davutyuksel

Lastik Basınç Sensörü ve Tamirat Köpüğü

            Değerli forumdaşlar, daha önce konuşuldu ise şimdiden özür dilerim lakin biraz aradım ama böyle bir konuya rastlamadım. Sorum kısaca şöyle: Araçlarımızda bilindiği üzere lastik basınç sensörü var, bu yuzden  yanımdan hiç eksik etmediğim lastik tamir köpüğünü kullanmakta çekincelerim var. Bu köpük yolda lastiği delen bir şey olduğunu farkedip bu köpüğü lastiğe bastığımda hem tekrar şirşiriyor hem de deliğin kapanmasını sağlıyor. Motorumda ve diğer arabamda güvenle kullandım bugüne kadar. Fakat mantıken havayla teması esanasında kuruyan bu kimyasal sensöre zarar verip işleyişini bozar diye düşünüyorum, yanılıyormuyum yoksa ?

Şimdiden yanıtlarınız için teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dediğin konuyu sensörü bilmem ama o köpüğü birkere kullandım,olan benim 15 papele oldu :) ayrıca lastiğe zarar verdiğindende bahsediliyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet forumdan cevap gelmeyince açtım servise sordum. Mazda Herter servisi önermem dedi, bu arada sensörler tek olarak satılıyormuş ancak 200 Tl civarındaymış. Demek ki neymiş, lastik tamir köpüğü kullanmayacakmışız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bilgilendirme  için tesekkürler  :hi:

ama söyle bişi de var köpük kullanırsın sensör gider kullanmazsın lastıkcı kırar her türlü bozulur yanı  :tey: :tey: :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Uzun yola gidiyorsunuz lastik tamiri yaptıracak yer yok denk gelmedi bilmiyorsunuz benzinlik denk geldiniz veya yanınızda pompa var şişirdiniz kaçıran nokta yırtık veya yanaklarda jant köşelerinde sibop kenarlarında değil ise tespitini su tutma dinleme görsel olarak noktayı belirlediniz.

Aracınızda muhakkak sac vidası bulundurun V şeklinde olanlardan bulabilirseniz 2cm 3cmlik iş görür kaçıran yere çak vidayı durmak yok yola devam.

Uygun gördüğünüz yerde değişim tamiratını yaparsınız.

Köpük kullanmadım zararı olduğunu biliyorum ama ondan iyisi vida.)

Lastik basıncı düşükken yapın sonra şişirin başka problemler çıkmasın.

haraç isteyen adama kamyonun cevapı

Türk usulu bir çözüm oldu ama yapcak birşey yok mangala gidiyoruz herşey tmm ateş yok.)

Ne yaptık çakmaklıktan gazete kağıdı tutuştur koştur koştur ne rezillikler yaşadık ya...

Vida yok problem değil kapı ve bagaj kısımlarından benzer vida temin edebilirsiniz tornavida yoksa caykaşığı bıcak çare yakınmak değil çözüm üretmek lastik basınç sensörüm yok şükür.) O kadar teknoloji gelmez bana.)))

vitasvida1.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vida çözümü de güzelmiş ;D , aslında motorumda da kullanılabilen fitil setinden almak ve bulundurmak geldi aklımda, birde çakmak la çalışan ufak kompresör alacağım en azından delik büyük değilse şişire şişire en yakın benzinliğe giderim. Şimdi diyeceksiniz ki " e kardeşim istepne ne güne duruyor; ona da şöyle bir gerekçem var:

1- Aracı krikoyla kaldırmak kolay da o ufak bijon anahtarı ile ile vidaları sökmek ölüm, hele ki Ankarada -10 gibi sıcaklıklarda başınıza gelirse hiç tavsiye etmem

2- Lpg olduğu için bagajda birde istepne taşımayı sevmiyorum, taşısam sert virahlarda    bagajda hareket edip ses yapmasını sevmiyorum.

3- Lastik hep acil biryere giderken iner yada inmiştir bununla vakit kaybetmeyi sevmiyorum

4- Ellerimin kirlenmesini hiç sevmiyorum

5- Bu işlemi yaparken birgün feci bir mahallede olduğumu farketim, yususf yusuf olamak hiç istemiyorum.

Saygılar, öneriler için de teşekkürler ( vida çözümü üstüne üstelik kapılardaki vidalardan çözüm harıka valla. Aklıma deliğe ahşap kama çakmak bile gelebilir.)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

CX5 kullanım kılavuzunda lastik conta sıvısı kullanılan lastik bir daha kulanılamaz denmektedir..deneyim sahibi olmadığımdan sormak istiyorum..bunun mantığı hava ile temas sonrası sıvının sertleşmesi,lastiğe implante olması, lastik balansını vs bozma ihtimalinden mi kaynaklanıyor..hal böyleyse ekonomik bir çözüm gibi gelmedi bana...gerçi tamir kiti yerine yedek lastik taşımanın yakıt sarfiyatına etkisi ne kadar olur onu da hesaplamak gerekir..ya da conta sıvısı tamir öncesi lastik içinden bir çözücüyle geri alınamıyor mudur..bilgi ve deneyimi olan varsa aktarabilir mi acep...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yedek lastik taşımak yakıta 0,1 etki eder en fazla.

Denilen şu ki her 50 kg 0,2 lt yakıtı artırır diye bir yerde okumuştum.

Stepne de olsa olsa 20 kg en fazla gelir.

Tamir kiti yerine lastiğe hiçbir zarar vermeyen ve lastik patlamadan önce kullanılan Lastik zırhı diye bir icat var biraz pahalı tamir spreyine nazaran ama çok iyi bir koruma yöntemi.

Buyrun videosu.

Özgür Kızılkaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Düzelteyim araçta standart ağırlığın dışında taşınan her 50 kg yük 0,2 lt artış yapar.

Özgür Kızılkaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

CX5 kullanım kılavuzunda lastik conta sıvısı kullanılan lastik bir daha kulanılamaz denmektedir..deneyim sahibi olmadığımdan sormak istiyorum..bunun mantığı hava ile temas sonrası sıvının sertleşmesi,lastiğe implante olması, lastik balansını vs bozma ihtimalinden mi kaynaklanıyor..hal böyleyse ekonomik bir çözüm gibi gelmedi bana...gerçi tamir kiti yerine yedek lastik taşımanın yakıt sarfiyatına etkisi ne kadar olur onu da hesaplamak gerekir..ya da conta sıvısı tamir öncesi lastik içinden bir çözücüyle geri alınamıyor mudur..bilgi ve deneyimi olan varsa aktarabilir mi acep...

Bu lastik tamir kitini kullandıktan sonra patlayan  lastiği tamire götürüp bu arada lastiğin içini temizletmek gerekli ki balans yapmasın..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.