maverick sbd

Torsiyon Sistemi Hakkında...

herkese hayırlı ramazanlar arkadaşlar.

son 1 senedir peugeot 206 kullanıyorum. daha önce lantisim vardı.

araçtan şu ana kadar memnunum özellikle yakıt konusunda. benzinli olmasına rağmen az yakıyor.

yalnız aracı almadan önce pek bir araştırma fırsatım olmadı. tasarımı hoşuma gidiyordu zaten klimalı olması da artısı oldu ve aldım.

sorum şu: bu araçların arka helezonları yok. bildiğimiz her arabada 4 helezon yay ve 4 amortisör olur. bu arabalarda arkalarda 2 amortisör var ama helezon yay yok. torsiyon denilen bir sistem var. helezon yay görevini o görüyor. ve virajlarda ön tekerle birlikte milimetrelik bir açıyla dönüyor. aracın virajlarda stabil olması için çok güzel bir sistem ama arıza çıkardığında baya bir masraflı oluyormuş. dingil sökülüp tornaya gidiyormuş 600-700 civarı bir para diyorlar kullananlar.. forumda usta arkadaşlar vardır;veya daha önce torsiyonlu araç kullanan...bu torsiyon dayanıklı bir sitem midir? çünkü zonguldakın yolları berbat ötesi bir durumda. doğalgaz çalışması ve tırlar maf etmiş. araçtan soğudum desem yeridir.

vereceğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pejoyu bi aldığında sevinirsin birde sattığında.. Ben zamanında çok uğraştım ön takım vs ile, arkalara geçmeden sattım çok şükür...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pejoyu bi aldığında sevinirsin birde sattığında.. Ben zamanında çok uğraştım ön takım vs ile, arkalara geçmeden sattım çok şükür...

ya ön takım yine kolay iş...bozuk parçayı atarsın yenisini takarsın. amortisör olsun rotil olsun...bu torsiyon pis bi şey...söküp at yenisini tak ta olmuyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu hakkında bilgim yok ve bunu ilk defa duyuyorum, sana gelecek cevaplardan da biraz bilgi edinmiş olurum...

Fakat çok iyi bildiğim nokta şu;

Fransız tenekelerinden kesinlikle uzak durulması gerekli olduğudur...

Geçenlerde tavsiyeme uymayarak 206 alan bi arkadaş ben aracımın yağını kontrol ederken motor kısmını gördü, verdiği tepki şöyleydi;

Abi 1993 model arabada bu motor varsa, biz neye para verip aldık o zaman???

:P

Kendisinde 2004 model 206 var ve hatırladığım kadarıyla 14 bin liraya aldı.

:tey:

Kolaylıklar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Peugeot konusunda en son endişe etmeniz gereken şeylerden biri torsiyon çubuğu! Nedense bu amortisör sistemi Fransızlar tarafından çok sevilir. Özellikle Renault ve Peugeot tarafından da yoğun olarak kullanılır. Özellikle de küçük sınıf ve kompakt sınıfta.

Tercih edilmesinin sebebi; düşük imalat maliyeti ve bagaja daha fazla yer bırakacak yerleşim düzenidir. Eski sistemlerde iyi ayarlanmayan torsiyonlar amortisörlere çok yük bindirip erken bozulmalarına sebep olabiliyordu. Yani torsiyondan çok amortisörün erken bozulma riski daha yüksektir bu yapıda. Yine de son model araçlarda bu pek duyulmuyor artık...

Dezavantajları; gürültülü bir süspansiyon, vasat yol tutuş vb... Burada mevcut olan torsiyon çubuğu, helezon yay görevi yapıyor. Sadece dikine değil de yatay olarak bu görevi yapıyor.

Endişe etmenize gerek olan bir konu olacağını sanmıyorum, Peugeot bu sistemi yıllardır kullanıyor.

Ancak torsiyon çubuklu araçlarda arka tekerlekler virajlarda önlerle birlikte dönmezler. Bu sistemin böyle bir fonksiyonu yok. Bu çok nadir otomobilde görebileceğiniz bir özelliktir ve çok lüks araçlar da bile yoktur. Şu anda Türkiye'de satılan araçlardan hatırlayabildiğim kadarıyla Laguna Coupe'de var.

herkese hayırlı ramazanlar arkadaşlar.

son 1 senedir peugeot 206 kullanıyorum. daha önce lantisim vardı.

araçtan şu ana kadar memnunum özellikle yakıt konusunda. benzinli olmasına rağmen az yakıyor.

yalnız aracı almadan önce pek bir araştırma fırsatım olmadı. tasarımı hoşuma gidiyordu zaten klimalı olması da artısı oldu ve aldım.

sorum şu: bu araçların arka helezonları yok. bildiğimiz her arabada 4 helezon yay ve 4 amortisör olur. bu arabalarda arkalarda 2 amortisör var ama helezon yay yok. torsiyon denilen bir sistem var. helezon yay görevini o görüyor. ve virajlarda ön tekerle birlikte milimetrelik bir açıyla dönüyor. aracın virajlarda stabil olması için çok güzel bir sistem ama arıza çıkardığında baya bir masraflı oluyormuş. dingil sökülüp tornaya gidiyormuş 600-700 civarı bir para diyorlar kullananlar.. forumda usta arkadaşlar vardır;veya daha önce torsiyonlu araç kullanan...bu torsiyon dayanıklı bir sitem midir? çünkü zonguldakın yolları berbat ötesi bir durumda. doğalgaz çalışması ve tırlar maf etmiş. araçtan soğudum desem yeridir.

vereceğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.