Lupara

Kalkışta küt sesi

Merhaba arkadaşlar.

Aracımda biraz fazla gaz vererek kalktığımda ( klima açıkken yada rampada iken) bir kere küt diye bir metal sesi geliyor.Tamamen durup tekrar aynı şekilde kalkınca yine bir kere aynı ses geliyor.

Direksiyonu sağa yada sola tam kırıp kalkış yapınca daha net br şekilde yine kütt diye bir ses geliyor.

Uataya kontrol ettirdim. "Ön takımdaki parçalar -aks takımı dahil- normal görünüyor. Sorun amortisörin bozuk olması olabilir " dedi.

Denemek için araca üstten bastırdığımızda gerçekten araç sadece tekerleklerin esnemesi kadar esniyordu. Salınım diye bişey yoktu.

Ön takım zaten yeni değişmişti. Sağolsun Adem usta her şeyi yenilemişti. Araçta o ses dışında hiçbir tıkırtı dahi yok.

Acaba sorun amortisörden olabilir mi? Böyle bir tecrübe yaşamış olan arkadaş var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ön takımın yeni değiştiğini söylüyorsun... Geriye bence iki seçenek kalıyor, bir amortisör, iki aks boşluğu...

Yol aldığında sert fren yaptığında da aynı ses geliyorsa büyük ihtimal amortisör diyebilirim.

Kısa zaman içinde kontrol ettir, yürüyen aksam bu ihmale gelmez.

Kazasız günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu şekilde yaklaşık 1200 km kadar yol yaptım. Şimdilik bir sıkıntı yaşamadım çok şükür.

Fren yaptığımda aynı ses yok. Sadece yukarıda bahsettiğim şekillerdeki kalkışlarda oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu şekilde yaklaşık 1200 km kadar yol yaptım. Şimdilik bir sıkıntı yaşamadım çok şükür.

Fren yaptığımda aynı ses yok. Sadece yukarıda bahsettiğim şekillerdeki kalkışlarda oluyor.

Aks boşluk yapmış olabilir, bu şekilde kullanman az da olsa risk taşımakta, kısa zamanda kontrol ettir derim...

:fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aks kafası ,sanırım sağ taraf .

ara sokak gibi sakin bir yerde aracı rampa aşşa durdurun tam sağ veya sol yapıp geri viteste kalkarken durum nedir bir bakın ,çatır patır cinsinden sesler varsa bunu birde usta ile birlikte yapın ,aks kafası ise 1.5 ve 1.8 farklıdır ,söktürüp eskiyi götürün ona göre yenisini versinler ,garantili yan sanayi 1.5 motor için olanı 50 tl civarıdır (ben 45 verdim sorunsuz) ,parçacımız orjinali 150 civarı ancak getirtmemiz gerekli demişti ,yan sanayi olanı taktırdım 2.000 km'yi geçti sıkıntı yok.

değişmezseniz ne olur ? can sıkar ve günün birinde içi dağılabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yorum yapan arkadaşlara teşekkürler..

Bugün aracı rot-balans ustası bir tanıdığa götürdüm. Sorunu toplamda 5 dakikada halletti. Tüm ısrarlarıma rağmen nasıl hallettiğini söylemedi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yorum yapan arkadaşlara teşekkürler..

Bugün aracı rot-balans ustası bir tanıdığa götürdüm. Sorunu toplamda 5 dakikada halletti. Tüm ısrarlarıma rağmen nasıl hallettiğini söylemedi.

Aracıma para almadan bedavadan bakıp problemi gidermiş olsa dahil. Muhakak sorunun ne olduğunu, nasıl problemin giderildiğini öğrenirim. Böyle birşeyi asla kabul etmem sonuçta otomobilinizi teslim ediyorsunuz. Onarım sonrası ustanın söyleyeceği teknik konuşmaları o an anlamayacak olsam bile, not alır sonra googledan araştırır bakar incelerim. Ama yinede aracıma ne yaptığını öğrenirim. Bu konuda sizi biraz rahat gördüm :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Herkeze iyi forumlar,

Daha önce farklı bir başlık altında benimde başıma gelen bu tarz olayı yazmıstım.

aracım 2010 model ve daha henuz 13 binde , ön takım stop ederken cıkan tekleme sesı gıbı bır ses cıkartıyor,duz yoldada bazen yapıyor,genelde bırden gaza yüklenınce oluyor.

Bende henuz servıse gostermedım bu sekılde kullanıyorum ama içimde hep bı korku var..

Bu km dekı bır arabada on takımda ne gıbı sorun cıkabılırkı??

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.