safakdahi

1998 - 323 1.5 Familia Performans Sorunu

Bu konuda 37 ileti var

Arkadaşlar 3 aydır mazda kullanıyorum ve gayet de memnunum. Yalnız aracım vites yükseldikçe performansta düşüş oluyor, mesela dün rampa aşağı 140 ı zor yaptı. Düz yolda 5. viteste 120 yi geçmiyor. 240.000 km ama gayet bakımlı.

Geçen hafta, bujiler, ön tarafta fren balataları, rot milleri-başları, akis kafaları-körükleri, arkada ise amortisörler ile z rotları değişti.

Yağı değişeli 5000 km oldu, buji kabloları ingiltere malı anladığım kadarıyla orjinal değil, orjinalini burda bulamadım almayı düşünüyorum hangi marka almalıyım?

Bu bakımları yaptırdım ve ön tarafta hiç ses yok diyebilirim, ama arka sağ taraftan biraz ses geliyor, usta amortisör takozundan fiyatı 85 lira dedi.

Evet aracın durumu bu ama dediğim gibi malesef forumda anlatılan mazda 323 familia 1.5 performansı benim aracımda yok. Düşük viteslerde de performans kaybı var aslında 1. viteste 35-40, 2. viteste 50-55 yapıyor maksimum. Işıkta şahinleri bile geçemiyorum desem yeridir.

Ama yine de aracımdan memnunum, uzun süre opel kullanan biri olarak mazda 323 ü kullanırken büyük zevk alıyorum.

Usta mazdacıların önerilerini bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakımlarını yaptırdığına göre kendince Mazda ustası bulmuşsun demektir... Tecrübem ve bilgim dahilinde sana ilk tavsiye edeceğim şey;

Debriyaj sistemini kontrol ettirmen, eğer baskı/balata yıpranmışsa kaçırma yapar bu da; hem performans kaybına hem de fazla yakıt tüketimine sebebiyet verir.

Kendin de bu testi yapabilirsin aslında;

Aracını patinaj yapma imkanı düşük bir ortama al (beton, asfalt vb.) el frenini sonuna kadar çek, birinci viteste aracını hareket ettirmeye çalış...

Araç kalkışta çok fazla zorlanarak kalkıyorsa veya hiç kalkmıyorsa (yani baskı/balata kaçırıyorsa) problem var demektir... Aksi halde arka tekerleri sürüyerek araç harekete kolayca geçiyorsa baskı/balatan sağlam demektir.

Geçmiş olsun, kolaylıklar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağolun arkadaşlar ama baskı balatadan değil, belki conta olabilir, henüz iyi bi usta bulamadım, daha doğrusu burda mazdadan anlayan birini bulmak zor hatta yok.

Buji kablolarını değiştirerek işe başlayacam, kablolardan şüphelendim değilse bile kabloların durumu pek iyi görünmüyor, mazda için en iyi kablo markası hangisi aceba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim arabam 2000 model 323 glx ve 2 aydır performansı iptal oldu aracın.bütün bakımları tam olmasına karşı maalesef performanstan düştü

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzer bir tecrübemden dolayı benim ilk aklıma gelen her iki araç için de hava emiş hortumu. Hortumda çatlak patlak vs olmamalı. Hava filtresi temiz olmalı.

Eğer hortumda sorun yoksa Subap ayarları da bozulmuş olabilir.

Başka bişey yoksa hortum+subap ayarı arabaya en az bir vites katıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç lpgli mi? Bir ayarsızlık olabilir. Diğer türlü Buji, Buji kablosu, Hava filtresi, Hava emiş hortumu, Hava ölçer, Boğaz kelebeği, Yakıt filtresi, Baskı balata, Egzoz sistemi kontrol edilmeli.

Tam bu ve benzeri şeyleri yazdım yorum göndereceğim; "sizden daha hızlı (adı üstünde hızlı gonzales) bir üyemiz bunları paylaştı, kontrol edip tekrar deneyin" türünden kırmızı uyarı alınca, kimin benden hızlı olduğunu anladım...

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araçta lpg yok.artı bakımları 7000 km de yapılır kesinlikle motoru zorlama devirsiz kullanmak gibi bir adetim yoktur.benzinimi aynı istasyondan alırım ve yarım benzin hiç almadım.hep tamamen boşalır tamamen doldururum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yani kısacası arabam konusunda çok titizim internette saatlerce araştırma yapmadan tamirciye götürmem.her bakımda bujiler,hava filtresi,yağ ve yağ filtresi ve biraz komik olacak ama antifiriz bile değiştiririm.debriyaj setim yeni değişti şanzıman yağım yeni değişti ama bunlara rağmen 2 aydır süregelen bir performans düşüklüğü var.kimseye komik ve abartılı gelmesin iki ışık arası (5.20) modeli olan bir aracı kabaca bir tabirle yemiş bir araba.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ustaya bakarsak hemen üst kapak diyor.150 000 de hiç zorlanmamış bir aracın üst kapakla ne işi olabilirki

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim arabam 2000 model 323 glx ve 2 aydır performansı iptal oldu aracın.bütün bakımları tam olmasına karşı maalesef performanstan düştü

Ben yanlış bilmiyosam ki, arkadaşlar düzeltsinler , sizin aracınız doch bir motora sahip vede sübaplar otomatik ayarlıdır, son zamanda triger değişimi yaptınızmı, son zamanlarda bu performans düşüklüğünü gözlemeden önce ne gibi bakımlar yapıldı iyice anlatınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet dogrudur dohc motor.triger değişimi yapılmadı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sorun kendiliğinden başladı.ben bakımlar yapılınca geçer diye arabayı hemen bakıma götürdüm.yağ ,bujiler,buji kablosu,hava filtresi,yağ filtresi,ve debiyajdan şüphelendim ve hiç gerek yokken debriyaj setinide değiştirdim.fakat sorun bunlardan önce başlamıştı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ve aracım 7000 km de bir bakıma girer ve a-z herşey değişir her seferinde

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

anlat kardeş yaptığın bakımları , ne yağ bıraktın motora.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.