SWeeT6six6

Mazda CX-5 Power için 19 inç lastik?

Bu konuda 39 ileti var

Merhaba Sevgili Mazdaclubtr  ;D

Şimdi bu CX-5'in kataloğunda der ki; Power modellerinde 225/55/R19 lastik kullanılıyor.

Ama google da diyor ki; bu ebatlarda üretilmiş dünyada sadece 3 tane dört mevsim lastik mevcut. Öyle vakumluymuş,, çiviliymiş unutacaksın alengirli işleri.

http://www.tirerack.com/tires/TireSearchResults.jsp?width=225/&ratio=55&diameter=19&startIndex=0&search=true&pagelen=20&pagenum=1&pagemark=1&x=14&y=13

Siz ne dersiniz bu işe?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı yuvarlanma baska lastik alırsın derim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

All season diye bir kavram zaten yanlış.. Yazlık ve kışlıklara bakılır. Değilse Fatih'in dediği gibi aynı yuvalanmaya sahip başka lastik kullanılır.

Mazda CX-5 alacak parayı bulan lastiği dert etmez :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

işte o aynı yuvarlanma ölçütü nedir ki? birkaç hesap yaptım ama %1 küsur da olsa fark çıkıyor. +-%3 muhabbeti var tamam ama nihayetinde %0 sonuç alamıyorum aynı jant ile. Mazda neden böyle bir halt yedi; anlamış değilim.

Merak edenler için; CX-5'i kötüleyecek başka birşey henüz bulamadığım için buradan saldırıyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

%1 civarı normal zira eski Mazda6 da da 205/55/16 yerine 215/50/17 ( yanlış hatırlamıyorsam ) seçeneği vardır fabrika çıkışlı olarak , ikisi arasında da dönmede fark oluyordu bu çok önemli değil diye düşünüyorum

Bir de sanırım Mazda2 nin lastiklerinde de benzer bir problem mevcut

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

işte o aynı yuvarlanma ölçütü nedir ki? birkaç hesap yaptım ama %1 küsur da olsa fark çıkıyor. +-%3 muhabbeti var tamam ama nihayetinde %0 sonuç alamıyorum aynı jant ile. Mazda neden böyle bir halt yedi; anlamış değilim.

Merak edenler için; CX-5'i kötüleyecek başka birşey henüz bulamadığım için buradan saldırıyorum :)

mazda 3'e 15,16,17 lastik takılıyor . Sorun ne anlamadım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda 3'e 15,16,17 lastik takılıyor . Sorun ne anlamadım :)

Ya jant değişmeyeceği için oranları 0.4 lerde felan tutamıyoruz ya. bu durumda da km göstergesi çok az da olsa sapma gösterecektir.

Alternatif olarak yaklaşık 1.5 sapma ile 235X55X19 lastik kullanılabilir belki. Bu da sürtünme katsayısını  olsa artırıyor. bu da yakıt sarfiyatı demek değil mi?

Yoksa gerçekten çok minimal farklardan mı bahsediyoruz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada CX-5 farklı donanımları ile sunulan 225X65X17 ve 225X55X19 lastikler arasında 0.8 lik bir fark var.

2006 Mazda 3'lerde kullanılan lastiklerde bu fark sadece 0.4. Yeni Mazda 3'lerin 15-16-17 lastiklerinde de durum bu şekilde. Her halükarda 1'in üzerine çıkmıyor yani.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Her firmanın her modeli için kış lastiği tavsiyesi mutlak vardır. Ancak bazı opsiyonel büyük jantlarda, kış lastiği tavsiyesi bir düşük jant çapı ile verilir. Eğer yedek olarak jantlarıyla beraber bir kış seti yapılamayacaksa (imkan olarak) CX-5 tipi araçları standart jantlarla almak lazım.

Örneğin benim aracım üzerinde opsiyonel 18' jant var. Ama bir set de 17' jantları depomda tutuyorum. Eğer kışlık takmak istesem, 18 lere değil, 17 lere takarım. Böylece lastiklerimi ve jantlarımı da kışın oluşan ve su doluluğu veya karanlık yüzünden görülemeyen daha büyük çukurlardan korumuş olurum. CX-5 aracın kapı direği içerisine ya da kullanma klavuzuna bakarsanız, orada kış lastiği ölçüsü tavsiye edilmiştir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aşağıdaki yazıları başka bir forumda yazmıştım, buraya da aktarayım dedim. Belki faydası olur;

'Öncelikle şunu söyleyeyim ki; harika olur! Çünkü Legacy gibi iri ve kaslı görüntülü, çamurlukları sportif büyük dodikli bir araca, 16' jantlar ufak olduğu gibi, 205 taban lastikler de ince. Ayrıca Bridgestone B250 lastikler bu araç için çok vasat!

Arkadaşıma aldığımız 2010 Legacy'nin jant/lastik takımını hemen 17' Subaru orjinal jantları ile değiştirmiş ve 215/50/17 ölçülere geçmiştik. Ayrıca lastikleri de (şu an modelini hatırlamıyorum) Yokohama performans tipi lastiklerle değiştirmiştik. Gerçekten hem görüntüye, hem de aracın yol tutuş/frenajına ciddi etkisi oldu. Legacy gerçekten çok iyi dinamik özelliklere sahip bir şasi. Orjinal jant/lastik seçimi bunu ciddi anlamda sınırlıyor.

Size lastik olarak 2 önerim var. Benim de çok beğenerek kullandığım, Bridgestone Potenza S001 225/45/18 95Y XL. Bu lastik hem konforlu, hem sessiz, hem de yanak dayanıklılığı çok yüksek. Unutmayın ince yanak kullanırken lastiklerin hasar alması kolaydır. Bir de Goodyear Eagle F1 II (2. jenerasyon) tavsiye ederim. Bu lastik S001'den bile iyi değerlere sahip, özellikle ıslakta. Ancak yanak dayanıklılığı konusunda tecrübem yok. S001'ler jantın eğildiği çukurda bile hiçbir hasar almadı bende...

Jant olarak biliyorsunuz 18 kaliteli jantlar oldukça pahalı. Ucuz olanların ise kalite ve dayanıklılığı sorunlu. Bir ara Baytur kampanya dahilinde orjinal Subaru jantları getirdi. Bu jantlar Alman Borbet yapımı ve fiyatları da çok uygundu. Yanılmıyorsam teki 550-TL civarıydı. Bu kalitede orjinal Subaru jantı için müthiş ucuz bir rakam. Ben 6 adet aldım onlardan. Neredeyse lastiklerden ucuz! Baytur'da kaldı mı bilmiyorum, ancak son gittiğimde İstanbul yetkili servisi Cadde Motor'da halen vardı. Galiba sonunu satın almışlar. Buradan kargo ile tedarik edilebilir, eğer isterseniz.

225/45/18 ölçü orjinal ölçünüz olan 205/60/16 ölçüye göre çapta %1,1 fazla! Gerçekte jant ve lastik ölçüsü büyütürken (özellikle de lastik tabanı da genişleyecekse) çapın çok az düşmesi önerilebilir. Yani ölçüsel anlamda 215/45/18 daha doğru olur. Ancak ben olsam 225/45/18 takardım. Çünkü dar yanak zaten problem, 215/45 ile sıkıntı artardı. Bu arada Türkiye'de +- %3 çap oynamaları normal olarak görülüyor genellikle. Alman TÜV +- %2 den fazlasını kabul etmiyor. Bence ise %1,5 dan fazlası iyi değil. Ben bundan sonra yol tutuş, fren vb. farklarını hissetmeye başlıyorum negatif yönde...

225/45/18 kullanımı ile toplam çap 7 mm artacak. Bu demek ki, aracınız yerden 3,5 mm yükselecek. Normal şartlarda aracınız yerden yükseldikçe viraj yol tutuşu ve çap arttıkça da seriliği kötüleşir. Ancak bu konuştuğumuz rakamlar çok ufak rakamlar, bizlerin hissedeceği farklar yaratmaz. Zaten lastik ve jant kombinasyonunuz aracınıza virajlarda öyle ekstra avantaj verecek ki, yerden 3,5 mm yükselmenin getirdiği dezavantajı kat be kat götürür.

Burada İmpreza için jant/lastik ölçülerini büyütmek isteyen bir arkadaşımıza bu işlemin pozitif ve negatif yönlerini izah eden bir yazı yazmıştım bir iki gün önce. O yazıyı da okumanızı tavsiye ederim.

Eğer 18' jant sizi serlik ve lastik hasarı yönünden korkutursa, arkadaşım gibi 215/50/17 ölçüye ve S001 ya da Eagle F1 lastiklere geçerseniz, konfor/spor/görüntü ortalamasını almış olursunuz...'

'Aracınızda kullanılan 15' jantlar doğrusu bence de bir ölçü küçük görünüyor. Ama aracın çok yüksek konforunun da ana kaynaklarından birisi. Aracınızın jantlarını 17' yapar, lastik yanaklarını da 45'e inerseniz, hele de standart lastikler yerine Bridgestone S001 gibi UHP lastik kullanırsanız, aracınızın virajlardaki ve frenajdaki performansı çok ciddi şekilde artar. Bu tip değişimleri her aracımda yıllardır yaparım ve eğer doğru yapılırsa ne kadar etkili olduğunu çok iyi ilk elden biliyorum. Yalnız bu değişimi doğru ve abartısız yapmak çok önemli, yoksa tam tersi memnuniyetsiz bir durum ortaya çıkar. Doğru ve ölçüsünde yapılan işlerde standart süspansiyon + yay + ön düzen ayarlarında oynama da gerekmez. Benim tavsiyem abartıya kaçılmaması...

Jantı büyütüp, lastik yanağını daraltmak size görüntü harici neler getirir;

- Daha iyi frenaj

- Virajlarda daha iyi yol tutuş

- Daha hassas direksiyon tepkileri

- Daha sportif ve güçlü görünüm

Sizden neler götürür;

- Konforunuz azalır

- Çukurlarda çok daha dikkat gerektirir. Lastik ve jant hasar alma riskiniz artar

- Balans ve ön düzen ayarlarınızın daha sık kontrolü gerekir

- Ön takım ve süspansiyon elemenlarının ömürleri azalır

- Aracınız asfalttaki bozukluklarda daha fazla sağa sola çekme tepkisi verir

1-Bu değişimlerde kesinlikle ve kesinlikle rastgele ölçüm kullanmayın. Lastik çapınızın mümkün olduğunca orjinali ile aynı olması gerekir. Türkiye'de genel olarak %3 farklar kabul edilir şeklinde bir kanı var. Almanya'da TÜV %2'ye kadar farklara izin veriyor. Bana göre ise %1,5'u aşmamak da fayda var. Çünkü bundan sonra araçtaki rahatsız edici farkları ben hissetmeye başlıyorum. Yeni ölçünüzün orjinal ile uyumunu hesaplamanız için www.rimsntires.com sitesini tavsiye ederim.

2- Yeni lastik setinizin taban genişliğini mümkünse sadece bir ölçü, en fazla 2 ölçü arttırın. Yani orjinal 195 ise, 205'i tercih etmeniz doğru olacakdır. Taban genişliğini ne kadar arttırırsanız, aracınızın tüketim,performans, yol sesi, yol bozukluklarından etkilenme değerleri o kadar negatif fark eder.

3- Yeni jant alırken (eğer lastik tabanı genişletecekseniz) jant enini bir ölçü büyük alın. Sizin orjinaller yanılmıyorsam 6,5'. Siz 17 alacaksanız örneğin; 7' eninde tercih edin. Daha geniş lastikleri, daha geniş jantlarla kullanmak dinamik yol tutuş değerlerine katkı sağlar. Ayrıca yeni jantınızın offset değerini orjinaliyle aynı tercih edin ki, genişleme disklerin her iki yönüne aynı oranda olsun ve standart ön düzen ayarlarına veya ön düzen elemanlarına en az negatif etkiyi yapsın. Burada da dah geniş tabanlı lastiklerin içeri doğru süspansiyon elemanlarına yaklaşacağını unutmayın. Bunu da www.rimsntires.com dan kontrol edebilirsiniz.

4- Jant seçmek çok önemli husustur. Mutlaka kaliteli seçim yapın. Jantların hepsi aluminyum alaşım ama aynı alaşım ve imalat kalitesinde değiller. İnce yanak ile araç kullanmak zordur, mutlaka çukura düşeceksiniz. Kalitesiz jantlar çok çabuk hasar alarak can sıkıyor. Orjinal Subaru jantları arasında bile çok ciddi kalite ve sağlamlık farkı var. Örneğin bir önceki kasa Legacy'nin 17' standart jantlarını kesinlikle tavsiye etmem. Ama Forester'ın 17' jantları inanılmaz dayanıklıdır. Forged jantlar pahalıdır ama çok dayanıklıdır, bulabilirseniz bunları tercih edebilirsiniz.

Benim size tavsiyem, 17' yerine 16' ya upgrade olursanız, bence herşeyin ortalamasını almış ve riskleri azaltmış olursunuz. Ben ne mi yapardım? Kesinlikle 17' yapardım. Çünkü arabanız dinamik değerleri inanılmaz yüksek mükemmel bir şasiye ve awd sistemine sahip! Bu özellikler jant/lastik seçimi ile inanılmaz sınırlanıyor. Sadece ölçü değil, standart lastikler de çok vasat! Ben dar yanak/büyük jant/dinamik araç konseptine alıştığım için ne konfor ne de diğer negatifler beni rahatsız etmiyor.

Ancak kararı kendi beğenilerinize ve önceliklerinize göre vermelisiniz.

www.rimsntires.com sitesinde sol altta 'size comparer' bölümüne tıklayın. Ortaya çıkan tabloda sola standart ölçülerinizi ve sağa da geçmek istediğiniz ölçüleri yazarak farkları ve kombinasyonları kontrol edin. Ama önce jant en ve offset ölçülerinizi tam öğrenmeniz lazım. '

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim cx-5 de kullandigim Nokian Hakkapeliitta 7 SUV ( 235/55 R19 105T ) . degisim yuzdesi % 1.4842801241397918 ,varsin olsun :)  Mazda'nin Rusya'da onerdigi marka Nokian. Kendim secsem Michelin alirdim.. Bu arada , orjinal olculerde Mazda'nin daha ilk gunden bana secmem icin katalogda gosterdigi birsuru markanin lastigi var (burada).

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben neyi hesapladığınızı bile annayamadım  :D :D :D :D  Yav cillop gimi araba ne istiyonuz yazık !!  :D  takın işte iyi lastik sürün be yav  :D :D

Ben böyle çok anlamadığım için bu ince teknik konulardan böyle yazıyorum kusuruma bakmayın :hi:

Bana göre cx5 in tek eksiği  2 lt. motor :D  Koymadılarki  şöööle  3,0 veya 3,5 lt.  hadi geçtim  en azından 2,5 !!  gaza basınca ben burdayım deseydi motor :D

(bu mesajdan sonra kesin kulaklarım çınlayacak, memleketteki benzin fiyatından dolayı)

:D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzinden önce ÖTV ve MTV den dolayı çınlattık kulağını :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi biri çıkıp dese ki, kardeşim al sana bedava 3500 motor araba, tek şart aracı satmayacaksın, al tepe tepe kullan diye % 70 - % 80 oranında "3500 mü? Kalsın abi, gerek yok" cevabı gelir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hummer'a bile tüp taktıran varsa; bence 3500,4500 çok da sorun olmaz. Kapıda sıraya girerler ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir de sanırım Mazda2 nin lastiklerinde de benzer bir problem mevcut

Nedir acaba bu sandığın problem, daha doğrusu nereden biliyorsun? :) Konusu mu geçmişti burada?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Az evel İzmit haldızlar'da baktım cx-5'e . Hoş araç :) yannız start tuşunun yerini beğenmedim :P kimi lastiğe kime tuşa sarıyor işte :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.