Maverick7881

Yüksek Devirli Kullanmak (04-09)

Bu konuda 34 ileti var

  Vites değiştirirken,bazı zamanlarda 6500' rpm i görüyorum redline çizgiye dikkat ediyorum fakat arada sırada aklıma takılıyor motora bu kadar devir yaptırmak ömrünü azaltır mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oğuzhan'a katılmakla beraber yinede çok devirli kullanılmasından yana değilim özelliklede çok sıcak havalarda ve yahut ilk çalıştırmalardan hemen sonra (yani motor yeterince ısınmadan) kesinlikle devirli kullanmamak gerekir. Ayrıca 6500 RPM gerçekten çok iddialı bir sürüş tarzı, Allah korusun! Yakıt olarakda oldukça fazla tüketim seviyelerine yol açar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3000 altında arabayı tofaş gibi hissediyorum,3500-6000 arası kullanıyorum sürekli,bişey olmadı şimdiye kadar,oluyorsada haberim yok  8)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

4000 i geçmeyin pek, o motora 4000 çok iyi gelir, fazlası zarar....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3000 altında arabayı tofaş gibi hissediyorum,3500-6000 arası kullanıyorum sürekli,bişey olmadı şimdiye kadar,oluyorsada haberim yok  8)

Ne yalan söyleyim bende sürekli yüksek devirde kullanıyorum devir kesiciye gelmiyor ama ona yakın oluyor bu zamana kadar hic bı sorun yasamadım açıkcası yüksek devirlerdeki motor sesini duymayinca rahat edemiyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende yüksek deviri seviyorum ama çok yakıyor erken bitiyor gaz ...1. viteste 6500 devire çıkarıp 2 ye geçmek güzel oluyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende yüksek deviri seviyorum ama çok yakıyor erken bitiyor gaz ...1. viteste 6500 devire çıkarıp 2 ye geçmek güzel oluyor..

Benzindeyken yüksek devirde kullanmak güzelde lpg li iken sonradan sübap arızası meydana gelmesin dikkat edin...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oğuzhan'a katılmakla beraber yinede çok devirli kullanılmasından yana değilim özelliklede çok sıcak havalarda ve yahut ilk çalıştırmalardan hemen sonra (yani motor yeterince ısınmadan) kesinlikle devirli kullanmamak gerekir. Ayrıca 6500 RPM gerçekten çok iddialı bir sürüş tarzı, Allah korusun! Yakıt olarakda oldukça fazla tüketim seviyelerine yol açar...

Motor gerekli ısıyı ve yağlanmayı sağlamadan motoru zorlamak kesinlikle doğru değil bu zaten kitapçıkta bile yazıyor,fakat diğer zamanlarda da motordan yeterli tepkime alamıyorum özellikle atmosferik motor olan benzinli araçlarda , zaten max. güce 6000 rpm de çıkıyor insan da o zaman keyif alıyor,tabi yine de bilimsel açıklaması nedir merak ediyorum 6500 rpm lerde vites değiştirmenin motor ömrü açısından eksisi var mıdır?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor gerekli ısıyı ve yağlanmayı sağlamadan motoru zorlamak kesinlikle doğru değil bu zaten kitapçıkta bile yazıyor,fakat diğer zamanlarda da motordan yeterli tepkime alamıyorum özellikle atmosferik motor olan benzinli araçlarda , zaten max. güce 6000 rpm de çıkıyor insan da o zaman keyif alıyor,tabi yine de bilimsel açıklaması nedir merak ediyorum 6500 rpm lerde vites değiştirmenin motor ömrü açısından eksisi var mıdır?

krank milinin 6500 tur atması yataklara, pistonlara dolayısıyla bütün motor ekipmalarına, hatta yardımcı ekipmalara bile (kayışlar, alternatör ve devirdaim pompası vs.) çok yük bindirir. Ha tabiki üretici bunları göz önünde bulundurarak üretiyor araçlarımızı ama bu yinede normal kullanım  şartları ile farklı bir motor ömrü sağlayacaktır, fizik kuralları gereği.Arada bir bunu yapmanın çok birşey kaybettirmeyeceğini düşünmekle birlikte bunu alışkanlık haline getirmenin canımız ve malımız için büyük risk taşıdığı aşikardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben şimdiye kadar 2 kez yüksek devirde kullandım.çok zevkli oluyor,ama bütçeye ve motora zarar diye düşünüyorum.engüzeli yumşak kullanmak özelliklede otomatik vitesli arabaları....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazdanın motor sesine bayılıyorum. yakıttan çekinmesem 5000 in altına düşmezdim sanırım..  ama yine de kontrolsüz güç güç değildir :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba bir şey olmaz 1998 323 famıla 50000 km tup te surdum motor kestıgınde bıraktım .bır sey olmadı.sımdı 2004 mazda 3 25000 km oldu tüpte motor kestıgınde bırkıyorum yıne bır sey olmutyor.yanlız motor bakımı tup bakımı cok ıyı yapıyorum.tşk.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba bir şey olmaz 1998 323 famıla 50000 km tup te surdum motor kestıgınde bıraktım .bır sey olmadı.sımdı 2004 mazda 3 25000 km oldu tüpte motor kestıgınde bırkıyorum yıne bır sey olmutyor.yanlız motor bakımı tup bakımı cok ıyı yapıyorum.tşk.

Zaten 30-50 bin arası çıkıyor problemler başına gelenler var.Tavsiyem odur ki  bu kadar emin olmayın ve daha sakin kullanın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sakin kullanmak için mazda yı almadım .saglam oldugu ıcın aldım 17 inci mazdam .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sakin kullanmak için mazda yı almadım .saglam oldugu ıcın aldım 17 inci mazdam .

17 mazda dile kolay. tebrikler valla :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eşe dosta alınanda dahil sanırım ??? 17 yoksa imkansız gibi :o

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

iş için alınan,alıp satılan 17 geçti.3 tane çift kabin 2000 2001 .4-tane 626 1998 2000.-6 tane 323 famılıa ,glx.1998-2000.1 minibus.2 tane 323 1991 1997.  1 tane 3 aracları yaklasık bır seneye yakın kullandım eş dost ısteyen cok olunca satıyorum.sonuç mazdadan baska arac kullanmam .yanlız yetkılı servıs te sıkıntımız var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.