teccol

Familia EGR İptali Hakkında

Bu konuda 25 ileti var

Merhaba arkadaşlar

Geçenlerde aracın egr valfini açtık berbat bi durumdaydı. Bayağı bir kurum bağlamıştı. Fotoları ekleyeceğim.

Temizledik fakat araba daha da kötü oldu. Rolantide düşük devirde düzensizlik yoktu temizledikten sonra olmaya başladı. Temizlik yaramadı :)

Benim danışmak istediğim konu egr valfini iptal ettirsem ne gibi faydası ve zararı olur. Aracın yakıtı çok yüksek aracın bütün bakımlarını yaptım ama bir türlü yakıt düşmüyor.

Egr iptali ile motor rahatlarmı yoksa daha çok zararmı ederiz. İptal ettirenler varsa yada ettirenleri tanıyanlar varsa bilgilerini paylaşabilirler mi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim gibi cahiller için EGR'nin ne olduğunu açabilir misiniz?

Bunu ben soracaktım ama...

8:)

İlk cahil konumuna düşmemek adına susmuştum... İkinci cahil olarak ben de merak etmedim değil şimdi.

;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Genel olarak tanımı aşağıdaki gibidir.

Kısaca özetlersek egsozdan çıkmak üzere olan gazı manifolttan tekrar yanma odasına gönderiyor. Yanmamış yakıtı yakıyor emisyonu düzeliyor gibi özellikleri olan bir alet.

İptalini yapanlar çok memnun ama ben hala tam olarak ikna olmadım. Genelde dizelde iptalini yapanlar çok benzinlide zararlı olur falan diyorlar.

Geçen açtık içi kurum doluydu temizledik taktik arabanın çekişi çok güzel ama yakıtı yükseldi ve rolanti oynayıp duruyor.

İptal ettirsem sıkıntı olurmu onu merak ediyorum

EGR (Egzoz Gazı Resirkülasyonu) Sistemi:

İçten yanmalı motorlardan atmosferi kirleten temel üç kirletici CO, HC, NOx lerdir. Bu kirletici oranlan H/Y oranıyla doğrudan orantılıdır. Bunun içindir ki H/Y oranını değiştirerek CO ve HC oranlan kontrol altına alınmaktadır. Fakat yanma sonu sıcaklığının artması sonucu NOx oranında artış diğer kirleticilerle ters orantılı olduğundan büyük sorunlar ortaya çıkmıştır (2).

Motorlarda NOx (nitrojen oksit) emisyonlarını kontrol edebilmek için iki yol vardır. Birinci yol katalitik konvertör kullanılarak egzoz gazını kimyasal işleme tabi tutmak. Diğer yol ise yanma esnasında nitrojen oksit oluşumunu azaltmaktır. Bir kısım egzoz gazları yanma odası içerisinde tutularak NOx in kontrolü için kullanılır. Bu egzoz gaz resirkülasyonu (geri dönüşüm- EGR) ile sağlanır (1).

H/Y oranı 15/1 oranına getirildiği zaman nitrojenin oksitlenmesi daha da artmaktadır ve NOx oranında büyük bir artış görülmektedir. H/Y oranını 18/1 veya 20/1 seviyelerinde tuttuğumuz zaman yanma sonu sıcaklığı düştüğü için NOx miktarında da düşme meydana gelmektedir. Öte yandan karışım oranının fakirleşmesinden dolayı da motor performansında büyük bir düşme meydana gelmektedir. Silindir içine giren havanın içeriğindeki gazlar: %75.5 Nitrojen ve %23 ise oksijenden oluşmaktadır. Bu iki element normal koşullarda tehlike arz etmez iken yüksek sıcaklıklarda birleşerek NOx gazını oluşturmaktadır. Bu iki elementin silindir içinde birleşmesi 1370 °C’de olmaktadır. Bu yanma sonundaki sıcaklığı düşürmek amacıyla bir metot uygulanmaktadır (2). Yanma odası içerisindeki egzoz gazları ile seyreltilmesi sonucu yanma sonu sıcaklıkları, dolayısıyla üretilen NOx miktarı düşmektedir(3).

Uygulanan bu metotta karışım içine bir miktar egzoz gazı verilerek yanmayı biraz olsun kötüleştirerek yanma sonu sıcaklığını düşürmek suretiyle NOx miktarını düşürülmektedir (2). Motor dizaynına bağlı olarak emme manifolduna giren egzoz gaz miktarı %6 ile %13 arasında değişir (1). Benzinli motorlarda, egzoz gazı geri dolaşımı yanma odasına emilen toplam dolgunun %10’u düzeyinde olduğunda. NOx emisyonu % 50- 60 kadar azalmaktadır (3). Zengin H/Y karışımını seyreltmek amacıyla N2, su buharı ve CO2 gazı silindir içerisine emdirilerek yanma sonunda egzoz gazlarının emisyonları azaltılmaktadır (2). Benzin motorunda bu yöntemin, yakıtın daha hızlı buharlaşarak karışımın oluşmasını hızlandırma ve tutuşmaya hazırlama gibi bir faydaları var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

EGR araçlarımızı euro normuna uydurup egzoz emisyonunu azaltmak için kullanılan ECU kontrollü bir sistemdir. özetle aracın yakıta çok ihtiyaç duymadığı (rölantide, yokuş aşşağı düşük devirde cut off devredışıyken araç vitesteyse vs. ) zamanlarda egzoz dumanının bir kısmını tekrar pistonlara vererek tam yanmamış yakıt sonucu oluşan CO(karbonmonoksit)leri tekrar yakarak CO2 haline gelmesini sağlar. yani anlayacağınız bize bir zararı veya faydası yok. aynı katalizör gibi. eğer ECU saçmalamayacaksa iptal edilebilir yapıp deneyene sormak lazım. en kısa yoldan emişe giren ucunu tıkayıp-çıkarıp deneyebilirsiniz hiçbir şey olmaz

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

EGR yi ve kelebeği temizledik sonrasında egsozdan ıslak nemli şekilde kurum çıkıyor. elime yapışıyor kurumlar. Ama tekleme can sıkıcı bir durum yakıt feci yükseldi. Çekiş çok iyi  Bu hafta sonu egr yi iptal edeceğim. izlenimlerimi paylaşırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

EGR yi iptal ettim. Kendim yaptığım metal bir contayı araya koydum. Siyah duman akışı durdu. Çekiş müthiş farketti. Yakıt konusunda amcam uzun yol yapıyor şu anda henüz belli değil

Carbon clean yapıldı. Adamlar feci derecede kurum birikmiş dedi. Sonra kelebek temizlenirken söküldüğünde emme manifoltunun için kapkara parmak kadar kalın kurum vardı bir baktım tertemiz olmuş. Sanki hiç kullanılmamış gibi. Adamlar yakıt konusunda bir süre git sonra düzelir dediler.

Tubibatık egr valfinin araca zararları ile ilgil bir yazısı var.

Linkini veriyorum

http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki bu işlemleri nerde yaptırdın kaça mal oldu ve resim koyabilirsen iyi olur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

EGR soketini çıkarmadan arayı tıkayıp EGR yi iptal etmek en akıllıca çözüm olmuş. ECU hem EGR yi normalmiş gibi algılar hem de EGR nin düzensiz çalışmasından kaynaklanan arızalar ortadan kalkmış olur. Yaptığınız işlemin motora hiçbir zararı yoktur. Bilgilendirme için teşekkürler. Yakıt değerlerini merakla bekliyorum.

İyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki bu işlemleri nerde yaptırdın kaça mal oldu ve resim koyabilirsen iyi olur

Bu işlemi kendim yaptım. Herhangi bir para ödemedim. Normal tamirciye gidersen 30 40 tl sökme takma parası alır contacıda 20 tl gibi birşey alır yani 50 60 tlye mal olur gibime geliyor. Resim çekmedim oruçluydum çok sıcaktı üst kapak contasını falanda değiştirdiğim için uğraşmak istemedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

EGR soketini çıkarmadan arayı tıkayıp EGR yi iptal etmek en akıllıca çözüm olmuş. ECU hem EGR yi normalmiş gibi algılar hem de EGR nin düzensiz çalışmasından kaynaklanan arızalar ortadan kalkmış olur. Yaptığınız işlemin motora hiçbir zararı yoktur. Bilgilendirme için teşekkürler. Yakıt değerlerini merakla bekliyorum.

İyi forumlar...

Araç dün Çoruma doğru yola çıktı. Amcamın verdiği değerler depodaki gösterye bakarak ,428 kuruş gibi görünüyor. Ama bugün tekrar fuller ozaman daha kesin bilgi sahibi oluruz.

Arabaya carbon clean, kelebek temizliği, buji ayarı vs de EGR iptalinden sonra yapıldı. Yani kurum olayı neredeyse sıfıra indi inşallah. Usta carbon cleanden sonra biraz yol yapman gerekli dedi ondan sonra kesin yakıt değerlerine ulaşırsın şuan yüksek yakabilir dedi.

EGR iptalinin gözle görülür şekilde siyah dumanı kesmesi ve çekişde hissedilir derecede artışı gördüm. Kışın geç ısınma gibi problem olur diyorlar yaşayacağız göreceğiz artık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

EGR valfinin aracın ısınmasıyla alakası yok sadece EURO egzoz emisyon kurallarına uymak için konulan bir parça konuyu hortlatmış olacağım fakat durum nedir araçta? Bir sıkıntı oldu mu bu şekildeki EGR iptalinde?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.8 lantis motorlu familialarda  nerde bulunuyo egr valfi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

EGR valfinin aracın ısınmasıyla alakası yok sadece EURO egzoz emisyon kurallarına uymak için konulan bir parça konuyu hortlatmış olacağım fakat durum nedir araçta? Bir sıkıntı oldu mu bu şekildeki EGR iptalinde?

Araca lpg takıldı. Yakıt şehir içi 0,35 gibi birşey ama yinede çok yüksek ilk yapacağım şeyi en sonra bırakmış bulunuyorum oksijen sensörünün orjinalini taktıracağım. Merda merser lpg sensörü bozabilir diyor şaşırdım kaldım.

EGR iptalinden sonra siyah duman gitti. Kışın 3 dakikada lpg ye geçiyor bazen 4 dk oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.8 lantis motorlu familialarda  nerde bulunuyo egr valfi?

Motorun sağ tarafında kelebeğın 1 karış altında kalıyor. Sökmek için hava filtresini akışmetreyi ve kelebeği sökeceksin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motorun sağ tarafında kelebeğın 1 karış altında kalıyor. Sökmek için hava filtresini akışmetreyi ve kelebeği sökeceksin.

Arayı bu kadar açmayalım lütfen... Tecrübeli üyelere ihtiyacımız var.

:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arayı bu kadar açmayalım lütfen... Tecrübeli üyelere ihtiyacımız var.

:)

Selam,

Yeni bir sanal mağaza açtım onunla ilgileniyorumda hiç vaktim olmuyor. Reklam olmasın link imzamda :)

Mümkün olduğunca girmeye çalışacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Selam,

Yeni bir sanal mağaza açtım onunla ilgileniyorumda hiç vaktim olmuyor. Reklam olmasın link imzamda :)

Mümkün olduğunca girmeye çalışacağım.

Hadi hayırlısı, Allah utandırmasın...

:nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadi hayırlısı, Allah utandırmasın...

:nazar:

Amin saol

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayırlı uğurlu olsun siteniz göz gezdirdim gayet hoş olmuş alışverişlerimizi buradan yaparız artık :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.