ceko

Mazda 3 Lastik Basınç Sorunu

Arkadaşlar herkese merhaba tekrardan, 1 aylık kullanımdan sonra ilk sorunumu yaşıyorum.

Yaklaşık 2 hafta önce basınç sensörü uyarı verdi ve lastikçiye gidip hem ölçüm yaptırdum hemde gereken değerlere tamamladım lastiklerimi.

Hava basmadan önce önler 42 arkalar 40 çıktı. Bende önleri 35 arkaları 32 yaptırdım ve kullanıma devam ettim.Fakat 3 gün sonra yine uyarı verdi ve bu sefer hava basmadan önce yaptığımız kontrolde önler 32 arkalar 28 çıktı.

Neyse havayı yine bastık ve gereken değerleri uygulayarak kullanıma başladık.

Dün yine uyarı verdi,mecburen lastikçiye gittim yine söylene söylene. Ölçtük baktık önler 40 olmuş arkalar 30..

Önleri 35 yaptık arkalar 32  ama olmadı    halen uyarı veriyor sensör.

Bıraktım işin peşini aldım arabayı çıktım lastikçiden,adam işini biliyor ve iyi yapıyor ondan eminim ama sorun nerede anlamadım.

Yarın biraz daha dolaşıp yine lastikçinin yolunu tutacağım mecburen...

Bu duruma ne der değerli kullanıcılar..

Saygılarımla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam lastikçilerin önerdiği havaları basmayın aracınıza onların kafalarında bütün binek araçların değerleri önler 32 arkalar 30 dur.Şoför kapısının içindeki etikette ne diyorsa onu vurun lastik ebatlarınız orijinalse tabiki,ondan sonra lastik basınç sensörü (TPMS) sıfırlama yapmanız lazım onu biliyordum ama unuttum el kitabına yazıyor buluverin yada yarın bir servisi arayın tarif etsinler sorun kalmayacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yarın kapı içine bakayım ne yazıyorsa onu deneyeceğim,olmadı 1 bar fazla basar lastikçi.Yanlız bu sıfırlama işini anlamadım,kitapçıkta normal değerlerde kendisi söner yazıyor,nitekim uyarı kesilmişti ben gidip hava bastırdıktan sonra. Neyse bakalım anlarız  durumu..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayır efendim 1 bar fazlada olmaz 1 bar eksikte allah allaaaaah kapı içindeki değer ne diyorsa o olacak :) Hava vurmadan önce lastik havalarını biraz indirmeyi unutmayın.Hava vurmadan önce maslak evo servisi arayıp sıfırlama yapmayı öğrenin sonra havaları vurup sıfırlayın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar lastik hava mevzusunda şunu öneriyorum en önemlisi havanın en serin zamanında araçın lastikleri soğuk iken lastik havaları konrol edilmelidir vede mazda kaç ps önermişse o kadar ps hava basılmalıdır, hava basıncındaki değişikliklerin sebebinin hava sıcaklığı olabileceğini düşünmek gerekir, havalarınız yolculuk esnasında veya güneş önünde kaldıktan sonra yüksek çıkabilir. ama düşük çıkarsa sorun var demektir hava eksiltmesininde sebebi patlak olabilir veya jantın çevresinden artı olarak sübap dibinden hava kaçırıyor olabilir. senöre gelince sonuçta elektronik bir aksam servise baktırmak gerek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

havayı mutlaka lastikler soğukken ayarlayın ondan dolayı da dengesizlik olur... sen sıcakken basarsın havayı araba dinlenip lastikler soğuyunca iner.....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lastikler soğukken kapı içinde yazan değerlere getirin. sıfırlama falan yok. kendisi kalibre oluyor edavat. sürmeye devam. havanın azalmasını anlarımda yükselmesi mümkün değil. yani ısınıp genleşiyor işte anlayacağınız...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam değerleri denemedik, hep 1 bar fazla bastım ben.. 3 gün sonra tekrar uyarı verdi zaten.

Yarın tekrar deneyeceğim kısmetse. Sonuçları ve çözüm bulabilirsek nasıl çözüldüğünü yazarım.

Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugüne kadar 3 kez daha uyarı verdi sağ arka lastik. En sonunda üşenmedim ve lastiği sökelim bakalım dedim  lastikçime.

Kontrol sonucunda 1-2 cm uzunluğunda bir vida'nın lastiğe girdiğini gördülk,tamamı  girmiş  bu nedenle çok az hava kaçırmış lastik , yoksa 2 günde inerdi dedi lastikçi. Lastiği çıkardı birşeyşer sürdü etti tamamdır dedi,daha 30bin yaparsın bu lastiklerle dedi.

Muhabbet esnasında mevcut 205 55 16 yerine 205 60 16 lastik kullansam  nasıl olur diye sordum(konfor artabilir , görsel olarakta belki daha iyi durabilir diye düşünüyorum halen)

Konfor artar araca herhangi olumsuz bir etkisi olmaz dedi.

Sizce doğrumudur ? konforu arttırabilirmiyiz 205  60  lastikle ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Türkiye yollarında o bahsettiğiniz 0,5 birimlik farkı hissedebileceğinizi (olumlu veya olumsuz yönde) sanmıyorum...

???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam lastikçilerin önerdiği havaları basmayın aracınıza onların kafalarında bütün binek araçların değerleri önler 32 arkalar 30 dur.Şoför kapısının içindeki etikette ne diyorsa onu vurun lastik ebatlarınız orijinalse tabiki,ondan sonra lastik basınç sensörü (TPMS) sıfırlama yapmanız lazım onu biliyordum ama unuttum el kitabına yazıyor buluverin yada yarın bir servisi arayın tarif etsinler sorun kalmayacaktır.

merhaba.ayni sorunu dün ben yaşadim ve lastik ağrıza oldugunu bilemedim  :'( hastaneye geç kaldim. araciniz garantisi devam ediyorsa servise gidin ücretsiz yardimci oluyorlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bundan önceki aracımda 55 yerine 60 yanaklı kış lastiği takılmıştı. Sonradan farkettiğim için birşey iddia edemedim. Çamurluklara biriken kar yada buz ile çukurlara girdiğimde lastik ciddi şekilde çamurluğa sürtüyordu. Belirtmek istedim. Yoksa yanak kalınlığını artırmak konforu artırır elbet ama viraj dengesini de bozabilir iyi etüd etmek lazım.

Bu arada bu konuda uzman değilim sadece şahsi fikrimi yazdım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.