıkışı...2003 te bende bu ses ne diye araştırdım o parçanın giriş-çıkışlarını değiştirdim ses yine var... burda millet sorun yok diyorsa kafana takma....  Sen asıl problemin ne, onu araştır... ben yıllardır bu siteye üyeyim devamlı takip ederim fazla bilgim olmadığımdan bi şeyler yazamam.... Bende sorun yok diyorsam takma kafana.... Sen asıl sorun ne onu araştır, belkide problem aklına gelmeyecek birşeydir... Germeyelim,,,, Gerilmeyelim,,,, saygılar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şahsım adına ne gerilirim ne de germek için uğraşırım, ancak; birileri de geriliyorsa beni zerre bağlamaz...

Ben iki yolunu da söyledim... Tercih kendilerinde... Çözüm bulunduğunda paylaşılırsa memnun olurum o kadar.

Kolaylıklar, kazasız günler.

:nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar teknik konularda forum kurallarını tartışmıyoruz veya işi karşılıklı sohbete dökmüyoruz, lütfen....

Sorunu olan arkadaşa yardımcı olabiliyorsak cevap veriyoruz, hepsi budur...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.