stilock

Kapıların Belirli Hızda Otomatik Kilitlenmesi

Bu konuda 37 ileti var

Kapıların otomatik kilitlenmesi ile ilgili web'de dolanırken bu bilgiye ulaştım.Tr'deki Mazdalarda geçerli olurmu denemek lazım

Automatic door locking

No problem---This applies to 2010 Mazda3 Mazda6 CX-7 CX-9. 2010 Mazda6 vehicles with BCM GS3L-67-560 and BCM GS3M-67-560 are not equipped with this feature.

İşlemin geçerli olduğu madellerde 2010 Mazda 3 geçiyor...

Talimatlar;

1: Stop the vehicle and close all the doors

    Aracı durdurun ve tüm kalıları kapatın

2: Switch the ignition to ON

  Kontağı Açın

3: Press and hold the lock side of the driver's side door-lock switch within 10 seconds of switching the ignition ON, a "beep" will be heard about 8 seconds afterwards.

Konatak açıldıktan 10 saniye içerisinde sürücü tarafındaki kapı kilitleme anahtarına  Bip sesi duyana kadar kilit pozisyonunda basılı  tutun (8 saniye içerisinde Bip sesi  gelmesi lazım)

Esas sorun burada başlıyor bizlerde elektrik kontrollu kilitleme veya açma yok ama bazı mazdaların kapı açma kolu hizasında  lock/unlock butonu var yinede akşam deneyeceğim olmadı can bus hattıyla beslenen bir modül alıp takacağız.

4: Referring to the table, determine the function number for the desired setting and press the unlock side of the door-lock switch in the amount of the selected function number.

Klilitleme fonfsyon seçenekleri için kapı açma butonuna basın;

Function 1: The auto door-lock is disabled (otomatik kapı kilidi devre dışı)

Function 2: All doors and the liftgate lock automatically when the vehicle speed reaches about 12mph or more (Araç Hızı 12 mile ulaştığında kilitleme)

Function 3: All doors and liftgate lock automatically when the vehicle speed reaches about 12mph or more. All the doors and the liftgate will unlock when the ignition is switched from ON to ACC or OFF (Araç hızı 12 mile ulaştığında veya kontak açılıp kapandığında kilitleme ve açma)

Function4: (A/T) only: When the ignition is switched ON and the shift lever is shifted from PARK to any other gear position, all doors and the liftgate lock automatically

(Otomatik vitesli araçlarda Kontak açık park konumunda tüm  kilitleri otomatik açılır)

Function 5: (A/T) only: When the ignition is switched ON and the shift lever is shifted from PARK to any other gear position, all doors and the liftgate lock automatically. When the shift lever is shifted to PARK while the ignition is ON all doors and the liftgate unlock automatically.

(Otomatik vitesli araçlarda Kontak açık park konumunda tüm  kilitleri otomatik kapatır kontak kapatıldığında tüm kilitler açılır)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kapıların belirli hızda kilitlenmesi derken ben bir şey anlamadım abi..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç hareket ettikten sonra, otomatik olarak kapılar kendi kendine kilitleniyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen İlhan beyin belirttiği gibi.

Önceki aracımda bu özellik vardı mycar menüsünden aktif  edebiliyordum, ayrıca kumandadan açınça  aşağıdaki fonksiyonları seçim yapabiliyordum, özellikle bayan sürücüler için 1 numaralı fonksiyondaki sadece sürücü kapının açılması  kapa kaç ve gasp olayları için iyi bir özellik

1-Sadece sürü kapısının açılması(açma butonuna 2. basışta tüm kapılar açılır)

2-Tüm kapıların açılması

3-Bağaj kapısı hariç tüm kapıların açılması(açma butonuna 2. basışta tüm kapılar açılır)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

nette hazır devreler var direk OBD2 portuna takıyorsunuz olay bitiyor ama Mazda için OBD2 portu üzerinden hazır devre yok bunun sebebi de açma kapama fonksiyonunu can-bus hattı üzerinden yapmamasından kaynaklanıyor.Hıza duyarlı kilitleme özelliği olan Mazda için satılan devrelerde  bağlantı biraz zahmetli,öncelikle ecu'dan veya şanzuman üzerindeki hız sensöründen bağlantı köprülemek gerekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi anladım ama çok kötü bir şey o ben şahsen istemem allah korusun kaza anında falan kapılar kilitli kalıyor haliyle,hem bana göre gerekli birşey olsaydı mazda bunu yapardı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaza anında veya motoru stop ettiginiz zaman kapi kilitleri otomatik açılıyor.

stilock / Mazda 3 impressive

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kapıların hareket ettikten sonra otomatik olarak kilitlenmesi. Camların tek dokunuşla bir seferde inip kalkması gibi özellikler yok. Güvenlik gerekçesiyle ilgili koyulmadığını düşünüyorum bende.

Kapıları isteyen dilediği taktirde kilitleyebiliyor zaten. Camlarda zaten şoför mahali tek dokunuşla inip çıkıyor. Diğer camlarada gerek olduğunu şahsen düşünmüyorum.

Ama anahtar kumandası ile akıllı kilitleme ve açma olmasını isterdim. Yani otomobile binmeden evvel, sıcak yaz günlerinde, anahtarın açma düşmesine basılı tutarak, tüm camları ve sanroofun açılmasını isterdim. Ve yine aynı şekilde açık olan cam ve sanroofun tek dokunuşla dışarıdan kapanmasını isterdim.

Ama varsın olmasın, ben guzumu seviyorum. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaza anında veya motoru stop ettiginiz zaman kapi kilitleri otomatik açılıyor.

stilock / Mazda 3 impressive

Abi kaza adı üstünde araç darbe alacak kilit mekanızmasıda darbe alıp takılabilir açılmayabilir yani neresinden bakarsan bak dünyanın en saçma sistemidir bana göre.Birde airbag lerin kapatma seçeneği olması bana çok saçma gelir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi kaza adı üstünde araç darbe alacak kilit mekanızmasıda darbe alıp takılabilir açılmayabilir yani neresinden bakarsan bak dünyanın en saçma sistemidir bana göre.Birde airbag lerin kapatma seçeneği olması bana çok saçma gelir.

Airbaglerin kapatma seçeneği, ön koltuğa çocuk oturduğu zaman gerekli olan bir özellik. Bazı durumlarda, özellikle küçük bebekler sadece anne yada babalarıyla yolculuk yaptığından. Oto koltuğu ön koltuğa montajı yapılıyor. Ana kucağı oturak şeklinde olup, bebeğin kafasının arkası torpidoya gelecek şekilde montajı yapılıyor koltuğun. Bu durumda gerekli olan bir özellik.

hsgrn bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kapıların hareket ettikten sonra otomatik olarak kilitlenmesi. Camların tek dokunuşla bir seferde inip kalkması gibi özellikler yok. Güvenlik gerekçesiyle ilgili koyulmadığını düşünüyorum bende.

Kapıları isteyen dilediği taktirde kilitleyebiliyor zaten. Camlarda zaten şoför mahali tek dokunuşla inip çıkıyor. Diğer camlarada gerek olduğunu şahsen düşünmüyorum.

Ama anahtar kumandası ile akıllı kilitleme ve açma olmasını isterdim. Yani otomobile binmeden evvel, sıcak yaz günlerinde, anahtarın açma düşmesine basılı tutarak, tüm camları ve sanroofun açılmasını isterdim. Ve yine aynı şekilde açık olan cam ve sanroofun tek dokunuşla dışarıdan kapanmasını isterdim.

Ama varsın olmasın, ben guzumu seviyorum. :)

2008 Mazda 3 aracimda ben on camlari tek dokunusla full acip kapatabiliyorum. Bunun disinda uzaktan kumanda ile de arac disindayken tek dokunusla tum camlari ayni anda istedigim kadar acip kapatabiliyorum. yeni modellerde yok mu bu ozellik ? Ayrica ilk harekette 20 km hiza geldiginde arac altindan gelen "tık" sesi ile alakali sordugumda servis aracin belli ozellikleri kontrol ettiginin isareti oldugunu, ornegin kapilarin otomatik kitlenmesini denetledigini soyledi.Bu ozellik sonradan programlanabiliyor demisti. Ben de etkin degil, olmasini da istemem.Bir defasinda kaza sonrasi sok girmis bir bayani gormustum.On taraf hafif alev almisti ve disari cikarmak istedik onu. Kapilar kilitli oldugu icin cami kirdigimizda ona zarar verebilecegimizi ya da daha da korkutacagimizi dusunup saniyelerce bekleyip dusunmustuk. Ardindan da sol arka cami kirarak iceri girdik. O gunden beri ben aracin kapilarini kendim manuel olarak kilitler acarim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bendeki 2009 model impressive aracımda da donanim olarak bazı 2010-2011 modele gore artilar var.Bu durumda mazdanın bir bildigi vardir dersek sadece ekonomik sebepler aklima gelir.

stilock / Mazda 3 impressive

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben de anahtardan,uzaktan, camları açıp kapatabiliyorum.

işin güzel tarafı, yazın havalar sıcakken camları yada sunroofu biraz açık bırakıyorum. birden yağmur falan başlarsa,iş yerinin penceresinden hemen kapatıyorum. diğer arkadaşlar bahçeye kadar inip kapatmak zorunda kalıyorlar.  :tey:

buarada yurt dışında çoğu toyotalarda otomatik kilitleme sistemi vardı. mauel olarak elbette kapatılabilir ama aslında yine güvenlik amaçlı olan bir sistem. siz kitlemediğiniz zaman çocuklar varsa onlar için tehlike olabilir yada yoğuun trafikte araç içerisindeki çantanızı yada koltuk üstünde herhangi bir değerli eşyanızı kapıyı açıp alıp kaçabilirler(başımıza geldi ordan biliyorum) :sopa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuda daha önce kavgalar çıktı ancak o agresif arkadaş artık burada olmadığından medeni olarak konuşabiliriz tekrar.

Kapıların belli hızda kendi kendine kilitlenmesi sistemi güvenlik sorunu oluşturmaz. Bu sistemi kullanan bir çok model var ve buna mazda da dahil. Yurtdışı mazda3'lerde bu sistem opsiyon olarak da mevcut. Bunun yanında kapıların otomatik kilitlenmesi veya manuel kilitlenmesi bence aynı sonuçları doğurur. Ben aracıma biner binmez emniyet kemerimi takar ve kapıları kilitlerim. Bence benim yaptığım ile otomatik sistemin bir farkı yok.

Bu arada mazda'dan önceki aracımda bu sistem vardı ve kırmızı ışıkta aracıma girme teşebbüsü bunun sayesinde engellendi. İstanbul gibi bir şehirde yaşıyorsanız bu sistemin olmaması bence güvenlik açığıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuda kavga çıkmasını gerektirecek birşey yok neden kavga çıkardılar anlamadım.Aracın hareket ettiğinde kapıları kendi kilitlemesi yada sizin manuel kilitlemeniz arasında tabiki fark yok sonuçta kapılar kilitli,ancak kaza anında kapıların kilitli kalması nasıl bir güvenlik sorunu oluşturmaz bu konudaki düşüncelerinizi alabilirmiyim?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi Allah hepimizi kazadan korusun öncelikle ama kaza durumunda 2 alternatif var. Bilincinizin kaybolması veya kaybolmaması. Eğer kendinizdeyseniz sorun yok zaten. Kapıyı açar çıkarsınız. Eğer bilinciniz yerinizde değilse kapı açık da kapalı da olsa çıkamazsınız zaten. Bu durumda sizin dışarıdan gelen kişilerce çıkarılmanız söz konusu olur. Böyle bir durumda da kapılar kilitli kalsa bile (otomatik kapı kilitleme sistemlerinde kaza anında tüm kilitlerin açılması var gerçi) kimsenin buna takılacağını sanmıyorum. Cam kırılır kapı açılır.

Otomatik kapı kilitleme sistemi olan 2004 model bir araçta tali yoldan çok süratli gelen bir araç 3 sene önce Tuzla'da benim kapım tarafından bana çarptı. Çarpma anında başımı yan cama çarparak bilincimi kaybettim. Kendime geldiğimde araç dışındaydım, yani çıkarılmıştım etraftakiler tarafından. Arabanın camları kırılmamıştı. Kaza anında kapılar açılmış.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kapıların otomatik olarak kilitlenme olayını, Mazda manuel olarak sürücünün isteğine bırakmış durumda. Öncelikle sürücü ve yolcuların güvenliği ön planda tutulmaktadır.

Kapıların otomatik olarak kilitlenmesiyle, manuel sürücü tarafından kilitlenmesinin arasındaki temel fark bence, işin vicdani ve kanuni boyutu. Mazda burada sorumluluğu vicdanende hukuksal açıdanda üzerine almıyor. Bir kaza anında otomatik olarak kilitlenen kapılar, açılmayıp ya kilitli kalırsa düşüncesinden kaynaklı olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kapıların otomatik olarak kilitlenme olayını, Mazda manuel olarak sürücünün isteğine bırakmış durumda. Öncelikle sürücü ve yolcuların güvenliği ön planda tutulmaktadır.

Kapıların otomatik olarak kilitlenmesiyle, manuel sürücü tarafından kilitlenmesinin arasındaki temel fark bence, işin vicdani ve kanuni boyutu. Mazda burada sorumluluğu vicdanende hukuksal açıdanda üzerine almıyor. Bir kaza anında otomatik olarak kilitlenen kapılar, açılmayıp ya kilitli kalırsa düşüncesinden kaynaklı olabilir.

Bunun Mazda'nın vicdani görüşüyle ile bir alakası yok. Türkiye'deki modellerde bu özellik yok, yurtdışında var. Kapılar açılmazsa diye başlarsanız, airbag açılmayabilir hatta frenler tutmayabilir diye uzar gider.

abdyldz bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi Allah hepimizi kazadan korusun öncelikle ama kaza durumunda 2 alternatif var. Bilincinizin kaybolması veya kaybolmaması. Eğer kendinizdeyseniz sorun yok zaten. Kapıyı açar çıkarsınız. Eğer bilinciniz yerinizde değilse kapı açık da kapalı da olsa çıkamazsınız zaten. Bu durumda sizin dışarıdan gelen kişilerce çıkarılmanız söz konusu olur. Böyle bir durumda da kapılar kilitli kalsa bile (otomatik kapı kilitleme sistemlerinde kaza anında tüm kilitlerin açılması var gerçi) kimsenin buna takılacağını sanmıyorum. Cam kırılır kapı açılır.

Otomatik kapı kilitleme sistemi olan 2004 model bir araçta tali yoldan çok süratli gelen bir araç 3 sene önce Tuzla'da benim kapım tarafından bana çarptı. Çarpma anında başımı yan cama çarparak bilincimi kaybettim. Kendime geldiğimde araç dışındaydım, yani çıkarılmıştım etraftakiler tarafından. Arabanın camları kırılmamıştı. Kaza anında kapılar açılmış.

Öncelikle geçmiş olsun..Kaza anında kapılar kesin açılmaz mantığı ile konuşmuyorum zaten kapı kilitleri kaza anında kilitli ise araç darbe aldığında kapı kilitlerinin açma teli herneyse kapılar yamulduğu için kilit mekanizmasını açamayabilir ama açabilirde,şayet açamaz ise bilincinizide yitirdiyseniz kurtarılmanız kapılar açılmadığı için zaman alacak o sırada iç kanama geçiriyor olabilirsiniz ve hayatta kalma şansınız aza inecek.Kapılar açıkda olsa kapalıda olsa allah hepimizi kazadan korusun canımıza gelecek malımıza gelsin inşallah.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.