NoooFearrrr

Mazda 323 (89-94) Modellerinde Kullanılan Motorlara Uygun Buji Marka ve Kodları

Bu konuda 76 ileti var

1.6 SOCH Karbüratörlü MotorNGK (BKR5E11),(BKR6E11) - NiPPON DENSO (K16PR-U11),(K20PR-U11)( Katalitik Konvektörlü Model)

NGK (BKR5E),(BKR6E) - NİPPON DENSO (K16PR-U),(K20PR-U) ( Katalitik Konvektörsüz Model)

1.6 SOCH Full Enjeksiyonlu MotorNGK (BKR5E11),(BKR6E11) - NİPPON DENSO (K16PR-U11),(K20PR-U11) Katalitik Konvertör farkı bu motorda yok standart olarak kullanılacak

1.8 SOCH Full Enjeksiyonlu Motor NGK (BKR5E11),(BKR6E11) - NİPPON DENSO (K16PR-U11),(K20PR-U11) Katalitik Konvertör farkı bu motorda yok standart olarak kullanılacak

1.8 DOCH Full Enjeksiyonlu Motor

NGK (BKR5E11),(BKR6E11),(BKR7E11) - NİPPON DENSO (K16PR-U11),(K20PR-U11),(K22PR-U11)  Katalitik Konvektörlü Model

NGK (BKR5E),(BKR6E),(BKR7E) - NİPPON DENSO (K16PR-U),(K20PR-U),(K22PR-U) Katalitik Konvektörsüz Model

Bu bilgiler mazda 323 kullanım kitapçığından alıntı yapılmıştır mazdanın ürettiği motorlara önerdiği bujiler bunlardır. 8)

Umarım faydalı olur. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eline sağlık nofear usta. merak ettiğim konulardan biri idi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bunlara ek olarak 2.0 motor 626 larında doch motor oldukalrından 1.8 doch enjeksiyonlu modeldeki bujileri kullanmasından yanayım tabii bu konuda net bir bilgi yok sadece motor türü vede CC si bakımından yorum yapıyorum.

1.8 DOCH Full Enjeksiyonlu Motor

NGK (BKR5E11),(BKR6E11),(BKR7E11) - NİPPON DENSO (K16PR-U11),(K20PR-U11),(K22PR-U11)  Katalitik Konvektörlü Model

NGK (BKR5E),(BKR6E),(BKR7E) - NİPPON DENSO (K16PR-U),(K20PR-U),(K22PR-U) Katalitik Konvektörsüz Model

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim ellerinize sağlık.Benim aracımda Katalitik Konvektör var 1.8 ben iptal ettirmeyi düşünüyorum.İptal ettirdiğim zaman Katalitik Konvektörsüz kod numaralı bujilerden mi taktırmam gerekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet kardeşim aracın en hassas noktası vede performansa ,yakıta çok etkisi var konvektörü çıkardığınız anda uygun kod bujiyle değişin, bu uygun kodlu bujilerin tırnak aralıklarıda araçlarımıza en uygun olanlardır vede tırnak aralığında değişiklik yapmayınız. kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Üstad, Ben NGK/BPR5ES11 KULLANIYORUM. B6İ motor var 90 model enjeksiyonlu hb... yabancı bir sitede araçın teknik bilgilerini içeren kılavuz var dı burda böyle yazıyor diye bende bu bujiden aldım.. inşallah yanlış değildir... 5-6 aydır kullanıyorum bu şekilde.... bilgisi olan var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Unutmadan buji kablolarını da ford un (galiba taunus) kablosu vardı oluyor diye ondan aldık.... ateşlemede şu ana kadar sorun da olmadı.... ne yapsam komple buji ve kabloları yenilesem mi acaba ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Üstad, Ben NGK/BPR5ES11 KULLANIYORUM. B6İ motor var 90 model enjeksiyonlu hb... yabancı bir sitede araçın teknik bilgilerini içeren kılavuz var dı burda böyle yazıyor diye bende bu bujiden aldım.. inşallah yanlış değildir... 5-6 aydır kullanıyorum bu şekilde.... bilgisi olan var mı?

kesinlikle yanlış benim yazdıklarım zaten 323 hb kitapçık bilgileri uygun kodda buji hangisiyse onu alınız NGK tavsiye ederim. ;)

Unutmadan buji kablolarını da ford un (galiba taunus) kablosu vardı oluyor diye ondan aldık.... ateşlemede şu ana kadar sorun da olmadı.... ne yapsam komple buji ve kabloları yenilesem mi acaba ?

malesef bu konudada hatalısınız kesinlikle orjinal buji kablolarını temin ediniz servisten vede kullanınız eminim bir yağ değişimi zamanı vede km si dolmadan ödediğiniz tutarı amorti edersiniz. ;)

    eklemek istediğim bir durum daha var normalde buji değişim km si 20.000 denir ama imkanınız varsa 10.000 de değişin bujilerinizi yok değişemeseniz bile söküp kontrol ediniz kurum v.s. vars tamizleyiniz ateşleme sisteminin doğru çalıştığını en iyi bujilerin kontrol ederek öğrenebilirisiniz zaten takım olarak 30 tl ye almıştım 10 ltr gaz parası  bide şu var bujinin hangi ülke üretimi olduğuna bakınız Alman üretimi olanları tavsiye ederim. yakıta çok etkisi vardır, kendini amorti etmesi çok zaman almaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeş bu notlar  kullanım kitapçığı değil, bendeki direk mazdanın kendi kullanım kitapçığı , şu an zamanım biraz kısıtlı malum iş yerindeyim ama en kısa sürede inceler fikrimi sölerim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ok. Benim araba enjeksiyonlu b6i ya ondan dolayı alırken farklı olabilir diye düşünmüştüm...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arabanız 1.8 doch mu yoksa 1.8 soch mu veya 1.6 soch mu ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeşim verdiğiniz linki inceledim bu kitapçık 1.6 soch enjeksiyonlu modele ait  vede aracınızın 1.6 soch enjeksiyonlu olduğuna göre bir çelişki var ben bendeki mazda koduna güvenmenizi öneriyorum hatta ben bu kitapçığı bu forumdan indirmiştim 323 bölümüde bakın sizde indirebilirisiniz.

1.6 SOCH Full Enjeksiyonlu Motor

NGK (BKR5E11),(BKR6E11) - NİPPON DENSO (K16PR-U11),(K20PR-U11) Katalitik Konvertör farkı bu motorda yok standart olarak kullanılacak

kullanmanız gereken buji bence bu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekürler, bir sonraki değişimde senin söylediğin bujilerden alayım o zaman... b6i 1.6 8v soch motor benim mazdadaki....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

usta bendeki lantis katalitik konvertörlümü yoksa değil mi?

bende 1.8 doch lantis var. bende tek nokta lpg var. km de 25-30 arası yakıyor. doğru buji kullanmışlar diyebilirmiyiz. kaputu açıpda nereye bakacağımı dahi bilmiyorum o derece yani.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeşim katalitik konvektör olup olmadığını bir egsozcu veya dükkanında lift olan bir tamirci söyleyebilir bildiğim kadarıyla olabilirde olmayabilirde çıkarılmışta olabilir egsozun motordan çıkışından itibaren takip ediniz normal susturucuların dışında bir malzemeye raslarsanız muhakkak odur.ben bizzat gözümle görmüş bile değilim sadece sohbetlerde bahsi geçmiş ve netten görmüşüm ,aracımdada yok zaten.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar geçen hafta aracımda denemek üzere japon malı denso buji sipariş etmiştim

NİPPON DENSO (K16PR-U)

dün aldım vede NGK BKR5E ile karşılaştırdım

tırnak aralığı olarak

NGK  90 filer

Denso 80 filer

dün itibariyle değiştirdim denemek maksadıyla,bakalım yakıt açısından ne gibi bir değişime sebep olacak eğerki olumlu olursa 323 kullananlara tavsiye edecem. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar geçen hafta aracımda denemek üzere japon malı denso buji sipariş etmiştim

NİPPON DENSO (K16PR-U)

dün aldım vede NGK BKR5E ile karşılaştırdım

tırnak aralığı olarak

NGK  90 filer

Denso 80 filer

dün itibariyle değiştirdim denemek maksadıyla,bakalım yakıt açısından ne gibi bir değişime sebep olacak eğerki olumlu olursa 323 kullananlara tavsiye edecem. :)

JAponyadan mı sipariş ettin abi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yoo, japon üretimi bir buji zaten denso, türkiyede  bulunuyor parçacıya sipariş ettim getirtti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yoo, japon üretimi bir buji zaten denso, türkiyede  bulunuyor parçacıya sipariş ettim getirtti.

gürhan abi, 323lerin buji kabloları yan sanayi olsa ne olur. ayrıca orjinallerinin fiyatları nedir. ben şimdi google dan bakıyorumda takımı 70 tl diyor mesela. bu forumdan bir arkadaş sanayide lantisler için sormuş orjinalinin fiyatını, sonra arkaına bakmadan kaçmış. bu benim baktığım orjinal değilmidir. o bakan arkadaş fiyat vermemiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.