Jump to content

Lastiğin Dışa Açılması (89-94)


creative16
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar öncelikle herkese hayırlı Ramazanlar diliyorum...

Aracım 94 Mazda 323 Sedan;

Sorum ise; arka sol tekerlekte hafif dışa doğru açılma olmuş. Açılma derken:

Hafif sola yatmış...

Bunun nedeni ne olabilir? Düzeltilebilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Düğünlerdeki olmazsa olmaz Kamber'lerden değildir heralde...

:D

Şaka bir yana yeni bir bilgi daha öğrenmiş oldum... Rot/balans biliyordum da; kamber olayını hiç duymamıştım...

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dostum rot ayarı kamber, kaster, toe ve direksiyon düzlüğü ayarlarını içeriyor zaten. Arkadaşın lastiği fazlaca negatif kamber vermiş. Öncelikli rot, rotil, salıncak ve hatta aksın kontrolü iyi olur. Çünkü birden kamberin bu düzeyde bozulması olağan değil. İyi bir on takım kontrolü, ardından da rot ayarı öneririm.

Düğünlerdeki olmazsa olmaz Kamber'lerden değildir heralde...

:D

Şaka bir yana yeni bir bilgi daha öğrenmiş oldum... Rot/balans biliyordum da; kamber olayını hiç duymamıştım...

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dostum rot ayarı kamber, kaster, toe ve direksiyon düzlüğü ayarlarını içeriyor zaten. Arkadaşın lastiği fazlaca negatif kamber vermiş. Öncelikli rot, rotil, salıncak ve hatta aksın kontrolü iyi olur. Çünkü birden kamberin bu düzeyde bozulması olağan değil. İyi bir on takım kontrolü, ardından da rot ayarı öneririm.

Kamber'i duyduktan sonra araştırma yapmıştım abi, verdiğin bilgiler için de teşekkürler...

Ancak; arkadaşın aracının arka tekerinde ayarsızlık var, ön takım kontrolü ve rot ayarı tasnif dışı gibi değil mi?

:o

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok be arkadaşlar, hemen teknik karmaşık cevaplar beklemeyin. Arkadaşın arka tekerlek dediğini görmeden cevaplamışım. O zaman mutlaka arka amortisör ve yayların durumu ve arka tekerlek bağlantılarının, taşıyıcının, arka tekerlek şasiye bağlantı noktaları kontrol edilmeli ve sonrasında da yine sıkı bir rot ayarı yapılmalı.

İyi bir çukura girdiyse amortisör patlamış, yaylar deforme olmuş olabilir. Ve hatta taşıyıcı ve/veya şasiye bağlantı noktalarında eğilme/hasar olmuş olabilir.

Ama unutmayın, bağımsız arka amortisörlü araçların bir çoğunda da artık kamber ayarı var, önler kadar geniş aralıklı olmasa bile...

Olmasa dahi arka tekerlekler ön tekerleklerin çekiş açısı sebebiyle referans noktasıdır. Arka tekerleklere de ayna takmanızın sebebi ön ve arka iz takibi arasındaki koordinasyondur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir de bu tip soruları burada sormanın çok fazla bir anlamı yok. Çünkü hiçbirimiz size uzaktan ve görmeden şu olmuş diyemeyiz, işte ancak böyle uzaktan tahminler yapmaya çalışırız, sizin de kafanız daha çok karışır.

En iyisi işinin ehli bir usta'ya göstermek. Piyasada ne olduğunu hiç ücret talep etmeden söyleyecek çok usta var. Çünkü bu gözle kontrol ile tesbit edilecek bir şey...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

ilginç bir ayarı varmış bu kamberin yeni nasil bazı araçların arka tekerlerindeki kamberleri açıyolar özellekle sanırım hem spor hemde viraj performansı için ama çok cins gözüküyor arkadan, çok itici geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...