clubberfree

LPG de Klima Sorunu

merhaba arkadaşlar aracım 93 model mazda 6 26 2.0 motor 1500 km önce araca lpg taktırdım  önceleri pek sorun ya hissetmedim dikkat etmedim yada yoktu şimdi sıkıntı şu lpg de giderken hiç bir sıkıntı yok tekleme tarzı bazen sıkıntı yaşamılştım saolsun domestos ve bu forumdan başka arkadaşların tavsiyesi ile buji tırnak aralıklarını daralttırdım alt devirlerde canlanma oldu sonra tekleme hiç olmadı  ama tırnak aralığını daraltmadan da önce ve sonrasında şöyle bir sıkıntı var klima açık 2. vites giderken debriyaj ve frene bastığımda araba normalin üstünde titriyor vuruntu gibi bir ses geliyor benzinde iken çok daha hafif oluyor bu olay ama ne stop etme oluyor ne başka bişey sadece motor silkeleniyor bu tarz bir olay yaşıyan varmı ve nasıl çözülür bu sorun çok önemlimidir yoksa gereksiz birşeymidir sadece klima açıkkken oluyor bu ve bu arada klima açıkken ne çekişten düşme var  ne çekmeme var ne gaz yememe var sadece 2.viteste iken debriyaj artı frende bı sorun var sadece fren e basarsam gene bir sıkıntı yok ne dir ne değildir anlamadım yaz bittiğinden klima artık çok kullanmayacağımdan servise gidesim gelmiyor zaten gitsemde anlamıyorlar bende sizlere bir danışmak istedim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuda bir çok yere yazdım net olarak sorun şudur diyen bir kişi çıktı... Klima üzerinde bulunan bir sensör veya müşür (artık hangisiyse) bu soruna sebebiyet vermekte... Sana bunu telefonda da sormuştum ve sen böyle bir şey yok demiştin...

İyi bir klima ustası bu sorunu çözer diye yorum yazan üye vardı.

Ben üç şeyden şüpheleniyorum;

Rölanti sensörü, oksijen sensörü ve klimanın üzerinde bulunan zımbırtı...

Zaten benim araçtaki klimayı direkt A/C tuşundan çalıştıramıyorsun, ayrıyetten başka bir tuşa bağlamışlar...

Senin gitmiş olduğun ustaya telefonda sorduğumda da sorunun bununla ilgili olabileceğini söylemişti.

Bu üç konuda özellikle klima motorunun üzerindeki zımbırtı üzerinde yoğunlaşırsan sorunu çözebilirsin, bana çok fazla klima ihtiyaç olmadığı için üzerinde durmadım.

Uzun yolda zaten sorunsz kullanıyorum. Yakın zamanda vakit ve nakit bulursam bu konu üzerine yoğunlaşırım.

Kazasız günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ağbi zaten sorun yoktu ilk 1000 km ye kadar hiç bir sıkıntı yoktu son zamanlardada klima kapalı kullanıyordum ama geçen gün hava çok sıcaktı ve klimayı açtım o gün oldu bütün sorun bizim ustada klima müşürü değişmesi lazım dedi ama 350 tl falan tutar dedi bana çok mantıklı gelmedi çünkü lpgde hissediliyor benzinde iken çok olmuyor bu arada sen sorduğunda stop ediyormu demiştin klima açıkken bende stop etme falan yok sadece motor sallanıyor başka forumlarada baktım benzer sıkıntı yaşayan araçlar var birisi subabların vuruntusu falan demiş subaplar gidiyordur demiş bende korktum acaba öylemidir diye buraya konu açtım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ağbi zaten sorun yoktu ilk 1000 km ye kadar hiç bir sıkıntı yoktu son zamanlardada klima kapalı kullanıyordum ama geçen gün hava çok sıcaktı ve klimayı açtım o gün oldu bütün sorun bizim ustada klima müşürü değişmesi lazım dedi ama 350 tl falan tutar dedi bana çok mantıklı gelmedi çünkü lpgde hissediliyor benzinde iken çok olmuyor bu arada sen sorduğunda stop ediyormu demiştin klima açıkken bende stop etme falan yok sadece motor sallanıyor başka forumlarada baktım benzer sıkıntı yaşayan araçlar var birisi subabların vuruntusu falan demiş subaplar gidiyordur demiş bende korktum acaba öylemidir diye buraya konu açtım

Ben yaptığım araştırmada klima müşürüne kabahati buldum... Çünki; araç vitesten boşa düştüğünde ve lpg de rölantide deviri toparlayamıyor ya stop ediyor ya da silkeliyor bu duruma da benim yüreğim elvermiyor, çünki motor can çekişiyor gibi oluyor...

:)

Zamanla sen de aracını klima ile şehiriçinde kullanmakta zorlanacaksın demektir.

:o

İyi bir klimacıya danış, ben vakit bulduğumda öyle yapmayı düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hmmm danışayım ama biraz sonra danışayım yoksa 350 tl müşüre hiç veresim yok şu sıralar peki ağbi lpg de yapıyorsa sadece bunu benzinde yapmıyorsa (ki ben benzinde yapmıyor diye biliyorum ) suç gene müşürde mi olur yoksa bu lpg sistemindemi olur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hmmm danışayım ama biraz sonra danışayım yoksa 350 tl müşüre hiç veresim yok şu sıralar peki ağbi lpg de yapıyorsa sadece bunu benzinde yapmıyorsa (ki ben benzinde yapmıyor diye biliyorum ) suç gene müşürde mi olur yoksa bu lpg sistemindemi olur

Ben araştırmalarım neticesinde suçu müşüre atmaya karar verdim...

:fiuw:

Senin usta ve iki tane ayrı usta daha aynı noktaya barnah !! bastığı için olası suçlu müşürdür diye iç geçirdim...

Yoksa ilk baştan beri kafamdaki katil :) oksijen sensörüydü.

:sopa:

Bizim araçlar için bir kısım usta bilgisayara bağlanmıyor diyor, geçenlerde bi usta ise; "ağzına kadar sersör dolu motor nasıl bilgisayara bağlanmadan arızası tespit edilir" diye kafamı allak bullak eden bi sav ortaya attı ki, hiç sorma...

Sen şunu araştırırmısın?

Bizim araçlar bilgisayara bağlanıyor mu?

Ya da; bilen gören duyanlar insaniyet namına cevaplarsa sevinirim.

Tenks for yuu

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araştırmaya ççalışırım da bizim esas iyi bi lpg ustası bulmamız lazım bizim lpg ciye gitsem başından savmak için oda hemen yok bu araçlar bağlanmaz bilgisayara der benim gene sinirlerimi oynatır adama rolantide lpgde çalışırken ara sıra bu titriyor diyorum rolanti motorun bozuktur bizle ilgili değil diyor adama buji tırnak aralığını düşürünce lpg daha iyi çalışırmış diyorum alla allah mantıklı konuşuyorsun olabilir diyor araç tekledi diyorum bi kereye mahsus yakıtta pislik olmuştur diyor benim hiç bi daha gidesim gelmiyorki böle lpg ustasına

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araştırmaya ççalışırım da bizim esas iyi bi lpg ustası bulmamız lazım bizim lpg ciye gitsem başından savmak için oda hemen yok bu araçlar bağlanmaz bilgisayara der benim gene sinirlerimi oynatır adama rolantide lpgde çalışırken ara sıra bu titriyor diyorum rolanti motorun bozuktur bizle ilgili değil diyor adama buji tırnak aralığını düşürünce lpg daha iyi çalışırmış diyorum alla allah mantıklı konuşuyorsun olabilir diyor araç tekledi diyorum bi kereye mahsus yakıtta pislik olmuştur diyor benim hiç bi daha gidesim gelmiyorki böle lpg ustasına

Lpg ustasına gitmeyeceksin... Sıralı sistemler zaten bilgisayara bağlayarak kendi açısından çalışma yapabiliyor...

Aracın motoru bilgisayara bağlanıyor mu? Onu araştıracaksın.

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tamamdır anlaşıldı bi bakim ağbi ona  bu forumda çok bilgili bir adem usta vardı aslında biz neden sorularımızı ona sormuyoruz adem usta şimdi nerelerde ? :fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tamamdır anlaşıldı bi bakim ağbi ona  bu forumda çok bilgili bir adem usta vardı aslında biz neden sorularımızı ona sormuyoruz adem usta şimdi nerelerde ? :fiuw:

Adem usta forumda değil artık... Bazı nedenlerden dolayı buralara gelmiyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kötü olmuş aslında ben ilk başka birşey araştırırken adem usta nın bir yorumunu okumuştum birine yardımcı oluyordu bişeyler anlatıyordu çok mantıklı geldi vermiş olduğu bilgiler ondan sonra bu foruma üye oldum sağlık olsun diyelim

Böcek bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.