ceko

Mazda 3 Ses Yalıtımı Hakkında(2011)

Değerli arkadaşlar,

2011 model İmpressive(Sedan)benzinli aracıma ses yalıtımı yaptırmak istiyorum.

Aslında çok muzdarip değilim ses olayından, fakat arabayı uzun  yıllar kullanacağım için  kafamda 1-2 proje mevcut, ilk olay ses yalıtımı olsun istedim.

Forumda bazı yalıtım denemesi yapan arkadaşları okudum fakat  bir güncel konu açıp fikirlerinizi alma ihtiyacındayım.

Planım şu şekil: ilk etapta  bagaj ve koltukları söktürüp iyi bir malzeme kullanıp  bu işi çözmek,sonrasında ise ziebart'a gidip onların kullandığı ürünü aracın altına  ve çamurluk içlerine  uygulatıp,sonn nokta olarakta yumuşak bir lastik seçip yalıtım olayını sonlandırmak amacım..

Sanayii'de iyi bir ustam var, malzemeyi seç gel bana dedi  işçilik 150TL alırım olur biter dedi.

Tek sıkıntım hangi malzemeyi seçeceğimi bilmiyorum, siyah yoğun bir malzeme var onumu kullansam yoksa daha iyi sonuç vericek neler var ?

Sizden ricam  bu iyi malzemedir bunu kullan dediğiniz neler var ?

satış yapılan linkleride paylaşırsanız çok sevinirim cidden.

Son olarak güzel ve dolu dolu bir malzeme kullansa ne kadar malzeme almamız gerekir ?

Saygılarımla.

(Ugulamaları fotoğraflı olarak paylaşma amacındayım bir aksilik olmazsa)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayırlısı olsun.paylaşımlarını bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Saol Onur ,tüm detayları paylaşacağım kesinlikle..

3-4 gündür araştırmalara devam ediyorum, en önemli olay doğru malzeme kullanımı bunu öğrendim.2 kat malzeme kullanacağım için en iyi ikiliyi arıyorum.

Bitüself bant ilk kata kesin olarak uygulayacağım malzeme olacak ama ikinci katı tam bilemiyorum,zemin halıları ne kadar kalınlığa müsade edicek oda önemli tabi.Yoksa son kat kalın gelebilir halıyı yerine koyamabiliriz,mecburen sökmek icab eder.

Bu arada davlumbaz içlerine  sadece ziebart pütür uygulatmayı düşünürken aklıma  2 kat uygulamak,ilk etapta kendim bitüself bat ile tamamen kapatıp üzerine ziebart'a gidip onların pütürümsü malzemesini uygulatmak  amacım,bu şekilde dahahiyi bir yalıtım olabilir.

Bu arada 1 haftadır arabyı dinliyorum,en çok ses  tekerleklerden geliyor,hatta sesin %70lik kısmı tekerleklerden geliyor bana. Motor sesi vs çok az.

Bu hafta arası bir çok malzeme sipariş edeceğim internetten.

İlk etapta bunları test edip  en doğru malzemeyi kulllanmak amacım.

İsteyen olursa görmesi için kargolarım işim bittikten sonra.Malumunuz bu tarz malzemeleri bir araya getirip seçim yapmak zor ve maliyetli bir iş.Ben sırf malzeme seçimi yapmak,malzemeyi kendim test etmek için 5-6 tane  malzemeden minimum miktar sipariş edeceğim,ne kadar azda alsam yine 200 tutar bunların numunelerinide almak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kafanı karıştırmak gibi olmasın ama fikrim şu;

Yalıtımı dışarıdan yaptırmak daha etkili olur, bu proje üzerinde yoğunlaşırsanız yapmış olduğunuz harcamaya ve uğraşa değer...

Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yo haklısınız bence,

neticede sesin oluşmaya başladığı yer aracın dışı ve ilk etapta kaynak kısmından ses  yayılmadan müdahele etmek çok daha mantıklı, ses dalgaları genleşmeye başladığında daha zor olacaktır müdahele.

İlk etapta bu bitüself bant olayını çamurluk içlerine güzelce uygulayacağım,ama ilk önce ziebart'arayıp  bant üzerine kendi uygulamalarını yaptırmanın ne derece sağlıklı olacağını sorayım.Diyebilirler bant uygulamayın bizim malzeme tutmaz filan..O zaman başka bir formül düşüneceğim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Önceleri araçların altlarını ziftle kaplıyorlardı, böyle bir uygulama görmedim, yaptırmadım ama çok kişiden duymuştum...

:krrsz:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet ihtiyaçlar belirdikçe teknoloji yatişiyor :)  pütür olayı aslında güzel, aracın altını komple korumaya alıyor..

Ziebart pütür mü uygulatsam yoksa 10 kutu würth yada motip pütür alıp kaportacımda kendimmi uygulasam düşünüyorum.

Sanayii de çok arkadaş var,bu nedenle şanslıyım biraz. Misal kaportacım eski Mazda servisiydi,az çok biliyor araçları.

Beraber araca pekala uygulayabiliriz bu işlemi,ama altına mutlaka bitüself bant uygulamak istiyorum sakıncası yoksa.

2 kat çok güzel sonuç vericek gibi duruyor.

İnternette bu uygulamayı yapan çok kişi mevcut,gayette güzel sonuçlar alan kişiler var ama burada işçilik çok önemli malzemenin  hatasız uygulanması gerekiyor.

Bizim araçlarda çamurluk içlerinde sert sihay  bir koruyucu var ama çok iyi tutturmamışlar,onun altına bakmadım sac kısma,işlemi uygularken bakarım artık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yalıtım iyi olur ama bu uygulamaların aracı ağırlaştırdığını unutmayın zaten araçlar yeterince ağır olduğundan araca yapılan her ekleme dahada ağırlaştıracaktır dolayısıyla performans kaybı.

Ağırlık meselesini ilk mesajımda yazacaktım ama iyice de muhalefet ediyorum hissine kapıldım...

:D

Ağırlık fazla olursa hem performans kaybı hem de yakıt fazlalığı.

:fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Haklısınız , gerçi bende düşündüm bu durumu,yaklaşık 20kg malzeme uygulanacak araca.

Ama ben çok az araç kullanıyorum,haftada 3 kez filan çıkıyorum kızımı gezdirmek için,toplasanız 40 km yapmıyor gezdiğim mesafe.Ayrıca hiç gaza yüklenmediğim için performans olayı benim için en son kriter.Dolayısı ile yakıtta önemsiz  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Haklısınız , gerçi bende düşündüm bu durumu,yaklaşık 20kg malzeme uygulanacak araca.

Ama ben çok az araç kullanıyorum,haftada 3 kez filan çıkıyorum kızımı gezdirmek için,toplasanız 40 km yapmıyor gezdiğim mesafe.Ayrıca hiç gaza yüklenmediğim için performans olayı benim için en son kriter.Dolayısı ile yakıtta önemsiz  :)

Bu kilometre için yalıtıma da gerek yok da; sen kendine uğraş arıyorsun anlaşılan...

:)

Kolay gele...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Az kullansamda çok önemsediğim şeylerin çok iyi olmasını arzulayan bir yapım var.Arabam'da onların başında geliyor işin aslı bu.

Kusursuz güzelliğin yanına biraz ilave ile çok iyi özellikler ekleyip uzun yıllar bu arabayı kullanmak amacım.

Bakalım,Allah sattırmasın diyelim ..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün ilk defa kendi arabamda arka koltukta yolculuk ettim. Bagajın içindeki ses resmen kulaklarımın içindeydi asıl ses bagaj kısmından geliyor. Arka koltuk ile  arka camlar önündeki plastik kısımdan geliyor ses uğultu sesi. Arka koltukların arkasındaki bagajla bağlantı kısmına bugün ısıcam aldım birde üs tarafa bir ses yalıtımında yaptımmı sesin büyük bir kısmını keseceğim diye düşünüyorum. Arka camın önündeki arabanın iç kısmındaki plastik kısmı nasıl sökerim onu düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ısıcam yerine bitüself band ı araştır bence. çok kullanan var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.