MazdaClubTR

Dizel Otomatik Mazda CX-5 Türkiye'de

Bu konuda 22 ileti var

Mazda CX-5’in tamamıyla yeni iki kademeli turbosarjlı dizel motoru SKYACTIV-D.

İstanbul, 06 Temmuz 2012. Mazda’nın tamamen yeni platformu, üstün teknolojisi ve motorları ile birlikte SUV sınıfında fark yaratan CX-5 modeli, dizel versiyonu 2.2 litrelik SKTACTIV-D iki farklı motor gücü ve SKYACTIV-Drive otomatik şanzıman ile Türkiye’de satışa sunuldu. 

CX-5_2011_zealred_still_02__jpg72.jpg

Mazda markasının en yeni üyesi olan CX-5’in Dünyada satış rekorları kırdığını belirten Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul: “ Mazda Japonya, CX-5 modeline olan yoğun talebe karşılık verebilmek için bu hafta Mazda CX-5’in üretim kapasitesini yılda 200,000 adetten 240,000 adede çıkaracaklarını duyurdu. Hem mükemmel bir yakıt ekonomisi hem de heyecan verici bir sürüş deneyimi sunan CX-5’in gördüğü bu yoğun ilgiden biz de çok memnunuz, Türkiye’de benzinli versiyonlarının ardından satışa sunduğumuz CX-5’in dizel versiyonu olan 2.2 litrelik SKTACTIV-D’yi iki farklı motor gücü ve otomatik şanzıman ile müşterilerimizin beğenisine sunduk”dedi.

Mazda CX-5 Dizel 4X2 ve 4X4 versiyonları 4.500 d/d’de 110kW/150PS güç ve 1.800-2600 d/d aralığında 380 Nm tork üretiyor. Yüksek güce sahip versiyonu 4X4 ise 4.500 d/d’de 129kW/175PS güç ve 2.000 d/d’de 420Nm tork üretiyor.

Dizel motorunda devrimsel 14:1 şıkıştırma oranı…

CX-5’deki 14:1 sıkıştırma oranı dizel motorlar için şimdiye kadar ulaşılan en düşük orandır.

SKYACTIV motorlar etkin içten yanma sağlarlar. Olağanüstü genişlikteki tork aralıklarına ve etkileyici performanslarına rağmen, SKYACTIV-D motorlar temiz ve ekonomik dizel motorlardır. Euro 6 emisyon kriterlerini karşılar ve bunu maliyetli egzoz gazı arıtma sistemleri kullanmadan başarırlar. Bunun sırrı fazlasıyla düşük sıkıştırma oranı, hafif tasarım ve 2.7 bar maksimum güç sağlayan iki kademeli turbo kullanılmasıdır.

2,000 bar maksimum enjektör basıncında 10 delikli piezo enjektörlerinden geçen dokuz yakıt enjeksiyonu döngüsüne ek olarak, CX-5’ten alınan sonuç, 4,6l/100km’lik ortalama yakıt tüketirken ve yalnızca 119g/km’lik CO2 emisyonu üretir.

Standart güç SKYACTIV-D’ye sahip CX-5 serisinin 5.3 l/100 km ve 139 g/km (4x2 ve otomatik) ve 5.5 l/100 km ve 144 g/km (4x4 ve otomatik). Yüksek güçlü 4x4 modeller 5.5 l/100 km (otomatik) tüketir ve 144 g/km emisyona sahiptir.

Aktif güvenlikte öncü…

CX-5 modeli, SCBS ve Mazda’nın yeni Şerit Değiştirme Uyarı Sistemi gibi öncü aktif güvenlik sistemlerini hafif ancak oldukça sağlam olan SKYACTIV-Gövde’yi de içeren eşsiz pasif güvenlik sistemlerini bir araya getiriyor. Mazda’nın yeni modeli, yakın zamanda Euro NCAP’in yeni değerlendirme sistemine göre en yüksek derece olan beş yıldızı kazandı ve bu modelin günümüzde mevcut olan en güvenli araçlardan biri olduğu resmi olarak doğrulanmış oldu.

Mazda'dan açıklanan fiyatlar ise şu şekilde ;

Reflex 2.2 SKY-D 4x2 otm. 141,000

Reflex 2.2 SKY-D 4x4 150PS otm 147,000

Power 2.2 SKY-D 4x4 175PS otm. 161,000

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

emisyona göre vergi gelirse satışı artar, aracın ötv değeri nedir acaba? benzinliye göre 50000 tl kadar fazla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vay anam babam, nereye gidiyor bu fiyatlar? Biz bugün sahip olduğumuz Mazda araçların önünde fotograf çektirelim bolca, torunlarımıza gösteririz, eskiden bizde de vardı diye....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Avustralyada aynı araba 52bin dolar. 1$= 1,86TL.

1,86x52000=96000TL.

Onlar mı fakir? Biz mi zenginiz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Türkiye daha uzak olduğundan yol parasını eklemişler üzerine :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2,2 motordan halen 150 beygir çıkarıyolar ya. Deliriyorum. Bmw yıllardır 2000 motordan 160 hp çıkarıyodu.2007 de 170hp oldu, 2009 da 184hp oldu. 2011 çıkarıdıkları 4x4 model sedan arabalar için olansa 205 hp. bunlar hep 2000 motor dizel.

Torklarına bakıyosun. 2000 motor 380 nm.

Tüketime bakıyosun aynı. Hatta Bmw bazan daha bile düşük.

Hizlanma desen bmw 7.2, mazda 9,2.

Fiyata bakıyosun. Bmw X1 mesela 119 bin den başlıyo.

Audi keza 2009 senesinde 2000 motordan 170 beygir ve 400 nm üretti sanırsam.

Kia ve Hyundai iX 35 ve sportage için 186 beygir ve 400nm torklu makinalar üretti. BU markaların tüketimi fazla ama yinede güç var.

Honda, toyota, mazda, bunlar 2,2 motora takmış durumdalar ve hepsi de 10 yıldı 150 hp.

ps ile hp aynı deildir. düzelttim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hyundai ın motoru tam tersine tribünlere oynuyor. güç 128hp ancak tork yetersiz ve yersiz, yani gerektiği yerde değil. üst devirlerde elde edilen torkun dizelde pek bir anlamı yok. 250 nm tork var ancak alt devirlerde torktan eser yok. bakınız hızlanma verileri vs.

benzer bir örnek de bmw nin 2.0dizeli ile 2.2 sky-d kıyaslamasında karşımıza çıkıyor. bmw 2.0 184hp ancak tork yukarılarda kalıyor, bu motor kötü demiyorum ancak 2.2 sky-d 1250 devirden itibaren 420nm tork veriyor. üst devirlerde zaten güç aracı ziyadesiyle götürüyor. bmw nin torku (380nm) olmasına rağmen üst devir bandında elde ettiği için gücü fazla çıkıyor kağıt üzerinde.>>tribün meselesi. ama çekiş 420nm luk sky-d de çok daha iyi hissedilir düzeyde...

dizel araçlarda güce hiç bakmayın. torka ve tork bandının yerleşimi daha önemli. alt ve orta devirlerde torkun fazla olmasını üst devirlerde güce tercih ederim...

bu dediğimi sky-d 2.2 kullandığınızda çok daha iyi anlayacaksınız...

"okko" Kullanıcımız Okan beyin bir yazısını paylaşmak istedim burada. Konun bağlantısınıda buradan ulaşabilirsiniz.

http://www.mazdaclubtr.com/28581/dizel-araclar/msg476734/topicseen/#new

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

"1250 devirden itibaren 420nm tork veriyor"

yazılmış ama mazdanın kendi sitesi 1800-2600 diyor yahu?

128 Hp dizel olan hunday 1600 motor olan.

2000 olan 180 küsür beygir ve tork aralığı 1800-2500 (400nm)

Bmw 380 torku 1750-2750 arası veriyor.

Hizlanma değerlieri ni de utumamak lazım. (2. baskı)

denildiği gibi 1250 den itibaren 420 nm veren bir tork olsa, amenaa. Ama yinede gider x1 alırım. çünkü vergisi 1800-1999 arası.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fiyat karşılaştırmak yanlış zira biri 2.0 diğeri 2.2 yani biri %80, diğeri %130 ÖTV ile vergilendiriliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani 119 a bmw varken 140 a mazda alır mınısın diye yazmıştım o fiyatı. Donanım seviyesi her ne kadar farklı olsada. 119 a olan bmw de muhtemelen çok boş bir arabadır. ama 140 a çıkarsan içine birçok paket doldurursun.

Yanlış anlaşılmasın. Ben mazda kötüleme veya bmw fanatikliği yapmıyorum. 2.2 motorun Türkiyede malesef vergi düzenlemesi yüzüden çok kötü bir seçim olduğunu düşünüyorum. Bu bence Mazda Türkiyenini bir hatasıdır.

Mesela mersedes C serisi için 1800 motor üretirken. Türkiyeden gelen talep üzerine 1600 motor üretti. 2500-3000 satması hedefleniyodu 2008 senesinde 7000+ sattı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu Mazda Türkiye'nin bir hatası değil .. Mazda, 2.2 dizel dışında bir dizel motor üretmedi henüz SKYACTIV serisinde ve Mazda CX-5'i dizel olarak sadece 2.2 motor seçeneği ile sundu.

Ya hiç getirtmeyecekti ya da elindeki tek seçenek ile getirtecekti..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani 119 a bmw varken 140 a mazda alır mınısın diye yazmıştım o fiyatı. Donanım seviyesi her ne kadar farklı olsada. 119 a olan bmw de muhtemelen çok boş bir arabadır. ama 140 a çıkarsan içine birçok paket doldurursun.

Yanlış anlaşılmasın. Ben mazda kötüleme veya bmw fanatikliği yapmıyorum. 2.2 motorun Türkiyede malesef vergi düzenlemesi yüzüden çok kötü bir seçim olduğunu düşünüyorum. Bu bence Mazda Türkiyenini bir hatasıdır.

Mesela mersedes C serisi için 1800 motor üretirken. Türkiyeden gelen talep üzerine 1600 motor üretti. 2500-3000 satması hedefleniyodu 2008 senesinde 7000+ sattı...

Tribünlere oynama durumu işte yine. Mercedes'in en çok sattığı modelin başında C180 serisi geliyor. Niye 1600Cc vergi avantajı var Bmw 1 serisinde 1,6 Dizel'i niye getirdi ? Çünkü rakiplerinde bu seçenek var. Bmw X1 garip bir model, Bmw çalışanları dahil anlamadı niye böyle bir modele ihtiyaç duyulduğu konusunda. Satışları çok az olan bir otomobil. Yolda sağda solda ender görülen bir araç.

Mazda ticari konuda Türkiye'de daha yol katetmesi gerekiyor. Ama Japon'lar ilginç insanlar, onların öncelikleri, önem ve değer verdiği şeyleri bizim anlamamız biraz zaman alıyor.

Umarım tez zamanda Onlar bizi, biz onları anlarız. Gül gibi geçinir gideriz. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

CX-5 satışları ne durumda ülkemizde bilen var mı ?

Bu detayı kolay kolay kimse vermez ama almaya çalışıpta istediği renk, paketi bulamayan , yakın zamanda da gelmeyeceği söylenen üyelerimiz var onu biliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sahibinden.com a ilk düşen kapışılacak orası kesin :)

Sahibinden.com'a düştüğü anda, kupon otomobiller konusunda, ilk sen paylaşırsın Emre. Buna eminim. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sahibinden.com a ilk düşen kapışılacak orası kesin :)

Fiyatı önemli ama. Bazıları biliyorsun sıfır fiyatına ikinci el satmaya çalışıyor :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de takipteyim , yılın açık artırması olacak bu ilk ikinci el  CX-5 :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.