Jump to content

Markalar Hangi Volvo Teknolojisi'ni Kullanıyor Uygulaması


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

“Sağlam araba” denince akla gelen ama onun dışında başka bir artısı yokmuş gibi gözüken Volvo; “olm onlar hep benden görüp yapıyor” demiş. Güzel iş. Miami’li arkadaşlarımız geliştrimiş bu app’i ve artık tüm dünyadaki Volvo bayiilerinde kullanılıyormuş.

uygulama kendisine gösterilen aracın, hangi volvo teknolojilerini kullandığını anlatıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizi burada yakalamışken, müsaadenizle birşey sormak istiyorum. RX-8 R3'ler (2010-2011) Türkiye'ye hiç runflat (RFT) lastiklerle geldi mi? Benim bildiğim RX-8'lerde TPMS (lastik basınç ölçme sistemi) bulunmadığı için RFT lastik kullanılması yasal olarak da, teknik olarak da mümkün değil. Yalnız bazı RX-8 kullanıcılarının lastiklerinin RFT olduğu inancı ile lastik değişiminde RFT lastikleri tercih etmeye devam ettiğini okudum. Ben kendilerine katılmıyorum ve lastiklerimi de normal Bridgestone S001 ile değiştirdim. RX-8 gibi süratli ve devirli kullanılan araçlarda TPM olmadan RFT lastik kullanılmasının çok tehlikeli olduğunu düşünüyorum.

Bu durumda size 2.sorum da; bizim araçlarda TPM var da, ben mi farkında değilim? Kullanma klavuzu ve Türkçe broşürleri de böyle bir fonksiyonun varlığından bahsetmiyor...

usta ve zekice...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizi burada yakalamışken, müsaadenizle birşey sormak istiyorum. RX-8 R3'ler (2010-2011) Türkiye'ye hiç runflat (RFT) lastiklerle geldi mi? Benim bildiğim RX-8'lerde TPMS (lastik basınç ölçme sistemi) bulunmadığı için RFT lastik kullanılması yasal olarak da, teknik olarak da mümkün değil. Yalnız bazı RX-8 kullanıcılarının lastiklerinin RFT olduğu inancı ile lastik değişiminde RFT lastikleri tercih etmeye devam ettiğini okudum. Ben kendilerine katılmıyorum ve lastiklerimi de normal Bridgestone S001 ile değiştirdim. RX-8 gibi süratli ve devirli kullanılan araçlarda TPM olmadan RFT lastik kullanılmasının çok tehlikeli olduğunu düşünüyorum.

Bu durumda size 2.sorum da; bizim araçlarda TPM var da, ben mi farkında değilim? Kullanma klavuzu ve Türkçe broşürleri de böyle bir fonksiyonun varlığından bahsetmiyor...

Runflat ve TPMS Türkiye'ye ithal edilen hiçbir rx8'de yok.

siz isterseniz taktırabilirsiniz ancak, tamiri dert, takması dert, kullanması dert, kendisi ağır, güç kaybı oluyor, dediğiniz gibi hava basıncını kontrol eden sistem olması (olsa iyi olur) yasal zorunluluk vs... gerçi xenon farlarda da far yıkama ve auto levelling de yasal zorunluluk ama tınlayan yok :D

rx8 e runflat takmak isteyenlar onu extraload ile karıştırıyor olabilir. çünkü orjinal lastikler extra load (destekli ve ekstra güçlendirilmiş yanaklı)...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RFT lastiklerin patladığı gözle ya da sürüş karakterinden anlaşılamadığı için, TPM olmadan kullanılması yasal değil. Çünkü bu durumda (lastik patlar ve sürücü fark edemezse) sürücü yüksek hızlarda seyahat eder veya çok uzun kilometreler yaparsa (daha da beteri, her ikisini de beraber yaparsa) lastik yanakları tüm süspansiyon yükünü taşımaktan ve havanın soğutucu etkisini yitirmekten dolayı aşırı ısınacak ve hiç beklenmeyen bir anda infilak/dağılma durumu yaşanacakdır. İşte zaten bu sebeple RFT lastikler tamir de edilmez, değiştirilir. Havasız seyahat kurallara uygun yapılsa da, yanakta oluşabilecek deformasyon riskine karşılık.

Ne yazık ki, google'dan herşeyin doğrusunu öğrenebileceğini düşünen bazı gençler bir başka forumda RX-8 R3'lerin orjinal lastiklerinin RFT olduğunu iddia ediyorlar ve RFT ile değiştirdiklerini söylüyorlar. Ben kendilerini her türlü teknik bilgiyi vererek ikna etmeye çalıştım ve google bilgilerini dikkate almayın, araçlar pazara göre farklılık gösterebilir dedim. Bu konuda kullanma klavuzunu okumalarını ve yine de tereddüt varsa, Mazda'ya başvurmalarını söyledim. Onlar yapmayınca Mazda'ya ben sordum, ancak Mazda Teknik RX-8 R3'lerin orjinal lastiklerinin RFT olduğunu bildirdi bana...

Lütfen şimdi söyleyeceklerini yanlış anlamayın, çünkü ben bu forumda sizin varlığınızı büyük avantaj olarak görüyorum Mazda sahipleri için. Bana emek verip ve vakit ayırıp cevap verdiniz, çok çok da teşekkür ediyorum.

Ancak RX-8 R3'lerin Bridgestone Potenza RE050A 225/40/19 89W olan orjinal lastikleri XL de değil. Zaten ben bunun için 6.500 km de sıfır gibiyken bu lastikleri değiştirdim. Bizim bozuk yollarımızda XL lastikler hem kendi yanaklarını hem de jantları daha iyi koruyor diye...

Şimdi bu konu çok mu önemli? Evet! Çünkü ben Mazda'nın cevabını bu arkadaşlara gönderdim. Mazda'nın cevabına rağmen muhalefet şerhimi de koydum. Sizce bana mı, Mazda'ya mı inanırlar? Bana inansalar, kendileri için daha sağlıklı olurdu. Bundan gerisini................................................. yapıyorum, ilgilenenler doldursun!

İnşallah halen o siteye üye olan Aydın (yeni RX-8 sahibi oldu) arkadaşımız bu konuyu okur ve o sitedeki konuya ek yapar...

Runflat ve TPMS Türkiye'ye ithal edilen hiçbir rx8'de yok.

siz isterseniz taktırabilirsiniz ancak, tamiri dert, takması dert, kullanması dert, kendisi ağır, güç kaybı oluyor, dediğiniz gibi hava basıncını kontrol eden sistem olması (olsa iyi olur) yasal zorunluluk vs... gerçi xenon farlarda da far yıkama ve auto levelling de yasal zorunluluk ama tınlayan yok :D

rx8 e runflat takmak isteyenlar onu extraload ile karıştırıyor olabilir. çünkü orjinal lastikler extra load (destekli ve ekstra güçlendirilmiş yanaklı)...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RFT lastiklerin patladığı gözle ya da sürüş karakterinden anlaşılamadığı için, TPM olmadan kullanılması yasal değil. Çünkü bu durumda (lastik patlar ve sürücü fark edemezse) sürücü yüksek hızlarda seyahat eder veya çok uzun kilometreler yaparsa (daha da beteri, her ikisini de beraber yaparsa) lastik yanakları tüm süspansiyon yükünü taşımaktan ve havanın soğutucu etkisini yitirmekten dolayı aşırı ısınacak ve hiç beklenmeyen bir anda infilak/dağılma durumu yaşanacakdır. İşte zaten bu sebeple RFT lastikler tamir de edilmez, değiştirilir. Havasız seyahat kurallara uygun yapılsa da, yanakta oluşabilecek deformasyon riskine karşılık.

Ne yazık ki, google'dan herşeyin doğrusunu öğrenebileceğini düşünen bazı gençler bir başka forumda RX-8 R3'lerin orjinal lastiklerinin RFT olduğunu iddia ediyorlar ve RFT ile değiştirdiklerini söylüyorlar. Ben kendilerini her türlü teknik bilgiyi vererek ikna etmeye çalıştım ve google bilgilerini dikkate almayın, araçlar pazara göre farklılık gösterebilir dedim. Bu konuda kullanma klavuzunu okumalarını ve yine de tereddüt varsa, Mazda'ya başvurmalarını söyledim. Onlar yapmayınca Mazda'ya ben sordum, ancak Mazda Teknik RX-8 R3'lerin orjinal lastiklerinin RFT olduğunu bildirdi bana...

Lütfen şimdi söyleyeceklerini yanlış anlamayın, çünkü ben bu forumda sizin varlığınızı büyük avantaj olarak görüyorum Mazda sahipleri için. Bana emek verip ve vakit ayırıp cevap verdiniz, çok çok da teşekkür ediyorum.

Ancak RX-8 R3'lerin Bridgestone Potenza RE050A 225/40/19 89W olan orjinal lastikleri XL de değil. Zaten ben bunun için 6.500 km de sıfır gibiyken bu lastikleri değiştirdim. Bizim bozuk yollarımızda XL lastikler hem kendi yanaklarını hem de jantları daha iyi koruyor diye...

Şimdi bu konu çok mu önemli? Evet! Çünkü ben Mazda'nın cevabını bu arkadaşlara gönderdim. Mazda'nın cevabına rağmen muhalefet şerhimi de koydum. Sizce bana mı, Mazda'ya mı inanırlar? Bana inansalar, kendileri için daha sağlıklı olurdu. Bundan gerisini................................................. yapıyorum, ilgilenenler doldursun!

İnşallah halen o siteye üye olan Aydın (yeni RX-8 sahibi oldu) arkadaşımız bu konuyu okur ve o sitedeki konuya ek yapar...

Teklif var ısırar yok diyeceksiniz gidecek... İsteyen istediği yere istediğini taktırır :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı üzerime geçirirken ruhsatta 5 koltuk yazdığını farkettim, muayenede sorun olacağını bildiğimden alırken düzelteyim istedim. Tabi teknik belge falan istediler, Allah'tan aldığım çocuk faturasıyla birlikte vermiş belgeyi de oradan oturma düzeninin 2+2 olduğunu memur beye gösterdim de inandı:) Tabi Ankara'ya sordular asıl dosyaya baktılar falan derken 4 koltuk olarak ruhsatı çıkardım. Şimdi o belgeye bakıyorum da araç lastikleri 225/40/18 gözüküyor:) Tabiki makyajsız kasadan aynen kopya yani.

Mazda'nın sattığı aracın lastik ebatlarını bile tutturamamışken RFT'yi bilmemesi normal sanırım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İyi yapmissin ruhsatı değiştirmekle. Ben sonradan fark ettim ve halen 5 koltuk yazıyor. Bu arada teknik belgede 225/45/18 mı, 225/40/18 mı yazıyor? Çünkü makyajsiz kasada lastikler 225/45/18 ölcudeydi. Makyajli kasada da Türkiye ye gelmeyen Grand Touring modelinde de 225/45/18 lastikler var. 225/40/19 lar R3 versiyona özel ve bence çok sansliyiz. G. Touring de Mazda nin kendisine ait konforu daha yüksek amortisorler var, bizde ise daha sportif Bilstein amortisorler var. Sen bu halı ile bile konforu beğendin ki, G.Touring nasıldır?

Diğer konuya gelince, her markanın teknik departmanının kendi araçlarının teknik özelliklerini benden daha iyi bilmesini beklerim. Yani marka vermeden demek istediğim, bu genel bir sorun!

quote author=chaos link=topic=29007.msg476726#msg476726 date=1344279116]

Aracı üzerime geçirirken ruhsatta 5 koltuk yazdığını farkettim, muayenede sorun olacağını bildiğimden alırken düzelteyim istedim. Tabi teknik belge falan istediler, Allah'tan aldığım çocuk faturasıyla birlikte vermiş belgeyi de oradan oturma düzeninin 2+2 olduğunu memur beye gösterdim de inandı:) Tabi Ankara'ya sordular asıl dosyaya baktılar falan derken 4 koltuk olarak ruhsatı çıkardım. Şimdi o belgeye bakıyorum da araç lastikleri 225/40/18 gözüküyor:) Tabiki makyajsız kasadan aynen kopya yani.

Mazda'nın sattığı aracın lastik ebatlarını bile tutturamamışken RFT'yi bilmemesi normal sanırım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

225/45/18 abi yanlış yazmışım. Amortisör sert ama çok tok çalışıyor, mazda 3'e göre çok daha sessiz çalışıyor. Tabiki çukurları falan daha fazla hissediyorsunuz ama patır kütür sesler gelmiyor hiç bir zaman. 225/40 yanaklı bir lastiğe göre de gayet konforlu sayılır.

Konuya dönecek olursak bir sorum olacak, CX-5 deki sehiriçi fren desteği Volvo'dan mı alınma?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

S001 ile daha da memnun olacaksın. Goodyear Eagle F1 2 de müthiş bir lastik. Yanak dayanıklılığını bilmiyorum sadece...

Teknolojinin temeli Volvo, evet. Alınarak, otomobillere adapte edildi diyelim. Her iki firma da Ford şemsiyesi altindayken birbirlerine uzman oldukları konularda yardımları oldu. Güvenlik teknolojilerinde Volvo tartışmasız üstün bir firma. Ornegin RVM...

uote author=chaos link=topic=29007.msg476732#msg476732 date=1344283061]

225/45/18 abi yanlış yazmışım. Amortisör sert ama çok tok çalışıyor, mazda 3'e göre çok daha sessiz çalışıyor. Tabiki çukurları falan daha fazla hissediyorsunuz ama patır kütür sesler gelmiyor hiç bir zaman. 225/40 yanaklı bir lastiğe göre de gayet konforlu sayılır.

Konuya dönecek olursak bir sorum olacak, CX-5 deki sehiriçi fren desteği Volvo'dan mı alınma?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

S001 ile daha da memnun olacaksın. Goodyear Eagle F1 2 de müthiş bir lastik. Yanak dayanıklılığını bilmiyorum sadece...

Teknolojinin temeli Volvo, evet. Alınarak, otomobillere adapte edildi diyelim. Her iki firma da Ford şemsiyesi altindayken birbirlerine uzman oldukları konularda yardımları oldu. Güvenlik teknolojilerinde Volvo tartışmasız üstün bir firma. Ornegin RVM...

RVM ve BLIS birbirinden farklı teknoloji ve çalışma prensipleriyle çalışır. aynı işe yarar ama hesaplama ve ölçümleme teknolojileri farklıdır... belki fikir volvodan gelmiştir ancak mazda bu konuda kendi teknolojisini geliştirdi. bu sebeple piyasada BLIS varken RVM e euro ncap advanced ödülü verdi adamlar... yoksa işin orjinali dediğimiz BLISe verirlerdi değil mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten birebir kullanılıyor demiyorum. Alınarak, adapte ediliyor. Volvo otomobil satışından para kazanan bir firma değil. Bu tür teknolojilerin satışından para kazanıyor. Sadece teknolojiler de değil, hizmet de satıyor. Birçok bilinen otomobil üreticisi çarpışma test denemelerini Volvo test alanında yapıyor ve Volvo'dan mühendislik hizmeti alıyor. Zaten bu sebeple Volvo yıllardır para kazanamadığı halde, ısrarla alıcı bulabiliyor.

2004 yılında Volvo çarpışma test üssünü ziyaret etme fırsatım olmuştu. Bu sırada çok önemli bir otomobilin çarpışma testi yapılıyordu (Volvo değil) görünce hayretler içerisinde kalmıştım.

Sonuçta hem Volvo'nun, hem Ford'un hem de Mazda'nın aynı periyodlarda (Volvo'nun hepsinden biraz daha önce) otomatik frenleme (düşük sürat kaza önleme sistemi) sistemini piyasaya sunması tesadüf değil. Ancak Tabi ki, firmalar kendilerine göre eklemeler, çıkarmalar ve ayarlar yapıyorlar.

Şimdi Mazda birçok şanzımanı Jatco'dan kullanıyor aynen Ford, Nissan ve Subaru gibi. Subaru Impreza ile Mazda 3 de kullanılan 4 ileri tork konvertörlü şanzımanlar temel olarak aynı. Ancak tabi ki fiziki ve programsal farlılıklar var. Mazda MX-5 te kullanılan 6 ileri activematic şanzıman Subaru 5 EAT nin spor yapmış versiyonu. Subaru'da bu şanzıman ancak konsept bir modelde yer aldı.

Global mühendislik ve teknoloji böyle birşey. Herkes ortak üretim ve maliyet düşüklüğü istiyor ama piyasada doğal olarak özgün algılanmak da istiyor.

Bugün otomotiv firmalarına teknoloji üreten firmalar var. Bosch, ZF, Jatco, Aisin, Siemens, Delphi vb. Birçok firma kritik teknolojileri bu firmalardan tedarik ediyor. Hemen hemen hepsi aynı ama kendileri bu firmalarla ortak çalışarak kendilerine özel ufak tefek farklarla kendilerine custom ediyorlar.

Bazı büyük otomotiv devleri, Toyota gibi, kendileri de bu kritik teknolojilerden bazılarını geliştiriyor ama kendi grupları içerisinde kullanıyor.  Volvo nadiren sadece kendi kullanmak için değil, satmak için de teknoloji geliştiren firmalardan biri. İşte zaten bu forumun ana konusu da buydu. O sebeple Volvo böyle bir reklam yapıyor ve kimse itiraz etmiyor.

RVM ve BLIS birbirinden farklı teknoloji ve çalışma prensipleriyle çalışır. aynı işe yarar ama hesaplama ve ölçümleme teknolojileri farklıdır... belki fikir volvodan gelmiştir ancak mazda bu konuda kendi teknolojisini geliştirdi. bu sebeple piyasada BLIS varken RVM e euro ncap advanced ödülü verdi adamlar... yoksa işin orjinali dediğimiz BLISe verirlerdi değil mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada EuroNCap ödülleri, keşif ödülü ya da Nobel ödülü gibi algılamamak lazım. EuroNCap bu güvenlik teknolojilerini en fazla modelde standart hale getireni daha çok takdir ediyor. Çünkü hedef güvenlik teknolojisi bulmaktan çok, bunu yaygın hale getirmek. Örneğin ESP sistemini Bosch geliştirdi, ilk olarak da Mercedes kullandı. Ama Bosch bu konuda bir ödül almadı. EuroNcap bu konuya ESP'yi ilk olarak kim standart hale getirdi diye bakar.

Yoksa RVM'den daha üstün benzer sistemler var piyasada. Bence Mazda bu konudaki ödülü bu gibi bir sistemi en yaygın kullanmak ve bir aile kompaktında (ait olduğu fiyat sınıfında) yaygın kullanmaktan ödüllendirilmiştir. (bildiğimden değil, EuroNcap ruhuna göre tahmin ediyorum)

Aynı sebepten dolayı ben de Mazda'yı Volvo'dan daha fazla takdir ediyorum. Çünkü Volvo'da bu pahalı bir opsiyon ya da pahalı araçların oyuncağı. Mazda'da ise herkesin ulaşabileceği bir seviyede...

Buna başka bir örnek vereyim. Mercedes E serisinde ESP Plus standart olabilir ama ben Mazda 2'deki ESP için Mazda'yı daha fazla takdir ederim.

RVM ve BLIS birbirinden farklı teknoloji ve çalışma prensipleriyle çalışır. aynı işe yarar ama hesaplama ve ölçümleme teknolojileri farklıdır... belki fikir volvodan gelmiştir ancak mazda bu konuda kendi teknolojisini geliştirdi. bu sebeple piyasada BLIS varken RVM e euro ncap advanced ödülü verdi adamlar... yoksa işin orjinali dediğimiz BLISe verirlerdi değil mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...