Jump to content

Çarpışmalarda birçok lüks otomobil sınıfta kaldı !


mtutun
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bugün gazetelere konu olan bir haberden alıntıdır. Yaptığımız Old Garage toplantısında konuştuklarımızı hatırlayın! Ayrıca Alman üretici ile Japon üreticinin konuya yaklaşımdaki farklarını da izleyin. Neden Japon sorusunun cevabını da veriyor;

http://www.internethaber.com/carpisma-testi-bmw-mercedes-volvo--452078h.htm

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu kurumu ve acikladigi verileri merak ettim. Ama orjinal kaynakta markalarin konuya yaklasimina dair detay bulamadim."internethaber" kaynak belirtmemis, sanirim tarafli ya da kendi yorumlarini eklemisler :)

http://www.iihs.org/ratings/summary.aspx?class=15

http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=464

http://www.iihs.org/news/rss/pr070312.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mercedes ve Toyota'nın açıklamaları bile Japon hayranı olmak için yeterli bir sebep.

Hatchiko'yu bende izledim bu arada, Japon'un köpeği bile başka bir asil dediğim bir filmdir:) Artık kangaldan sonra akita gelir benim için :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hatchiko'yu seyrettin mı? 2 gün ağladık vallahi?

çok oldu izleyeli :) iki gözüm iki musluk izledim bende . İnsanların bir köpek kadar olamadığı dünyada Mercedes'ten böyle bir açıklama normaldir :) lafı da iyi bağladım :P
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence yapılan testler doğru her alternatifi vede olasılığı hesaba katarak yapılmış, mecedesin böle gereksiz bir ciddiyetsizlikle davranması ilginç tabii, ama toyotanın sağduyusu vede daha iyi olamaya geyret edeceği açıklaması güzel olmuş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuyu Old Garage'da kısaca söylemiştim böyle olacağını.

Burada devam edebilirdim ama uzun sürer!

Bir sonraki toplantı da yüz yüze anlatabilirdim ama gelemeyebilirim!

Gelsem bahsedebilirdim ama vakit yetmeyebilir!

Vakit yetse olabilirdi ama arkadaşlara haksızlık olur!

Arkadaşlara haksızlık olmasa başımın üstüne ama kahvem soğur!

Kahveyi soğuk da içeyim amenna ama yan masalardan çok dinliyorlar!

vs. vs. zor yani!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ABD’deki Otoyol Güvenlik Sigorta Enstitüsü’nün yeni çarpışma testinin bulgularına göre, bir otomobilin ön köşesinin bir şeye çarpması çoğu zaman sürücünün ciddi biçimde yaralanması sonucunu doğuruyor.

2l8kkyh.jpg

Lüks otomobillere odaklanan yeni bir darbe testinin sonuçları, çoğu aracın, yaygın bir kazada ciddi yaralanmalara karşı koruma sağlayamayacağına dair endişelere yol açtı.

Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü’ne göre, bir otomobilin ön köşesi başka bir araca ya da ağaç veya direk gibi başka bir nesneye çarptığında, ne olacağını araştıran bir testte BMW, Mercedes ve Lexus gibi lüks markaların hepsi “zayıf” not aldılar.

Araçların çarpışma bölgesi yapılarının iyi korumadığı, ön köşe darbelerini inceleyen yeni çarpışma testinde, 2012 model yılına ait 11 lüks otomobilden yalnızca üç tanesi geçer not alabildi.

Consumer Reports’un otomobil testi programını yöneten David Champion, lüks araçların büyük bölümü başarısız ise, muhtemelen çoğu otomobilin kötü not alacağını söyledi.

Champion şöyle dedi: “Bu sorun çoğu üreticinin çözülmesi gereken sorunlar listesinde üst sıralarda değil. Bütün üreticilerin bu testte iyi not almayı becermesi beş ila on yıl alacaktır.”

Champion sigorta grubu verilerine dayalı tasarım değişikliklerinin araçları daha güvenli yapacağını ve insanların hayatını kurtaracağını kaydetti.

Sigorta grubunun testinde, aracın ön tarafının sürücü kısmına denk gelen yüzde 25’lik bölümü, 64 km/s hızla 1,5 metre yüksekliğindeki sert bir engele çarptırılıyor.

Benzer bir test Euro NCAP tarafından da uygulanıyor. Ancak Euro NCAP’de aracın ön kısmının yüzde 40’lık bir kısımı, 64 km/s hızla deforme olabilen bir nesneye çarptırılıyor.

Enstitünün başkanı Adrian Lund, “Neredeyse bütün yeni otomobiller enstitünün ve devletin gerçekleştirdiği diğer ön darbe testlerinde iyi sonuçlar elde ediyor, ama yine de ABD’de her yıl önden çarpışmalar nedeniyle 10.000’den fazla insan ölüyor,” dedi. “Yeni testin incelediği kaza türünü de içeren, küçük-örtüşme darbeleri (yüzde 25’lik alan) bu ölümlerin en önemli nedenlerinden biri.”

Kuruluşa göre böyle bir kazada darbe kuvvetleri ön tekerleğe, süspansiyona ve güvenlik duvarına aktarılıyor. Birçok durumda ön tekerlek kabinin içine giriyor ve ciddi bacak ve ayak yaralanmalarına sebep oluyor.

Otomobil endüstrisi, yolcu güvenliği kafesini ön köşe darbelerine dayanacak şekilde tasarlayarak, daha etkili koruma sağlayabilir. Şu anda modern araçlarda bulunan çarpışma bölgesi yapıları, yolcuları önden kafa kafaya (yüzde 25'den büyük bir alana) çarpışmalara karşı korumakta başarılı.

Lund, “Küçük-örtüşme darbeleri sorunu ele alınmış değil. Yeni derecelendirme programımızın bu durumu değiştireceğini umuyoruz. Bunlar ciddi kazalar” dedi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...