NoooFearrrr

Mazda Lantis LPG ve Tavsiyeler

      lantis lpg de tekleme vede performans düşüklüğü ila ilgili önerilerim şunlardır bir lantis kullanıcısı arkadaşa verdiğim cevabı buradan konu olarak paylaşamak istedim  umarın lantis kulanıcılarıda önerilerini eklerler daha aydınlatıcı olacağına eminim.

      öncelikle şunu belirteyim lantis 1.8 doch üstten çift egzantrikli enjeksiyonlu bir motor tabiki enjeksiyonlu motora sıralı lpg daha iyi olacaktır ama normal lpg de ise sorun çıkarması olası değil yazdığınız gibi lpg arızalı ise değiştirin hava filtresi olarak orjinalini kullanın vede herhangi bir şekilde bantlamayın çünkü bu durumda benzinde aracınız düzgün çalışmaz ne nerdeyse iki katı benzin yakar çünkü lpg havayı fazla istemez ama benzin de iken araç çok yüksek miktarda hava emer. enjeksiyonlu motorlarda sıralı lpg kullanılırsa ki BRC tavsiye edilir tabii dönüşümü yapacak firma işinin ehli olmalı vede mazdadan anlamalı. şimdi ben lpg yi problemsiz olarak monte ettiklerini düşünerekten vede orjinal hava filtresi kullandığıınızı farzederekten yazıyorum eğer gene lpg de titreme silkeleme yaparsa bujileri kontrol etmelisin buji nedir buji her araçta farkılı olan vede her aracın istediği ateşlemeyi yapan hepsinin tırnak aralığı farlı olan bir malzemedir size önerim şu aracınızın kullanım kitapçığı varsa oradan bakınız hanbgi marka vede kodda buji öneriyosa mazada onu kullanınız, örnegin benim arabamın buji kodu NGK bkr5e yani bujini sadece ngk olması yetmez aracınızın istediği kodda olması gerekir. buda tırnak aralığının en uygun olduğu bujidir.önce siz aracınızın benzinde problemini giderin işin içine lpg girince alternatif vede olasılık çoğalır araç benzinde problem yapmıyosa sorun lpg kaynaklıdır benzinde denemek için araç tüm haliyle orjinal olmalı orjinal filtre, orjinal kod buji, problemsiz bir ateşleme sistemi. ( ateşleme sisteminde, önce ditiribütör tırnaklarının temizliği, tevzi makarası temizliği ,buji kabloso kontolü gereklidir tırnaklara ve tavzi makarasına bakılır çapak ,pas v.s varsa zımpara ile tamizleniz balata spreyiyle yıkandıktan sonra kontak spreyli sıkılarak kapatılır buji kablolarının bujilere tam oturmasına gevşek kalmamasına dikkat edilir bujilerin motor bloguna tam oturduğundan vede gevşek kalıp piston başlarının hava almadığından amin olunur. bu durumda benzinde sorun yok ise lpg aksamına geçilir zaten düzgün montaj uygun buji vede hava filtresinde hava kaçağı v.s gevşeklik yok ise problem olmaz bant v.s ile kapatılmaz zaten enjeksiyonlu motorlar kendisi ayarı yapar. gelelim motorunun yağ eksiltmesine doch çift egzantrikli motorların hafifiten yağ yaktığını biliyorum bu normal ama fazla ise kaçak olabilir nerden ? karter contası, krank keçesi( Ön ve Arka), Üst blok kapağı contası buralar kontrol edilmelidir egsoz dumanına dikkat edilmelidir mavi ve koyu renk ise araç yağ yakıyodur yağ eksilmesi üst kapak contası problemlerindede olur yağ suya karışabilri veya motordan sızabilir ustanın iyice incelemesi gerekir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba

aracım 1.8, 97 model, doch motor lantis.

tek nokta lovato var. yakıt sarfiyatı 0,25 krş iken 0,30 oldu. servise götürdüm. simulator bozulmuş dediler. simulator markası Atiker ATK-304. bulamayabilirsin dediler. 16 valve araca sıralı olur dediler. tek nokta da sıkıntı çekersin dediler.

Landi Renzo düşünüyorum. bazıları sorunlar yaşıyor bazıları sorunsuz kullanıyor.

BRC ile fiyatları hemen hemen aynı. lantise en uygunu hangisi olur.

birde elimdeki tek nokta lovatoyu satabilrmiyim.

teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeşim ben bu konuda sana şöle bir öneride bulunayım konu açmadan önce forumda ilgili bölümlerde aradığın bilginin olabileceğini vede benzer konular olduğunu hatırlatmak isterim geçen sana cevap yazdığım konu bu linkte mevcut buradan devam edelim.

http://www.mazdaclubtr.com/29210/mazda-lantis-lpg-ve-tavsiyeler/msg479138/#msg479138

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba

aracım 1.8, 97 model, doch motor lantis.

tek nokta lovato var. yakıt sarfiyatı 0,25 krş iken 0,30 oldu. servise götürdüm. simulator bozulmuş dediler. simulator markası Atiker ATK-304. bulamayabilirsin dediler. 16 valve araca sıralı olur dediler. tek nokta da sıkıntı çekersin dediler.

Landi Renzo düşünüyorum. bazıları sorunlar yaşıyor bazıları sorunsuz kullanıyor.

BRC ile fiyatları hemen hemen aynı. lantise en uygunu hangisi olur.

birde elimdeki tek nokta lovatoyu satabilrmiyim.

teşekkürler...

sayın sistempro bahsi geçtiği üzere tabiki enjeksiyonlu bir araca sıralı lpg çok daha iyi olacaktır imkanın varsa hiç bekleme ;bu arada LPG markalarıyla ilgili tavsiyeler forumda mevcuttur oradan bakınırsan daha iyi olur çünkü birçok farklı lpg kullanıcısının önerilerini bulcaksın. ama genel olarak BRC tavsiye edilmektedir tabii  orjinal olmak kaydıyla eski lpg ekipmanları pekte alıcı bulamaz yani satabileceğini sanmam zaten bir lpg kiti kullanılıp çıkarıldıktan sonra eğer diyaframı kurursa bir daha kaullanılmaz vede randuman vermez. son zamanlarda atiker ile ilgili çevremdede birçok şikayet duyuyorum vede önermiyorum kesinlikle ithal sistemleri kullanmanızı öneriyorum zaten  kalite ve yakıt tasarruru aradaki fiyat farkını kapatacaktır uzun vadede tasarruflu olacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkürler nofear.

bu forumu da gezdim o konuda, başka forumları da gezdim.

kafam karıştı. genelde BRC ve Landi REnzo üzerinde çok durulmuş. Ama sanki landi renzo ön plana çıkıyor. Daha yüksek devirlere çıkabildiği söyleniyor.

BRc ve landi arasında gidip geliyorum. deneyimleriniz vesilesi ile hangisini tavsiye edersiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben ikisinide kullanmadım aracıda kardeşim, sizi yanıltmak istemem kullanıcı arkadaşların yorumlarına vede tavsiyelerine kulak vermelisin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkürler nofear.

bu forumu da gezdim o konuda, başka forumları da gezdim.

kafam karıştı. genelde BRC ve Landi REnzo üzerinde çok durulmuş. Ama sanki landi renzo ön plana çıkıyor. Daha yüksek devirlere çıkabildiği söyleniyor.

BRc ve landi arasında gidip geliyorum. deneyimleriniz vesilesi ile hangisini tavsiye edersiniz.

İki marka da yabana atılmaz, ben Landi kullandım sorunsuzdu ancak BRC de çok iyi denilmekte...

Hangisinin montaj ustası sizin kafanızı rahatlatıyorsa bence ona yönelin.

İki marka da sizi üzmez, ancak montaj kaynaklı sorunlarla, ustanın bilgisizliğiyle üzülebilirsiniz...

Kolay gele, hayırlı olsun.

:nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet herkesin tavsiyesi montaj ustasının iyi olması.

ayrıca Landinin kendine özgü yani patenti kendine ait olan bir parçası varmış. Boch marka tabanlı. diğer markalarda araçlar 4 bin devri geçmezken, landi daha fazla devirlere ulaşabiliyormuş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim arabamda düz lpg var beyin mimgaz ve ben 5500 devir gördüm arabamda vede 160 km sürat 4000 deviri geçmez durumu pek doğru değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende landi renzo kullanıcısıyım aracım çok rahat şekilde 6500-7000 devirlere çıkabiliyor benzine atmadan almadan önce çok araştırmıştım bende daha önceki aracım 5 binden sonra benzine atıyordu kendini onun için iyi bir araştırma yaptım ve aldım.Ayrıca landi renzonun bir özelliği ve dezavantajı enjektörlerinin çelik olması bu yüzden rahatça her devirde aracın isteigi yaktı saglayabiliyor.Dezavantajı ise enjektörler çelik oldugu için kaputu açtıgınız zaman şıkır şıkır sesi diger lpg kitleriyle kıyaslanırsa biraz fazla geliyor ama kesinlikle rahatsız edici deil sadece kaputu açarsanız ses belirgin fark ediliyor.Umarım yardımcı olur tercihinizde verdigim bilgiler.Bu arada aracımın güncel yakıt verisi antalyada şehir içi klima açık 240-255 kuruş arası kesinlikle bunun üzerine çıkmıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzine atma meselesi;

1-Lpg basınç ayarları düşükse devir yükseldikçe benzine geçer.

2-Depoda az yakıt kalınca devir yükselirse benzine geçer bu durumda dolaylı olarak basınçla ilgilidir...

Ayarlar istenilen düzeyde yapılırsa bu sorun da oluşmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yüksek devirlerde bazı lpg kitlerinin enjökterlerinin yanma veya erime tehlikesi oldugu için benzine geçtigini ve bazılarınında enjektör hızlarının yetişmediği için benzine geçtiği söylenildi.Landi renzoda çelik olduğu için herhangibi yanma riskinin olmadıgını ve kesinlikle benzine geçmeyeceği söylenildi.Daha önceki aracımda omvl diye bir marka vardı oda avrupa bir markaydı ama yapıyordu.Ben Antalyada ikamet ediyorum v bu bilgileri antalyada başta gelen uludağ otogaz sistemlerinden aldım.Tercih sizin ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yüksek devirlerde bazı lpg kitlerinin enjökterlerinin yanma veya erime tehlikesi oldugu için benzine geçtigini ve bazılarınında enjektör hızlarının yetişmediği için benzine geçtiği söylenildi.Landi renzoda çelik olduğu için herhangibi yanma riskinin olmadıgını ve kesinlikle benzine geçmeyeceği söylenildi.Daha önceki aracımda omvl diye bir marka vardı oda avrupa bir markaydı ama yapıyordu.Ben Antalyada ikamet ediyorum v bu bilgileri antalyada başta gelen uludağ otogaz sistemlerinden aldım.Tercih sizin ;)

Bazı sistemlerde de; 4 bin devirden sonra benzin karışımı püskürtüyor ve sübapları soğutuyor...

Aracımda OMVL var ve deponun dibi değilse 7500 devire kadar zorlasam da, benzine geçmiyor...

;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
:D benim eski aracım ford escorttu 98 model 1.6 dohc full enjeksiyonlu modelinde onda benzine atıyordu sıkıştırdığım zaman sizinkiyle benim aracımda olanın model farkı vardır belki :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

:D benim eski aracım ford escorttu 98 model 1.6 dohc full enjeksiyonlu modelinde onda benzine atıyordu sıkıştırdığım zaman sizinkiyle benim aracımda olanın model farkı vardır belki :)

Türkiye'ye gelen ilk seri benimkisi Profesyonel diye adlandırıyorlar ve her yerde bağlantı kablosu yok...

>:(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben o kadar markasına bakamadım 6 ay bindim araca 12 binliraya alıcısı çıkınca sattım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ümraniye sanayide çok yeri dolaştım hatta bi tanıdıgada gittim atikeri önermiyor eski sistemleri kurtlar vadisinden önceki sistemleri çok guzel ama reklamdan sonraki ürünleri 5 para etmez tankı hariç tankı çok kaliteli dedi ve kimse önermedi atıkerı ortak nokta atikerin tankı saglam deniliyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kararım Mocan - BRC

bu seferde 25 krş dan az yakarmı o kafama takılıyor.

tek nokta lovato lpg ile 0.25 yakıyor

Mocan, lantislerin BRC montajı ile çok tasarruflu olduğunu söyledi.

ama en kısa zamanda BRC sıralı olacak gibi.

tavsiyeleriniz için teşekkürler.

hayırlı yol tutuşları

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.