Jump to content

Lastik Basıncı ve Yol Tutuşu


Maverick7881
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  Lastik basıncı normalde önlerde olması gereken değer 32 ps fakat ben aracı bu değerde kullanırsam sanki araç kontrolümde değilmiş gibi hissediyorum, özellikle virajlarda büyük sıkıntı yaşıyorum,bunun psikolojik olma ihtimali var mıdır bilemem ama ben de önler 29 ps de kullanıyorum o zaman da çok memnunum.

  Fakat şu da gerçek ki lastikleri normalden az basınç değeriyle de kullanmak teknik verilere göre pek de mantıklı değil , acaba lastik havasını 32 ps yaptığımda benim araçta direksiyonda oluşan boşluk hatta zıplama hissi teknik bir sorundan kaynaklanıyor olabilir mi rot ayarları,direksiyon kutusu,hidrolik........,ne yapmam gerekir bu durumda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

önler 35 arkalar 33 psi olacak üretici tavsiye değeri olarak biliyorum düşük basınç söylemişsiniz virajda yatma yapar genel yol tutuşu azaltır ve fazla yakar lasttikçiler çğunlukla her türlü arabaya standartlaştırdıkları ön-arka 32-32 basmak istemekteler siz söylemez iseniz öyle de yaparlar bu yaklaşık bir değer olsa da 35-33 gereken değer olmalı 195x65x15 için

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim lastikler 195 65 r16 yüksüz durumda mazda şoför kapısının yanındaki yazan değerler ön 32 arka 32 , ben önleri 32 olması gereken ayarda rahatsızlık yaşıyorum direksiyon çok yumuşuyor belki de benim ön düzende bir ayarsızlık olabilir nelere bakmam gerekiyor onu soruyorum.Ayrıca bizim direksiyonlar hıza duyarlı değil miydi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

direksiyonun yumuşamasının size bir zararı yokki tabii lastik havası az olunca direksiyon ağırlaşır sizede güven verici gelebilir ama şunu sölim yol tutuş kötüleşir yakıt artar, olumlu olarak araç daha fazla esneme yapar ama sonuçta üretici mazda ne diyosa o ayarda hava vurulmalıdır. :) aracınızdaki zıplama durumu 3 ps hava farkıyla oluşacak bişey değil yani teknik bir problem her zaman aynı duruma sebep olur, fakat lastik esnemesinin azalmasından dolayı yoldaki ufak tümsekleri hissetmeye başlarsınız, o size rahatsızlık veriyor olabilir :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

direksiyonun yumuşamasının size bir zararı yokki tabii lastik havası az olunca direksiyon ağırlaşır sizede güven verici gelebilir ama şunu sölim yol tutuş kötüleşir yakıt artar, olumlu olarak araç daha fazla esneme yapar ama sonuçta üretici mazda ne diyosa o ayarda hava vurulmalıdır. :) aracınızdaki zıplama durumu 3 ps hava farkıyla oluşacak bişey değil yani teknik bir problem her zaman aynı duruma sebep olur, fakat lastik esnemesinin azalmasından dolayı yoldaki ufak tümsekleri hissetmeye başlarsınız, o size rahatsızlık veriyor olabilir :D

 

Açıklamalar için teşekkürler tam olarak hissettiğim şeyi de anlamışsınız.Ben de teknik verilere uygun olarak aracı kullanmak istiyorum,fakat hisler de çok önemli ön hava basıncı 32 ps deyken direksiyonun yumuşaması ve benim bunu yolda hissetmem araç kontrolümde değilmiş gibi bir izlenime kapılmama neden oluyor galiba,fakat dediğiniz gibi orijinal olmayan ayarda mantıklı olarak yol tutuşunun azalması gerekir...bir de bizim araçlar da hıza duyarlı direksiyon sistemi varmıydı?Zannerdersem benim araçta yok o da beni rahatsız ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...