carpetamam

Mazda 323HB (1990-1994) Otomatik Şanzuman Değiştirme

Bu konuda 28 ileti var

Merhaba,

Bende otomatik vites 1991 model 323HB var.

Araç maalesef 3 vites.

Kullanma kılavuzundan anladığım kadarı ile 4 vitesleride var.

1000-1500 tl gibi bir parayı gözden çıkarsak aracın vites sayısını arttırmak mümkün olabilir mi?

Mümkünse İstanbul'da bu işi yapabilecek bir usta var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeşim  net olarak,isteğin veya başka bir çözüm için,yetkili serviste 15 yıl çalışmış,öner ustayı tavsiye ederim.ikitelli atatürk organize sanayii ne gidip oto veysel e uğruyorsun oluru neyse onlar yapar.

05325443918

beni 929 hüseyin tavsiye etti de yardımcı olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

malesef 3 ileri otomatikler 4 olamıyor komple şanzımanını değişmen gerekir yani 3 ileriyi çıkarırsın 4 ileriyi takarsın benim arabamda 3 ileri ama hiçbir şikayetim yok motor güçlü fazlasıyla rahat vites geçişlerinde , eğerki 4 ileriyi sürat için istiyosan bence dişli oranlarını kıyasla bizim 3 zaten normalde çoğu aracın 4 üne emsal hatta manuellrinde 4 e denk 3000 devirde 80 yapıyorum 3. viteste bide bir ara bir konu açılmıştı 4 ilerilerde o yıllarda sorun yaşayanlar olmuş garantiden değişilenler falan ama 3 ileride öle bişeye raslamadım. bizimki amerikan tip vede o yıllarda aranılan bir şanzıman kesinlikle elletme arabana yazık edersin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeşim  net olarak,isteğin veya başka bir çözüm için,yetkili serviste 15 yıl çalışmış,öner ustayı tavsiye ederim.ikitelli atatürk organize sanayii ne gidip oto veysel e uğruyorsun oluru neyse onlar yapar.

05325443918

beni 929 hüseyin tavsiye etti de yardımcı olur.

Tavsiye için teşekkürler, vaktim olduğunda gidip soracağım.

malesef 3 ileri otomatikler 4 olamıyor komple şanzımanını değişmen gerekir yani 3 ileriyi çıkarırsın 4 ileriyi takarsın benim arabamda 3 ileri ama hiçbir şikayetim yok motor güçlü fazlasıyla rahat vites geçişlerinde , eğerki 4 ileriyi sürat için istiyosan bence dişli oranlarını kıyasla bizim 3 zaten normalde çoğu aracın 4 üne emsal hatta manuellrinde 4 e denk 3000 devirde 80 yapıyorum 3. viteste bide bir ara bir konu açılmıştı 4 ilerilerde o yıllarda sorun yaşayanlar olmuş garantiden değişilenler falan ama 3 ileride öle bişeye raslamadım. bizimki amerikan tip vede o yıllarda aranılan bir şanzıman kesinlikle elletme arabana yazık edersin.

Tavsiye için teşekkürler. 80'e kadar aslında bende de pek bir sorun yok ama 90 geçtiğimde devir 4000'e dayanıyor.

Heleki 130-140 seviyelerinde LPG ile kırmızı bölgeye az kalıyor.

4 vites olursa sanırım hem yakıttan tasarruf edilir hemde performansta baya bir artış olur diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim şanzımanda sorun olduğu için değiştirdim şu an manual hiç bir sorunda yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim şanzımanda sorun olduğu için değiştirdim şu an manual hiç bir sorunda yok.

Otomatikten manuele mi geçtin?

Bide maliyeti ne kadar tuttu hatırlıyor musun?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet otomatikdi istavroz dişlisi kırılmıştı çıkmasına 7 sene önce 900tl demişlerdi bende otomatik şanzımanı kompile çıkmacıya yerdim manuali aldım 900tl ödemiştim 250tl takmaya verdim yani 1150tl harcamış oldum.kaputu açsınlar kimsede demez bu araba daha önce otomatikmiş diye..323 lerin otomatikleri bence iyi değil 3ileri olduğu için...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben çok memnunum aracımdan vede orjinali ne ise öle kullanıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

400000 km yapın ozaman memnun olucakmısınız otomatikten :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah bir manilik, kaza bela vede ölüm vermezse ben aracıma binmeye devam edecem 400 bin değil 1 milyonda yapar bu araçlar sorunsuz vede arızasız yeterki bakım olsun , kullanım hatası olmasın, bakımı yapan eller usta olsun; benim düşüncem bu. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya bişe sorcam biz şimdi gönül rahatlıgıyla biniyoruz bu otomatik şanzımana hiç bozulmuyor etmiyor ne baskı balata nede bişey 250.000 oldu halen gidiyor. lakin gel gelelim hadi bozuldu otomatik şanzımanın parçası varmı??? bulabilecekmiyiz???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dostum yedek parça sorunu olmuyor.Zaten parçayı sen değil tamirci buluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yedek parça bol şanzımanın içindeki parçaları bile servisten veya çıkmacılardan temin edebilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende mazda 626 90 model var otomatik 4.vites 3.000 devirde 140 km hızla gidiyor,3 vites mevzusu özellikle uzun yolda bayagı kötü olur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Çok hızlıymış aracınız,  4. viteste , normalde manuel 5 vites arabalar bile 5. vites 3 bin devirde anca 100 km hız yapıyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gürhan abi daha evel peugeot 206 dizel aracım manuel 3.000 devirde 130 km taunus aracım ise 120 km ile gidiyordu otomatiklerde şanzuman oranları biraz daha yüksek oldugundan bu şekilde oluyor. 4.vites 2.000 devir de 90 yada 100 km hızla seyir ediyorum.3 vites de rampa çıkarken 323 otomatiklerden şikayeti daha iyi anlıyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Şanzımanlar , motorla çok alakalı bir ekipmandır vede çok ince ayarlı, uyumlu üretilirler yani aracın motor gücü , torku şanzımanın durumunu vede dişli oranalarını çok etkiler. Dizeller çok farklıdır dizel motorlarda tork yüksek olduğundan  düşük devirlerde bile yüksek hız olasıdır ama genede aracınzın 2.0 motor olması bu hıza sahip olmanıza en büyük etken çünkü şanzımanda bu motora göre .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araç seçimimi genelde buna göre belirliyorum son vites 3.000 devirde en az 120 km olması ilk baktığım nokta 4.vites de şöyle bir fotografım var : Krdod7.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Çok ideal bir oran, yakıt ekonomsii bakıındanda önemli, benim araç 3000 devirde 3. viteste 80 yapıyor , zaten 3 ileri vitesdir, benim ortalama hızım 90 km dir şehir dışı,  yani 3500 devire yakın kullanıyorum.  Eğer bu devirde ivmelenme iyiyse diyecek sözüm yok, ama ivmelenme kötüyse araç iyi çekmiyosa bir anlamı olmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer rampa falan varsa hemen  3 e atıyor vitesi uygun güce yada lpg ye doyunca 4 e atıyor, sıkıştırınca şimdilik 170-180 e kadar geldim, benzinde gayet iyi ivmesi gidişi vs ama gazdan ben pek memnun değilim blos,kazık mikser vs düşünüyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.