heci-baba

Hava Akış Metresi (MAF Sensörü) Arızasını Nasıl Anlarız?

Hava akış metresi, bir diğer adı ile MAF Sensörü arızasını nasıl anlayabiliriz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hava Akış metresi yani MAF Sensörünün arıza tespitinden önce nasıl çalıştığına aşağıdaki dokümandan bir göz atabilirsek arızaları konusunda daha kolay fikir sahibi olabiliriz ;

Bu bilgiler çerçevesinde bu sensörün arızasını nelere sebep olabileceğini şöyle sıralayabiliriz ;

  1. Araç çalıştıktan sonra stop eder
  2. Egzozda çiğ benzin kokusu olur
  3. Yakıt sarfiyatında artış gözlenir
  4. Araç rölanti veya yük altında iken zorlanır veya tekler
  5. Araç zengin veya fakir karışık hataları verir

Arıza tespit yöntemlerinden birisi aracı bilgisayara bağlayıp sensör hatası verip vermediğini kontrol etmektir. ( P0100, P0101, P0102, veya P0104 hata kodlarını verebilir )

Buna ek olarak sensör tamamen arızalandı ise sensöre giren kablonun çekilmesi aracın çalışmasında hiç bir farklılığa sebep olmayacaktır.

Not : Eski konu bilgilerin tazelenmesi amacı ile temizlenip güncellenmiştir.

faruk_92-323, 67bulent1976 and Mehmet Özdemir like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benim araç 626 IV-GE_1992 2.0 FS arıza tespit cihazına bağlanıyor mu? Akışmetreyi henüz deneyemedim.Çıkma olarak elime geçmedi ki bir türlü. Oksijen sensörünü de yenilemeyi düşünüyorum. Olmadı motor beynine yoğunlaşacagız tekrar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 dakika önce, faruk_92-323 :

Benim araç 626 IV-GE_1992 2.0 FS arıza tespit cihazına bağlanıyor mu? Akışmetreyi henüz deneyemedim.Çıkma olarak elime geçmedi ki bir türlü. Oksijen sensörünü de yenilemeyi düşünüyorum. Olmadı motor beynine yoğunlaşacagız tekrar.

O modelde sanırım araç beyni var bağlanabilir o zaman diye düşünüyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hava akışmetreyi sonunda bulabildim.Çıkma parça 200tl verdim.Gaz yemesi düzeldi.İlk çalışma sorunu rolanti motorundanmış. Söküp temizledim.Yüzeyi zımparalayıp sıvı conta sürüp kapattım.İlk marşta çalışıyor çok şükür.Rolanti 1000 sabit.Bazen fan açınca ve direksiyonu tam manevra yapınca biraz düşüyor,hemen toparlıyor.Boğaz kelebeğindeki yuva içerisinde dik duran vidayı sola çevirdim,açtım.Biraz da  gaz telinin bağlı olduğu yayın dibinde vidalı müşürü sağa doğru açınca bogaz kelebeğinden rolantiyi artırıyor.Ondan da ayarladım rolantiyi, yolda giderken vitesi boşa atınca stop ediyordu yoksa. Şimdilik iyi...

Böcek likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hadi geçmiş olsun 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites



Bilgi Bankası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.