Jump to content

Mazda 323F Hararet Problemi


surcom
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar aracımda problemini çözemediğimiz bir hararet olayı gerçekleşmekte. İlk önce forumda araştırdım fakat aynı problemi yaşayan göremediğimden bu konuyu açmak istedim. Aracımı 1,5 yıldır hiç problemsiz kullanmaktaydım. Fakat mayıs ayı sonunda aracımın trigier setini ve devirdaim setini komple değiştirdim. 1 ay süre zarfında sorun yoktu ta ki aracı arkadaşıma verip Antalya ya gitmesine kadar. Aracım yola giderken 400 km sonra hararet rampada tavan yapmış. Burda önemli konu şu. Aracın motoru hararet yapmasına karşın su kaynatmıyor ve yağı suya karıştırmıyor ve su eksiltmiyor. Bunlara karşın ordaki ustalar arabanın radyotörünün tıklalı olduğunu söylemişler ve radyotörü aynı marka taiwan malı ile değiştirmişler. Fakat netice yine aynı rampada hararet yükseliyor. Bu sefer senin su kanalları tıkalı demişler ve arabaya kapak taşlama yapmışlar ve sonuç yine aynı. En son çare devirdaimi sökmüşler ve klimanın fanı ile birlikte direk bağlamışlar ve bizim arkadaş yola devam etmiş sonunda İstanbula dönmüş oldu motoru yakmadan. Bizde burda aracı kendi ustalarımıza hatta mazda yetkili servise topkapıdaki özel bir mazda servisine gitmeme rağmen problemin çözümünü hala bulamadık. Burda da aracımın radyötör kapağı (orjinal servisten alınma), soğutma sistemine ait borular, baskı balata (ne alaka ise değiştirdiler bir türlü anlamadım), Müşürler felan herşey değişti. Fanı eski halinde tekrar bağladım. Klima radyotörünü söktürdüm temizlettim arkaya havayı keser diye lakin yine aynı yine aynı. Önden yeterli hava gelmiyor diye plakayı söktük. Forumda okuduğum bir arkadaşımızda buna benzer bir problem olmuş ve sente ayarı ile alakalı demiş. Benim aracım 16v ama çift mi tek egzantirik mi bilemedim. Dün gece baya kafa yordum bundan olabilirmi diye. Bu arada aracıma sibop ayarı da yapıldı. Şuanda normal kullandığım zaman herhangi bir hararet yapmıyor fakat ne zaman klimayı açsam ya da 3 ten 4 e atsam düz yolda hararet yükseliyor ama en sona gelmiyor. Yani orta ile tavan arasında biyere dayanıyor. Ve sürekli fan çalışıyor. Bu konu ile alakalı hem usta olarak hemde bilgi olarak yardımlarınızı bekliyorum. Benim bildiğim bu araçlar hararet yapmaz ama bu şekilde bir problem karşısında ne yapıcam artık karar veremez oldum. Dünyanın masrafını yaptım. Arabam gr su bile eksiltmiyor, kaynatmıyor. Kafayı yemek üzereyim lütfen yardımcı olun.

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Radyatörden olabilir ama onu da değiştirmişsin... termostat ın tam açılıp açılmadığını da sor bakalım yada termostatı çıkartır bi de öyle dene... (emin değilim ama)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aracın bütün müşürlerini değiştirdim hatta bir tanesi olmamıştı kontagı çevirince hemen yüksek gösteriyordu arabayı çalıştırmadan bile, o yüzden müşür ile alakalı olmadığını söylüyorlar, arabanın termostatın 2 modeli varmış kapaklarınmı kelebeklerin mi bir tanesi alüminyum muymuş neymiş diğeride dökümmüş. Bana söylediği ustanın işte termostat açtıgı zaman içeri ''atıyorum 800gr'' su veriyormuş agır geldiğinden alimunyum olan hafif oldugundan 1 lt su gönderiyormuş bu sayede motorda daha fazla dolaşım oluyormuş. Bana biraz mantıklı geldi ama işin entrasan olan yanı termeostat yokkende bu araba hararet yapıyor. Tam tavan yapmıyor ama orta ile tavan arasında olan çeyreğe kadar yapıyor. Delirecem  :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeşim konuyu baştan sona inceledim eğerki bir araçta termostat yok ise aracın hararet yapması için

1. Motor malesef soğutma sisteminin soğutabilceğinden fazla ısınıyor.

2. devirdaim sorunlu olabilir vede yeteri kadar su dolaştırmıyor olabilir ( devirdaim orjinalmi?)

3. Fan yeterli gelmiyor olabilir. Fanın doğru devirde çalışıyormu yeni yeteri kadar

4. Hararet göstergesi doğru ölçüm yapıyormu

5. Soğutma suyu tam dolumu? eksiklik olmasın

    bir araçta fan açılıyosa önden rüzgar almasına gerek uyoktur zaten ısıyı atmosfere fan yayar.

    Ayrıca aracınız karbüratörlü bir 323 ise aracınızın motoru 1.6 soch ( üstten tek egzantrikli) 16 valf motordur.

    Bakınız triger değişimi çok önemli bir faktördür usta ellerde değişilmesi gerekir sentede veya triğer değişiminden sorun varsa bu belli olur zaten motorun süpap ayarlarıda iyi olmadımı yanmış gazı dışarı atması vede havayı emme zamanlaması bozulur , iyice bir usta ellerde kontrol edilmesi gerekir. tahminmlerim bunlar tabii çok geçmiş olsun , ayrıca aracınız çok temiz vede diri duruyor böle 323 ler görmek güzel.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3. Fan yeterli gelmiyor olabilir. Fanın doğru devirde çalışıyormu yeni yeteri kadar

Fanın pervaneleride özelliğini yitirmiş olabilir, soğutma için fazla hava çekemez.... Ufak bir ayrıntıda olabilir ama sabırlı olmak lazım, bir şekilde çözülür....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun.

Çok ufak bir şey gözden kaçmış olabilir.

Fan için elektrikçiden direk konsola uygun biryere ek buton yaptırın fanın açmama ihtimaline karşı önleminiz olsun elle aç kapa...

Fanın dönüş yönü doğrumu ters bağlantı yapılan şahin tempralar görmüştüm.)

Sorunun başlıca nedenlerinden biri belkide temizlik yapılmadan radyatöre antifrezee ilave veya ekleme sonrasında eğerki pas ve çeşitli tortular bağlamış ise bunlar sökülüp devirdaim su kanalları bir çok yerde tıkanıklığa sebep verebilir. Antifrezee ilavesi yapıldımı.

Radyatör sıvı ekleme sırasında temizleme yapmadan yapılan ilaveler heleki bakımsız bir radyatör ise motoru bu durumlara sokabiliyor.

Diğer arkadaşlarımızın ve abilerimizin dediği gibi müşür termostat devirdaim kalitesi seçimi önemli.Termostat yokkende bunu yapıyor olması birşeyler ya bizi yanıltıyor yada görevini yapması gereken kalan kısımlar doğru yapamıyor.

Göstergelerin doğru gösteriyormu?

Sıcaklık doğrumu?

Fan doğru yöne üflüyormu devri normalmi?

Acaba hala tam anlamıyla değil fakat tıkalıya yakın kanalcıklar varmı?

Kablo hortum bağlantılarını eskiye çevirmeyi denedinizmi?

Sabırlı olmak ve düzgün bir ustaya denk gelip sorunu çözebilmeniz dileğiyle..

  • Katılmıyorum 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar yazılanları tek tek okuyorum.

1) Aracımın fanı sürekli çalışıyor (Hararet normalin altında iken bile)

2) Fan doğru yönde dönüyor evet.

3) Kullanılan devirdaim orjinal mi yan saniyimi hatırlamıyorum.

4) Elektrik tesisatını kontol ettirdim herhangi bir problem olmadığı söylendi.

5) Araca yeni radyotör takıldı zaten

6) En az 5-6 kere antifiriz koydum (Araç kesinlikle su eksiltmiyor)

7) Fan için konsola düğme yaptıramıyorum çünkü artık göz aşinalığı olduğundan dolayı yoldan çok hararet göstergesine bakıyorum :) (Fanda zaten sürekli çalışıyor)

ve...

Aracın contası değişirken arkadaşım bizzat adamın kanalları temizlediğini hatta gerçekten epeyce tıkalı olduğunu söylemişti.

Hafta sonuna inşallah aracımın devirdaimini orjinal olarak alıcam ve buna uygun daha geniş kanallı bir radyotör bulmaya çalışacam.

Bu arada aracımı almadan önce İstanbul'da en az 10 tane 323 Hb bakmış ve polis bir abimizden almıştım.

Aracım 16v karbüratörlü modellerden

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş bahsi geçen değişiklikleri bir yap umarım düzelir , şayet

1. sırada yazdığım gibi eğer motorunuz fazlaısınıyor vede radyatörün soğutması yeterli gelmiyorsa sorun var demektir bu arada fanın sürekli çalışması pek normal değil demekki radyaöt çok çabuk ısınıyor vede fanın açmasına sebep oluyor , zaten termostatınızda takılıd eğil.

benim şu aklıma geldi biliyosunuz  motor neden fazla ısınır sürtünme vede aşınmadan o helde motorun yağına vede ilk çalışmada yağ lambasına bakmanı istiyorum yağ basınç lambası normal olarak sönüyorsa bir problem yok demektir. yani demem oki aklıma gelen şu acaba motor yeteri kadar yağlanmıyorda çokmu ısınıyor. sadece tahmin ama uzak bir tahmin tabii. bu arada kendine servisten bir adet civalı 323 orjinal termostatından al bende değişmiştim bir ara 50 - 60 tl arası bir fiyatı vardı 82 derecelikti öneriyorum kesinlikle ama orjinal al. geçmiş olsun. fan müşürünün açma sıcaklaığını biliyormusun normalde 90 ın altında açmaması gerekir ki 90 bile açmaz araç hareket halinde vede önden rüzgar girdiği zamanlarda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

Selamın aleyküm, öncelikle sık sık konu açıyorum kusuruma bakmayın.

1994 Mazda 323 aracımı yaklaşık bir hafta önce aldım şehir içi gerek performans gerek pek çok şeyde memnun kaldım zaten siz abilerim de gerekli bilgileri verdiniz sağ olun. Asıl konum Cumartesi sabahı 4 gibi bursa yoluna çıktık 5 kişi yakşalık 20 25 kg ise bagaj ağırlığı vardı giderken hiç bir problem olmadı gerek hararet gerek başka bir şeyde çok memnun kaldık gerçekten. Dün öğle vakti tekrar Ankara'ya dönüşte gene aynen arabada 5 kişiydik ve bagaj yükümüz gene aynıydı rampalarda aşırı derecede hararet problemi oldu aracı boğma sıkıştırma gibi bir şey kesinlikle olmadı ancak hararet ibresi 90'a kadar dayandı ve dedim kesinlikle bu araç hararet yapacak ancak çok şükür düz yola çıktık hemen geri normal derecesine indi hararet göstergesi. Haliyle tam öğle sıcağı yük var araçta normal bir şey gibi duruyor ancak normal 1-2 kişi azıcık trafikte dahi yola alsak aracın hararet derecesi normalin çok üstüne çıkıyor. Bu durum normal midir acaba ne yapmam lazım aracıma. Yolculuk esnasında bu konu haricinde hiç bir problem olmadı çok şükür ve o yükle aracımız 120 tl gaz yaktı şu an geldik ve hala tank dolu sürat konusu ise 90-100-120 aralığında gittik geldik. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Soğutma sistemindeki elemanları tek tek kontrol etmelisiniz. Öncelikle daha önce böyle bir sorun yokken aniden ortaya çıkması ani bir soruna işaret eder.

1- Fan müşürü arızası ve fan devreye girmiyor olabilir.

2- Fanın fişi çıkmış olabilir.

3- Termostat takılıyor olabilir.

4-  Bir şekilde motor aşırı ısınıyor olabilir, ( yağı tamam mı veya radyatörün suyu tamam mı bakmak gerek)

5-  Diğer ihtimal radyatörün yıkanması ve devirdaim problemi lakin bu uzak gözüküyor çünkü sorun aniden başgöstermiş.

6- Çatlak bir radyatör hotumu olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...