Jump to content

Mazda 323(Lantis) Rölanti Sorunu


qx55qx
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar. 98 Lantisim rölanti sıkıntısından dolayı bir haftadır kapının önünde yatıyor. Sürekli stop ediyor.araç 5 dakikaya yakın ısındıktan sonra 1500 devirde hareket etmeye başlıyor ama yüksek devirde aracı boşa aldığımda stop ediyor.benzinde de tüptede aynı.2 hafta önce rölantide dalgalanma ve performans düşüklüğünden dolayı birazda su eksiltme olduğundan silindir kapak contasını değiştirdik.ondan sonra araç hiç rölanti tutmamaya başladı. aracı ilk aldığım zamanlar sadece rölanti dalgalanması sorunu vardı.(500-1100 devir arası). sonra her mazda sahibi gibi sorunun üstüne gitmeye başladım, çünki can sıkmaya başlamıştı ama ben nerden bilebilirdim sorunların yeni başladığını ;D boğaz kelebeği(rölanti motoru takılı bi şekilde) ve debimetre buldum orjinal çıkma ama bişey değişmedi o zaman.(hata kodlarını silmedik ama değiştirdikten sonra). şimdi aracı bilgisayara bağlayınca 4 tane hata kodu veriyor hepside hava akış vs. hataları.ustalar kesinlikle boğaz kelebeği veya debimetre diyor.

şimdi sizin fikirlerinize ihtiyacım var acilen...

hava filitresinden motora kadar bütün parçaları çıkma bulup(samsundan bulmakta ölüm ama hiç olmazsa iş görmezse para kaybın olmuyor) tekrardan hata kodlarını silerek devammı etmeliyim yoksa yetkili servise teslim olup 2 ay sadece servisemi çalışmayalım :krrsz:

boğaz kelebeği için 1800+kdv deniyor siz düşünün artık...

yada üstüne gittiğim parçalar yanlışmı?

şimdiden teşekkürler....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 50
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • NoooFearrrr

    6

  • domestos

    7

  • qx55qx

    5

  • Badilcan

    8

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Arkadaşın Practica sı vardı Otomatik vites. Vites arızalı olmasına rağmen araç vitese takılınca problem istemsiz kalkışlar sergiliyordu vitesle alakalı sorunu düzelti HOLD yazısı kayboldu.

Ama rolantide dalgalanma stop etme düzelmedi.

Isınmasına rağmen boşta veya vites atma kalkış esnasında.

Motordan seste geliyordu ŞİM lerin dağılımı değişti bir tanesi taşlandı.

Usta usta dolaşıp

Sonunda carbon cleaner yapıldı hava filtresine giden hortumda kırık gocuk kacak yerler vardı tamir edildi. Sorun düzeldi.

Stop etme açısından benzerlik gösteriyor.

Ateşleme sistemi ile bakımı düzgünmü yapıldı yani bakımlarıyla aran nasıl bujileri uygunmudur değilmidir.

Yedek parçacıdan ustadan ustaya fark var aynı model araca benzer parçalar diş aralıkları mesafeleri bir çok soruna yol açabilir.

Arıza tespiti için servise gidebilirsin

Bulunmuş olduğun yerde yedek parça çıkma parça satan yerlerle bağlantı kurmak.

Buji ve kabloları Ekstra Hava Kaçakları Çıkık Soketler Carbon Clenaer

Oksitlenme yapan ateşlenme ekipmanları temizliği yapılabilcek en ekonomik akla gelen şeyler.

İşini hakkıyla yapabilen servise veya ustasına düşmeniz dileğiyle forumu geçmişe yönelik bir ararsanız belki başka arkadaşımıza bu konuyla alakalı yardımcı olunmuş konu olabilir.

Şimdiden kolay gelsin..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tawsiye teşekkürler ilgilendiğin için.sağolasın

Yetkili servis ateşleme veya motor hatası hiç almadı testlerde. sadece 3 parça üstünde durdu.rölanti sensörü,kelebek,debimetre.

Birde şöyle bir sıkıntı var aklımı kurcalayan.farları,klimayı hatta camları açmaya kalktığım an araç stopa gidiyor ama ustalar tamamen bu 3 parçadan birinden kaynaklandığını söylüyor.Aküde sorun yok.

Arkadaşlar çevresinde bu 3 parçayı temin edebilecek varsa çıkma olarak irtibata geçerse çok sevinirim....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Walla daha ne diyim

1.Dispritör giden elektirik ekipmanlarına giden soketlerde sertleşme içten kırılma tel sayısında azalma temassızlık oksitlenme?

2.Silindir kapak contasını  değiştirdiğinde Avans Ayarı kaçmasın diye  Dispritör duruş açısı centiklendimi yani avansın kaçmadığına eminmisin avans düzgün değilse zaten tekleme sendelemede yapar. Kulağa göremi avansı ayarladılar makina cihaz bağlayıp şanzumanın içine birşeye baktılarmı yani avans ayarının bozulduğu dispritörün açısının değişmesi etkiler atken eşşek olur istenmeyen haraketler acaba bu konu gözden kaçmış olabilirmi?

Acemiye verip eskiteceğine Ustasına ver Yırtır diye bir tabir vardırda bu japon araçları için geçerli olsa gerek ustasını bulman dileğiyle..

Aman kurcalama aman oynaşma ama niye aldın yok osu busu şusu şuna gerek yok derken JAPON oluyor Hüsran sorunların üstüne gitki NALKJAPON araban şaha kalksın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun o zaman

avans olayı benim kendi 323 için baz alırsam sorunsuz bir 323 dispiritörün konumu hepsi aynı konumdadır.

Kulakla gazın yemesiyle yapılan ayardan ziyade cihazla usulune uygun yaptırın ama suanki halinden daha iyi hale gelebilir.

Buji kabloların birine birde bir yere topraklama  yapıp tabanca gibi bir aletle lazerli olsa gerek belli saliselerde ışık tutarak aracın hareket eden parçalarından belli bir yazıyı gaz verirken ve saldıktan sonra okunabilir konumda tutarak standart avans değerine kavuşuyor arac.

Kendiniz daha önceki konuma getirdiğinizde sorununuz düzelirse veya iyileşirse ne ala ama tamamen yaptırmanız dileğiyle yoksa tam tat alamazsınız.

Tam yüklenin gaza vites arası geçişler doldurma ve ivmelenmesi nasıl aracın onu test edin ister siz yapın ister yaptırın rolanti ayarlarınız kısacası bir cok seyle oynandıysa yakıt sarfıyatı olacaktır.

Avansı ayarlamadan aracı yürür ama öksürür halde teslim ettiklerine göre aynı yere aracınızı yaptırmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Merhaba Arkadaşlar...

Çok beğendiğim ve özenle kullanmak istediğim Lantisimi aldım. Fakat 1 kaç aydır bir problem yaşıyorum ve bu problem artık sürekli olmaya başladı. Arabayı ilk aldığımda boğaz kelebeğini rolanti sorunu nedeniyle temizlettim. Fakat bu rolanti dalgalanması halen devam ediyor. eksoz sistemini değiştirdim. Manifold susturucularını eksoz susturucusunu ( çatlamıştı ) değiştirdim. halen düzelmedi. Bu konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımcı olabilirmi. Servise götürdüm conta değişip subap ayarı yapıcam dedi eğer yine düzelmezse , Boğaz kelebeği ve hava akışmetre değişecek dedi. Çıkan maliyet 4.250,00 TL. bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hayırlı olsun hocam güle güle kullanırsın inşallah.

rölanti dalgalanması bendede vardı. gaz kelebeği rölanti sensörü akışmetre hepsini ankaradan çıkma isteyip denedim degişen bişey olmayınca geri yolladım parasını iade ettiler. ostimde iş ahlaki sağlam bi parçacı var. ismini unuttum şimdi ama hatırlayınca yazarım. elektirk tesisatını bile kontrol ettirdim sorun çıkmadı. ustam sibop ve silindir kapağından şüpheleniyorum dedi. bende dedimki sök tak kaça patlar. eğer siboplar ve silindir kapağın sağlamsa 50-100 arası sadece içlik çıkar dedi. bende içimde şüphe kalacağına bi bakalım dedim. kapağı açınca şok şok şok. kapak bitmiş siboplari ezmiş. yalandan yere onca ay parça getir götür uğraşmışım. stresde cabası. senin sorunda kapak ve siboplardan olabilir. 2 seçenegin var. ya elektronik parçalardan başlarsın ostimdeki o ustayi bulup. parçalari alirken havale yapiyosun iade şartıyla alip. parçayi geri gönderdiğinde ayni gün yada ertesi gün havalen geri geliyo yada silindir kapağı ve siboplara dalarsın direk. benim başıma gelenden oturu kapağa girmeni tavsiye ederim. aynı ustadan hiç açılmamış silindir ust kapağını istedim 900 lira dedi havalesini yaptım ertesi gün bendeydi. gelen kapak manuel sibop ayarlıydı ustam ototmatiğe çevirdi sibopları. 3-4 tanede sibobu yeniledi. kapağı sildirme conta işçilik filan derken toplamda 1500 liraya saat gibi çalışan bi motorum oldu. tüpçüm bi türlü ayar yapamazdi benzinde düzgün çalışmadığı için oda derin bi oh cekti sonunda :) hiç dert etme kendine. bu sorun uyuz bi sorun ama önemli olan iş ahlaki olan bi parçaçı ve güvenilir bi usta.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ayrıca istanbulda adem usta var. herkese yardimci olan bu zamanda zor bulunan bi insan. lantisin doktoru. etilerdeydi sanırım. onunla cok telefon trafiği yaptık. Allah razı olsun bi günde yeter be kardeşim demedi :) onunda demesine göre kelebek ve akışmetre çok zor arıza yapar dedi. onları en sona birak demişti bana ama tabi senin araç içinde geçerlimidir bilemem. tercih senin. telefonunu internette araştırırsan bulursun. eğer illa parçalardan başlıcam diyosanda ankara gidip ostimde yada nerde bulursan artık para trafiği olmasini istemiyosan çıkmacıda kendin sokup deneyeceksin. denerken yapman gereken parçayı temizleyip takmak ve taktiktan sonra beyni sıfırlaman. kontak açıkken frene belli bi süre basılı tutuyosun gibi bi yöntemi vardı beyni sıfırlamanin. beyni sıfırlayınca hatalarda siliniyo otomatik olarak ve yeni parçanın değerlerine göre beyni tazeliyo kendini. ben sattigim icin lantisimi biraz uzak kaldim bu konulardan ama benim gibi bunaltma sakin kendini. sonuçta bu bir zevk işi. herkez anlamaz lantisin verdiği keyfi. 2 araba değiştirdim lantisten sonra yok arkadaş lantis ayri bi keyif. sadece biraz butce ve zaman ayirman gerekiyo o kadar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende mazda 323 practica vardı. Aynı arıza onda da vardı. Biz de hava akış metre veya gaz kelebeği diye düşündük ama aracın motor ölçümlerini yapınca bir pistonun değeri baya düşük çıktı. Aracın sibopları değişti düzeldi.

Daha önce de 94 model mazda 626 vardı. Onun da rolanti sorunu vardı. Meğer bu araçlarında otomatik jikle ye giden boru tıkanmıştı biryerden onu da merserde çözmüşlerdi sağolsunlar :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorunu 50 TL ye çözdük :)

İlk götürdüğüm usta yaklaşık olarak 300 TL para alıp boğaz kelebeğini yağ kaçağını ayrıyaten de subap ayarlarını felan yaptığını söğlemişti. Tesadüfen karşıma çıkan bir ustaya aynı sorunları söğledim usta arabayı bi kontrol etti kapağı açtı yağ kaçağının onarılmadığını contanında değişmediğini ve boğaz kelebeğininde temizlenmediği söğledi.. bunları yaptıktan sonra rolantim düzeldi sonunda. :) verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam aynı sorun bende de vardı. rolanti inip inip çıkıyor ara da bir de istop ediyor değil mi?

yani mesela ışıklarda dururken istop edecek kadar rolanti düşüyor deği mi?

aynı problem bende de vardı. ustam gaz kelebeğini mazot ile bir güzel temizledi. kirlenmiş iyice. şu anda o problem yok. ne rolanti düşmesi var ne bişey. tavsiyem gaz kelebeğini temizlet. ondan sonra bak bi. hemen gaz kelebeği alma. bana da gaz kelebeği al dediler de almadım. bu şekilde çözdüm çok şükür.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arkadaşlar kardeşimin lantisi 1 aydır sürekli bujileri yağlanıyor temizletiyoruz hemen geri yağlanıyor bunun nedeni ile ilgili bilgisi olan var mı? Bir de arabayı çalıştırınca rolanti 4000 devire çıkıyor ve düşmüyor yardımcı olur musunuz fikirlerinize ihtiyacım var  :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuda bilgili arkadaşlar yorumda bulunacaktır...

Fakat;

Benim aracım daha yeni 100 bine yetişti motor yıpranmış değil yani tüm şikayetler yağı değiştirdikten hemen sonra başladı o yüzden yağdan şüphelendim bugün shell helix 10w40 koydum bakalım neler olacak

Senin bu sorun ne alemde ??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar kardeşimin lantisi 1 aydır sürekli bujileri yağlanıyor temizletiyoruz hemen geri yağlanıyor bunun nedeni ile ilgili bilgisi olan var mı? Bir de arabayı çalıştırınca rolanti 4000 devire çıkıyor ve düşmüyor yardımcı olur musunuz fikirlerinize ihtiyacım var  :(

  Arabanın harareti de  yükseliyosa, conta yakmış olma ihtimali var sanırım yağ eksiltmede vardır araçta gelibe , 1. alternatif contaydı 2. si ise segmanların yıpranmışlığı, anlatmak istediğim şuki aracın segmanları aşındığında veya segmanlar yanlış dizildiğinde ,  motor yanma odasına yağ alır vede çoğunlukla bu yağ ateşleme esnasında yanar vede tortular bujilere yapışır, eğer egzoz dumanınız gaza yaklendiğinizde veya ilk çalışmada mavi veya koyu renk ise aracınız yağ yakıyor demektir, başkada aklıma alternatif gelmiyor.

      Rölantinin yüksek olmasının sebebi olacak bir kaç faktör var, araç lpgli ise lpg ayarından olur, araç hava alıyor olabilir bir yerlerden, sanırım lantislerde rölanti düzenleyici bir sistem var vede bildiğim kadarıyla elektronik bir aksam bu bahsi geçen sistem, o sistem arızalı olabilir,

      Bogaz kelebeği takılı kalıyor olabilir.

      Bu konuya Adem usta baksaydı  iyi olurdu,  eminim gerekeni yazardı.

      Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o Sorun yağ değişiminden sonra düzeldi hiç bir sıkıntı yok şimdi şükür

    Yağ değişimi konusunda daha hassas davranıp,  yağ viskositesinizi bulunduğunuz iklim şartlarına göre seçmelisiniz vede aşırı iklim , sıcaklık değişikliği olmadığı sürece yağ viskosite değerini değiştirmeyiniz, aynı değerde kullanınız.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki çok teşekkür ederim ben de segmanların yıpranmış olacağını düşündüm ama değişimi konusunda bilgim yok sadece segman mı almalıyız yoksa piston falan da değişmeli mi acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki çok teşekkür ederim ben de segmanların yıpranmış olacağını düşündüm ama değişimi konusunda bilgim yok sadece segman mı almalıyız yoksa piston falan da değişmeli mi acaba?

Sorunu bi usta teşhis/tespit etsin hele...  ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki çok teşekkür ederim ben de segmanların yıpranmış olacağını düşündüm ama değişimi konusunda bilgim yok sadece segman mı almalıyız yoksa piston falan da değişmeli mi acaba?

    Sayın agurcan rica ederim , benim buradan ifade ettiklerim tamamen teorik bilgiler, pratikte aracınızı  görmüş bile değilim , aracınızı iyi bir mazda ustasına baktırmanız gerekir, eğer gene motorda bakım vede değişim olacaksada, bu durumda motor açılmadan hiçbir usta bişey diyemez, yani motor açılır üst kapakta sübaplara vede sübap lastiklerine bakılır, rektefiyeci üst kapağa vede pistonlara bakar ,  usta tüm motoru güzelce kontrol eder ondan sonra ne değişecekse değişilmesine karar verilir, size önerim mazda dan anlayan bir usta bulunuz.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...