MazdaClubTR

2013 Mazda6 Yeni Güvenlik Teknolojileri ile Geliyor

Bu konuda 26 ileti var

120921a.jpg

Mazda Motor Corporation, bu yıl düzenlenecek Paris Otomobil Fuarı’nda sahneye çıkacak olan yenilenen Mazda6’da “i-ACTIVSENSE” teknolojilerini vurgulayacak. “i-ACTIVSENSE”; tehlikeleri tanıma, çarpışmalardan kaçınma ve önlenemeyen kazaların şiddetini azaltma konularında sürücülere yardımcı olmak için Mazda tarafından tasarlanan bir dizi ileri düzey güvenlik teknolojileridir. Yenilenen Mazda6, farklı sürüş koşullarında mükemmel bir güvenlik performansı sağlayan “i-ACTIVSENSE” teknolojileri ile donatılacak.

Mazda’da, güvenlik teknolojilerinin araştırma ve geliştirmesi, şirketin güvenlik felsefesi olan Mazda Proaktif Güvenlik’e dayanıyor; bu felsefe, sürücünün aracını güvenli bir şekilde kullanabileceği koşulların sayısını maksimuma çıkararak kaza riskini minimuma indirmeyi hedefliyor.

Mazda’nın “i-ACTIVSENSE” teknolojileri; milidalga radarlar ve kameralar gibi tespit cihazlarından faydalanan Mazda Proaktif Güvenlik felsefesi doğrultusunda geliştirilen bir ileri düzey güvenlik teknolojileri grubu anlamına gelir. Bu teknolojiler arasında, sürücünün olası tehlikeleri fark etmesini sağlayan aktif güvenlik teknolojileri ve çarpışmalardan kaçınmaya veya kazaların önlenemediği durumlarda şiddetlerini azaltmaya yardımcı olan çarpışma öncesi güvenlik teknolojileri bulunuyor.

Mazda’nın ileri düzey güvenlik teknolojisi “i-ACTIVSENSE”

Mazda Proaktif Güvenlik felsefesinin nihai hedefi, çarpışma içermeyen bir sürüş gerçekleştirmektir. Mazda, bu ideali takip ederek, müşterilerine hem sürüş keyfi hem de mükemmel bir çevre ve güvenlik performansı sağlamak için güvenlik teknolojilerinin araştırmasını ve geliştirmesini genişletmeye devam edecektir.

Sürüş Desteği

Mazda Radar Hız Kontrol Sistemi (MRCC)

Öndeki aracın hızı ve aradaki mesafeyi hesaplar ve güvenli bir takip mesafesi sürdürmek için belli bir hız aralığında çalışır ve böylece otoyollarda sürücünün yükünü bir nebze azaltır.

Tehlike Tanıma  Desteği

İleride Bulunan Engel Uyarısı (FOW)

Önde bulunan araçları tespit eder ve yaklaşan bir çarpışma riski durumunda, fren yapmaya veya çarpışmayı önleyecek bir hamle yapmaya yetecek kadar süre öncesinde sürücüyü uyarır.

Şerit Değiştirme Uyarı Sistemi (LDWS)

Yol yüzeyindeki şeritleri tespit eder ve kasıtsız olarak şeritten ayrılma durumunda sürücüyü uyarır.

Arka Araç İzleme Sistemi (RVM)

Yanlarda kör noktada bulunan veya arkadan yaklaşan araçları tespit eder ve olası risklere karşı sürücüyü uyarır.

Uzun Far Kontrol Sistemi (HBC)

Karşıdan gelen trafiği ve araçları tespit ederek otomatik olarak ön farlarda uzun – kısa far değişikliği yapar. Böylece geceleri görüş açısını iyileştirir ve tehlikeleri önlemeye yardımcı olur.

Adaptif Ön Aydınlatma Sistemi (AFS)

Aydınlatmayı ve virajlar ve kavşaklarda görüş açısını maksimuma çıkarmak için, ön farları direksiyon hareketinin açısı ve araç hızına göre döndürerek geceleri güvenli sürüşe destek sağlar.

Çarpışma Önleme / Hasar Azaltma Desteği

Akıllı Fren Desteği (SBS)

15km/s veya daha yüksek hızlarda yol alırken önden çarpışma riski tespit edildiğinde otomatik olarak frenleri etkin hale getirerek bir çarpışmanın şiddetini azaltmaya yardımcı olur.

Akıllı Şehiriçi Fren Desteği  (SCBS)

4 - 30 km/s arasında bir hızda yol alırken öndeki araçla çarpışma riski ortaya çıktığında otomatik olarak aracı durdurur veya araç hızını azaltır. Bu, çarpışmayı önleme veya çarpışmanın şiddetini azaltma konusunda sürücüye yardımcı olur.

Mesafe Tanıma Destek Sistemi (DRSS)

Öndeki araca olan mesafeyi algılar ve hızı da dikkate alarak aracın, öndeki aracı yakalayacağı zamana kadar olan süreyi gösterir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşım için teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler paylaşım için. Ellerinize sağlık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler paylaşım için..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tesekkürler bilgilendirme için desenize yeni 6 harika bi yeni kasa harıcında harika yeni özelliklerle karsımıza cıkıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok iyi güvenlik önlemleri bunlar ,mazda 6 gelsede bir Türkiyeye bide yakından görsek, mazda Türkiyede pekte başarılı satış rakamlarına ulaşamasada bu yeni model vede teknolojilerle dünya piyasasında artık epey bir söz sahibi olacaktır eminim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu kadar aktif güvenlik teknolojisini umarım vatandaş çabuk kavrar :) Kanaatimce bayilerin aracı satarken 3 gün pilotluk semineri vermeleri lazım ki vatandaş aracı iyice tanısın. Tam pon tampona giderken bu niye ötüyor  , arızamı var bi yerlerde diyip paniklerse vatandaş dikkati dağılır Allah muhafaza  :)...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

memlekette bu güvenlik önlemlerini iptal ederek süreriz herhal :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yakında araçların içinde söför değil de misafir yolcu gibi olacaz valla :D adam herşeyi yapıyor zzaten bize birşey kalmamış ki :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben arabamda böyle abuk sabuk teknolojiler istemem arkadas, bunları çıkarıp, fiyattan düşsünler! Eski güvenlik teknolojilerinin nesi vardı? Gayetde iyiydi!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teknolojiyi Mazda geliştirir, reklamını başka marka yapıp sahiplenir...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Harikulade bir anlatım, aslında biomimetic  deniyor bu yaklaşıma , materyal ve makinaların tasarımı ve geliştirilmesinde biyolojik sistemleri örnek alma işi...

video da anlatıldığı üzere bakalım Mazda'nın Proaktif güvenlik sistemleri hangi arkadaşlara benzemiş  :) :

Gece Görüş Uzmanı , Dürbüngöz Baykuş – HBC – Uzun Far Kontrol Sistemi

Atıl Kurt -  AFS – Adaptif Ön Aydınlatma Sistemi

Değişik Açılardan Bakabilen Bukalemun – RVM – Arka Araç İzleme Sistemi

Radarlarıyla Yol Alan Yarasa –  SMS – Akıllı Fren Desteği

Ve sonuçda Kartal gibi  İçgüdüsel, Koruyucu,  Uzun Yıllar Güvenebileceğiniz bir araç I-ACTIVESENSE'li Mazda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakın YÖD niye en önemli güvenlik donanımıdır? Aşağıdaki testte çarpışma hızı 32 km/h!

http://youtu.be/lzDbVD_vlIg

Mazda'nın böyle RVM, MVM, zırt, pırt ile uğraşacağına, bu araç kontak çalıştığı anda YÖD devreye girecek, buna rağmen de yukarıdaki kaza yaşanırsa, Fatiha suresi okunmaya başlanacak donanımları gündeme alırsa, dizel motorla da birlikte binlere ulaşır Türkiye'de satışlar!

Arabanın içinin cennet gibi olması önemli değil, kazadan sonra Cennet'e gitmek önemli!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazallah , yastık savaşı etkisine dönüşmüş çarpmanın etkisi...

Yalnız Mazda bu proaktif güvenlik sistemleriyle çarpışmaları mümkün olduğu kadar önlemeye çalışıyor  ve  çarpmanın kaçınılmaz olduğu durumlarda da şiddetini azaltıyor ... Aslında Mazda'nın nihai amacı asıl problem olan  çarpışmayı önlemek !

Ne de olsa güzel çarpışan araçlar üretiliyor fransızlar tarafından bile ancak yeni hedef mümkün olduğunca Çarpışmayan Araçlar  :) Kulağa 5 yıldızlı araçdan daha hoş geliyor bence...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sadece Mazda değil, bu kaza tipi tüm otomobillerin en zayıf olduğu kaza tipi. Eskiden yandan direğe çarpma testlerinde, çarpışma otomobillerin 2 kapı arasındaki en güçlü bölgeleri olan B direğine yapılıyordu. Şimdi Amerikalılar en zor ve en tehlikeli olacak şekilde sürücü kapısına yapıyorlar. Ve bu kaza tipinde çok modern araçların bile ne kadar zayıf kaldığı çok açık!

http://youtu.be/IJBQAvbjpkM

http://youtu.be/sZlGGhsx2tQ

http://youtu.be/WTiJmTcyS4E

http://youtu.be/wpUYifRn_FM

Mazallah , yastık savaşı etkisine dönüşmüş çarpmanın etkisi...

Yalnız Mazda bu proaktif güvenlik sistemleriyle çarpışmaları mümkün olduğu kadar önlemeye çalışıyor  ve  çarpmanın kaçınılmaz olduğu durumlarda da şiddetini azaltıyor ... Aslında Mazda'nın nihai amacı asıl problem olan  çarpışmayı önlemek !

Ne de olsa güzel çarpışan araçlar üretiliyor fransızlar tarafından bile ancak yeni hedef mümkün olduğunca Çarpışmayan Araçlar  :) Kulağa 5 yıldızlı araçdan daha hoş geliyor bence...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben arabamda böyle abuk sabuk teknolojiler istemem arkadas, bunları çıkarıp, fiyattan düşsünler! Eski güvenlik teknolojilerinin nesi vardı? Gayetde iyiydi!

:D :D ilahi Mustafa Abi :D :D

dogru diyosun aslinda.. ne yani arada gaza gelip soye iki makas atmayalimmi dimi ama ))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çapanın acil servisinde birçok kazazede görmüş biri olarak söylüyorum arkadaşlar... önceden ben de deli gibi kullanırdım arabayı emniyet kemeri takmazdım hep yüksek devirlerde kullanırdım kıçı ayrı yönde başı ayrı yönde giderdi.. İlk kullandığım araba da kartal dı sonra uzun süre lada kullandım.. en son babam bana bırakmıştı ladayı ilk arabam diyebilirim... Daha sonra sınıflar atlayıp acilde görev almaya başlayınca..bir emniyet kemeri takmamanın nelere mal olduğunu görünce 2kmlik yola bile gitsem emniyet kemeri takat oldum kullanışım değişti..sonra gördüm ki yakıt maliyetleri de bakım maliyetleri de ne kadar fark ediyor... sonra honda civic aldım 98 model 5 sene kullandım şimdi mazda 6 var 06 model... diyorum ki önceden bu arabalar ben de olsaydı herhalde bugünleri görmeye bilirdim :D hız hiç iyi birşey değil arkadaşlar kesinlikle...illa başımıza bir şeyin gelmesi gerekmiyor ders almak için...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.